Miksi ihmiset jättää koiran yksin kotiin pitkiksi ajoiksi ja ne ulvovat häiriten muita kerrostalon asukkaita??Ja kukaan ei uskalla mennä sanomaan!
Sääliksi käy koiraa ja jos puutut asiaan saat vihat niskaasi,on kokemusta.Pitäiskö soittaa eläinsuojeluun,vai minne,mitä mieltä muut??
koiran itku
10
643
Vastaukset
- Sumppi-Ruusa
...ettetkö voisi soittaa asim. asuinpaikkasi eläinsuojeluyhdistykseen.
He voivat sitä kautta ottaa yhteyttä tuohon naapuriisi, eikä ilmoituksen tehneen henkilön yhteystiedot tule missään vaiheessa naapurisi tietoon.
Voithan toki ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä tuohon naapuriisi, kutsua hänet vaikka päiväkahville tms., jos olette edes hyvänpäivän tuttuja.
Ei ole mitään järkeä kiristyttää omaa pinnaansa siihen pisteeseen, että menee naapurisopu.
Voit myös lähettää naapurillesi mainoksen D.A.P.- feromonihaihduttimesta joka auttaa koiraa stressitilanteessa.
http://www.vetcare.fi/index.php?ryhma=148- eturauhanen
hyi sinua sumppi kun päiväkaveille yllytät !!!
- ihminen
Laita nyt ensin lappu naapurin luukusta ja kerro, että koirasi "ulisee surkeasti" pitkin päivää, pitäisikö tehdä jotain. Mitä jos tämä naapuri ei edes tiedä sitä, monet koirat tietävät, koska tullaan kotiin ja siitä se rähinä alkaa, ehkä omistaja ajattelee, että kesto on vain muutaman minuutin. Rakastava koiranomistaja tekee asialle jotain, kunhan vain tietää. Lapunhan on voinut lähettää koko porraskäytävä, jos kysyy sano, että et ole laittanut, mutta ulisee kyllä.
- mun koiraneiti
jäi vuosikaudet nätisti kotiin, mutta kun työvuoro vaihtui aamuun niin alkoi kaamea huuto. Luulin että se lakkaa kun häviän näkyvistä, eikä naapuritkaan puhuneet mitään. Kun tulin kotiin niin koira oli ihan rauhallinen, mutta vasta parin viikon päästä eräs naapuri sanoi että se itkee puoleen päivään! En tiennyt siis koko asiasta mitään, mutta sen jälkeen järjestin hauvelin hoitoon päiväksi, oli onneksi sellainen mahdollisuus. Eli aina ei omistaja tosiaan tiedä että koira itkee tuntikaudet, läheisriippuvuutta ja ikävää on niilläkin.
- Mies 50+
Täällä joku kirjoitti vähän aikaa sitten just tosta hommasta,se oli pudottanut nakin postiluukusta ovien väliin,sulla taitaa olla samat konstit,ja sit vielä kehtaat valittaa.
- naapuri
tämän ulinan?Eilen illalla se loppui n.klo 21 joten sen jälkeen oli "rauha".Itse 14 v koiran omistajana tunnen surua lähinnä koiran puolesta ja mikäli kerran luin oikein,olet itsekin koiraihmisiä joten piruilut sikseen...ja hyvää alkanutta päivää!!
naapuri kirjoitti:
tämän ulinan?Eilen illalla se loppui n.klo 21 joten sen jälkeen oli "rauha".Itse 14 v koiran omistajana tunnen surua lähinnä koiran puolesta ja mikäli kerran luin oikein,olet itsekin koiraihmisiä joten piruilut sikseen...ja hyvää alkanutta päivää!!
Ei pitäisi ottaa immeisen koiraa,joka ei pysty siitä huolehtimaan,no pikku itkulle ei mitään voi,mutta jos joku metsästysviettinen koira tai kaksi jossain kivitaloyksiöön kuskataan asustelemaan ja vielä päivät yksin elämään,niin pitäisi kyllä jo jossain kellot kilistä.Toisaalta minun entiseen naapuriin tuli Jenkeistä asukit,niin koiran haukusta tuli välittömästi valitus,ja se koira ei tosin haukkunut kuin hetken perään,no mitä nyt kaikki oravat,mutta seuraava asukki taas ei ollut moksiskaan,se on vähän suvaitsevaisuus kysymyskin,en itsekään pitäisi jos huomaisin,että eläimen oli sit mikä hyvänsä on huono olla,mutta aivan liikaa on ihmiset urbaaneja täällä maallakin itketään kun koiran kuseen menee lapset leikkimäämn,kyllä se on helpompi opettaa lapsi,ettei keltaista lunta saa syödä,kuin koira opettaa olemaan merkkaamatta reviiriään.
- Ellumari
RamiKS kirjoitti:
Ei pitäisi ottaa immeisen koiraa,joka ei pysty siitä huolehtimaan,no pikku itkulle ei mitään voi,mutta jos joku metsästysviettinen koira tai kaksi jossain kivitaloyksiöön kuskataan asustelemaan ja vielä päivät yksin elämään,niin pitäisi kyllä jo jossain kellot kilistä.Toisaalta minun entiseen naapuriin tuli Jenkeistä asukit,niin koiran haukusta tuli välittömästi valitus,ja se koira ei tosin haukkunut kuin hetken perään,no mitä nyt kaikki oravat,mutta seuraava asukki taas ei ollut moksiskaan,se on vähän suvaitsevaisuus kysymyskin,en itsekään pitäisi jos huomaisin,että eläimen oli sit mikä hyvänsä on huono olla,mutta aivan liikaa on ihmiset urbaaneja täällä maallakin itketään kun koiran kuseen menee lapset leikkimäämn,kyllä se on helpompi opettaa lapsi,ettei keltaista lunta saa syödä,kuin koira opettaa olemaan merkkaamatta reviiriään.
sopivampaan kotiin.
Tässä ei nyt tietenkään pitäisi puhua koirista ja miehistä saman mimikkeen alla, mutta minun on pakko sanoa sinulle Mies , että parempaa lohdutusta en ole sanut kuin sinulta.
Sanoit perus suomalaisen miehekkäästi kun nyyhkytin kanapäisyydestäni että:"Samahan se kummalla päällä ajattelee, hih, hih.Onhan sinullakin järkeä....tai jotai tähän tapaan sanoit
Se oli perus suomalaisen miehen aito olkapään tarjoaminen.
Minun isäni itki ensimmäisen kerran(minun tietääkseni)kun äiti kuoli.
Hän sanoi kyyneliä pyyhkiessään, että,perkele kun meni roska silmään.
Koira-aiheesta tulit mieleni, kun olit käsittääkseni menettänyt lemmikkisi.
- Ehdotus
Jos itselläsi kerran on koira ja ulkoilet sen kanssa, voisit pyytää saada ottaa tämän ulisevan koiran mukaan lenkille. Siinä kaksi karvaturria menee kuin yksikin. Lisäksi sulla on ehkä aikaa kun kotona olet kuulemassa ulinaa.
- naapuri
..vaikka itselläni EI enää ole koiraa,ja olen töissä kylläkin,olen valmis ottamaan koiran luokseni aina kun olen kotona ja tarve vaatii,siis koira jää yksin.Omistajaa en vaan ole tavannut vielä,sekin järjestyy kyllä joten siltä osin tämä aihe on loppu ja ulinat seis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292073
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051896Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841669Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy641544Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841183
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561142- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023