Aktiivisuusranneke

liikuskelija

Onko sinulla käytössä nyt niin suuressa huudossa oleva aktiivisuusranneke?
Jos on niin minkälaisia kokemuksia, onko hintansa ja huutonsa väärtti?
Itsellä ei ole, mutta mainosta pukkaa ko. rannekkeesta koko ajan.

63

3013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laiskat seurantaan

      Jokaiselle ylipainoiselle terkkarissa vaivojaan valttavalle pitäisi laittaa rannele jonka data käytäisiin purkamassa parin viikon välein terveydenhoitajalla.
      Loppuisi turhat selittelyt ja valehtelut liikunnasta, ei ilmaista hoitoa ellei hoidettava tee ohjeiden mukaan.

      • Pottu-aivo

        Ja terveydenhuollollahan on vara tähänkin holhoukseen.


      • laiskat seurantaan
        Pottu-aivo kirjoitti:

        Ja terveydenhuollollahan on vara tähänkin holhoukseen.

        Halvemmaksi tulisi ihmisten joutuessa tekemään itsekin jotain oman terveydensä eteen.


      • staka*

        Kannatan. Itsestä kun ei haluta ottaa vastuuta. Sitten kun tulee terveysongelmia, vaikka aina väsyttää tai jalat ei kanna tai nivelet reistaa (luetteloa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle) niin eiku valittamaan:

        1) lääkäriin ei pääse
        2) jos pääsee niin lääkäri "ei osannut antaa sopivia" lääkkeitä
        3) jos lääkkeet löytyy niin voivoi kun ne on niin kalliita, miks'ei ilmaisia

        Jne. vali-vali-vali. Ei tule mieleen että itsekin voisi tehdä terveytensä ja kuntonsa eteen jotakin. Monta sairautta/sairauden pahenemista voi itselle sopivalla liikunnalla välttää. Siitä nyt puhumattakaan kuinka hyvää monipuolinen liikunta on mielenterveyden kannalta.

        Tietysti meistä jokainen voi sairastua vaikka pitääkin kuntoaan yllä, ei voi tietää, mutta mutta...

        Tuollainen ranneke voisi olla tosi hyvä. Saattaisi minunkin tulla liikuttua enemmän, jos laite olisi ranteessa tuuppimassa lenkille. Pitääpäs tutustua vehkeeseen.


      • staka* kirjoitti:

        Kannatan. Itsestä kun ei haluta ottaa vastuuta. Sitten kun tulee terveysongelmia, vaikka aina väsyttää tai jalat ei kanna tai nivelet reistaa (luetteloa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle) niin eiku valittamaan:

        1) lääkäriin ei pääse
        2) jos pääsee niin lääkäri "ei osannut antaa sopivia" lääkkeitä
        3) jos lääkkeet löytyy niin voivoi kun ne on niin kalliita, miks'ei ilmaisia

        Jne. vali-vali-vali. Ei tule mieleen että itsekin voisi tehdä terveytensä ja kuntonsa eteen jotakin. Monta sairautta/sairauden pahenemista voi itselle sopivalla liikunnalla välttää. Siitä nyt puhumattakaan kuinka hyvää monipuolinen liikunta on mielenterveyden kannalta.

        Tietysti meistä jokainen voi sairastua vaikka pitääkin kuntoaan yllä, ei voi tietää, mutta mutta...

        Tuollainen ranneke voisi olla tosi hyvä. Saattaisi minunkin tulla liikuttua enemmän, jos laite olisi ranteessa tuuppimassa lenkille. Pitääpäs tutustua vehkeeseen.

        "staka*"

        Minähän kirjoitin jo :)

        "Ilmeisesti minulla on.
        Peukalon puolelta tunnusteltaessa siellä sykkii jotain.
        Muinoin lääkäri kehoitti sitä ihan seuraamaankin.
        Harmi vain, että se tuppaa aina menemään toiseen suuntaan kuin minä haluaisin.
        Ja aina ihan väärällä vauhdin-pidolla.
        Ilmeisesti se pyrkii mainostamaankin.
        Mutta se jää muljauksiksi rinta-lastan alla.
        Toivottavasti ei pääse ulos ihan heti.
        Koska itsekään en menisi sitä pahemmin kehumaan.
        Korkeintaan jossain tilaisuudessa, missä etsitään surkeinta mainosta.

        H.


      • Miksi kummassa taas piti lihavat tähän vetää mukaan. Eiköhän tuosta rannekkeesta ole hyötyä kaikille jotka haluavat kuntoaan pitää yllä.


      • laiskat seurantaan
        Nittaminax kirjoitti:

        Miksi kummassa taas piti lihavat tähän vetää mukaan. Eiköhän tuosta rannekkeesta ole hyötyä kaikille jotka haluavat kuntoaan pitää yllä.

        Lihavat liikkuvat yleensä liian vähän ja heille jos kenelle liikunnasta saattaa olla paljonkin hyötyä lihavuudesta johtuvien ongelmien hoitoon.
        Harvemmin hoikka ihminen valittelee terkkarissa vaivojaan jotka johtuvat liikunnan puutteesta, jos valittavat niin seurantaan vaan hekin.


      • Pottu-aivo
        laiskat seurantaan kirjoitti:

        Halvemmaksi tulisi ihmisten joutuessa tekemään itsekin jotain oman terveydensä eteen.

        Niinniin mutta tarvitseeko se terkarissa käynnin, joka maksaa kunnalle?


      • laiskat seurantaan
        Pottu-aivo kirjoitti:

        Niinniin mutta tarvitseeko se terkarissa käynnin, joka maksaa kunnalle?

        Niille jotka käyttävät nettiä voisi ladata version joka laittaa tiedot eteenpäin ja ohjeet tulisivat paluupostissa netin kautta, säästöä sekin.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Miksi kummassa taas piti lihavat tähän vetää mukaan. Eiköhän tuosta rannekkeesta ole hyötyä kaikille jotka haluavat kuntoaan pitää yllä.

        "Nittaminax"

        Joo, minustakin tuntuu usein, että "joissain mainos-piireissä" katsotaan
        lihavuuden kuuluvan vanhuuteen.
        Paha on mennä sanomaan onko se vilkkuva S24 vai ilkkuva S16.
        Nörttinä olen tietysti lelusta kiinnostunut.
        Vaan en niin paljon, että ostaisin mokoman härpäkkeen.
        Kuten sinäkin varmaan tiedät, niin kevyt hiki ja lievä hengästys nostaa kuntoa
        parhaiten.
        Ei seksiä tämä.

        H.


      • staka*
        hunksz kirjoitti:

        "staka*"

        Minähän kirjoitin jo :)

        "Ilmeisesti minulla on.
        Peukalon puolelta tunnusteltaessa siellä sykkii jotain.
        Muinoin lääkäri kehoitti sitä ihan seuraamaankin.
        Harmi vain, että se tuppaa aina menemään toiseen suuntaan kuin minä haluaisin.
        Ja aina ihan väärällä vauhdin-pidolla.
        Ilmeisesti se pyrkii mainostamaankin.
        Mutta se jää muljauksiksi rinta-lastan alla.
        Toivottavasti ei pääse ulos ihan heti.
        Koska itsekään en menisi sitä pahemmin kehumaan.
        Korkeintaan jossain tilaisuudessa, missä etsitään surkeinta mainosta.

        H.

        Siis plagioinko muka tekstiäsi, vai mikä nyt taas mättää???


      • staka* kirjoitti:

        Siis plagioinko muka tekstiäsi, vai mikä nyt taas mättää???

        "staka*"

        Niin musta taas tuntu.
        Kun mää kerroin jo lääkäreistä ja niiden ohjeista.
        Nii, ja miten ne panee meitä juokseenki.
        Mä kerroin ihan kipeestikin.

        H.


      • staka*
        Nittaminax kirjoitti:

        Miksi kummassa taas piti lihavat tähän vetää mukaan. Eiköhän tuosta rannekkeesta ole hyötyä kaikille jotka haluavat kuntoaan pitää yllä.

        Nitta

        Huomasitko, minä EN vetänyt mitään tiettyä ihmisryhmää tähän mukaan, liikkumattomuuden ongelma kun on tosi laaja ja koskee myös kaikkia ikäryhmiä.

        Jotain olen siis oppinut! Onneksi pystyn vielä liikkumaan, ja aika usein viitsinkin...
        ;-///


      • staka* kirjoitti:

        Nitta

        Huomasitko, minä EN vetänyt mitään tiettyä ihmisryhmää tähän mukaan, liikkumattomuuden ongelma kun on tosi laaja ja koskee myös kaikkia ikäryhmiä.

        Jotain olen siis oppinut! Onneksi pystyn vielä liikkumaan, ja aika usein viitsinkin...
        ;-///

        "staka*"

        Älä kiusaa Nittaa.
        Varsinkaan kun taas kirjoitat vammautuneista ihmisistä.

        H.


      • staka* kirjoitti:

        Nitta

        Huomasitko, minä EN vetänyt mitään tiettyä ihmisryhmää tähän mukaan, liikkumattomuuden ongelma kun on tosi laaja ja koskee myös kaikkia ikäryhmiä.

        Jotain olen siis oppinut! Onneksi pystyn vielä liikkumaan, ja aika usein viitsinkin...
        ;-///

        Tuota noin, enhän minä sulle edes vastannutkaan vaan tuolle Laiskat seurantaan vastaajalle.


      • staka* kirjoitti:

        Kannatan. Itsestä kun ei haluta ottaa vastuuta. Sitten kun tulee terveysongelmia, vaikka aina väsyttää tai jalat ei kanna tai nivelet reistaa (luetteloa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle) niin eiku valittamaan:

        1) lääkäriin ei pääse
        2) jos pääsee niin lääkäri "ei osannut antaa sopivia" lääkkeitä
        3) jos lääkkeet löytyy niin voivoi kun ne on niin kalliita, miks'ei ilmaisia

        Jne. vali-vali-vali. Ei tule mieleen että itsekin voisi tehdä terveytensä ja kuntonsa eteen jotakin. Monta sairautta/sairauden pahenemista voi itselle sopivalla liikunnalla välttää. Siitä nyt puhumattakaan kuinka hyvää monipuolinen liikunta on mielenterveyden kannalta.

        Tietysti meistä jokainen voi sairastua vaikka pitääkin kuntoaan yllä, ei voi tietää, mutta mutta...

        Tuollainen ranneke voisi olla tosi hyvä. Saattaisi minunkin tulla liikuttua enemmän, jos laite olisi ranteessa tuuppimassa lenkille. Pitääpäs tutustua vehkeeseen.

        staka
        Kauhee määrä eri malleja ja eri ominaisuuksia pitää tutustuu ennen ku osaa päättää.
        Saattaa olla et vanhalla sykevyöllä ja km mittarilla mennään.
        En osaa pitää kelloa ranteessa ja sormusta sormessa,on muuten kuin uusi kun viimeks sitä kattelin.
        Kiinostavalle se kumminkin tuntuu.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        staka
        Kauhee määrä eri malleja ja eri ominaisuuksia pitää tutustuu ennen ku osaa päättää.
        Saattaa olla et vanhalla sykevyöllä ja km mittarilla mennään.
        En osaa pitää kelloa ranteessa ja sormusta sormessa,on muuten kuin uusi kun viimeks sitä kattelin.
        Kiinostavalle se kumminkin tuntuu.

        k/k

        Onhan mullakin tuo vehjes jossain, muutama vuosi sitten sitä käytin esim. pyöräillessä. Hyvin huomasi milloin oli ylämäki - sykkeestä siis - vaikka tie periaatteessa näytti ihan tasaiselta. Sykemittari oli kova sana aikanaan, mutta kun nyt olen meinannut sitä käyttää niin patteri on ollut lopussa. Kuluu issesseenkin?

        Matkamittari ranteessa on aika kätevä, sellainen mihin otetaan koordinaatit satelliiteista. Oikeastaan pyöräillessäkin mittaa matkaa kätevämmin kuin polkupyörään asennettava mittari, josta epäilen että hidastaa vähän kulkuakin kuten dynamo pyörän valoissa aikoinaan? Kävellessä ei onneksi jarruta yhtään. Mitään kalorikulutus-asetuksia sun muita turhuuksia tuossa rannemittarissani ei ole.

        Tämä uusi liikkeellepotkimis-mittari on aikasen hauska idealtaan. Vaikka luulen että se sentään jää hankkimatta ;-)


      • staka*
        Nittaminax kirjoitti:

        Tuota noin, enhän minä sulle edes vastannutkaan vaan tuolle Laiskat seurantaan vastaajalle.

        Nitta

        Toki sen huomasin ;-) vastasin vaan kaiken varalta... Enkä todellakaan kirjoittanut 'vammautuneista' enkä kiusatakseni ketään, hunksi vähän reagoi yli. Mutta se on tietty ihan oikein että kaveria puolustetaan.


      • Pottu-aivo
        laiskat seurantaan kirjoitti:

        Niille jotka käyttävät nettiä voisi ladata version joka laittaa tiedot eteenpäin ja ohjeet tulisivat paluupostissa netin kautta, säästöä sekin.

        Kuka ne neuvot antaisi ja laittaisi tulemaan, automaattiko. Eikös ole jo todettu että terveyskasvatus on aika lailla tehotonta, miksi netti olisi tehokkaampi. Kyllä se terveyskäyttäytyminen pitää lähteä itse kukaisestakin. Vaikka kuinka on tietoa mutta taito puuttuu ja ennen kaikkea motivaatio ja itsekuri.


      • samaa mieltä
        Pottu-aivo kirjoitti:

        Kuka ne neuvot antaisi ja laittaisi tulemaan, automaattiko. Eikös ole jo todettu että terveyskasvatus on aika lailla tehotonta, miksi netti olisi tehokkaampi. Kyllä se terveyskäyttäytyminen pitää lähteä itse kukaisestakin. Vaikka kuinka on tietoa mutta taito puuttuu ja ennen kaikkea motivaatio ja itsekuri.

        "ei ilmaista hoitoa ellei hoidettava tee ohjeiden mukaan"


      • Pottu-aivo
        samaa mieltä kirjoitti:

        "ei ilmaista hoitoa ellei hoidettava tee ohjeiden mukaan"

        No jatkossa varmaan porukoita tullaan vastuuttamaan omasta terveydestään enemmän. Ei ole vara turhuuksiin tuhlata.


      • liikuskelija
        Pottu-aivo kirjoitti:

        No jatkossa varmaan porukoita tullaan vastuuttamaan omasta terveydestään enemmän. Ei ole vara turhuuksiin tuhlata.

        Niin varmaan tulee tulevaisuudessa olemaan. Ehkäpä tulee sellainen aktiivisuusmittari jossa mukana alkometri. Nykyisissähän on jo kaloreiden kulutus, aktiivisuus, siihen saa sykkeen, verenpaineen ja ties mitä. Sitten vaan käydään terkkarissa näyttämässä lukulaitteelle, sieltä tulee sitten printti miten ollaan toimittu. Jotain sanktioita jos ei ole viiterajoissa lukemat. Jää nähtäväksi onko elinpäiviä jäljellä kokemaan tuon tulevaisuuden.


      • Pottu-aivo
        liikuskelija kirjoitti:

        Niin varmaan tulee tulevaisuudessa olemaan. Ehkäpä tulee sellainen aktiivisuusmittari jossa mukana alkometri. Nykyisissähän on jo kaloreiden kulutus, aktiivisuus, siihen saa sykkeen, verenpaineen ja ties mitä. Sitten vaan käydään terkkarissa näyttämässä lukulaitteelle, sieltä tulee sitten printti miten ollaan toimittu. Jotain sanktioita jos ei ole viiterajoissa lukemat. Jää nähtäväksi onko elinpäiviä jäljellä kokemaan tuon tulevaisuuden.

        No varmaan tulevaisuus tuo tullessaan kaikenlaista jollei vielämeille ehkä niin meidän lapsille ja lapsenlapsille. Hyvinvointiteknologia lisääntyy je kehittyy huimaa vauhtia. Ehkä se että ihmiset joutuisivat itse enemmän maksumiehiksi motivoisi meitä itse kukaistakin pitämään huolta terveydestä enemmän.


      • liikuskelija
        Pottu-aivo kirjoitti:

        No varmaan tulevaisuus tuo tullessaan kaikenlaista jollei vielämeille ehkä niin meidän lapsille ja lapsenlapsille. Hyvinvointiteknologia lisääntyy je kehittyy huimaa vauhtia. Ehkä se että ihmiset joutuisivat itse enemmän maksumiehiksi motivoisi meitä itse kukaistakin pitämään huolta terveydestä enemmän.

        Sanos muuta ja kun siihen sais vielä ravintoainemittarin, joka kertois paljon esim. kalkkia, D-vitamiinia, magnesiumia jne. pitäis syödä. Nykyisin tulee niin tuutin täydeltä tietoa, että ei päivän tunnit riitä omaksumaan niitä. Tämän päivän uutinen oli, että auringossa oleskelu olisi terveellisempää kuin itsensä siltä suojeleminen. Kyllä minä itseksein olen sitä miettinytkin. On tietysti erilaisia ihotyyppejä. Ehkä se rusketusmittauskin saadaan siihen mittariin.


      • Pottu-aivo
        liikuskelija kirjoitti:

        Sanos muuta ja kun siihen sais vielä ravintoainemittarin, joka kertois paljon esim. kalkkia, D-vitamiinia, magnesiumia jne. pitäis syödä. Nykyisin tulee niin tuutin täydeltä tietoa, että ei päivän tunnit riitä omaksumaan niitä. Tämän päivän uutinen oli, että auringossa oleskelu olisi terveellisempää kuin itsensä siltä suojeleminen. Kyllä minä itseksein olen sitä miettinytkin. On tietysti erilaisia ihotyyppejä. Ehkä se rusketusmittauskin saadaan siihen mittariin.

        Aivan. Tai uv-sädemittari. Turvallsiuusrajat melanoomaa ajatellen. Minä pysyn suomen rajojen sisäpuolella joten vaara liiasta auringosta ei lien kovin suuri, päinvastoin.


      • Jannkko87
        Pottu-aivo kirjoitti:

        Aivan. Tai uv-sädemittari. Turvallsiuusrajat melanoomaa ajatellen. Minä pysyn suomen rajojen sisäpuolella joten vaara liiasta auringosta ei lien kovin suuri, päinvastoin.

        Uudessa Applen kellossa on ihan mielenkiintoisia juttuja. Perinteisemmilläkin pärjää (ja ovat edullisempia). Myös kännykkään on sovelluksia kuten Moves. Noista perinteisemmistä versioista on juttua mm. http://www.aktiivisuusranneke.fi/ -sivuilla.


    • Pottu-aivo

      Ei ole vielä mutta kiinnostaisi hankkia. Vai jääneekö leluksi kun jo sykemittari, matkamittari ja älykänny jo on.

    • Ilmeisesti minulla on.
      Peukalon puolelta tunnusteltaessa siellä sykkii jotain.
      Muinoin lääkäri kehoitti sitä ihan seuraamaankin.
      Harmi vain, että se tuppaa aina menemään toiseen suuntaan kuin minä haluaisin.
      Ja aina ihan väärällä vauhdin-pidolla.
      Ilmeisesti se pyrkii mainostamaankin.
      Mutta se jää muljauksiksi rinta-lastan alla.
      Toivottavasti ei pääse ulos ihan heti.
      Koska itsekään en menisi sitä pahemmin kehumaan.
      Korkeintaan jossain tilaisuudessa, missä etsitään surkeinta mainosta.

      H.

      • Pottu-aivo

        Ai siis sinäkin Tunnet Pulssisi :)


      • Pottu-aivo kirjoitti:

        Ai siis sinäkin Tunnet Pulssisi :)

        "Pottu-aivo"

        Joo, joskus kyllä joutuu vähän odottamaan.
        Mutta lääkäri on sanonut että se on minulla normaalia.

        H.


      • Pottu-aivo
        hunksz kirjoitti:

        "Pottu-aivo"

        Joo, joskus kyllä joutuu vähän odottamaan.
        Mutta lääkäri on sanonut että se on minulla normaalia.

        H.

        Niin mullai, saa kuulema odottaa vuorokauden, maksimissan kaksi.


      • UPRO

        Ostin vaimolle! Ei koskaan liikkuminen ole ollut niin helppoa, kuin aktiivisuusrannekkeen kanssa, Ei tarvitse kuin istua tuolissa ja kutoa minulle sukkia, niin siinä aina tulee tuhansia askeleita, ja ilman hikeä


    • Enpä ole tainnut yhtään mainosta moisesta rannekeesta nähdä.
      Mainoksia voidaan toki tupata, mutta onko se saanut minkäänlaista suosiota onkin jo toinen juttu.

      • Pottu-aivo

        Tään aamun paikallislehdessä oli, mainostettiin muistaakseni äitienpäivälahjojen joukossa.


      • terrorisointia/ko?

        nitta

        Onneksi minä en ole kuullut koko "härpäkkeestä", mutta tuskin se minua saisi liikkumaan tämän enempää.

        Ihmelaite täytyisi keksiä minulle, joka voisi olla vaikka sähköisku päivällä tuoliin, joten olisi vaikka pakko seisoa, jos ei kävelemään lähde. Sängyssä voisi olla toinen, joka olisi ajastettu siten, että siihen pääsisi vasta ilta yhdeksän ja aamulla se ajaisi pois sängystä heti, kun on herännyt.

        Ainoastaan tuo kuntopyörä olisi sitten "sähkövapaa", jossa voisi istua, mutta sekin toimisi niin, että jos ei polje, niin isku tulisi peppuun! :)

        Onneksi tiedän puutteeni ja terkkarin tukkona en ole ollut, paitsi nyt hain lähetteen keuhkoröntgeniin. Kaikki hyvin, joten tupakalle taas.


      • Pottu-aivo kirjoitti:

        Tään aamun paikallislehdessä oli, mainostettiin muistaakseni äitienpäivälahjojen joukossa.

        Meinaavatko ne että naiset ei liiku ja siksi tarpeellinen heille. Kaupataankohan niitä sit samoin isänpäivänä isille.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Meinaavatko ne että naiset ei liiku ja siksi tarpeellinen heille. Kaupataankohan niitä sit samoin isänpäivänä isille.

        "Nittaminax"

        Hah, hah...
        Naiset varmaan myy.
        Kauhee kuin sää oot törkee.
        Tai...hetkinen...

        H.


      • terrorisointia/ko? kirjoitti:

        nitta

        Onneksi minä en ole kuullut koko "härpäkkeestä", mutta tuskin se minua saisi liikkumaan tämän enempää.

        Ihmelaite täytyisi keksiä minulle, joka voisi olla vaikka sähköisku päivällä tuoliin, joten olisi vaikka pakko seisoa, jos ei kävelemään lähde. Sängyssä voisi olla toinen, joka olisi ajastettu siten, että siihen pääsisi vasta ilta yhdeksän ja aamulla se ajaisi pois sängystä heti, kun on herännyt.

        Ainoastaan tuo kuntopyörä olisi sitten "sähkövapaa", jossa voisi istua, mutta sekin toimisi niin, että jos ei polje, niin isku tulisi peppuun! :)

        Onneksi tiedän puutteeni ja terkkarin tukkona en ole ollut, paitsi nyt hain lähetteen keuhkoröntgeniin. Kaikki hyvin, joten tupakalle taas.

        Noo, mä en tarvii sähköiskuja penkkiini, ku peppu puutuu muutenkin ja pakko liikkua ja muutenkin tulee tääl kotona liikuttua. On siivoomista, ruuan tekoa ja ties mitä päivän aikana.

        Yöt vois mennä hankalaksi jos ei pääsis takas sänkyyn ku on heränny. Heräilen vessaan monta kertaa yössä ja vähintään kuuden tunnin nokoset tarviin, no mä sen pitempiä uneja nykyjään nukukkaan.

        Joo röökille vois mennä vaikka sataakin, mut onneks toisesta suunnasta. Tai en mä viitti, siel on kylmä. :)


      • näin luulen
        Nittaminax kirjoitti:

        Meinaavatko ne että naiset ei liiku ja siksi tarpeellinen heille. Kaupataankohan niitä sit samoin isänpäivänä isille.

        ehkä äitienpäivän alla ei isille mainostaminen ole kovin ammattimaista?


      • Pottu-aivo
        Nittaminax kirjoitti:

        Meinaavatko ne että naiset ei liiku ja siksi tarpeellinen heille. Kaupataankohan niitä sit samoin isänpäivänä isille.

        Oiskohan se. vähän enempi naisille tarkoitettu härpäke? Mene ja tiedä


    • Vielä tässä rannekkeita hankkimaan, askelmittari ja lapio ynnä muut puutarhavempaimet saavat riittää.
      Kottikärryjäkin on kiva työnnellä, kun ne on lastattu mullalla tai kivillä.

    • liikuskelija

      Tuo aktiivisuusranneke on aikalailla suosiossa noiden esikeski-ikäisten joukossa. Se on semmoinen leveän kuminauhan näköinen, on pinkkii, on sinistä jne.

      Se näyttää näppärältä. Ilmeisesti olen jossain kuntoilusivulla käynyt ja nyt google mätkii mainoksia.

    • ylös ja ulos

      Normaali ihminen osaa liikkua ilman apuvälineitä, laiska ei liiku vaikka niitä olisi kuinka paljon.

    • ....

      Keinutuoliin kierroslukumittari, mittaisihan sekin aktiivisuutta.

      • staka*

        Keinutuoli, aivan! Ja se on tieteellisesti mitattu ja todistettu (pari vuotta sitten asiasta uutisoitiin), että jo puolen tunnin keikuttelu päivittäin vahvistaa vanhuksen VatsaLihaksia huomattavasti. Varmaan vielä enemmän mitä nuorempi on.

        Ei kannata hyljeksiä mitään konstia - jos se auttaa! Oli sitten kyse mistä tahansa, vaikkapa liikkumiseen innostamisesta.

        Minulla kouraisi vähän sydänalasta tuo 'kottikärryt ja multakasa'.
        Saapas nähdä tuuppaako vallan liikkeelle. Vaikka huomenna... ;-D)))


    • staka*

      Silmiäni hieraisin kun aamun lehteä luin. Aktiivisuusranneke, tosiaan, hinta tarjouksessa - hmmm - olikohan jotain 90 euroa. Otan mieluummin äitienpäivälahjaksi vaikka kasvohoidon, sen saa laajennettunakin samaan hintaan.

      Toisaalta: ihan söpö ranneke... ja kovasti viisaan mutta 'kainon' näköinen! Ainakin verrattuna johonkin rantarolexiin.

      • "staka*"

        Totta, aloitus on käynyt vanhaksi.
        Kirjoitus-aiheeksikin.

        H.


      • k/k

        Staka
        Kyseinen laite pilvipalveluun kytkettynä on aika vekkuli keksintö,on armoton piiskuri ja tiukka tauottaja.
        Jos on joutilasta rahaa niin suosittelen sen hankintaa.


    • RosaLiiin

      Kaikenmoisia värkkejä nykypäivä keksiikin,
      mie luotan vain mittanauhaan.


      Johan se ahdistaisi jos pitäisi koko ajan tarkkailla vain omaa napaansa ja
      omia pihinöitä ja suhinoita.

      Taitaa olla nykypäivän markkinamiesten keksintöjä kerätä maailmasta joutavat eurot omaan pussiin.

      Voi olla aktiivinen luonnostaan ja vapaa!!!!

    • Anonyymi

      Nostan aktiivisuusranneke aiheen taas tääläkin ylös. Mielestäni aktiivisuusrannekkeet ovat nykypäivänä todella edullinen tapa seurata omaa aktiivisuutta ja lisätä omaa motivaatiota liikuntaan. Itse olen ostamassa uutta ranneketta ja löysin tämän vertailun. https://liikuttaa.fi/paras-aktiivisuusranneke/
      Erityisesti nuo halvemmat mallit kiinnostavat, koska nekin tuntuvat tarpeeksi monipuolisilta omiin tarpeisiin. Mahtaakohan täältä löytyä kokemuksia halvemmista aktiivisuusrannekkeista?

      • Anonyymi

        Aikoinaan töissä oli viikon päivät askelmittari ihan uteliaisuuden takia käytössä kun joku kehtasi sanoa etten liiku tarpeeksi kun en käynyt lenkillä. Mittarin laitoin päälle kotoa lähtiessä kun kävelin työmatkan (reilu kilometri) ja sammutin kun tulin kotiin. Lukemat kirjasin ylös. Päivittäin kertyi kilometrejä reippaasti yli 10. Lukemat näytin hänelle joka sanoi etten liiku tarpeeksi, eipä sanonut enää ja lukemista puuttui vielä ne askeleet mitä käppäilin kotona. Kun koko työpäivän ramppasi eestaas niin ei siinä enää lenkille lähtö tullut mieleenkään.
        Nyt eläkkeellä jonkun kerran olen kävelylenkillä kännykkäsovelluksella mitannut askelia mutta mitään rannekkeita en ole riesakseni ottanut, polkupyörässä riittää matka/kilometrimittari ja pyörälenkkini kestää yleensä vähintään tunnin.

        vn


      • Minulla nyt tänä kesänä ostettu Polar Ignite, sopiva mun tarpeisiin.


    • Anonyymi

      Tuntemani aktiivirannekkeiden käyttäjät ovat hyväkuntoisia ja olotilastaan kiinnostuneita jotka todella hyötyvät rannekkeen tiedoista.
      Lapsiperheen kimppaliikuntaa ajatellen isukin ranneke antaa hyödyllistä palautetta jälkikasvunkin kunnon kehittymisen ja liikunnan suuntaamisen suhteen.

      • Anonyymi

        Tää hunksz on nytsiirtynyt 70 palstalta tänne!

        Mitä se täällä höyryää?
        Ukko jolla ei muuta päivisin tekemistä kuin vaan istua netillä ja väkättää ihteään!

        Jos luet hunksz, niin ole ystävällinen ja painu takaisin 70 palstalle ja älä tule tätä palstaa pilaamaan iänikuisilla jahkailuillasi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää hunksz on nytsiirtynyt 70 palstalta tänne!

        Mitä se täällä höyryää?
        Ukko jolla ei muuta päivisin tekemistä kuin vaan istua netillä ja väkättää ihteään!

        Jos luet hunksz, niin ole ystävällinen ja painu takaisin 70 palstalle ja älä tule tätä palstaa pilaamaan iänikuisilla jahkailuillasi!

        En ole hunksi. koskien hunksuttajaa en ole vuosikausiin avannut tai lukenut mitään hunksuttimeen viittaavaa äärimmäisen itsekeskeistä joutavaa potaskaa!

        Johtukohan harrastus- ja tuttavapiiristäni, että he kaikki ovat erimuotoisia kuntoilulajeja harrastavia.


    • Anonyymi

      Itse en koe tarvitsevani aktiivisuusranneketta, sillä tiedän liikkumiseni, enkä kaipaa jotakin "digi-vahti-käskyttäjää" arkeeni, mutta ymmärrän toki että osa tykkää seurata tarkemmin liikuntaansa.

      Sen sijaan unen laatua ja samalla yön aikaista pulssia ja venepainetta tarkkaileva verme voisi kiinnostaa (taitavat olla noita aktiivisuusrannekkeita), joskin niissäkin tulee alla oleva vastaan.

      Aina erilaisia härpäkkeitä harkitessaan kannattaa ajatella yhtenä ensimmäisenä asiana tuotteen tietoturvaa, jonka selvittäminen ei aina ole niin helppoa.

      Aktiivisuusrannekkeissa on lisäksi sen softa, joka voi osoittautua heikoksi tietoturvaltaan, ottaa liikaa oikeuksia puhelimessa ilman asetusmahdollisuuksia toimiakseen kunnolla(?), sekä skannailla puhelinen yksityisiä tietoja, sekä vuotaa niitä kolmansille osapuolille ja pahimmillaan identiteettivarkaus.

      "Monet aktiivisuusrannekkeet antavat käyttäjän tiedot urkkijoille aivan liian helposti."

      - https://www.is.fi/digitoday/art-2000000949804.html

      Tietoturva on yhtä vahva kuin sen heikko lenkki, jota nuo IoT-vermeet edustavat.

      * Mikko Hyppönen: ”Teemme parhaillaan virhettä, jonka vuoksi lapsemme vielä vihaavat meitä”

      "F-Securen tutkimusjohtaja vertaa esineiden internetiä asbestipommiin, jonka jättimäiset haitat tajuttiin vasta isolla viiveellä."

      - https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000006269566.html

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Itsellä in niitä ollut Kölner erilaista.
      Kahdessa in ollut verenpsiineen mittari jotka on kummassakin tapauksessa näyttänyt paineen noin neljänneksen liian alhaiseksi.
      Rannekkeitten käyttö matkan mittaamiseen GPSää käyttäen kuluttaa parissa tunnissa akun loppuun.
      Suurin hyöty on mahdollisuus mitata pulssi.

      • Anonyymi

        Korjaus:. kolme erilaista


    • Anonyymi

      Virossa kyse on rokottamattomien epidemiasta. Esimerkki siitä miten käy, kun tauti alkaa levitä rokottamattomien keskuudessa.

    • Anonyymi

      Ei ole! Näen peilistäni olenko ollut aktiivinen? Kiristävätkö vaateet vai ei? Ei kiristä. Ilman raneketta elän. liikun ulkoilen paljon. Nukun yöni hyvin,eikä ongelmia yö Wc ravaminen. Ei katkonaisia unia.Syön myös ruokarytmillä, Mihin tarvitaan ranneke? Muoti ilmiö. Laiskaa ranneke ei auta, vaikka olisi kuinka kädessä. Oma asenne ratkaisee.Yksin asuvana yksinäisenä,en märeehdi yksinäisyys,en kivut säryt.Katoo ne ajatuksista,kun lähtee ulos säällä kuin säällä. piste

    • Anonyymi

      Näkee ajan zelvemmin.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut Polar ignite. Täysin epävarma ja kelvoton kapistus. Akku ei pidä, synkronointi ei toimi, ohjeet ovat aivan outoja aivopie...ja ja tukipalvelut eivät toimi. Sinällään ranneke on hyödyllinen, mutta ei kannata erehtyä ostamaan Polarin tuotetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3053
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      419
      2906
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      99
      2209
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1874
    7. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1868
    8. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1846
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1692
    Aihe