Mielenterveyshoito on surkeaa

tintin1

Tuntuu että voin huonommin nyt kuin jos en olisi mennyt julkiseen mielenterveyshoitoon. Kun puhuin siellä miten huono olo minulla on narsistisen ex-poikaystäväni vuoksi että pitäisi mennä puhumaan kriisikeskukseen luuli tämä sairaanhoitaja että olen psykoosissa! Sanoi että jos menet sinne niin sut laitetaan osastolle. Miten sekoa porukkaa tuolla on töissä? Sitten kun olen yrittänyt purkaa mieltäni minua vaivaavista asioista ei olla haluttu kuulla. Minkä ihmeen takia minä olen siellä käynyt kun ei mua ole uskottu? Toisella kerralla kun yritin taas puhua siitä narsistisesta ex-poikaystävästäni oletettiin taas että olen vain vainoharhainen! Tuntuu että ei mua uskota siellä, ja muutenkin koko hoito on vain painostamista ja pakottamista, vittuilua ja vähättelyä. Ei mitään järkeä. Nyt kun aion sanoa etten enää käy siellä tulee varmaan kaikenlaista tekstiä että "no sinä reagoit näin sairautesi takia", ei tietenkään heissä ja koko systeemissä voi olla mitään vikaa!! Miksi kävisin paikassa jossa mua kohdellaan melkein kuin jotain rikollista. Jossa koen olevani kuin joku vanki joka on tehnyt jotain väärää tai jotenkin typerä tai avuton ihminen jota pitää holhota. Surkeammaksi tämä olo on vain mennyt, menetän uskoni omiin tuntemuksiini ja itseluottamukseni. Aivan käsittämättömältä tuntuu että paikka jonka pitäisi auttaa vain pahentaa oloa.

156

3953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En siis ole alalla

      Uskon sinua ja olen erittäin pahoillani, että noin on käynyt.

      Et ole ainoa, joka kertoo narsistisen läheisen taakoittavan ja kun yrittää hakea apua, avun hakijaa pidetään aivan häiriintyneenä.
      Sinun oireesi ovat reaktiivisia; narsismi on pahempi häiriö ja vakava sairaus pahimmillaan.

      Muuta en voi kun voimia toivottaa. Narsistien tukiyhdistys järjestää vertaistukiryhmiä ja nettisivuilta voit ehkä myös saada tukea itsellesi. Voimia siis!

      • Anonyymi

        Vastasit edellä omaan wanhaan aloitukseesi. Tunnistaisin sinut isommillakin promilleilla.


    • 450:3

      Kokemuksessasi avohoidossa on paljon samaa,mitä minäkin olen kokenut. Minulle on tehty diagnoosi, ja kun avaan suuni ja kerron tapahtumista,jotka ovat johtaneet psykoosiin,niin avohoidossa niitä pidetään harhoina,vaikka ne ovat todellisia tapahtumia. Minulle vaan sanotaan,että kun sinulla on tämä sairaus. He eivät siis usko sanaakaan,mitä puhun. Sen takia en enää minäkään ota todesta koko 'hoitoa'.Minulle ei ole mitään apua siitä. Lähtökohta avun saamiselle täytyy olla se,että uskotaan,mitä ihminen kertoo elämästään,eikä suhtautua siihen niin,että kaikki on harhaa ja todellista vain potilaalle. Eivätkä he muutenkaan pysty siellä mitenkään auttamaan. Heiltä puuttuu aito kiinnostus autettavaan. Haluan vain mahdollisimman nopeasti avohoidosta ja valheelle perustuvasta hoidosta pois.Psykiatria on valhetta suurimmaksi osaksi. Ihme,että tuollaista kustannetaan verorahoilla.

      • Anonyymi

        Aivan sama kokemus. Työpaikassa oli ongelmia vuosia, älyttömiä tehtäviä, palautteita ja huutamista keskiyöllä yms. ja tuli muussa yhteydessä harhakuvitelmia. No avohoidon tulkinnoista ei potilas koskaan kuule. Kunhan vaan käyttäydyt kiltisti. Mutta entistä karmeammaksi meni työpaikka, kun siellä piti julkistaa ja avohoidon puolelta toimittiin työpaikan kanssa täydessä yhteistyössä, kuinka minun pitäisi olla sosiaalisempi ja etten vaan luule vääriä yms. Tuli merkintöihin varmastikin tulkinta, että kuvittelee, että pomo kiusaa. Ja diagnoosin jälkeen näillä epäilyttävillä henkilöillä onkin täydet valtuudet vaikka seurata kommunikaatioitasi ja tehdä vapaasti tulkintoja, että miten taas joku vika löytyy. Ovat nykyajan vastine joulutontuille.


      • Anonyymi

        Psykiatrisia diagnooseja, joiden todentamiseksi on biomarkkereita olemassa, on DSM V:ssa vain kourallinen. Loput perustuvatkin sitten viime kädessä vain subjektiivisiin arvailuihin.


    • Saa olla tarkkana

      Varmasti vääränlaisia ihmisiä palkattu noihin töihin, etsi toisenlainen. Tuntuu, että ottavat itseensä kaikki syytökset, jotka koskevat väärinkohtelua, kun ovat aina narskujen ihmisten puolella muutenkin ja oma ajatusmaailma on suomalaisittain vääristynyt.

      • Anonyymi

        Vääränlaisia henkilöitä palkattu ja vähennetty henkilökuntaa rajusti.Lienee kokit,huoltomiehet,kansliahenkilöt, lisätty hoitajalistoille.Erään suuren mielenterveys palveluja tuottava hoito romahti heidän tullessa hoitamaan ns.tuottamaan palveluja heikosti eräällä alueella.Miten on se jatkuva hoito ja hoidonjatkuvuus jos ja kun aletaan syyttämään potilasta kaikenlaisista harhoista eikö hoitopaikka ole tarkoitetettu potilaan kuntoutukseen eikä päinvastoin.Kykenemättömät ammattitaidottomat hoitajat myös ammattitaidolliset kirjattava ylös papereihin.Lisäksi kaikki eivät voi olla tai
        saa olla harjoittelijoita.


      • Anonyymi

        Kyse ei ole vääränlaisista henkilöistä, vaan vääränlaisen koulutuksen tuottamaista vaikeista kognitiivisista vääristymistä, joiden kautta hoitajat ja psykiatrit tulkitsevat potilaitaan. Ihan sama vaikka kuinka empaattinen ja sympaattinen olisit henkilönä, jos uskot, että esim. raiskattu ja koulukiusattu nainen kärsii epämääräisen geneettisen aivosairauden aiheuttamista harhoista kertoessaan sinulle traumoistaan. Ihmisten älyllinen suorituskyky on rajallinen ja se koskee myös psykiatreja ja muita mielenterveysalan ammattilaisia. Kun olet päässyt hyvään asemaan, että sinulle maksetaan oikein hyvin siitä, ettet ymmärrä mitään etkä auta ketään, vaan huumaat ihmiset tokkuraan loppu iäkseen loputtomilla lääkekoktaileillasi, niin ei siinä ole oikein kannusteita vaikuttaviin hoitoihin minkään luonteisia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole vääränlaisista henkilöistä, vaan vääränlaisen koulutuksen tuottamaista vaikeista kognitiivisista vääristymistä, joiden kautta hoitajat ja psykiatrit tulkitsevat potilaitaan. Ihan sama vaikka kuinka empaattinen ja sympaattinen olisit henkilönä, jos uskot, että esim. raiskattu ja koulukiusattu nainen kärsii epämääräisen geneettisen aivosairauden aiheuttamista harhoista kertoessaan sinulle traumoistaan. Ihmisten älyllinen suorituskyky on rajallinen ja se koskee myös psykiatreja ja muita mielenterveysalan ammattilaisia. Kun olet päässyt hyvään asemaan, että sinulle maksetaan oikein hyvin siitä, ettet ymmärrä mitään etkä auta ketään, vaan huumaat ihmiset tokkuraan loppu iäkseen loputtomilla lääkekoktaileillasi, niin ei siinä ole oikein kannusteita vaikuttaviin hoitoihin minkään luonteisia ihmisiä.

        Terapoinnista on todellista, pitkäaikaista apua kovin harvoille, mutta kyllä se terapeuteille leivän tuo.

        Ihmisen psyyke, käytös ja pärjääminen yhteiskunnassa ovat lukemattomien mutkikkaiden sattumusten (sisäisten, ulkoisten, perittyjen, opittujen, .. ) summa. Kukaan ihminen millään koulutuksella ei pysty selvittelemään, saati hallitsemaan ja ohjailemaan tällaisia kokonaisuuksia.

        Monesti terapia perustuu vain siihen, että yhteiskunta katsoo jonkin yksilöllisen ominaisuuden viaksi, joka täytyy korjata. Meillä hoetaan, kuinka erilaisuus on rikkaus, mutta esim. ujoutta ei suvaita tänä aikana. Nykyinen vääristynyt elämäntapa myös tuottaa monenlaista rikkinäisyyttä ja turvattomuutta. Sen sijaan, että myöntäisimme tämän ja muuttaisimme yhteiskuntaa sekä arvomaailmaa oikeasti inhimillisemmäksi, koetamme terapoida huonosti voivia ihmisiä. Kun se onnistu, nämä sopeutumattomat ulostetaan pelkiksi lääkkeiden ostajiksia.


    • jones8

      Itse kuvittelen jo, että kaikki mitä tapahtuu on vaan oman mielen harhoja ja että olen psykoosissa, kun olen käynyt julkisella.

      • tintin1

        Niinhän siinä käy. Kun tämä maailman hulluus alkaa paljastua niin sitä tuntuu alussa siltä että on itse tulossa hulluksi kun mieli ei vaan käsitä miten sairas tämä maailma voi olla..


    • hyvä on hoito

      Ihan on outoa porukkaa mut lähetettiin aina kotiin kun en kestänyt äkillisiä lihaskipuja ja elohiiriä flunssan jälkeen jotka lääkärin mukaan johtuvat masennuksesta jota en kokenut.. Sen takia pää pimahti hetkellisesti ja hakeuduin itse hoitoon. Hoidossa selitin oireeni jotka ahdistaa ja minut arveltiin psykoottiseksi koska selitys ei näy verikokeissa.. Vieläkin nuo kivut on ja nyt olen oikeasti masentunut mutta buranalla mennään

    • neuvo niille.

      Ne ketkä sut psykoottiseksi arvelivat voisivat työntää lääkeruiskun p*rseeseensä ja hukuttautua mereen.

    • 8+16

      No jo on... Kyllä mua on ainakin uskottu kun kerron omasta narsisti miehestäni. Ekalla kerralla kun jouduin osastolle sain traumaperäisen stressihäiriön diagnoosiksi. Mies väittää että mitään ei ole tapahtunut mutta sen puheista ei ole välitetty. Olen kai osannut kertoa tilanteet uskottavasti.

    • Anonyymi

      Voin samaistua ja melkein kuin minun kynästäni paitsi, että maksoin kallista yksityisen puolen terapiataksaa melkein nelinumeroisen summan, kunnes tajusin että tää "hoito" vie mut laitokseen. Hymy huulille, vihaamani hanhenselkätaktiikka, jossa ei anna vastapuolelle enään mitään inputtia. Kehuu terapeutin ja lupaa tulla takaisin, jos vielä käsiteltävää on. Näin sieltä pääsee pois. Jos annat rehellistä palautetta olet sairaampi heidän mielestään ja et pääse ikinä pois vaan sinut saadaan aina vain takaisin ja takaisin käsittelemään vainoharhaisuuttasi ja sitä kuinka sairas olet.

      Sairas maailma, hoito perustuu siihen että sinun pitää oppia olemaan sairas ja hyväksymään sairautesi. Sinua tuetaan kaikilla mahdollisilla tavoilla, jotta oppisit olemaan ja hyväksymään olevasi sairas.

      • Anonyymi

        Ja muistaa syödä lääkkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muistaa syödä lääkkeet.

        Kun tuosta terapeutista pääsin ja sain purettua traumaattiset tilanteet niin en tarvitse enään mitään rauhoittavaa. Luontaistuotteet, vitamiini ja terveelliset elämäntavat sekä ammattitaidottomien "ammattilaisten" välttäminen mahdollistaa toipumisen suuristakin kriiseistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja muistaa syödä lääkkeet.

        Tässäpä hyvä kuvaus mitä tapahtii terapiassa ja mikä on sen tavoite, jos terapeutti diagnosoi sinut narsistiksi:

        "https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/julkaisuja/gustav-schulman-useita-kirjoituk/new_page-122802/"

        1) Jos sairaudentunto onnistutaan herättämään, narsisti kääntää julmuutensa aluksi itseensä ja pitää itseään halveksuttavana, heikkona ja epäkelpona ja saattaa jopa miettiä itsemurhaa

        2) terapiassa potilasya hyödyttää jos hänelle näytetään, että nyt hän kohtelee itseään yhtä halveksuvasti pilkallisesti ja epäasiallisesti kuin hetkeä aikaisemmin ehkä vuosien ajan on kohdellut muita.

        3)Narsisti masentuu, kun hänen isottelunsa, omahyväisyyden- ja hyväksikäyttöasenteensa romahtaa.

        Masentuminen tetapiassa onkin hoidon tavoite, jotta sairaudentunto onnistutaan herättäämään. Terapiassa ei siis hoideta työkuntoa vaan romutetaan ihminen masentuneeksi ja viedään psykoosin partaalle.


        3) Masennus ja itsesyytökset ovat väistämätön välivaihe narsismin ja narsistin paranemisessa. Muuta tietä paranemiseen ei ole.

        Tämä oikeuttaa terapeutit henkiseen väkivaltaan ja antamaan hoitoa joka masentaa ja romahduttaa ihmisen.

        4) Hoidon aikana narsisti on yleensä rauhallisempi ja asiallisempi omaisiaan ja ulkomaailmaa kohtaan, sillä kun kiukut ja narsistinen raivo kohdistetaan terapeuttiin, vapautuvat muut.

        Koska terapeutti provosoi raivoa ja hoidon ongelma on, että narsisti sitten kohdistaa "hoidossa oppimansa" muihin.

        Huomioitavaa on, että usein tähön joutuu narsistin uhri, joka ilmentää ja yrittää palata terveeseen itsekkyyteen ja asettaa rajoja. Mutta terapiaan joutuessaan terapeutti aloittaa sairaiden herätysterapian joka vie uhrin itsemurhan partaalle ja lopuksi kiltti uhri on saatu gaslightingilla saatu uskomaan olevansa narsisti ja kantamaan syyllisuytensä narsistin käytöksestä.

        Selvää on, että uhri ei tule selviämään tästä ilman pitkää terpaiaa. Tämä on kuitenkin lause, jolla lopullisen uupunut uhri palaa aina ja yrittää selvittää terapeitille mitä on tapahtunut. Terapeutti painostaa, olet epäonkistunut, painostaa eroon, syyllistää ja kuvaa toiselle psykopaattista käytöstä. Vaihtaa puheenaihetta ja potkii potilaansa siis itsemurhan partaalle. Eli terpeutti keskeyttää eikä anna kuvata loppuun. Ja kääntää taas uhrille aggresiivisesti ja vihaisesti tuomiten uhrin kuinka uhri syyllistää muita ja on narsisti.

        Ja tähän hoitoon terapeutit ryhtyvät ilman diagnoosia, he itse diagnosoivat ja saavat palkan KELAlta. Potilas menettää tylkykynsä ja ei usko enään iyseensä. Hänen taitonsa ja ammatillinen erityisosaaminen on ollut vain narsistista harhaa. Psykoanaluyttisten menetelmien tavoitteena on vain antaa terveellisempi käsitys potilaalle ja tukea hönet tavallisuuteen ja tulevaisuuden uralla kioskin myyjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuosta terapeutista pääsin ja sain purettua traumaattiset tilanteet niin en tarvitse enään mitään rauhoittavaa. Luontaistuotteet, vitamiini ja terveelliset elämäntavat sekä ammattitaidottomien "ammattilaisten" välttäminen mahdollistaa toipumisen suuristakin kriiseistä.

        "ammattitaidottomien "ammattilaisten" välttäminen"

        Jep. Jo pelkästään sana "asiantuntija" nostaa kaiken kokemani jälkeen ainakin itsellä karvat pystyyn ja luo voimakkaan ahdistuksen.


    • Anonyymi

      Mielenterveyshoito on surkeaa.

      Minulla on selkärangassa välilevypullistumia. Ne on todennettu magneettitutkimuksella. Olen ollut neurokirurgin määräämänä sairauslomalla. Jouduttuani työpaikallani henkisen väkivallan kohteeksi traumatisoiduin. Mielenterveyshoitaja ei uskonut kertomaani työpaikkakiusaamisesta ja selkäkipujani. Väitti niitä harhoiksi. Papereissa lukee, että luulee olleensa työpaikkakiusattu ja luulee kokevansa selkäkipuja, on psykoottinen.

      Arvatkaapa paraniko vointini tuon mielenterveysammattilaisen kohdattuani. Sillä oli isot seuraukset, kun psykiatri aivottomana uskoi hoitajaa niin jouduin M1 lähetteellä tarkkailuun. Pääsin pois vasta parin päivän päästä. Eivät suostuneet edes pyytämään anteeksi.

      Mielenterveyshoito on ala-arvoista! En enää ikinä suostu olemaan missään tekemisissä ns. mielenterveyshoidon kanssa. Se on sairas diktatorinen järjestelmä.

      • Anonyymi

        Mullekin sanottiin,että mun niskat eivät oikeasti ole kipeät,että se on psykoosia.Loukkasin urheillessa niskani ja neuroleptien takia nukuin kauan samaan asentoon jähtäneenä ja se jumiuttaa niskoja .
        Niskakipu vaivaa yhä edelleen silloin tällöin eli johtopäätös mielenterveyspopulalta olisi varmaan,että psykoottisuus vaivaa edelleen enemmän tai vähemmän.
        Selän välileyissä todettu rappeumaa ,yliliikkuvuutta ja muuta,mutta siitä en edes jaksa puhua heille.Sille ei mitään voi ja on 17 v. vanha juttu.Luulisivat senkin olevan harha . Kenties niskoissakin on jotain rappeumaa ja reumasairauttakin sairastan.
        Hyvä,että pääsit pois parissa päivässä.Pahempaakin olisi meinaan voinut käydä.Kokemusta on.
        Kyllä on kumma miten mielenterveyshoidossa hoitajat ja lääkärit saavat satuilla omiaan.Epäpäteviä ja väsyneitä ihmisiä.Ilmeisesti heidän mielestään ei ole mitään väliä mitä he väittävät ,tekevät ja kirjaavat ylös.
        Ihan hunningolla koko mielenterveystyö.
        Jos löytää hyvän hoitosuhteen ,kannattaa olla kiitollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullekin sanottiin,että mun niskat eivät oikeasti ole kipeät,että se on psykoosia.Loukkasin urheillessa niskani ja neuroleptien takia nukuin kauan samaan asentoon jähtäneenä ja se jumiuttaa niskoja .
        Niskakipu vaivaa yhä edelleen silloin tällöin eli johtopäätös mielenterveyspopulalta olisi varmaan,että psykoottisuus vaivaa edelleen enemmän tai vähemmän.
        Selän välileyissä todettu rappeumaa ,yliliikkuvuutta ja muuta,mutta siitä en edes jaksa puhua heille.Sille ei mitään voi ja on 17 v. vanha juttu.Luulisivat senkin olevan harha . Kenties niskoissakin on jotain rappeumaa ja reumasairauttakin sairastan.
        Hyvä,että pääsit pois parissa päivässä.Pahempaakin olisi meinaan voinut käydä.Kokemusta on.
        Kyllä on kumma miten mielenterveyshoidossa hoitajat ja lääkärit saavat satuilla omiaan.Epäpäteviä ja väsyneitä ihmisiä.Ilmeisesti heidän mielestään ei ole mitään väliä mitä he väittävät ,tekevät ja kirjaavat ylös.
        Ihan hunningolla koko mielenterveystyö.
        Jos löytää hyvän hoitosuhteen ,kannattaa olla kiitollinen.

        Mikähän siihen on syynä, että kun näille mielenterveyspotilaille annetaan diagnoosi sairaudestaan, niin sitäpä ei hyväksytä. se on saatava pois papereista hinnalla millä hyvänsä, mutta hoitoa kumminkin vaaditaan kyseiseen vaivaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siihen on syynä, että kun näille mielenterveyspotilaille annetaan diagnoosi sairaudestaan, niin sitäpä ei hyväksytä. se on saatava pois papereista hinnalla millä hyvänsä, mutta hoitoa kumminkin vaaditaan kyseiseen vaivaan?

        Pyydän lukemaan tarkemmin. Se diagnoosi oli väärä. Minulla ei ollut psykoosia. Joutuivat myöntämään, että diagnoosi oli väärä. Miksi mielestäsi minun olisi pitänyt hyväksyä väärä diagnoosi.?


      • "Anonyymi
        18.7.2019 11:10

        Mielenterveyshoito on surkeaa.

        Minulla on selkärangassa välilevypullistumia. Ne on todennettu magneettitutkimuksella. Olen ollut neurokirurgin määräämänä sairauslomalla. Jouduttuani työpaikallani henkisen väkivallan kohteeksi traumatisoiduin. Mielenterveyshoitaja ei uskonut kertomaani työpaikkakiusaamisesta ja selkäkipujani. Väitti niitä harhoiksi. Papereissa lukee, että luulee olleensa työpaikkakiusattu ja luulee kokevansa selkäkipuja, on psykoottinen.

        Arvatkaapa paraniko vointini tuon mielenterveysammattilaisen kohdattuani. Sillä oli isot seuraukset, kun psykiatri aivottomana uskoi hoitajaa niin jouduin M1 lähetteellä tarkkailuun. Pääsin pois vasta parin päivän päästä. Eivät suostuneet edes pyytämään anteeksi.

        Mielenterveyshoito on ala-arvoista! En enää ikinä suostu olemaan missään tekemisissä ns. mielenterveyshoidon kanssa. Se on sairas diktatorinen järjestelmä."

        - Ikävä kyllä vilkas mielikuvitus väärässä paikassa vallankäyttäjien käsissä voi käydä kohtalokkaaksi. Kun todellisuus muuttuu harhaksi, altavastaaja on hätää kärsimässä.

        Vertaistukena kohtalotovereilleni omaa kokemustani, jota valotan https://cutt.ly/bGaLZj tuolla:

        "Herätkää ihmiset ja kääntäkää katseenne sinne, missä mielivalta https://goo.gl/xg4M6u tietämättänne rehottaa saatuani itsekin karsean https://goo.gl/f3Uag8 kokemuksen siitä. Voin kertoa sinulle V-E rehvasteltuasi täällä useaan otteeseen, miten korvatulpat auttavat meteliin, ettei niistä ollut yhtään apua tähän https://goo.gl/dPDXQ3 , jossa kuuluu jo ne elementit, millä meitä kiusattiin yötä päivää. Volyymia vaan kovemmalle ja ajattele itsesi "nukkumassa" tuolla, kun yläkerrassa kattosi päällä tahallaan isketään, tömistellään ja tiputetaan tavaroita pitkin lattiaa. Oli aivan ihme, että selvisin 11 kuukauden unenpuutteesta hengissä, mutta mitä se tekikään sairauksilleni ja pojalleni, jonka hermot eivät sitä meteliä kestäneet. Korvatulpat hiostavat korvia, ja liian pitkään käytettynä sieni-infektio voi levitä sinnekin ja aiheuttaa kuten minulla kutinaa, jota ei tietenkään tutkita."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siihen on syynä, että kun näille mielenterveyspotilaille annetaan diagnoosi sairaudestaan, niin sitäpä ei hyväksytä. se on saatava pois papereista hinnalla millä hyvänsä, mutta hoitoa kumminkin vaaditaan kyseiseen vaivaan?

        Kuka kumma sitä hoitoa edes saa? Tiedän kyllä,että jotkut "saavat hoitoa",mutta eivät kaikki vaikka mikä olisi diagnoosi.
        En minä ainakaan tarvi psykiatrian kuvittelemaan sairauteen hoitoa.Minulle kelpaisi ihan asiallinen keskustelu jonkun kanssa ilman diagnoosin aiheuttamaa hoitajan epäluuloa .


      • Anonyymi

        Hyvät ihmiset: työpaikkaväkivallan ääneen mainitseminen on aina kohtalokasta - kiusatulle.


      • Anonyymi

        "Mielenterveyshoitaja ei uskonut kertomaani työpaikkakiusaamisesta ja selkäkipujani. Väitti niitä harhoiksi. Papereissa lukee, että luulee olleensa työpaikkakiusattu ja luulee kokevansa selkäkipuja, on psykoottinen."

        Ko. mielenterveyshoitaja katsoo varmaan itse olevansa päästään terve kun tuollaista väittää?
        Kaikenlaisia ihme sekopäitä mielenterveyspuolellakin työskentelee. Huhhuh.. :(


    • Anonyymi

      Siis trauma jäi hoitamatta ja seurasi lisätraumatisoituminen. Viranomaisten mielestä kaikki meni oikein. Menikö?

      • Anonyymi

        Väärin meni,mutta ymmärrätkö,että trauman päälle tulee traumaa vaan lisää.Älä paukuta päätäsi seinään.He eivät välitä eivätkä muista asioitasi.
        lisätraumaa lisätrauman päälle.


    • Anonyymi

      Minä meinasin menettää mielenterveyteni soittamalla auttaviin puhelimiin muista kuin mielenterveydellisistä vaikeuksista, Monet keskustelijat ei suostuneet erottelemaan konkreettista totta ja mielikuvitusta selkeästi. Juurikin todesta tehtiin mielikuvitusta ja unia käsiteltiin totena jne. kaikkia asioita aivan sekavasti. Jos en olisi tajunnut lopettaa soittamista olisin seonnut aivan.

      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Ja just niinku narsisteista ja psykopaateista ei saanyt puhua mitään.
        No nyt olen puhunut sydämeni kyllyydestä, eikä mua narsismi/psykopatia aihe liiemmin enää edes kiinnosta.
        Vanhemapani on semmosia narsistisia ja olen sen heille itselleen sanonut suoraan, mutta jollain tasolla olemme väleissä ja tekemisissä silti.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi

        Se on niinku se että jos saa treenattua aivojensa aivotoimintoihin tiettyä narsistien kestokykyä, sitten heidän kanssa ehkä voi olla tekemisissä mutta jos ei ole tehnyt semmosta aivotreeniä voi olla aika vaarallista.

        "poiuytrdfghj"


    • Anonyymi

      Tässäpä hyvä kuvaus mitä tapahtii terapiassa ja mikä on sen tavoite, jos terapeutti diagnosoi sinut narsistiksi:

      "https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/julkaisuja/gustav-schulman-useita-kirjoituk/new_page-122802/"

      1) Jos sairaudentunto onnistutaan herättämään, narsisti kääntää julmuutensa aluksi itseensä ja pitää itseään halveksuttavana, heikkona ja epäkelpona ja saattaa jopa miettiä itsemurhaa

      2) terapiassa potilasya hyödyttää jos hänelle näytetään, että nyt hän kohtelee itseään yhtä halveksuvasti pilkallisesti ja epäasiallisesti kuin hetkeä aikaisemmin ehkä vuosien ajan on kohdellut muita.

      3)Narsisti masentuu, kun hänen isottelunsa, omahyväisyyden- ja hyväksikäyttöasenteensa romahtaa.

      Masentuminen tetapiassa onkin hoidon tavoite, jotta sairaudentunto onnistutaan herättäämään. Terapiassa ei siis hoideta työkuntoa vaan romutetaan ihminen masentuneeksi ja viedään psykoosin partaalle.

      3) Masennus ja itsesyytökset ovat väistämätön välivaihe narsismin ja narsistin paranemisessa. Muuta tietä paranemiseen ei ole.

      Tämä oikeuttaa terapeutit henkiseen väkivaltaan ja antamaan hoitoa joka masentaa ja romahduttaa ihmisen.

      4) Hoidon aikana narsisti on yleensä rauhallisempi ja asiallisempi omaisiaan ja ulkomaailmaa kohtaan, sillä kun kiukut ja narsistinen raivo kohdistetaan terapeuttiin, vapautuvat muut.

      Koska terapeutti provosoi raivoa ja hoidon ongelma on, että narsisti sitten kohdistaa "hoidossa oppimansa" muihin.

      Huomioitavaa on, että usein tähön joutuu narsistin uhri, joka ilmentää ja yrittää palata terveeseen itsekkyyteen ja asettaa rajoja. Mutta terapiaan joutuessaan terapeutti aloittaa sairaiden herätysterapian joka vie uhrin itsemurhan partaalle ja lopuksi kiltti uhri on saatu gaslightingilla saatu uskomaan olevansa narsisti ja kantamaan syyllisuytensä narsistin käytöksestä.

      Selvää on, että uhri ei tule selviämään tästä ilman pitkää terpaiaa. Tämä on kuitenkin lause, jolla lopullisen uupunut uhri palaa aina ja yrittää selvittää terapeitille mitä on tapahtunut. Terapeutti painostaa, olet epäonkistunut, painostaa eroon, syyllistää ja kuvaa toiselle psykopaattista käytöstä. Vaihtaa puheenaihetta ja potkii potilaansa siis itsemurhan partaalle. Eli terpeutti keskeyttää eikä anna kuvata loppuun. Ja kääntää taas uhrille aggresiivisesti ja vihaisesti tuomiten uhrin kuinka uhri syyllistää muita ja on narsisti.

      Ja tähän hoitoon terapeutit ryhtyvät ilman diagnoosia, he itse diagnosoivat ja saavat palkan KELAlta. Potilas menettää tylkykynsä ja ei usko enään iyseensä. Hänen taitonsa ja ammatillinen erityisosaaminen on ollut vain narsistista harhaa. Psykoanaluyttisten menetelmien tavoitteena on vain antaa terveellisempi käsitys potilaalle ja tukea hönet tavallisuuteen ja tulevaisuuden uralla kioskin myyjänä.

      Ja tuossa linkissä kuvataan kuinka narsisti kuvittelee olevansa psykoosissa ja se saadaan aikaiseksi hoidossa. Se on kuitenkin vain askel terveyteen ja sinut on saatu tilaan jossa hoidon seuraava askel tapahtuu jos osaat kuvata psykoosin. Tosin silloin terapeutti ohjaa sinut sairaalahoitoon.

      Tehkää valitus, hankkikaa vaikka ilmainen lakimies kunnan oikeusaputoimistosta jos hoidossa vointi pahanee

    • Anonyymi

      Tuosta narsistin hoidosta. Siinä hajoitetaan ja provosoidaan mieli niin, että narisisti kuvittelee joutuneensa psykoosiin. Mutta ainakin analyyttisten teorioiden mukaan se on vain portti parantumiseen. Näin ollen lukekaa toi linkki ja jos olet ollut "hoidossa" missä täsmää, mutta sinua ei ole psykiatrin toimesta diagnosoitu narsistiksi niin tehkää valitus! Se on ollut hoidon tarkoitus saada sinut tuntemaan psykoosi ja itsemurhan partaalle!

    • Anonyymi

      Tässä linkki niin, että se toimii

      https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/julkaisuja/gustav-schulman-useita-kirjoituk/new_page-122802/

    • Anonyymi

      Ja tuosta hoidosta. Mekanismi on vähän sama kuin pitkään jatkuvassa väkivallassa. Se turruttaa eikä enään reagoidu. Siihen tottuu. Sietokyky on siis kasvanut.

    • Anonyymi

      Väkivalta turruttaa eikä enään reagoidu. Siihen tottuu. Sietokyky on siis kasvanut. Hoito on siis onnistunut. Tai oikein kovasti kun tuottaa traumatilanteita, niin persoona eriytyy - näin toimiva osa menee erilleen ja traumaosa jää kantamaan tuskaa ja traumaa. Dynaaminen terapeutti riemuitsee kuinka hyvä potilas on, kun ei enään reagoidu (lamaantunut ja turtunut, tottunut pitkäkestoiseen väkivaltaan) sekä toimintakyky on parantunut (persoona on hajoitettu niin, että toimintakyky on jäänyt toiseen persoonaan ja traumat hajoitettu toiseen. ) Traumaterapiassa sitten triggöirään taas näitä traumaa trauman päälle tapahtuneita traumoja, jotta niihin päästään käsiksi, jotta potilas saisi itse mahdollisuuden hoitaa ja kösitella traumojaan.

      Potilas on ihan ihmeissään ja myöntelee terapeuttia kuinka paljon parempi hön on välttääkseen väkivaltatykitystä. Näin alkuperäiset traumat on työnnetty todella syvälle, aiheutettu katkos tunteisiin ja ihminen täysin irralliseksi sekä aiheutettu terapiassa alkuperäistenntraumojen tilalle uudet, jotta terapeutti voi sitten yhdessä potilaan kanssa analysoida terapiassa aiheutuneita tunteita ja näin "parantaa potilaan".

      Potilas ei uskalla enään reagoitua vaan oppinut myötäilmään terveen persoonansa kanssa hoitoa. Tosin tunteet on menetetty ja aito tunteva ihminen on tunteeton ja tyhjä. Eli samanlainen kuin narsistisessa pers häiriössä, tyhjä sisältä ja tunteeton, joka mahdollistaa kylmyyden sekä samanlaisen käytöksen kuin terapiassa on opittu. Näin potilaasta on tullut persoonalllisuushäiriöinen eikä enään tunnista tunteita.

      Traumat yhä on olemassa, mutta ne on työnnetty niin syvälle ettei niiden purkaminen ole enään mahdollista. Potilas saa dissosiaatiohäiriö diagnoosin tai hyväksyy narsistinen persoonallisuushäiriödiagnoosin kun ei enään jaksa pitää puoliaan.

      Helpommalla pääsee hyväksymällä hoidon ja osoittamalla kiitollisuutta, niin välttää linkissä olevat hoitokokemukset.

      Tosin näin tekee karhunpalveluksen hoitohenkilökunnalle ja muile potilaille ja vain ruokkii väkivaltaa varsinkin tilanteissa mistä ei pääse pois.

      Tässä kuvaus, mitä voi tapahtua jos et ole hoitohenkilökuntasi kanssa samalla aallonpituudella.

      • Anonyymi

        Kilpaillaanko tässä ketjussa kenellä on vilkkaampi mielikuvitus?


      • Anonyymi

        :D

        Oletko dynaaminen terapeutti?


      • Anonyymi

        Käytännössä tuo kuvaus oli narsistin hoidosta henkilölle, jolla ei ole narsistista persoonallisuushäiriötä. Vasta aiheinen siis narsistille.


    • Anonyymi

      https://madinfinland.org/ihmiskuva/

      Psykiatrisen haastattelun päämääränä nähdään “kuvata potilaan psykiatriset ongelmat ja asettaa diagnoosi”, mutta potilaan tilan ja sitä selittävien tekijöiden tarkastelua ei nähdä erityisen tärkeäksi (Lönnqvist 2013, 32-33). Potilaan tunteiden ymmärtämiselle eli empatialle puolestaan ei aseteta painoarvoa, koska juuri potilaan tunteet ovat psykiatrisen teorian mukaan sitä “psykopatologiaa”, jota psykiatrin on määrä potilaassa objektiivisesti havainnoida. Lisäksi psykiatreja evästetään potilaskohtaamiseen siten, että “haastattelutilanteessa asiantuntijan rationaalisuuden ja potilaan irrationaalisuuden tulisi löytää toisensa”, ja asiantuntijan tulisi saattaa potilas “vapaaehtoisesti hoitomyönteiseksi” (Lönnqvist 2013, 37-38).

      Yhteenvetona voisi todeta, että psykiatriassa potilaat tulkitaan jo vastaanotolle saapuessaan kategorisesti poikkeavina yksilöinä, joiden omituiset kognitiiviset prosessit selittyvät jopa suurimmaksi osaksi osin virheellisillä geeneillä. Esimerkiksi skitsofrenian arvellaan mahdollisesti olevan “ihmisen ainutlaatuisen hermostollisen rakenteen hinta” (Isohanni ym. 2013, 70). Koska psykiatrin asiantuntemukseen katsotaan kuuluvan lähinnä diagnoosin asettamien ja potilaan lääkitseminen, niin terapeuttiset interventiot jäävät muille toimijoille, kuten klubitaloille.

    • Anonyymi

      ...ja mitä enemmän diagnooseja, sitä parempi psykiatri. Samalle henkilölle oli laitettu samanaikaisesti olevaksi traumaperäinen stressihäiriö, vakava depressio, psykoottinen depressio, mania. Miten on mahdollista sairastaa näitä kaikkia samanaikaisesti?
      Psykiatrian taso on ala-arvoinen ja se vahingoittaa hauraassa tilassa olevia ihmisiä.

    • Anonyymi

      Oikeat diagnoosit olivat traumaperäinen stressihäiriö ja lievä masennus. Jouduin olemaan tuon ala-arvoisen psykiatrin takia M1-lähetteellä suljetulla 2 vrk:tta. Mitään hoitoa ei ollut. Olosuhteet olivat ala-arvoiset ja kohtelu rumaa. Arvatkaapa paheniko traumaperäinen stressihäiriö tuosta kohtelusta ja miten mahtoi depressio syvetä. En enää koskaan ole tekemisissä psykiatrien kanssa. Sille välttelylle on vahvat perusteet. Psykiatria on ala-arvoista. Eivät osanneet edes pyytää anteeksi hoitovirhettä. Hus, hus...

      • Anonyymi

        Ei terveeksi todettua henkilöä lähetetä M1 lähetteellä suljetulle. Sille on todetut perusteet henkilön käytöksessä.


      • Anonyymi

        Pyytäisin lukemaan kirjoitukseni tarkemmin ja lopettamaan minun syyllistämisen sairaammaksi kuin olenkaan. Kirjoitinhan, että "oikeat diagnoosit olivat traumaperäinen stressihäiriö ja lievä masennus". En siis ole väittänyt olevani terve. Nuo diagnoosit eivät oikeuta M1-lähetteeseen. Hoitovirhe mikä hoitovirhe. Huomaa heti, että olet psykiatrian alan työntekijä, kun alat vääntelemään asioita ja kuvittelet tietäväsi kuinka asiat ovat edes tapaamatta minua. Psykiatria on ala-arvoista.MOT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei terveeksi todettua henkilöä lähetetä M1 lähetteellä suljetulle. Sille on todetut perusteet henkilön käytöksessä.

        (Olen eri kommentoija kuin ensimmäisenä sinulle vastannut tollo.)

        Mitä ihmettä oikein tarkoitat? Mielenterveys ja mielensairaus ovat kielikuvia. Siten se kuka on mielisairas tai mieliterve ja mikä on mieliterveyttä ja mikä mielisairautta ovat mielipideasioita. Mistä on ollut kysymys on, että psykiatri(t) on katsonut, että kyseinen henkilö on jollain tavalla vääränlainen ja siten laitettu lusimaan ja muokattavaksi. Sehän on tietenkin valtava moraalinen vääryys. Jonkun mielestä se on ok peruste.

        Omaa vangitsemistaan kritisoivalle kirjoittajalle sanoisin, että mitä hoitoa oikein kuvittelit saavasi? Mikä ihmeen hoitovirhe? Sait sen mitä psykiatria kaikille antaa. Se on heidän yhteiskunnallinen tehtävä. Eivät he ole siellä sinua auttamassa ja päätä paijaamassa vaan laittamassa sinut kuriin.

        Virheesi on sama kuin useilla muillakin: olet kuvitellut, että psykiatriassa on väärinkäytöksiä etkä ymmärtänyt, että psykiatria on väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei terveeksi todettua henkilöä lähetetä M1 lähetteellä suljetulle. Sille on todetut perusteet henkilön käytöksessä.

        Ihminen voidaan todeta terveeksi tai sairaaksi käytöksen perusteella, mutta kyseessä on edelleen sosiaaliseen vuorovaikutukseen perustuva subjektiivinen tulkinta. Minäkin voisin todeta sinut sairaaksi ihan vain siksi, että vaikutat yksioikoisen mielipiteesi perusteella vähän yksinkertaiselta, jos pitäisin siis yksinkertaisuutta sairautena ja siitä oltaisiin tehty oikein konsensuaalinen juridinen tulkinta, että se on pakkohoitoa vaativa sairaus, mutta en satu olemaan siinä asemassa, että voisin näin tehdä.

        Todellinen kysymys M1 lähetteen tekemisessä ei ole se, onko ihminen jonkun puoskarin silmissä sairas tai terve vaan se, onko M1-lähetteestä yhtään mitään hyötyä ja kykeneekö puoskari (vakka olisi kuinka terävä ihmistuntija) tosiaan lyhyiden tapaamisten aikana tekemään sellaisen päätöksen, joka edistää henkilön mielenterveyttä, suojelee hänen henkeään ja muiden ihmisten henkeä ja terveyttä. Epäilen vahvasti, ettei pysty ja toisin kuin sinä, tiedän, ettei sellaisesta ole minkäänlaista yksiselitteistä empiiriseen tutkimukseen pohjautuvaa näyttöä. Pikemminkin päin vastoin.

        Näin ollen on länsimaisen oikeuskäsityksen vastaista, että puoskarit, jotka eivät osaa tehdä elämää suojelevia ratkaisuja subjektiivisen arvionsa pohjalta, saavat siihen laillisen asemansa perusteella valtuuden. Kyseessä ei ole vain hoitovirhe, vaan systemaattinen, valtava, massiivinen ihmisoikeusrikos. Kyse on vapaudenriistosta ja fyysisestä sekä henkisestä vammauttamisesta, jota harjoitetaan systemaattisesti ihmisiä kohtaan, joilta on viety käytännössä täysin oikeusturvakeinot vastustaa kohteluaan, koska heitä ei usko kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen voidaan todeta terveeksi tai sairaaksi käytöksen perusteella, mutta kyseessä on edelleen sosiaaliseen vuorovaikutukseen perustuva subjektiivinen tulkinta. Minäkin voisin todeta sinut sairaaksi ihan vain siksi, että vaikutat yksioikoisen mielipiteesi perusteella vähän yksinkertaiselta, jos pitäisin siis yksinkertaisuutta sairautena ja siitä oltaisiin tehty oikein konsensuaalinen juridinen tulkinta, että se on pakkohoitoa vaativa sairaus, mutta en satu olemaan siinä asemassa, että voisin näin tehdä.

        Todellinen kysymys M1 lähetteen tekemisessä ei ole se, onko ihminen jonkun puoskarin silmissä sairas tai terve vaan se, onko M1-lähetteestä yhtään mitään hyötyä ja kykeneekö puoskari (vakka olisi kuinka terävä ihmistuntija) tosiaan lyhyiden tapaamisten aikana tekemään sellaisen päätöksen, joka edistää henkilön mielenterveyttä, suojelee hänen henkeään ja muiden ihmisten henkeä ja terveyttä. Epäilen vahvasti, ettei pysty ja toisin kuin sinä, tiedän, ettei sellaisesta ole minkäänlaista yksiselitteistä empiiriseen tutkimukseen pohjautuvaa näyttöä. Pikemminkin päin vastoin.

        Näin ollen on länsimaisen oikeuskäsityksen vastaista, että puoskarit, jotka eivät osaa tehdä elämää suojelevia ratkaisuja subjektiivisen arvionsa pohjalta, saavat siihen laillisen asemansa perusteella valtuuden. Kyseessä ei ole vain hoitovirhe, vaan systemaattinen, valtava, massiivinen ihmisoikeusrikos. Kyse on vapaudenriistosta ja fyysisestä sekä henkisestä vammauttamisesta, jota harjoitetaan systemaattisesti ihmisiä kohtaan, joilta on viety käytännössä täysin oikeusturvakeinot vastustaa kohteluaan, koska heitä ei usko kukaan.

        (Olen yhä eri kommentoija kuin ensimmäisenä sinulle vastannut tollo.)

        Ihmistähän ei voi todeta lääketieteellisesti sairaaksi käytöksen perusteella, ainoastaan mielisairaaksi. Oikeat sairaudet vaativat objektiivista näyttöä. Sosiaaliset tekijät eivät kuulu (lääketieteelliseen) sairausmäärittelyyn.

        Todellinen kysymys kaikkeen psykiatriseen pakottamiseen liittyen pitäisi olla millä oikeudella lakia rikkomattoman kansalaisen saa stigmatisoida, vangita ja pakottaa häneen aineita ja muita toimenpiteitä, joita hän ei halua. Mahdollisilla joidenkin mielestä saatavilla hyödyillä ei pitäisi olla merkitystä oikeuttamista perusteltaessa. Vapaassa oikeusvaltiossa lakia rikkomattoman kansalaisen pakottaminen on itsessään rikos. Lisäksi vapaassa valtiossa jokaisella on oikeus tappaa itsensä ajankohdasta ja syistä riippumatta, joten itsemurhan estäminenkään ei oikeuta psykiatrista toimintaa. Muiden ihmisten koskemattomuuteen liittyvät uhat taas kuuluvat poliisille. Psykiatriaa ei tarvita mihinkään.

        Psykiatria on Suomen perustuslain sekä kansainvälisen ihmisoikeusjulistuksen vastaista toimintaa eikä siten kuulu vapaaseen oikeusvaltioon. Itse asiassa, valtio, jossa psykiatrinen todistusaineisto kelpaa oikeussalissa ei voi olla de facto oikeusvaltio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei terveeksi todettua henkilöä lähetetä M1 lähetteellä suljetulle. Sille on todetut perusteet henkilön käytöksessä.

        paniikkikohtaus riittää lähetteeksi


      • Anonyymi

        Mun terapeutti lyttäsi ja potki ja olin peloissani ja paniikissa. Kun vihdoin menin psykiatrille ja yritin pohtia mitä kuvaan hönelle, terapwutti painosti eträ näytö vain hönelle. Tässä vaiheessa tajusin, että hön haluaa minut sekoamaan lopullisesti ja minut suljetulle niin, että exäni saa lasten huoltajuuden ja hän seöviää ongelmasta (eli minusta ilman mitään seurauksia). Aloitin hönen kehumisen ja kuinka iloiseksi terapeutti tuli ja päästi minut lopettamaan terapian.

        Narsistin terapia kuvaa hyvin kokemustani. Minusta yksikään narsisti ei ansaitse tuollaista terapiaa. Kun kuvasin, että oksennan öisin ja ahdistaa niin pahasti, hän tuumasi että nytkö jo?


      • Anonyymi

        Katsoppa tämä pätkä YouTubesta kohdasta 4:40 eteenpäin: watch?v=crKiDBZ4GRY

        Siinä psykiatrian emeritusprofessori Thomas Szasz kuvaa osuvasti mitä useimmat niin sanotut psykoterapeutit tekevät, mukaan lukien tarve saada kehuja. Kertomastasi tuli mieleeni heti tämä pätkä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsoppa tämä pätkä YouTubesta kohdasta 4:40 eteenpäin: watch?v=crKiDBZ4GRY

        Siinä psykiatrian emeritusprofessori Thomas Szasz kuvaa osuvasti mitä useimmat niin sanotut psykoterapeutit tekevät, mukaan lukien tarve saada kehuja. Kertomastasi tuli mieleeni heti tämä pätkä. :)

        Voi Luoja! Tuo kyllä tukee freudilaisia teorioita (analyyytinen ja dynaaminen), joissa hoito saa kestää niin kauan kuin kestää. Ihminen ei ole ikinä valmis ja siksi hoitoa voidaan jatkaa vuosikausia, johon ko. Teoriat antavat oileutuksen (naraistista). Eli linkissa terapeutti kertoo, että hön tienaa rahaa ja myy jotain. Ja se myynti on lupauksia ja sen mitä hän lupaa, sen hän pitää.

        Ja kappas dynaamiset ja freudilaiset eivät koskaan lupaa parantaa ihmistä. Ne antavat ihmiselle ymmärryksen kuinka ihminen toimii erillaisissa tilanteissa syörttämällä tunteita. Näin ollen terapia ei paranna, vaan ihminen tuntee itsensä paremmin ja ihmisen omalle vastuulle jää tieto, miten käyttää ymmärrystään uusista puolista mitä terapiassa on oppinut sen mukaan kun terapeutti on provosoinut raivon, mitättömyyden, alistanut, tuottanut höpeää ja syyllisyyttä. Syyllisyyden vapauttamisessa syyllistetään vanhemmat. On vanhempien syytä millaiseksi ihminen on kasvanut.

        Jipppii... Eli tiivistelmä, terapeutti ei paranna, terapeutti lupaa antaa erilaisia tunteita, jotta terapoitava tuntisi itsensä paremmin. Terapia saa kestää niin kauan kuin potilas haluaa. Mitään ei päätetä, vaan aina on avointa selvitettävää. Potilas päättää itse kuinka kauan haluaa analyyttisen terapeutin kanssa selvittää itseään. Ja terapeutti tienaa rahaa niin kauan kuin oma etiikka, moraali tai kela maksaa. Näin terapia ei luoaa parantaa ja terapeutti pitää aina lupauksensa sekä tienaa rahaa - kuten videossa todetaan. Tämä terapeutti tuntee itsensä. Hän myy, ja mitä enemmän hän myy - sen enemmän hän tienaa.

        Suomessa suurimman osan terapeuttien palkasta maksaa kela. Onneksi tulee oireen mukainen hoito ja terapiatakuu. Näin ei enään terapwuttien tarvitse edes huolehtia siitä, toimittavatko palvelua Kelan tarpeisiin, eli työkunnon ylläpitämiseen vai ei.


    • Anonyymi

      Jotkut oppii kantapään kautta, jotkut ovat kaukaa viisaita. Julkisen mielenterveydenhuollon kanssa ei kannata olla missään tekemisissä. Takuuvarmasti ongelmat vaan pahenee. Vaihtoehtoisia keinoja on vaan pakko löytää.

      • Anonyymi

        Terveeksi itsensä tunteva ei ole tekemisissä julkisen, eikä yksityisen mielenterveyspalvelujen kanssa.


    • Anonyymi

      Vaikka mielenterveyshoito olisi huonoa, niin tärkeintä on kuitenkin vältellä laitoshoitoa. Sillä siellä tapahtuu öisin nukkuessa tai nukutettuna potilaille "epävirallisempia" juttuja, mitä missään nimessä tahtoisi tapahtuvan. Päässä ja sieraimissa alkaa sen jälkeen naksumaan, kun säätyvät. Alapäässäkin epämiellyttävää oloa ja lihasten lamaantumista taikka kihelmöintiä. Joka maassa ei laitoshoitoa niin mittavassa määrin kuin täällä. Nythän väkeä kierrätetään osastoilla, kun muu terveydenhuolto on kriisissä. Toivottavasti tästä viestistä on avuksi muillekin ja voimia kaikille!

      • Anonyymi

        Täähän se, mulle sanoi hoitaja psykiatrisella ,kun olin sidottuna alasti sänkyyn,että ehkä panisin. ja lähtiessään kotiin toisen opiskelijan jäädessä "vierihoitamaan" minua sama hoitajaopiskelija sanoi, että nyt jäi hyvä pano sivu suun.
        Minä siis lepositeissä ja lääkkeitä kurkkuun ilman mitään omaa lupaa.Mieheni sanoi,että minä en tietäisi ,jos minut olisi raiskattu tai pantu?? Ja mies tuntui syyttävän minua.Joku flirttaili minulle jossain ja mies suuttui ja sanoi tappavansa kaikki,uhkaili flirttailijaa ja sanoi,että en muistaisi ,jos minua oltaisiin seksuaalisesti hyväksikäytetty psykiatrisella.
        Tottahan se on, olet alasti sidottu kiinni ja sulle laitetaan väkisin tipauttavaa lääkettä suuhun.Kyllä sut on voitu raiskata.
        Next time, however ,I will kill you, if you ever touch me again.
        Se tunne, kun et uskalla sanoa enää mitään ,et poikkipuoleista sanaa , et mitään ja sairaalahoito vaan jatkuu ja tiedät ,että sun pitää vaan jaksaa teeskennellä,että pääset pois.Ei hätää,teeskentele vaan ja odota.Sulle syötetään lääkettä,josta tosi hurjat sivuvaikutukset,jollaista et tosiaan voi syödä.
        Kyllä vältelkää laitoshoitoa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täähän se, mulle sanoi hoitaja psykiatrisella ,kun olin sidottuna alasti sänkyyn,että ehkä panisin. ja lähtiessään kotiin toisen opiskelijan jäädessä "vierihoitamaan" minua sama hoitajaopiskelija sanoi, että nyt jäi hyvä pano sivu suun.
        Minä siis lepositeissä ja lääkkeitä kurkkuun ilman mitään omaa lupaa.Mieheni sanoi,että minä en tietäisi ,jos minut olisi raiskattu tai pantu?? Ja mies tuntui syyttävän minua.Joku flirttaili minulle jossain ja mies suuttui ja sanoi tappavansa kaikki,uhkaili flirttailijaa ja sanoi,että en muistaisi ,jos minua oltaisiin seksuaalisesti hyväksikäytetty psykiatrisella.
        Tottahan se on, olet alasti sidottu kiinni ja sulle laitetaan väkisin tipauttavaa lääkettä suuhun.Kyllä sut on voitu raiskata.
        Next time, however ,I will kill you, if you ever touch me again.
        Se tunne, kun et uskalla sanoa enää mitään ,et poikkipuoleista sanaa , et mitään ja sairaalahoito vaan jatkuu ja tiedät ,että sun pitää vaan jaksaa teeskennellä,että pääset pois.Ei hätää,teeskentele vaan ja odota.Sulle syötetään lääkettä,josta tosi hurjat sivuvaikutukset,jollaista et tosiaan voi syödä.
        Kyllä vältelkää laitoshoitoa!!!

        Naispuolinen omahoitaja heitti läppää liittyen mun pelkoihin ,että ole saastunut ja likainen ollessani alasti sidottuna, että laitetaanpa sitten lääkettä tuonnen tuonne ja tuonne.tisseihin ja alapäähän leikki laittavansa lääkettä,että nyt se on hoidettu.
        Minä en kestänyt totuutta,että olin sairaalassa alasti kiinni sidottu ja tuli harhaa,että minun syytä on sukupuolitaudit niin hoitaja leikki hoitavansa ne leikkilääkkeillä.Että laitetaan tonnen tonne ja tonne.
        Sama naispuolinen hoitaja mokasi monta kertaa. kertoi tietojani toisille ,sanoi voivansa auttaa minua,mutta perui sen,koska olin mennyt toisten potilaiden puolelle .Hoitaja sanoi tajunneensa mitä tapahtui ja minun ei kuulemma ehkä edes tarvi mennä toisten potilaiden puolelle,mutta sitten typy läksi kotiin ja mulle luvattiin,että jos suostun syömään leponexiä niin sitten näen toisia potilaita.Olin ihan,että kyllä,syön ihan mitä vaan,kunhan näen toisia potilaita.Olin yli 2 viikkoa eristettynä ja hoitajat ..osa oli hirveitä ja siis aivan sairasta puuhaa.Vaadin lopuksi päästä eristykseen yksinäni ja hoitaja tuli sanomaan,että en minä tiedä onko sinun hyvä olla täällä omine ajatuksinesi ja sanoin,että kyllä on, että sitähän sinä et tajuakaan,että minulla on oikeus omiin ajatuksiin ja voin koko akan paremmin.Samaan aikaan löivät läpi,jos suostut syömään leponexiä niin näet ehkä toisia potilaita.Eristyksessä sain kiinni omasta itsestäni ja kaikki se "vierihoito" oli kiusaamista.Yksi hoitaja,jonka muistan olleen kiva antoi värikynät ja juteltiin piirtämisestä.Lisäksi toinen miesopiskelija oli kohtuu kiva vaikka toinen heitti läppää minun panemisesta.


      • Anonyymi

        Aika suureksi osaksi tuntui hoitajille oleva se,että kun en ilman silmälaseja näe,niin näkemisistäni vedettiin vaikka mitä johtopäätöksiä. Siitä miten joku muistutti sukulaistani tai tuttuani ja pelästyin? No ,en näe ilman silmälaseja,että aika huono näkö on. Tosi suuri osa mun psykoosi oireita lukeutui näkemisen oireisiin ja mä tarvin silmälasit. suurin osa varmasti oireista aiheutettiin neurolepteillä,sekaisin monta eri neuroleptiä ,deprakineäkin siis miksi? ihan siis sillisalaattia , vähät väliä lääkityksestä,joka mulle oli toiminut 13 vuoden ajan. sillisalaattina kaikkea. ja miehelleni joko valehdeltiin tai sitten ymmärrys ei vaan riittänyt. Ei enää ikinä. NEVER AGAIN. i CANNOT CRY BECAUSE i KNOW IT S WEAKNESS IN YOUR EYES, BECAUSE OF YOU...


    • Anonyymi

      Mt-hoito on aivan mahtavaa. On ihanaa kasvattaa jollain anti-millälie mömmöillä man-boobsit (menee uimarannalle niin on aina naurun kohteena), saada diabetes (ei tule mitään kustannuksia kenellekään ei), hankkia tardiivi dyskinesia eli kädet yms raajat tekemään pakkoliikkeitä (liikuntaa kato). Ja mitä vielä? Niin, voi saada slaagin ja se on siinä. Kyllä mt-hoito lääkkeillä on mitä parhainta. Keskustelu nyt on aivan turhaa, koska ei kukaan osaa sitä.

      Nää kaikki löytyy tuoteselosteista. Ellei suomeksi niin, ulkomaiseksi.

      • Anonyymi

        Rintakudosta kehittyy muun muassa ja erityisesti risperidonia käyttäville.

        Netistä löytyy sivusto risperdalboys com, josta pääsee näkemään mitä tuhoa risperidoni, mutta mahdollisesti myös useat muut, neurolepti-luokan psykiatriset huumeet tekevät miehen rintamukselle.

        Useat neuroleptit nostavat diabetes-riskiä, mutta erityisen pahamainen tässä suhteessa on olantsapiini.

        Tardiivin dyskenisian (TD) saa kaikista neurolepteista ennen pitkään.. Ilmeisesti mitä suurempi dopamiinireseptorien antagonismi kyseisellä aineella on, sitä nopeammin TD kehittyy. TD-uhreista löytyy paljon videomateriaalia mm. YouTubesta.


      • Anonyymi

        Hui mitä kuvia tuolla risperdalboys sivustolla. Lääkärinä en kyllä ymmärtäis logiikkaa tunkea vastaavaa ainetta potilaasee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rintakudosta kehittyy muun muassa ja erityisesti risperidonia käyttäville.

        Netistä löytyy sivusto risperdalboys com, josta pääsee näkemään mitä tuhoa risperidoni, mutta mahdollisesti myös useat muut, neurolepti-luokan psykiatriset huumeet tekevät miehen rintamukselle.

        Useat neuroleptit nostavat diabetes-riskiä, mutta erityisen pahamainen tässä suhteessa on olantsapiini.

        Tardiivin dyskenisian (TD) saa kaikista neurolepteista ennen pitkään.. Ilmeisesti mitä suurempi dopamiinireseptorien antagonismi kyseisellä aineella on, sitä nopeammin TD kehittyy. TD-uhreista löytyy paljon videomateriaalia mm. YouTubesta.

        Itellä on vasta pienet manboobsit. Ja prolaktiini yli 1000. Se kuuluis olla 60-360. Hoitaja sano että jos tuloksissa löytyy jotain kummallista he soittavat. Niin varmaan, tai eivätpä näytä. Semmoista se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itellä on vasta pienet manboobsit. Ja prolaktiini yli 1000. Se kuuluis olla 60-360. Hoitaja sano että jos tuloksissa löytyy jotain kummallista he soittavat. Niin varmaan, tai eivätpä näytä. Semmoista se on.

        Etkö ole vielä oppinut olla luottamasta psykiatreihin ja muihin alalla toimiviin.


    • Anonyymi

      "Minä en kestänyt totuutta,että olin sairaalassa alasti kiinni sidottu j"

      Kysyisin, kun kerroit että olit alasti lepositeissä, miksi olit alasti, siis ilman vaatteita? Miten niin pääsi käymään, riisuivatko he vai olitko jotenkin riisuutunut ja sitten tuli tilanne että heidän mielestään piti laittaa lepositeisiin... ? Pyysivätkö he sinua ensin pukeutumaan, vai oliko tilanne jotenkin niin kiireinen ettei se onnistunut, tms.?

      Kamalaa tuo mitä kerrot. Ja , että pitää kestää vaan ja olla nöyrä ja teeskennellä, että pääsee pois.

      "Täähän se, mulle sanoi hoitaja psykiatrisella ,kun olin sidottuna alasti sänkyyn,että ehkä panisin. ja lähtiessään kotiin toisen opiskelijan jäädessä "vierihoitamaan" minua sama hoitajaopiskelija sanoi, että nyt jäi hyvä pano sivu suun."

      Tuollaisesta pitäisi voida tehdä valitus. Käytännössä, kun joutuu psykoosidiagnoosilla sairaalaan on vaikea valittaa mistään, kun ei potilasta uskota, eikä varmaan uskottaisi vaikka siinä olisi ollut joku toinen potilas kuulemassakin. Minä kyllä uskon että tuollaista on sinulle sanottu. Se varmasti jää vaivaamaan mieltä pitkäksi aikaa.

      Psykiatrisella alalla toimii paljon täysin soveltumattomia ihmisiä. Osa on varmaan sellaisia, jollain tavalla narsistisia, jotka hakeutuvat niihin hommiin siksi että saavat olla puolustuskyvyttömien ihmisten kanssa, ihmisten, joilla ei käytännössä ole valitusmahdollisuuksia. Tätä vaan ei yleisesti oikein haluta ymmärtää, vaan ajatellaan, että kaikilla on joku "sädekehä" jotka valitsevat työkseen "ihmisten auttamisen." Ja että hoitoala on niin raskasta ja huonostipalkattua, että ne jotka sitä jaksavat päivästä toiseen, ovat varmaan jotain erityshienoja ja epäitsekkäitä ihmisiä... Tosiasiassa voi monesti olla päinvastoin.

      Minullekin on psykiatrit ja psykologit sanoneet yhtä ja toista asiatonta, vaikka en ole pakkohoidossa ollutkaan. Ei niitä voi todistaa, eikä valittaa jälkeenpäin. Joutuu vaan nielemään, ja olen kokenut, että se kääntyy mielessäni minua itseäni vastaan lopulta niin että alan tuntea, että olin hölmö ja ymmärsin väärin tai itse jotenkin aiheutin. Vaikka tiedän ettei niin ole. Mutta kun ei ole ketään jolle edes kertoa kaikkea, ja joka ikään kuin todistaisi minun puolestani tapahtuneen, niin silloin se asia muuttuu vähitellen osaksi omaa huonoudentunnettani.

      • Anonyymi

        Kerrotko millainen ihminen soveltuu psykiatriaan. Kerrotko samalla millainen ihminen mielestäsi soveltuu keskitysleirityöntekijäksi.

        Minullakaan ei ole vaikeuksia uskoa seksuaalista nöyryyttämistä ja muuta häirintää tapahtuvan jatkuvasti noissa laitoksissa, kun sitä tapahtuu psykiatrien ja muiden alalla toimivien toimesta laitosten ulkopuolellakin.

        Vaikka psykiatrian alan toimijoiden teot, sanat ja eleet ovat loukkaavat ja ovat monesti tarkoitettu loukkaamaan, vain hölmöt ottavat niiden sanoman tosissaan.


    • Anonyymi

      Älkää provosoiko henkilökuntaa, niin kaikki sujuu hyvin. Oma käytös ratkaisee hyvin paljon.

      • Anonyymi

        Hahahah


    • Anonyymi

      Freudilainen lähtökohta: "Vaikka psykiatrian alan toimijoiden teot, sanat ja eleet ovat loukkaavat ja ovat monesti tarkoitettu loukkaamaan, vain hölmöt ottavat niiden sanoman tosissaan."

      Sietokyvyn kasvattaminen siis. Sietokyky ei näiden mukaan kasva elämässä, vaan hoidossa, jossa annostellaan erilaisia tunteita, mitättömyys, häpäeä, syyllisyys, viha ja kaikkea muuta paskaa - jolla ihminen oikeasti saadaan pois tasapainosta ja yhä kauemmas terveellisestä ihmisestä.

    • Anonyymi

      Keksin tähän tälläisen uuden psykologisen oireyhtymän. Se on diagnoosikeskeinen häiriö. Se saa antamaan diagnooseja, vaikka tarkempi keskustelu ja ymmärrys riittäisi. Se johtuu usein kommunikointikyvyn puutteesta ja todennäköisesti häiriöissä lapsuudessa, joka aiheuttaa riittämättymyyttä aikuisena ja sen paikkaamista erittäin asiantuntevilla ammattitermeillä ryyditettyinä diagnooseina. Tämä häiriö kestää yleensä eliniän, mutta psykiatrit päättivät, että siihen hoidoksi riittää palkankorotus.

      • Anonyymi

        Ihan hyvä :D:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä :D:D

        Mulle kävi kuten aloittajalle auttavassa puhelimessa.
        En tiedä kuinka asia selvittää.
        Tilanteeni on 100 kertaa huonompi kuin ennen sinne soittamista.
        Narsisteja on vaikka kuinka paljon. Mitä ihmeellistä siinä on ?

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kävi kuten aloittajalle auttavassa puhelimessa.
        En tiedä kuinka asia selvittää.
        Tilanteeni on 100 kertaa huonompi kuin ennen sinne soittamista.
        Narsisteja on vaikka kuinka paljon. Mitä ihmeellistä siinä on ?

        "poiuytrfghj"

        Ehkä maailma on paha sillätavoin että narsismia kannatetaan. Niinhän jossain Raamatussakin sanotaan että kaikki vihaa niitä Jumalalle kuuluvia, jotka eivät ole maailmasta,

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä maailma on paha sillätavoin että narsismia kannatetaan. Niinhän jossain Raamatussakin sanotaan että kaikki vihaa niitä Jumalalle kuuluvia, jotka eivät ole maailmasta,

        "poiuytrdfgh"

        & vuotta vanha aloitus. ota poiu narsistien tukeen yhteyttä. Olet itse narsisti, kun vainoat äitiäsi. Osaisivat siellä neuvoa sinua käytöksesi muuttamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        & vuotta vanha aloitus. ota poiu narsistien tukeen yhteyttä. Olet itse narsisti, kun vainoat äitiäsi. Osaisivat siellä neuvoa sinua käytöksesi muuttamisessa.

        Eihän se käyttäytymistään halua muuttaa, vaan toivoo, että muutkin olisivat samaa mieltä kanssaan äidistään ja yhdessä irvisteltäisiin poiun äitiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se käyttäytymistään halua muuttaa, vaan toivoo, että muutkin olisivat samaa mieltä kanssaan äidistään ja yhdessä irvisteltäisiin poiun äitiä.

        Kiitos teille joillekin vuosien mittaan kirjoittaneille. Nyt tiedän että väärää kohtelua saaneita on useampia kuin osasin olettaa. Itse olen menneinä vuosina saanut paljon hyvääkin ja asiaan kuuluvaa hoitoa, mutta yhtä hyvin on tullut paljon myös sellaista mistä voisi valituksen tehdä. Tulevaisuus näyttää tulenko asiaa koskaan eteen päin viemään. Muistakaa myös te muut ettette ole yksin. Samaan tulokseen olen itsekin tullut. Paras pysyä psykiatrian alueelta mahdollisimman kaukana. Viimeisin apuni sain tuttujeni kautta, jonka avun turvin sitten olen tullut siihen vaiheeseen etten ns. ammattiapua tarvitse. Eräs näistä oli itse kouluttautunut psykiatrian ammattilainen ( tuttujeni joukossa ) vuosikymmenten kokemuksella, ja auttoi ilman mitään rahallista vastinetta. Kyseinen henkilö todella halusi auttaa ja kuunnella ja osaamista ei puuttunut. Tämän kaiken kautta olen saanut jättä psykiatrian taakseni. Saan siis todellakin olla kiitollinen.
        Se on ihan oikea ongelma, sitä ei voi kieltää, että psykiatrian alalla tehdään vääriä diagnooseja ja joskus väärää kohtelua saa osakseen, räikeääkin sellaista. Riippuu kuka ammattiauttajana toimii. Ei ketään voi osata auttaa ellei todella ole kiinnostusta toisen ihmisen kohtaamiseen ja aitoa välittämistä. Toki mt- työntekijän ei tarvitsekaan tavallaan mennä mukaan potilaan elämään jos näin voi sanoa, mutta totuus on se, että ilman todellista auttamisen halua kukaan ei voi auttaa ketään. Silloin olisi velvollisuus vaihtaa alaa, ellei ihmisten vilpitön kohtaaminen kiinnosta. Ja jokaisen ammattiauttajan pitää olla sen verran kypsä henkisesti, ettei ihan mielikuvituksen pohjalta kirjoitella minusta tuntuu- ajatuksia. Kaikki tekevät virheitä, mutta aikuisuuteen kuuluu myöntää silloin, kun todella on mennyt överiksi. Tämä koskee varmasti niin työntekijöitä kuin yhtä hyvin potilaitakin. Kaikkia ihmisiä.
        Jaksamista teille joita on todella kohdeltu väärin. Sen kyllä helposti muistaa lopun elämäänsä, jos joku on heikolla hetkellä vahingoittanut ja loukannut. Mutta kannattaa kuitenkin pyrkiä unohtamaan ja antamaan anteeksi. Mutta oppiessaan viisastuu kenet kannattaa kiertää kaukaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos teille joillekin vuosien mittaan kirjoittaneille. Nyt tiedän että väärää kohtelua saaneita on useampia kuin osasin olettaa. Itse olen menneinä vuosina saanut paljon hyvääkin ja asiaan kuuluvaa hoitoa, mutta yhtä hyvin on tullut paljon myös sellaista mistä voisi valituksen tehdä. Tulevaisuus näyttää tulenko asiaa koskaan eteen päin viemään. Muistakaa myös te muut ettette ole yksin. Samaan tulokseen olen itsekin tullut. Paras pysyä psykiatrian alueelta mahdollisimman kaukana. Viimeisin apuni sain tuttujeni kautta, jonka avun turvin sitten olen tullut siihen vaiheeseen etten ns. ammattiapua tarvitse. Eräs näistä oli itse kouluttautunut psykiatrian ammattilainen ( tuttujeni joukossa ) vuosikymmenten kokemuksella, ja auttoi ilman mitään rahallista vastinetta. Kyseinen henkilö todella halusi auttaa ja kuunnella ja osaamista ei puuttunut. Tämän kaiken kautta olen saanut jättä psykiatrian taakseni. Saan siis todellakin olla kiitollinen.
        Se on ihan oikea ongelma, sitä ei voi kieltää, että psykiatrian alalla tehdään vääriä diagnooseja ja joskus väärää kohtelua saa osakseen, räikeääkin sellaista. Riippuu kuka ammattiauttajana toimii. Ei ketään voi osata auttaa ellei todella ole kiinnostusta toisen ihmisen kohtaamiseen ja aitoa välittämistä. Toki mt- työntekijän ei tarvitsekaan tavallaan mennä mukaan potilaan elämään jos näin voi sanoa, mutta totuus on se, että ilman todellista auttamisen halua kukaan ei voi auttaa ketään. Silloin olisi velvollisuus vaihtaa alaa, ellei ihmisten vilpitön kohtaaminen kiinnosta. Ja jokaisen ammattiauttajan pitää olla sen verran kypsä henkisesti, ettei ihan mielikuvituksen pohjalta kirjoitella minusta tuntuu- ajatuksia. Kaikki tekevät virheitä, mutta aikuisuuteen kuuluu myöntää silloin, kun todella on mennyt överiksi. Tämä koskee varmasti niin työntekijöitä kuin yhtä hyvin potilaitakin. Kaikkia ihmisiä.
        Jaksamista teille joita on todella kohdeltu väärin. Sen kyllä helposti muistaa lopun elämäänsä, jos joku on heikolla hetkellä vahingoittanut ja loukannut. Mutta kannattaa kuitenkin pyrkiä unohtamaan ja antamaan anteeksi. Mutta oppiessaan viisastuu kenet kannattaa kiertää kaukaa!

        Mä koen että yllivoimaisesti suurin mieenongemien tupttaja on toisen ihmisen kamssa keskustelu.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä koen että yllivoimaisesti suurin mieenongemien tupttaja on toisen ihmisen kamssa keskustelu.

        "poiuytfghj"

        siis miellen ongellmien tuottaja. 90% ongelmista muodostuu toisen ihmisen sekavien puheiden kuuntelusta

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis miellen ongellmien tuottaja. 90% ongelmista muodostuu toisen ihmisen sekavien puheiden kuuntelusta

        "poiuytrdfgh"

        Eivät saa enää tilaisuutta syytää korviini typeriä mielipiteitään

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät saa enää tilaisuutta syytää korviini typeriä mielipiteitään

        "poiuytrfghj"

        No nyt olet oikeassa ketjussa aloituksen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt olet oikeassa ketjussa aloituksen mukaan.

        Tämä sopii ihan mihin ketjuun vaan missään yhteudessä on törkeää houkutellla ketään h'ntä vahingoittavaan keskusteluun


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt olet oikeassa ketjussa aloituksen mukaan.

        Joka kerta kun tuut vähättelemään minua nostan leukaani millin ylemmäs

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka kerta kun tuut vähättelemään minua nostan leukaani millin ylemmäs

        "poiuytfdfgh"

        Olis syytä nostaa enemmän, ja käyttää järkeä, jos sitä on yhtään enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka kerta kun tuut vähättelemään minua nostan leukaani millin ylemmäs

        "poiuytfdfgh"

        Eihän niiden luurien tehtävä ole vähätellä soittajia vaan vahvistaa heidän itsetuntoaan ja muutenkin

        "poiuytfrdfghj".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis syytä nostaa enemmän, ja käyttää järkeä, jos sitä on yhtään enää.

        Sillon ku lääkeainereatio jumitti aivosoluni fyysisesti, tuollllainen neuvo täysin turha-.
        Mielen voimalla ei fysiikkaa saada liikkeelle niin äkkiä-

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon ku lääkeainereatio jumitti aivosoluni fyysisesti, tuollllainen neuvo täysin turha-.
        Mielen voimalla ei fysiikkaa saada liikkeelle niin äkkiä-

        "poiuytfghj"

        Ällö kommemtti koska kuulostaa aivan vanhemmilleni . Onko he ?

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis syytä nostaa enemmän, ja käyttää järkeä, jos sitä on yhtään enää.

        Siis voin pahoin. Aivan kuin äitini


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis voin pahoin. Aivan kuin äitini


        "poiuytfghj"

        Poistun ettei tarvi llukea tolllasia ja pilata päivääni voideb pahoin

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis syytä nostaa enemmän, ja käyttää järkeä, jos sitä on yhtään enää.

        Mitä iloa tommosestakaan kommentista on ?
        Aivan kuin vanhempieni narsismi

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä iloa tommosestakaan kommentista on ?
        Aivan kuin vanhempieni narsismi

        "poiuytfghj"

        Tommasta emotionaaisesti ällöttävää tyhjää viisastelua missä ei ole mitään oikeaa sanottavaa


        !poiuytfdfgh"


    • Anonyymi

      Muistan mielisairauteni hoidossa erään hupaisan kohtauksen, joka liittyi lailliseen oikeuteeni saada tietooni, mitä minusta on kirjoitettu potilasasiakirjoihin. Kun esitin toiveeni kohteliaasti ja rauhallisesti, hoitajan käytös muuttui kummallisen paranoidiseksi. Hän alkoi puhua minulle korostuneen rauhallisesti ja hänen kehonkielensä muuttui tavalla, joka vihjasi, että pelkäsi minun pitävän asetta tai puukkoa jossain piilossa. Tämä oli hupaisa kokemus siksi, että olen pienikokoinen nainen, en ole ikinä ollut aggressiivinen elämässäni ja aina pyrkinyt käyttäytymään sovinnaisesti myös tilanteissa, joissa perusoikeuksiani loukataan. Tuli mieleen, että omien oikeuksien vaatiminen ei ole kovin tavoiteltavaa

      Miten minun kaltaiset hullut voivat vaatia laillisia oikeuksiaan, kun hoitajat ovat noin paranoidisia? Näillä ihmisillä on oikeus riistää ihmisen vapaus ja kajota heidän fyysiseen koskemattomuuteen aika rajuilla tavoilla. Tuli mieleeni, että tietyt diagnoosit käytännössä johtavat siihen, että ihmisen oikeuksia ei tarvitse kunnioitaa samalla tavalla. Järjestelmä suojelee itseään paranoidisesti varmaan siksi, että se perustuu erittäin heikkolaatuiseen tieteelliseen näyttöön, joka tuottaa tieyille tahoille tosin suunnatonta yhteiskunnallista valtaa ja taloudellisia hyötyjä. Jos potilaalla olisis tässä systeemissa liikaa sananvaltaa ja oikeuksia, se romahtaisi.

      Jos näillä jälkeenjääneillä harhaisilla mielenterveysalan ammattilaisilla ei olisi niin suunnatonta institutionaalista valtaa, he olisivat sillmissäni lähinnä hupaisa vitsi. He luulevat ymmärtävänsä jotain hoitamistaan ventovieraista ihmisisä ja hallitsevansa fiktiivisiä, konseksukseen ja tulkintaan perustuvia "sairauksia" huumeiden kaltaisilla psykoaktiivisilla aineilla, vaikka todellisuudessahan kyse on puhtaasta sosiaalisesta kontrollista ja vierauden pelosta. Mutta kun jälkeenjääneelle paranoidiselle ihmiselle antaa insitutioonaalista valtaa kajota päätöksillä toisen ihmisen koskemattomuuteen ja vapauteen, niin se ei ole enää vitsi. Se on pelottavaa.

      • Anonyymi

        Myönnät kuitenkin, että se sairas olet sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnät kuitenkin, että se sairas olet sinä.

        Aloittaja ymmärtää olla välittämättä tuollaisista, joten ilkeilysi menee hukkaan. Hyvää koronapäivää sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ymmärtää olla välittämättä tuollaisista, joten ilkeilysi menee hukkaan. Hyvää koronapäivää sulle.

        "Muistan mielisairauteni hoidossa erään hupaisan kohtaukse" Tämä kirjoittaja esitti osuvan analyysin. Juuri noin se on.


      • Anonyymi

        Minä olen myös pienikokoinen herkkisnainen, enkä ole koskaan olllut väkivaltainen edes sanallisesti. Keskivertoa kiltimmän näköinen.
        Olen ollut tulla hullluksi että kuinka on mahdolllista että ihmiset vuosikaudet projisoi minuun vaikka mitä hurjan pellottavia juttuja ?
        En tajua ilmiötä.

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen myös pienikokoinen herkkisnainen, enkä ole koskaan olllut väkivaltainen edes sanallisesti. Keskivertoa kiltimmän näköinen.
        Olen ollut tulla hullluksi että kuinka on mahdolllista että ihmiset vuosikaudet projisoi minuun vaikka mitä hurjan pellottavia juttuja ?
        En tajua ilmiötä.

        "poiuytfrdfghj"

        emotionaaisesti en juuri koskaan edes kuulosta vihaselle enkä edes äkäiselle, vaan minullla on usein niin lapsellisen llässyttävä ääni näin viisikymppisenä että puhelimessa minua luullaan alaikäiseksi. Mutta minä ollen se kaikkien m ielikuvituksen hurjimus ? En tajua

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        emotionaaisesti en juuri koskaan edes kuulosta vihaselle enkä edes äkäiselle, vaan minullla on usein niin lapsellisen llässyttävä ääni näin viisikymppisenä että puhelimessa minua luullaan alaikäiseksi. Mutta minä ollen se kaikkien m ielikuvituksen hurjimus ? En tajua

        "poiuytfghj"

        Painan 50kg ja käytän xs vaatteita

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painan 50kg ja käytän xs vaatteita

        "poiuytfghj"

        Viimeiset vaatteeni ovat kaikki lastenosaston alesta

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeiset vaatteeni ovat kaikki lastenosaston alesta

        "poiuytfghj"

        Nämä minut hurjimukseksi kokevat ovat minua kolmanneksen suurempia ja huomattavasti hurjemman ja pelottavamman näköisi' ja kuuloisia. Siksi epäilen tässä jotain kummallista projisointia. He jotenkin oman hurjuutensa heijastaa minuun ja hyvin hyvin erityisherkkänä eläydyn siihen heidän hurjaan olemukseensa peloissani. Olisin mieluummin oma ite: kiva kitti pieni herkkis.

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä minut hurjimukseksi kokevat ovat minua kolmanneksen suurempia ja huomattavasti hurjemman ja pelottavamman näköisi' ja kuuloisia. Siksi epäilen tässä jotain kummallista projisointia. He jotenkin oman hurjuutensa heijastaa minuun ja hyvin hyvin erityisherkkänä eläydyn siihen heidän hurjaan olemukseensa peloissani. Olisin mieluummin oma ite: kiva kitti pieni herkkis.

        "poiuytrfgh"

        Mutta tässä on jotain kulttuurosidonnaista. Someen on kuvaani kirjoittanut joku itämainen mieshenkilö että olen niin viattoman näköinen kuvassani. Heidän kullttuurostaan lähtöisin ollevat ovat aina sanoneet minun olevan äärimmäisen viattoman oloinen.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tässä on jotain kulttuurosidonnaista. Someen on kuvaani kirjoittanut joku itämainen mieshenkilö että olen niin viattoman näköinen kuvassani. Heidän kullttuurostaan lähtöisin ollevat ovat aina sanoneet minun olevan äärimmäisen viattoman oloinen.

        "poiuytfghj"

        Niin nauraen kutsuivat minua aina enkeliksi ja avoimeksi kirjaksi. Mutta suomen auttavassa puhelimessa olen hurjimus

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Joo minä myös koin auttavassa puhelimessa vastaajissa niin suunnatonta paranoidisuutta jonka aistittuani "sairastuin" kummallisiin itse-epäilyksiin, joiden johdosta olen elänyt 8 vuotta pilkan kohteena. Mutta kun toisaalta tuntuu niin uskommattomalle että miksi he ovat joukollla niin epäluuloisia ilman mitään syytä, siksi aloin epäillä että siihen on syy ja alloin epäillä itseäni, jonka johdosta olen ollut saada hullunleiman kun olen epäillyt itseäni lukemattomia kertoja ilman että sille on ilmennyt koskaan mitään syytä. Miksi he sitten käyttäyty puhuessaan minulle niin epäluuloisesti ? Se saa tuntumaan kuin olisi jokin syy.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo minä myös koin auttavassa puhelimessa vastaajissa niin suunnatonta paranoidisuutta jonka aistittuani "sairastuin" kummallisiin itse-epäilyksiin, joiden johdosta olen elänyt 8 vuotta pilkan kohteena. Mutta kun toisaalta tuntuu niin uskommattomalle että miksi he ovat joukollla niin epäluuloisia ilman mitään syytä, siksi aloin epäillä että siihen on syy ja alloin epäillä itseäni, jonka johdosta olen ollut saada hullunleiman kun olen epäillyt itseäni lukemattomia kertoja ilman että sille on ilmennyt koskaan mitään syytä. Miksi he sitten käyttäyty puhuessaan minulle niin epäluuloisesti ? Se saa tuntumaan kuin olisi jokin syy.

        "poiuytrdfghj"

        Minäkin koen keskustelut pääosin ällyllisesti jälkeenjääneiksi.


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin koen keskustelut pääosin ällyllisesti jälkeenjääneiksi.


        "poiuytfghj"

        Kun kerroin lukemistani tieteelisistä teksteistä ja kerroin näkemykseni perustuvan niihin, täti sielllä epäilevänä kysyi että miten minä olisin voinut toeteellisiä tekstejä lllukea että olenko löytänyt niitä jpstain selkokielellä.

        Voin tuohon vastata että luen melkein mitä tahansa tieteellisiä tutkimuksia sujuvasti niin että myös ymmärrän ne niin että voin omin sanoin kertoa.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kerroin lukemistani tieteelisistä teksteistä ja kerroin näkemykseni perustuvan niihin, täti sielllä epäilevänä kysyi että miten minä olisin voinut toeteellisiä tekstejä lllukea että olenko löytänyt niitä jpstain selkokielellä.

        Voin tuohon vastata että luen melkein mitä tahansa tieteellisiä tutkimuksia sujuvasti niin että myös ymmärrän ne niin että voin omin sanoin kertoa.

        "poiuytrdfgh"

        Ja mullla on semmonen erikoisuus, että luen huomattavasti sujuvammin tieteellisiä tutkimuksia kuin lukiokirjoja, jotka ovat liian yksinkertaisia ja mielenkiinnottomia pitääkseen aivot toiminnassa. Siksi en ole ylioppilas..

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mullla on semmonen erikoisuus, että luen huomattavasti sujuvammin tieteellisiä tutkimuksia kuin lukiokirjoja, jotka ovat liian yksinkertaisia ja mielenkiinnottomia pitääkseen aivot toiminnassa. Siksi en ole ylioppilas..

        "poiuytrfdfghj"

        Tämäkin ominaisuuteni on niille auttajillle vaan huono luonteenpiirteeni luulla ymmärtäväni tieteellistä tekstiä sujuvasti jne. Mutta se tulli nyt testatuksi kun menin semmoselle kurssillle missä olli harnaisen monimutkaiset tekstit luettavana ja sain kurssin parhaasta päästä pisteitä.

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin ominaisuuteni on niille auttajillle vaan huono luonteenpiirteeni luulla ymmärtäväni tieteellistä tekstiä sujuvasti jne. Mutta se tulli nyt testatuksi kun menin semmoselle kurssillle missä olli harnaisen monimutkaiset tekstit luettavana ja sain kurssin parhaasta päästä pisteitä.

        "poiuytfdfgh"

        Sen ajan kun aivovaurioituneena soittelin auttavaan puhelimeen, aloin mutista itsekseni "Elän nyt idiotismin maailmassa" yrittäessä hahmottaa mistä kokemuksessani oli kyse.

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen ajan kun aivovaurioituneena soittelin auttavaan puhelimeen, aloin mutista itsekseni "Elän nyt idiotismin maailmassa" yrittäessä hahmottaa mistä kokemuksessani oli kyse.

        "poiuytfdfgh"

        Minä allkuun kerroin lluuriin tilanteestani hyvin selkeän anallyyttisesti kuten minulla siihenastinen elämäni oli tapana. Mutta minun piti sekoittaa pääni vain siksi että "he eivät voi tietää sieltä puhelimen välityksellä onko asia oikeasti niin kuin kerron". Niin siksi mun piti alkaa kanssaan kuvitella vaikka mitä hullua mill' ei ole kanssani mitään tekemistä ja mistä kärsin vieläkin.

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä allkuun kerroin lluuriin tilanteestani hyvin selkeän anallyyttisesti kuten minulla siihenastinen elämäni oli tapana. Mutta minun piti sekoittaa pääni vain siksi että "he eivät voi tietää sieltä puhelimen välityksellä onko asia oikeasti niin kuin kerron". Niin siksi mun piti alkaa kanssaan kuvitella vaikka mitä hullua mill' ei ole kanssani mitään tekemistä ja mistä kärsin vieläkin.

        "poiuytfdfgh"

        Kysyi luurissa vielä yksi tutkijaksikin esittäytynyt mies että miksi mulle on niin tärkeää että minua uskottaisiin ? No juuri siksi jottei kävisi näin.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyi luurissa vielä yksi tutkijaksikin esittäytynyt mies että miksi mulle on niin tärkeää että minua uskottaisiin ? No juuri siksi jottei kävisi näin.

        "poiuytfghj"

        Tutkijuutensa tuli esiin siinä kun minä toin esiin etten halua sopeutua valeeseen. niin hän selitti että kyllä hän tutkijanakin jopa on joutunut sopeutumaan valeeseen- Siksikö minunkin pitäisi ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkijuutensa tuli esiin siinä kun minä toin esiin etten halua sopeutua valeeseen. niin hän selitti että kyllä hän tutkijanakin jopa on joutunut sopeutumaan valeeseen- Siksikö minunkin pitäisi ?

        "poiuytrdfghj"

        Ja kun jokin asia kerrotaan niinkuin se tosiasiallisesti on, niin järkevämpäähän se on uskoa ja tulee parempi lopputulos

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kun jokin asia kerrotaan niinkuin se tosiasiallisesti on, niin järkevämpäähän se on uskoa ja tulee parempi lopputulos

        "poiuytfdfgh"

        Enkä mä ymmärr' niinku sitäkään että ku mulla on tommonen äiti joka puhuu mulle aina kauheen rumasti ja törkeesti, niin jos kerron hänen puheitaan jonnein auttavaan puhelimeen he alkaa puhua minulle samalla tyylillä.

        "poiuytdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä mä ymmärr' niinku sitäkään että ku mulla on tommonen äiti joka puhuu mulle aina kauheen rumasti ja törkeesti, niin jos kerron hänen puheitaan jonnein auttavaan puhelimeen he alkaa puhua minulle samalla tyylillä.

        "poiuytdfghj"

        Enkä ymmärtänyt niinku sitäkään että kun kerroin heie auttavassa puheimessa että tietyt "oireeni" johtuvat vanhempieni minuun kohdostamastaan käytöksestä, niin he alkoivat sieä puheimessa kannattamaan vanhempieni käytöstä ja minun oireenihan pahenivat puheupuheulta ja sitten porukka aivan täysin ymmälllä tietämättömänä mistä se voisi johtua, että näin erikoisesti käy että soittamalla auttavaan puheimeen oireet pahenee ?
        Voisko johtua emotionaaisen kaltoinkohtelun kannattamisesta ?

        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä ymmärtänyt niinku sitäkään että kun kerroin heie auttavassa puheimessa että tietyt "oireeni" johtuvat vanhempieni minuun kohdostamastaan käytöksestä, niin he alkoivat sieä puheimessa kannattamaan vanhempieni käytöstä ja minun oireenihan pahenivat puheupuheulta ja sitten porukka aivan täysin ymmälllä tietämättömänä mistä se voisi johtua, että näin erikoisesti käy että soittamalla auttavaan puheimeen oireet pahenee ?
        Voisko johtua emotionaaisen kaltoinkohtelun kannattamisesta ?

        "poiuytfghjk"

        sorry l kirjain toetokoneessani ei yeensä toimi


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sorry l kirjain toetokoneessani ei yeensä toimi


        "poiuytfghj"

        Psykopaattien tekemä kaasuvalotus ja kaikenlainen sumutus huomattavasti itseään nuorempaa henkillöä, tai muusta syystä vähemmän kehittynyttä tajunnantilaa kohtaan on törkeää-

        "poiuytfdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykopaattien tekemä kaasuvalotus ja kaikenlainen sumutus huomattavasti itseään nuorempaa henkillöä, tai muusta syystä vähemmän kehittynyttä tajunnantilaa kohtaan on törkeää-

        "poiuytfdfghjk"

        Se on harhaanjohtamista, mun mielestäni uskonnollisessakin mielessä.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on harhaanjohtamista, mun mielestäni uskonnollisessakin mielessä.


        "poiuytrdfgh"

        Mä olisin luullut sitä laila kielletyksikin, jos on esim. tiedossa että henkilöllä on diagnosoitu sosiaaista naiiviutta. Järkytyksekseni kokemukseni mukaan lähes kaikki auttavissa puhelimissakin hyväksyvät toisen henkilön sumutuksen mikäi tämä on niin tiedostamaton, että siihen pystyy.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olisin luullut sitä laila kielletyksikin, jos on esim. tiedossa että henkilöllä on diagnosoitu sosiaaista naiiviutta. Järkytyksekseni kokemukseni mukaan lähes kaikki auttavissa puhelimissakin hyväksyvät toisen henkilön sumutuksen mikäi tämä on niin tiedostamaton, että siihen pystyy.

        "poiuytrdfgh"

        Oma kokemukseni siitä poikkeukselllinen että minä olin väiaikaisesti tahattomasti lääkeaineella saatettu tiedostamattomaan tilaan.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma kokemukseni siitä poikkeukselllinen että minä olin väiaikaisesti tahattomasti lääkeaineella saatettu tiedostamattomaan tilaan.

        "poiuytrfdfghj"

        En odottanut että minua kohdeltaisiin auttavassa puhelimessa kuin mielenterveyspotiasta, mutta taisin saada makua siitä kuinka mieenterveyspotiaille puhutaan.

        "poiuytfvghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En odottanut että minua kohdeltaisiin auttavassa puhelimessa kuin mielenterveyspotiasta, mutta taisin saada makua siitä kuinka mieenterveyspotiaille puhutaan.

        "poiuytfvghj"

        Kohtelivat sen mukaisesti, minkä käsityksen saivat puheistasi.


    • Anonyymi

      Miks tohon kommarisysteemiin tungetaan rahaa, jos se pahentaa potilasta vaan?

    • Anonyymi

      Näin, ja aivan sama jos hoidattaisi hampaitaan.

    • Anonyymi

      Älkää ottako syytä niskoillenne muiden ihmisten sairaasta käytöksestä ja vääristä teoista, jotka aihettavat teille pahaa oloa.

      Kun menette hakemaan apua lääkäriltä, terapeutilta, terveydenhoitajalta, .. ja huomaatte, että asia käännähtää päälaelleen, peräytykää tilanteesta. Tietysti vastaanottoaika kuuluu jutella kivasti loppuun, mutta älkää varatko uutta aikaa. Jos lääkäri varaa ajan puolestanne, voitte perua sen myöhemmin. Sen jälkeen etsikää apua taholta, joka kuuntelee ja ymmärtää tilanteenne oikein.

      Suomessa on edelleen tapana, että esim. työpaikalla vallitsevien sairaiden kuvioiden vuoksi oireilevaa ihmistä aletaan lääkitä ja terapoida. Hänelle todistellaan, kuinka syy väitettyyn työpaikkakiusaamiseen löytyykin hänestä itsestään. Ehkä hän vain kuvittelee olevansa sorsittu tai hänen lapsuutensa, parisuhteensa tai ihan mikä vaan, on tehnyt hänestä ympäristöään rasittavan ihmisen, jonka vuoksi hänet, täysin ymmärrettävästi, pyritään savustamaan ulos työpaikastaan. Terapoitavalle opetetaan, että tämän ei missään tapauksessa pidä väittää, että työyhteisössä olisi pirullisia ihmisiä tai vääriä toimintatapoja. Moni kiltti ihminen on huonossa hapessa olleessaan joutunut tällä tavoin syyllistetyksi. Siinä käsittelyssä elämä saa varmasti uuden suunnan. Pahimmillaan uhri päätynyt syömään mielialalääkkeitä ja syrjäytyy.

      • Anonyymi

        "Älkää ottako syytä niskoillenne muiden ihmisten sair" Näin kävi minulle työpaikalla. Olisinpa ymmärtänyt olla menemättä työterveyshuoltoon, tai jos, niin ottaa vaan vähän saikkua ja sen jälkeen irtisanoutunut. Olisin nyt paljon paremmassa kunnossa. Moni muu siellä oli toiminut niin, mutta minä hölmö sinnittelin.


      • Anonyymi

        tolleen tehtiin myös auttavassa puhelimessa, Soittaja sairaistutettiin ensin eriskummaiseen syylllisyyssairauteen, johon sitten alettiin ehdotellla terapioita.

        "poiuygfvbhjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tolleen tehtiin myös auttavassa puhelimessa, Soittaja sairaistutettiin ensin eriskummaiseen syylllisyyssairauteen, johon sitten alettiin ehdotellla terapioita.

        "poiuygfvbhjk"

        Auttavat puhelimet voisivat olla miellestäni asiakasystävällisempiä. Pitäisi oa vielä ystävälisempiä ja kohteiaampia asiakkaale kuin vaikkapa vaatekaupassa koska käsitellään hänen asioitaan, mutta vaatekaupassa ollan sata kertaa kohtelliaampia. Kunnioittavaan kohtaamiseen voisivat alkuun tosiaan ottaa oppia vaikka jostain hyvätasoisesta vaatekaupasta.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Ihminen on oppivainen ja ovela olento, joka hoksaa tavanomaiset "hoitopolut". Kokeneet työpaikkakiusaajat tietävät, että työterveyshuolto jatkaa heidän uhriensa henkistä moukarointia.

        Kiusaajat osaavat laskelmoida, että tth järjestää uhrin ensin lyhyille sairaslomille, sitten koetetaan työntekoa lääketokkurassa ja tämän jälkeen uhri ohjataan vaihtamaan maisemaa tavalla tai toisella.

        Etevä kiusaaja osaa myös manipuloida työterveyshuoltoa kertoilemalla heille sopivia tarinoita omien käyntiensä yhteydessä tai esimiesten välityksellä, ellei itse satu olemaan pomoasemassa. Eräs pitkän uran tehnyt kiusaaja kerskui, kuinka hänen sanaansa luotetaan myös työterveyspalveluissa. Tämä oli aivan totta, sillä työpaikkalääkärillä oli asioista juurikin kiusaajan tarjoama käsitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auttavat puhelimet voisivat olla miellestäni asiakasystävällisempiä. Pitäisi oa vielä ystävälisempiä ja kohteiaampia asiakkaale kuin vaikkapa vaatekaupassa koska käsitellään hänen asioitaan, mutta vaatekaupassa ollan sata kertaa kohtelliaampia. Kunnioittavaan kohtaamiseen voisivat alkuun tosiaan ottaa oppia vaikka jostain hyvätasoisesta vaatekaupasta.

        "poiuytrfghj"

        Vaatekaupassa sulle yritetään myydä jotain, jolloin käytös on sen mukaisista. Auttavassa puhelimessa vain keskustellaan sun sinne kertomistasi asioista, mutta ei myydä mitään. Kertovat oman mielipiteensä.


    • Anonyymi

      Kirjoitan tänne samasta asiasta mitä toiseen ketjuun.
      Auttamisen tai hoidon taso on surkea, jos hahmotus on toimijoillla niin heikko ettei eroteta kiusaamista ja auttamista toisistaan, vaan ne sotkeutuvat toisiinsa yhdeksi sotkuksi ja mössöksi.

      "poiuytrfdfghj"

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyypä elävää esimerkkiä hoidon tasosta.

        https://marjattamakela.blogspot.com

        Olipa järkyttävää luettavaa. Hyvä että tällaisia blogeja julkaistaan, niin pääsee potilaidenkin ja läheisten ääni kuuluviin.


    • Anonyymi

      Suomen mielenterveydenhoidon mankeliin ei todellakaan kannata joutua. Siellä on tapana, että hoitajille annetaan kaikki valta potilaaseen esimerkiksi psykoositapauksessa. Käytännössä homma toimii niin, että sinua kuunnellaan, mutta mitään tietoa ei anneta, eikä tulkintoja kerrota, jotta et pääsisi huijaamaan heitä. Yleensä ongelmat katsotaan johtuvan sinusta, koska se on helpointa, kun ruksitaan vaan oireita listasta. Tapaamisten lisäksi seurataan esimerkiksi sähköistä viestintääsi. Eli jos vaikka riitoja tulee jonkun kanssa, niin ne tarhdotaan taas lisäillä johonkin oireyhtymään. Jos vaikka työpaikalla on ongelmia, niin niihin ei juuri ole kiinnostusta puuttua tai edes yrittää selvitellä, koska olisihan se nyt vaikea syyllistää muita, joihin ei ole valtaa, tai tehdä kompromisseja, niin kuin normaalit ihmiset tekee. Sitten seuraillaan ja järjestellään vuosia (koska eihän me nyt tiedetä, että onko sairaus loppunut, kun mitään sairautta ei ollutkaan) jonkin yhden tapahtuman perusteella ja yleensä tehdään vain haittaa. Ihan suomiperäisenä on kehitetty paljon parempia tuloksia tuova avoimen dialogin malli, joka on paljon lähempänä ihmisten normaalia ongelmanratkaisua ja sinua kohdellaan lähempänä normaalia ihmistä, mutta siihen ei viitsitä ryhtyä, koska olisihan se paljon haastavampaa mielenterveydenhoidolle arvioida useampia muuttujia. Statistiikat, joita ei paljon mainosteta, kyllä kertovat, että siihen mankeliin jouduttuasi usein lähtee vuosikymmeniä elämästäsi, työura ja perheen perustaminen. Mielenterveysdiagnoosi ennustaa huonompaa kuin rikosrekisteri nykyään.

      • Anonyymi

        Eivät he seuraa mitään viestintöjä, ei sähköisiä, tai mitään muutakaan.
        Väite on täyttä puppua, pelkkää luuloa.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he seuraa mitään viestintöjä, ei sähköisiä, tai mitään muutakaan.
        Väite on täyttä puppua, pelkkää luuloa.....

        "Eivät he seuraa mitään viestintöjä, ei sähköisiä, tai mitään muutakaan.
        Väite on täyttä puppua, pelkkää luuloa....."

        Minäkin olen sitä mieltä, että ainakaan tällä hetkellä Suomessa ei vielä olla siinä pisteessä, että mt-henkilöstö seuraisi potilaana olleiden ihmisten tietokoneita ja muuta viestintää. Mutta komppaan kyllä muuten vahvasti edellisen kirjoittajan näkemyksiä. Hänellä on omaa kokemusta siitä miten mt-hoidossa kohdellaan. Siellä tapahtuu monenlaista muuta seurantaa, vaikka ei kuunnellakaan ihmisten puhelimia. Systeemi, jota kutsutaan hoidoksi, perustuu aika paljon valvonnalle ja kontrolloinnille, ja leimaamiselle erilaisin diagnostisin leimoin.

        Kirjoittaja kuvasi, kuinka "Käytännössä homma toimii niin, että sinua kuunnellaan, mutta mitään tietoa ei anneta, eikä tulkintoja kerrota, jotta et pääsisi huijaamaan heitä." Tässä on vinha perä. Hoitohenkilökunnalla on asenne ja toimintatapa, jossa potilaana olevan odotetaan avautuvan, ja hänen puheistaan tehdään diagnooseja ja potilasmerkintöjä, joita ei välttämättä aina edes anneta potilaan itsensä luettavaksi (yleensä annetaan, mutta ei aina, tähän on laissa mahdollisuus). Hoitohenkilökunta myös joskus olettaa, että tietyn diagnoosin saaneet ihmiset voivat koettaa manipuloida heitä, minkä vuoksi heihin ei yritetäkään luoda luottamuksellista suhdetta. Tästä seurauksena ei voi olla muuta kuin että ihminen tulee epäluuloiseksi. Ja muutenkin, mitään todellista apua ei sellaisessa tilanteessa voi saada niihin ongelmiin, minkä vuoksi tuli mielenterveyshoitoon.

        "Yleensä ongelmat katsotaan johtuvan sinusta, koska se on helpointa, kun ruksitaan vaan oireita listasta. " Tämäkin pitää mielestäni hyvin paikkansa nykyisessä mt-hoidossa. Elämäntilannetta ei tutkita, vain yksilöä. Kun tosiasiassa kaikki mt- ongelmat, myös ne joista kirjoittaja puhui ja joista tulee psykoosidiagnoosi, ovat sosiaalisessa vuorovaikutuksessa syntyneitä ilmiöitä. Ne eivät koskaan ole pelkästään yksilön ongelmia.

        "Ihan suomiperäisenä on kehitetty paljon parempia tuloksia tuova avoimen dialogin malli, joka on paljon lähempänä ihmisten normaalia ongelmanratkaisua ja sinua kohdellaan lähempänä normaalia ihmistä, mutta siihen ei viitsitä ryhtyä, koska olisihan se paljon haastavampaa mielenterveydenhoidolle arvioida useampia muuttujia. " Ja tämä on ihan naulan kantaan sanottu, ei mulla lisättävää. Avoimesta dialogista eli Keroputaan mallista on netistä tietoa ja hyvä dokkarikin joka löytyy jos haluaa googlata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eivät he seuraa mitään viestintöjä, ei sähköisiä, tai mitään muutakaan.
        Väite on täyttä puppua, pelkkää luuloa....."

        Minäkin olen sitä mieltä, että ainakaan tällä hetkellä Suomessa ei vielä olla siinä pisteessä, että mt-henkilöstö seuraisi potilaana olleiden ihmisten tietokoneita ja muuta viestintää. Mutta komppaan kyllä muuten vahvasti edellisen kirjoittajan näkemyksiä. Hänellä on omaa kokemusta siitä miten mt-hoidossa kohdellaan. Siellä tapahtuu monenlaista muuta seurantaa, vaikka ei kuunnellakaan ihmisten puhelimia. Systeemi, jota kutsutaan hoidoksi, perustuu aika paljon valvonnalle ja kontrolloinnille, ja leimaamiselle erilaisin diagnostisin leimoin.

        Kirjoittaja kuvasi, kuinka "Käytännössä homma toimii niin, että sinua kuunnellaan, mutta mitään tietoa ei anneta, eikä tulkintoja kerrota, jotta et pääsisi huijaamaan heitä." Tässä on vinha perä. Hoitohenkilökunnalla on asenne ja toimintatapa, jossa potilaana olevan odotetaan avautuvan, ja hänen puheistaan tehdään diagnooseja ja potilasmerkintöjä, joita ei välttämättä aina edes anneta potilaan itsensä luettavaksi (yleensä annetaan, mutta ei aina, tähän on laissa mahdollisuus). Hoitohenkilökunta myös joskus olettaa, että tietyn diagnoosin saaneet ihmiset voivat koettaa manipuloida heitä, minkä vuoksi heihin ei yritetäkään luoda luottamuksellista suhdetta. Tästä seurauksena ei voi olla muuta kuin että ihminen tulee epäluuloiseksi. Ja muutenkin, mitään todellista apua ei sellaisessa tilanteessa voi saada niihin ongelmiin, minkä vuoksi tuli mielenterveyshoitoon.

        "Yleensä ongelmat katsotaan johtuvan sinusta, koska se on helpointa, kun ruksitaan vaan oireita listasta. " Tämäkin pitää mielestäni hyvin paikkansa nykyisessä mt-hoidossa. Elämäntilannetta ei tutkita, vain yksilöä. Kun tosiasiassa kaikki mt- ongelmat, myös ne joista kirjoittaja puhui ja joista tulee psykoosidiagnoosi, ovat sosiaalisessa vuorovaikutuksessa syntyneitä ilmiöitä. Ne eivät koskaan ole pelkästään yksilön ongelmia.

        "Ihan suomiperäisenä on kehitetty paljon parempia tuloksia tuova avoimen dialogin malli, joka on paljon lähempänä ihmisten normaalia ongelmanratkaisua ja sinua kohdellaan lähempänä normaalia ihmistä, mutta siihen ei viitsitä ryhtyä, koska olisihan se paljon haastavampaa mielenterveydenhoidolle arvioida useampia muuttujia. " Ja tämä on ihan naulan kantaan sanottu, ei mulla lisättävää. Avoimesta dialogista eli Keroputaan mallista on netistä tietoa ja hyvä dokkarikin joka löytyy jos haluaa googlata.

        "Tapaamisten lisäksi seurataan esimerkiksi sähköistä viestintääsi."

        Jatkan vielä tähän kommentointia, että vaikka minulla on itselläni käsitys, että mt-henkilöstö ei seuraa nykyään kenenkään puhelimia tai tietokonetta, niin se on vain tämän hetken tilanne ja vain Suomessa. Digitaalinen valvonta on paljon pitemmällä ja aivan eri periaatteilla toimivaa joissain muualla päin maailmaa, esim. uiguurien kohtelu Kiinassa on saavuttanut sellaiset painajaismaiset mittasuhteet, että kun siitä kerrotaan vaikka sellaisessa suht. luotettavassa lehdessä kuin Hesarissa, hirvittää ihan lukea.

        Joten jos joku tuntee syvääkin epäluuloa jotain järjestelmää kohtaan, jossa häntä on kohdeltu loukkaavasti, ja hänen yksityisyyttään on rikottu, niin että kokemus on traumaattinen, niin en yhtään ihmettele, jos tulee sellaisia ajatuksia että ei ole turvassa missään. Maailmantilanne antaa tällaiseenkin tulkintaan aineksia.

        Muutenkin kun puhutaan psykooseista ja harhoista, minusta pitäisi aina säilyttää suhteellisuudentaju kaikkiin maailmanselityksiin. Kunnioittaa sitä, että joku voi oikeasti olla eri mieltä asioista. Emme kukaan tiedä ihan varmasti, mikä todellisuus kaikilta osin on. Pitäisi sietää sitä, että joku näkee jonkun keskeisen osan arkipäivää erilaisena kuin minä tai jotkut muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tapaamisten lisäksi seurataan esimerkiksi sähköistä viestintääsi."

        Jatkan vielä tähän kommentointia, että vaikka minulla on itselläni käsitys, että mt-henkilöstö ei seuraa nykyään kenenkään puhelimia tai tietokonetta, niin se on vain tämän hetken tilanne ja vain Suomessa. Digitaalinen valvonta on paljon pitemmällä ja aivan eri periaatteilla toimivaa joissain muualla päin maailmaa, esim. uiguurien kohtelu Kiinassa on saavuttanut sellaiset painajaismaiset mittasuhteet, että kun siitä kerrotaan vaikka sellaisessa suht. luotettavassa lehdessä kuin Hesarissa, hirvittää ihan lukea.

        Joten jos joku tuntee syvääkin epäluuloa jotain järjestelmää kohtaan, jossa häntä on kohdeltu loukkaavasti, ja hänen yksityisyyttään on rikottu, niin että kokemus on traumaattinen, niin en yhtään ihmettele, jos tulee sellaisia ajatuksia että ei ole turvassa missään. Maailmantilanne antaa tällaiseenkin tulkintaan aineksia.

        Muutenkin kun puhutaan psykooseista ja harhoista, minusta pitäisi aina säilyttää suhteellisuudentaju kaikkiin maailmanselityksiin. Kunnioittaa sitä, että joku voi oikeasti olla eri mieltä asioista. Emme kukaan tiedä ihan varmasti, mikä todellisuus kaikilta osin on. Pitäisi sietää sitä, että joku näkee jonkun keskeisen osan arkipäivää erilaisena kuin minä tai jotkut muut.

        Ymmärrän täysin tuon suhteellisuudentajun säilyttämisen, ja sen että todellisuus voi olla kaikille erilainen, esim. psykoosissa tms.

        Minua ei haittaa, jos joku ajattelee häntä seurattavan tai kontrolloitavan, mutta jos siitä syystä menee muutoinkin elämä raiteiltaan, niin eihän kaikki ole silloin kunnossa, ja olisi parempi pyytää apua.

        Tiedän itsekin 30 vuoden kokemuksella mt-puolen käytännöistä ja muusta aika paljon, mutta toki minullakin on vain se oma, minun itseni, omakohtainen, näkemys asioista.

        Ei minulla ole mitään oikeutta sanoa toisen puolesta mitään, tai tuomita ketään hänen omista näkemyksistään ja kokemuksistaan.


    • Anonyymi

      mun mielestä tärkeintä olisi varmistaa, että mielenterveyshoitajan oma mieli toimii hyvin: että ei ilmene toisen käsimyksestä nauttimista, että ajattelu on sujuvaa ja loogista jne. Ei muuten voi auttaa oikeesti toisen mieltä.


      ppoiuiuu

    • Anonyymi

      Nimenomaan avautuminen väärässä paikassa aiheuttaa vain lisää hankaluuksia ja pahaa oloa! Olin vaikeassa tilanteessa ja pyysin julkiselta puolelta psykoterapiaa. En sitä saanut, mikä näin jälkikäteen ajatellen on hyvä, mutta avautumiseni takia sain muita traumoja noista siitä seuranneista harmillisista on asioista ja paljon lisää vaivaa muutenkin raskaassa tilanteessa. Narsistin kanssa tekemisissä olleena minut myös syyllistettiin kaikesta hänestä aiheutuneesta.

      • Anonyymi

        Minun käymäni typerät puhelinkeskustelut ovat johtaneet siihen, että erittäin vakavat fyysiset sairauteni ovat jääneet huomaamatta ja hoitaatta. Olen saanut aivan tarpeekseni koko touhusta,

        ppiouiuyyyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun käymäni typerät puhelinkeskustelut ovat johtaneet siihen, että erittäin vakavat fyysiset sairauteni ovat jääneet huomaamatta ja hoitaatta. Olen saanut aivan tarpeekseni koko touhusta,

        ppiouiuyyyty

        Äitini ja sen puhelimen puheet ovat niin järjettömiä ja kummastakaan en halua kuulla sanaakaan jos viel hengissä selviin Jumalaa rukoilleen.


        ppiuuuyu


      • Anonyymi

        Juu. Say no more. Tiedetään.


    • Anonyymi

      On raskasta kuunnella näitä narsisteja, jotka syyttävät muita narsisteiksi. Pysykää pois mielenterveyspalveluista.

    • Anonyymi

      narsistien uhrien tuki NUT tukee narsistien uhrija ja jakaa tietoa.Janne Viljamaa on kiroittanut mielenkiintoisen kirjan irti narsistin hampaista.

    • Anonyymi

      Mielenterveys palvelut on ihan paskaa, niihin ei kannata nojata. Yksi tuttu joutui esimiehen kiusaamaksi eräässä Vantaalla sijaitsevassa suuressa yrityksessä. Joutui sairauslomalle sen takia. Valehtelemalla saivat houkuteltua mielentila tutkimukseen, sillä verukkeella, että tarkoitus oli tutkia neurologisia sairauksia. Koittivat lääkkeillä myrkyttää debiilin tasolle ja peittelivät työpaikkakiusaamista, ettei yritys joudu vaikeuksiin ja maksamaan kovia korvauksia. Ei nuo palvelut ole tehty tavallisen tallaajan tueksi. Jos saat papereihin merkinnän mielenterveyden sairaudesta, et saa sairaalassa enää hoitoa, näin se ikävä kyllä menee, olette hankalia potilaita. Pysykää poissa noista paikoista. Sellainen fakta on selvinnyt, että umpihullut pyörittävät noita palveluja. Kysykää ensi kerralla onko sillä psykiatrilla lääkitys kohdillaan. Suoraan suljetulta palkataan töihin, kun on omakohtaisia kokemuksia. Jos joudutte tuon laitoksen pyöritykseen ei teille jää enää omaa elämää. Pysykää poissa, jos olette jotenkin jostain syystä tuohon kierteeseen joutuneet, nouskaa vastarintaan. Jättäkää menemättä tapaamisiin, se tehoaa, tehkää rohkeasti valituksia huonosta kohtelusta, älkää jääkö kärsimään. Tsemppiä taisteluun.

      • Anonyymi

        Vantaalla on oikeesti outoa touhua. Älkää menkö!


    • Anonyymi

      Lopeta toi vitun ääneen mussuttaminen


      Kokoomues

    • Anonyymi

      Juna on ratkaisu, sillä onnistuu kaulan katkaisu.

    • Anonyymi

      Mielenterveystyö Suomessa on aina ollut paskaa ja se muuttuu vaan paskemmaksi.

    • Anonyymi

      Suosittelen teurastamaan ja fileeraamaan kotikuntasi mielenterveyshoitajan. Ainot keino, millä saat mitään lopullisuutta näiden "hoitojen" suhteen. Ainut todellinen apu, mitä kyseinen ammattilainen antoi.

    • Anonyymi

      Työnnä ne sitten junan alle.

    • Anonyymi

      osaatko tappaa itsesi, toivottavasti osaat hrittää itsesi oikein ettet enää kirjoita tuollaista paskaa.l

    • Anonyymi

      No tapa sitten itsesi jos noin vituttaa. Ei me rikkaat jakseta katsoa rumia, köyhiä ihmisiä muutenkaan

    • Anonyymi

      tunge puukko kurkkuusi, sinun elämäsi on turhaa, Kokoomus toivottaa sinulle pikaista lähtöä pois.

    • Anonyymi

      joko tapoit itsesi tyhmä luuseri.


      HAHAHAHAHHAHAAHAHAAAAAAAAAAAA

    • Anonyymi

      yhdeksän kymmenestä mt-puolen hoitsusta on jotain kiusaajia itsesään ja nauttii kun saa oikein kurmoottaa potilaita mielinmäärin. johan se kertoo jotain kuinka hoitojärjestelmässä kaikki hoitajien esimiehetkin on ihan karseita vallanhaluisia sekoja ja kurmoottaa alaisiaan. oon nähnyt noin 5 hoitsua viimeisien vuosien aikana, jotka jotenkin edes antaa tilan kertoa pahasta olosta, kun jostain syystä pyörin systeemissä näennäishoidettavana ja tuli joku ihmeen traumasidos ja tukholman syndrooma niihin sekoihin. sillähän ne juurikin saa sen mukamas hoitomyöntyvyyden aikaiseksi samoin kuin psykot niin antaa aina silloin tällöin hyvää ja sitten jää roikkuun ja odottaan sitä "hyvää" hoitoa. sitten aina tyrkytetään saikkua tai eläkettä pätkä kerrallaan niin saadaan vielä ihminen koukutettua siihen systeemiin taloudellisesti. vähän sama kuin työelämässäkin sekopäiset firmat jakaa koko ajan määräaikaisuuksia. sitten on vielä se kun aika moni hoitsu mt-puolella on lestadiolaisia niin ne vasta kurmoottaa kaikkia kulttinsa ulkopuolisia ja levittää kyllä jutut kaikkialle.

      • Anonyymi

        Ymmärsinkö nyt taas oikein. Et pärjää työelämässä, etkä pärjää hoidossa, mites pärjäätkö peilin kanssa?


    • Anonyymi

      Metodin suomalaisessa psykiatriassa on kuin suoraan kultsista:

      "1. Käytöksen valvonta

      säätelee yksilön fyysistä todellisuutta ja ympäristöä. Jäsenen tulee esimerkiksi käyttäytyä, pukeutua, syödä, nukkua, suorittaa rituaalit ja tehdä työtä juuri sillä tavoin kuin ryhmä vaatii. Tärkeintä on oppia tottelemaan johtajaa ja yrittää tulla kehittyneempien jäsenten kaltaiseksi. Jos jäsen ei käyttäydy tarpeeksi innostuneesti, johtaja voi syyttää häntä itsekkääksi, syntiseksi tai laiskaksi. Johtaja ei pysty määräämään kenenkään sisäisiä ajatuksia, mutta hän pystyy muuttamaan yksilön käytöstä, jota sitten sydän ja mieli seuraavat.

      2. Ajattelun valvonta

      ohjaa yksilön sisäistämään yhteisön oppirakennelman, oppimaan uuden tavan käyttää kieltä ja vaimentamaan epäilynsä ajatuksenpysäyttämistekniikoiden avulla. Kunnollisen jäsenen on hallittava ajatuksensa. Totalitaarisissa yhteisöissä oppi on ainoa Totuus, ainoa oikea kartta todellisuudesta. Todellisuuden tapahtumat tulkitaan opin suodattimen läpi. Oppi on yleensä hyvin mustavalkoinen: kaikki hyvyys on ryhmässä ja sen johtajassa. Kaikki pahuus on ulkopuolella. Oppi vastaa kaikkiin ongelmiin ja sopii kaikkiin tilanteisiin. Jäsenen ei tarvitse ajatella koska oppi ajattelee hänen puolestaan.

      3. Tunteiden valvonta

      käyttää instrumentteinaan syyllistämistä ja pelottelua. Jäsenet voidaan ehdollistaa niin tehokkaasti syyttämään aina itseään, että he ovat vain iloisia, kun johtaja moittii heitä esim. liian tehottomasta varainhankinnasta. Suljetuissa yhteisöissä voidaan määritellä tarkasti, mitkä tunteet ovat hyväksyttyjä: uskollisuus liikkeelle ja johtajalle palkitaan arvonannolla, mutta epäilyt, persoonalliset halut ja tunteet leimataan synniksi ja itsekkyydeksi. Joissakin liikkeissä vaaditaan seksuaalisten ajatustenkin tukahduttamista, mistä syntyvä turhautuneisuus voidaan purkaa esimerkiksi ankaralla työnteolla, toisissa taas seksuaalisiin orgioihin osallistuminen voi olla pakollista. Johtajan tai koko seurakunnan edessä tunnustettuja syntejä ei unohdeta, vaan niitä voidaan käyttää painostukseen tai kiristykseen sitten, kun jäsen ei käyttäydy odotusten mukaan.

      4. Informaation valvonta

      estää yhteisölle haitallisen informaation pääsyn jäsenien ulottuville. Esimerkiksi ulkopuolisten tiedotusvälineiden seuraamista ei pidetä tarpeellisena tai siihen ei jää aikaa. Kaikki tieto saadaan yhteisön omista julkaisuista, jotka vääristävät informaation yhteisölle edulliseen muotoon. Yhteisö saattaa suositella, että on vältettävä kahdenkeskistä keskustelua yhteisöstä irtaantuneiden kanssa. Johtajat eivät yleensä kerro jäsenille enempää kuin on tarpeen heille määrättyjen tehtävien suorittamiseksi. Oppi on usein jaettu useisiin ”totuuden tasoihin”. Korkeimmille tasoille pääsee vasta kun uskollisuus liikkeelle on varmistunut.

      Henkisen kontrollin neljä elementtiä muodostavat toisiinsa vaikuttavan verkoston, jonka avulla pystytään vaikuttamaan voimakkaisiinkin yksilöihin."

      loppuvaiheessa siis mt-uraa tekevä potilas pääsee kaikenmaailman klubitalojen ja muiden vastaavien jäseneksi :D

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6283
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4016
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2436
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1423
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe