HP:n tasohiiren poisto..??

optiosanktio1

Miten poistan tarvittaessa tasohiiren käytöstä läppäristä HP 2230s...?
Näyttää että joka merkillä on oma näppäinyhdistelmänsä sen estoon. Toisissa on FN-näppäimissä hiiren symbooli, eräässä koneessa piti BIOS.issa muuttaa asetusta jne.

Käyttöohjeitahan nykyisin ei enää koneiden mukana taida tulla. Osalle löytyy netistä mutta kun enkku ei oikein taivu niin sormi menee suuhun..!

Varmaan täällä jollakin on tietoa joko samanlaisesta koneesta tai yleensä miten HP:n koneessa sen saa poistettua. Kiitän etukäteen jos joku vaivautuu tiedonmurusen jakamaan minulle.

Yleensä olen erimerkkisissä koneissa sen onnistunut estämään mutta tämä on eka HP jonka ostin käytettynä.

8

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HP sivujen mukaan itse kovalevylle on tallennettu tuo ohje. Pitäisi löytyä sieltä "Help and support" kohdasta. (Apua ja tukea)

      • optiosanktio1

        Tarkoititko HP Support Assistant kohtaa, siitä ei ainakaan sellaista löydy.

        Voi olla että HP:llä on olemassa joku toinenkin ohjelma jota ei koneessani enää ole koska levy ei ole alkuperäinen levy ja palautusosiota ei siten ole.
        Ohjelmat ja ajurit löytyy kyllä netistä ja olen osan nistä asentanutkin nykyiselle kovolle.

        Laitehallinnasta Hiirien kohdalta voisi ohjaimen poistaa kokonaan mutta se palautuu automaattisesti takaisin kun kone käynnistyy uudelleen.

        Monessa muussa merkissä tämä on toteutettu käyttäjälähtöisesti helpommalla tavalla eli FN jokin F-näppäinyhdistelmällä mutta onhan HP muissakin osin hieman vaikeesti toteutettu.

        Oliskohan jotain muuta vihjettä vastaavan laitteen omistajilta miten heillä vai käyttävätkö pelkästään tasohiirtä joka kyllä toimii ongelmitta mutta käyttäisin mieluummin landatonta kun peukalo tahtoo vain hipaista tuota tasohiirtä ja sekoittaa juttua.


      • optiosanktio1

        Kiitti linkistä. Tuosta löytyy selitykset lähinnä näppäimistölle ja FN F-näppäinten toiminnoille jotka selviää jo symboolista mutta tuota hakemaani ei ainakaan äkkivilkaisulla siellä kerrota.
        Ilmeisesti ameriikassa ei langatonta hiirtä käytetä pienemmän koon läppäreissä tai ei osattu ajatella sellaista vaihtoehtoa tasohiirelle.


    • 78888888

      Onko tasohiiren vasemmassa yläkulmassa sellainen "pieni reikä". Sitä näpäyttämällä se muuttuu oranssiksi ja on pois päältä. Ainakin minun HP:ssä, tarkkaa mallia en nyt muista.

      • optiosanktio1

        Eipä ole reikää, tuota ohjetta on tarjottu toisissa lukemissani ketjuissa.

        Ratkaisu oli loppujen lopuksi hyvin yksinkertainen.

        Ensalkuun kun tuolta HP Support Assistantista tutkiskelin, uteliaisuuttani menin Helppokäyttökeskukseen ja sieltä hiirenkäyttöön.... mutta sama asia löytyi hakutoiminnolla "Hiiri" ja sieltä hiiriasetukset mistä löyty Synaphis-symbooli/lisäasetukset missä kohta poista käytöstä. Ensin en reagoinut tuohon synbooliin enkä katsonut mitä sieltä löytyy koska tuota samaa asiaa etsin työpöydälle hakemastani Synaphis-symboolista sitä napauttamalla mutta siellä ei tuota "poista käytöstä" kohtaa ole ja siksi meni sormi suuhun...!?

        Eli... hakutoiminnalla "Hiiri" ja siellä "Muuta hiiriasetuksia" pääsee suoraan lisäasetuksiin.

        Yksinkertaisemmin tämä on monessa muussa koneessa tehtävissä... eli suoraan näppäimistöltä Fn F-painakeyhdistelmällä mutta nyt kun asian osaa niin homma hoituu noinkin. HP on ainakin tämän 2230s-mallin kohdalla asian tehnyt noin "kimurantiksi".

        KIITÄN kaikkia noista hyvistä neuvoista vaikka tällä kertaa ne ei suoraan ratkaisua tuoneetkaan mutta saivatpahan minut ainakin tutkimaan asiaa syvemmin.


    • optiosanktio1

      Muuten samanlainen mutta kohteita 1 ja 4 ei minun koneessa ole.

      Ongelmaan löysin ratkaisun kuten edellisessä jo kerroin, tosin käytössä hankala kun verataa moneen muuhun merkkiin/malliin mitä olen käyttänyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6183
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2576
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2083
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1827
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe