Ahdistus ja paniikkikohtaukset.

..pannari..

Hei.
Olen raskaana viikoilla 22 5.
Painoa on vaa'an mukaan tullut nyt melkein 10kg.
Tämä ahdistaa, ymmärrän täysin että tottakai paino nousee.
Mutta jotenkin noin suuri painon nousu näin lyhyessä ajassa tuntuu kohtuuttomalta. Ja syytän itseäni kovin. Olen mielestäni epäonnistunut kun olen näin painava, en ole tarpeeks vahva jotta söisin niin vähän ettei paino nouse.
Toisinaan ajattelen että olen ihan hyvä typpi. Käyn kolme kertaa päivässä koiran kanssa lenkit ja syön terveellisesti.
Mutta jos otan yhdenkin herkun, olo on kamala.
Esim suklaa karkkia syödessä on ihana maistella niitä hyviä makuja.. Mutta se ahdistus ja pahaolo mikä tulee heti sen jälkeen on voittamaton.
Oon hirveen vihanen itelleni ja syytän itteäni että oon tämmönen. Siis että ajattelen näin.
Kun faktathan on ne, että oon täysin normaali painoinen ollu ennen raskautta. Lapsen olen halunnut miehen kanssa jo vuoden, syön terveellisesti ja liikun kyllä. Tiedostan ajatuksieni olevan idioottimaisia mutta samalla ahdistun lisää siitä etten voi lakata ajattelemasta näin.. :( Ikuinen kierre.
Tätä pahentaa vielä se että mies ei halua seksiä..
Olenko siis niin vastenmielinen oikeasti.

Juttukaveria? Ajatuksia?

5

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöhköfantti

      No yhyy... käypä koiran kanssa neljä kertaa päivässä lenkillä, niin kyllä se siitä. Suorita, suorita, suorita! Suorittajista tulee hyviä äitejä... eiku...

      • Ärsyttävää

        Kiitti typerästä kommentista. Hittoako täällä kommentoit jos et muuta osaa ku masenaa lisää? Hyvä sua!!! Sait taas yhen ihmisen päivän enemmän vituiks.. Oot varmaan ylpee itestäs.

        Tsemii keskustelun aloittaja..!!!!!


    • Normaalia tai ei

      Sanot että syöt terveellisesti, mutta kerrot kuitenkin syöväsi suklaata. Osta kromia, sen pitäisi auttaa makean himoon ja kaupassa päätät vain jättää suklaakarkit ostamatta. Raskaana olevat eivät "yleensä" syö karkkia tai mitään sokerista, koska se aiheuttaa ummetusta. Oikeastaan minun on aika vaikea uskoa, että olet oikeasti raskaana. Olethan varmasti nainen, etkä lissu-ukko joutessaan sukkahousut jalassa naputtelemassa...

      Lenkki 3 kertaa päivässä koiran kanssa ei kerro liikunnastasi vielä mitään. Paljonko kertyy kilometrejä? Jos liikut 6-10 km/pv liikuntasi on hyvällä mallilla, mutta jos viet koiran 10 minuutiksi naapurikadun postilaatikon tolpalle pissille kolme kertaa päivässä, liikuntaa on liian vähän.

      Painoin itse ennen raskautta 58kg (olen 170 cm pitkä) eli olin aivan normaalipainoinen ja laihduin ensin muutaman kilon ja sitten paino nousi huimat18 kg. Imetyksen lopetettuani painoin 62 kg, eikä nämä 4 lisäkiloa haittaa minua lainkaan. Ei tullut edes raskausarpia, vaikka pelkäsin, ettei iho kestä moista painonnousua. Minulla sattui olemaan hyvä kudostyyppi.

      Jos miehesi ei enää halua seksiä, teidän suhteenne on finito ja hänellä on toinen tai hän ei vain ole kiinnostunut naisista siinä mielessä...

      • ..pannari..

        Mä syön herkkuja harvoin.
        Ja ruokavalio koostuu pelkästään proteiinista ja kasviksista.
        Ja kyllä täs ihan raskaana ollaan, kumma että epäilet..
        Koiran kanssa tulee lenkkiä päivässä ainakin tuo 10km. Mettässä käydään pitkiä reissuja.
        Mutta kiitos vastauksesta..

        Tuli jotenkin helvetin paljon parempi olo kun luin sun juttus ja tämän pösilöfantin. Kun tajuan että oon kumminkin täys järkinen kun ei ensimmäisenä tulis mieleen ahdistuneelle ja tämmösten asioiden kanssa painovalle ihmiselle alkaa "vittuilemaan.." :D


    • Niisku-10

      Ei sinun pitäisi kiinnittää mitään huomiota painoosi. Miksi olet ylipäätään alkanut edes seurata sitä? On täysin selvää, että paino nousee jokaisella hyvin eri tavoin raskauden aikana. Yritä vain nauttia raskaudestasi ja todellakin voit ihan hyvillä mielin välillä herkutellakin. Kyllä paino lähtee putoamaan heti synnytyksen jälkeen. Imetys ja säännöllinen liikunta takaavat sen ihan varmasti.

      Kumma juttu, että miehesi ei halua seksiä. Onko hän kertonut siihen mitään syytä? Meillä seksiä harrastettiin ihan loppumetreille asti. Vai onko raskautesi pelkkä tekosyy miehen haluttomuuteen? Onko mies ajatellut ollenkaan sitä, että heti synnytyksen jälkeen seksiä ei voi harrastaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe