Hirvee haju!

Balalaikka soi

Liete haisee niin että on mahdotonta olla ulkona. Miten muutamien elinkeino saa saastuttaa koko tienoon ja tuhansien ihmisten ilman hajuillaan?? Eikö hajuhaitoista ole olemassa mitään lakia? Jos ei, niin sellainen pitäisi säätää.

21

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Low &Oder

On laki, lietelantalat on kielletty jo parikymmentä vuotta sitten.

• kaupunki haisee

Ei ole kielletty, eikä kielletä niin kauan kun maataloutta on. Kuuluu elämään kyseiset hajut. Mietippä päivää, kun ei enää paska haise maalla, sen jälkeen ei ole elämääkään enää. Käyppä keskieuroopassa kattomassa. Siellä lantalat on teiden vieressä ja keskellä kylää eikä kukaan valita. SUOMALAISET ON NYKYÄÄN VALITTAJA KANSAA, kaikesta valitetaan. Minä toivon, että tulisi sellainen kriisi suomeenkin, että valitus loppuu!!

• Low &Oder

miksi tahallaan viljelijä haluaa haitata muiden elinkeinoa/elämää hajulla ja valumilla vesistöön, kun on turvetus ym.. keksitty.

• maalainen3
        Low &Oder kirjoitti:

miksi tahallaan viljelijä haluaa haitata muiden elinkeinoa/elämää hajulla ja valumilla vesistöön, kun on turvetus ym.. keksitty.

Maanviljely on pieni saastuttaja tässä maalimassa, öljytankkereihin verrattuna jos karille ajavat. Sillon valuu kaikki öljyt mereen. Haju on varsin vähäinen haitta. Pitää vaihtaa ilmansuuntaa, jos hajut haittaavat. Älä hengitä nenän kautta, vaan suunkautta. Silloin et haista mitään.

• Low &Oder
        maalainen3 kirjoitti:

Maanviljely on pieni saastuttaja tässä maalimassa, öljytankkereihin verrattuna jos karille ajavat. Sillon valuu kaikki öljyt mereen. Haju on varsin vähäinen haitta. Pitää vaihtaa ilmansuuntaa, jos hajut haittaavat. Älä hengitä nenän kautta, vaan suunkautta. Silloin et haista mitään.

Ei auta suunkautta, kun tappavaa ammoniakki kaasua pääsee verenkiertoon keuhkoista.

WP: Ammoniakki on tavallisissa lämpötiloissa pistävänhajuinen, väritön ja ilmaa kevyempi kaasu.
        Eläinten elimistössä ammoniakkia syntyy aminohappojen normaalin hajoamisen tuloksena. Se on myrkyllistä ja poistuu virtsan kautta.

• Low &Oder lisäys
        Low &Oder kirjoitti:

Ei auta suunkautta, kun tappavaa ammoniakki kaasua pääsee verenkiertoon keuhkoista.

WP: Ammoniakki on tavallisissa lämpötiloissa pistävänhajuinen, väritön ja ilmaa kevyempi kaasu.
        Eläinten elimistössä ammoniakkia syntyy aminohappojen normaalin hajoamisen tuloksena. Se on myrkyllistä ja poistuu virtsan kautta.

MELA:
        Lietelannasta haihtuu ilmaan vaarallisia kaasuja, kuten rikkivetyä, metaania, ammoniakkia ja hiilidioksidia. Kaasuja lietelannassa on aina. Ne esiintyvät ja vaikuttavat seoksina.

Lietelantakaasut lamauttavat melko nopeasti ihmisen aistit niin, että pahallekaan haisevaa kaasua ei havaitse. Kaasut voivat olla hengenvaarallisia: myrkyllisiä, räjähtäviä tai tukahduttavia.

• darwini

Kyse on alkukantaisesta vietistä. Uros merkkaa ulosteillaan reviiriään. Mitä enemmän hajua sen parempi.

• nuuskamuiccu

Ei se mv tahallaan haisemaan laita--aatteleppa ihan ite:
      Jos käyt rapulapaskalla --teetkö sen tahallasi??
      Sun paskasi ei tuota mitään mutta mv: lanta ravitsee peltoja joiden tuotteista SINÄKIN saat myöhemmin nauttia ostosuorituksina.
      Eli -- ei haju tapa vaan ruoanpuute tekee sen.

• ei hyvältä näytä

Lietelannasta, joka pelloille levitetään, ei ole haitaksi ihmisille. Myrkyt ja kaasut häviävät taivaantuuliin. Ongelmana on haju. Se on pieni ongelma. Turha sillä on päätänsä vaivata, ja nostattaa omaa verenpainetta.

• olet sinisilmäinen.
        ei hyvältä näytä kirjoitti:

Lietelannasta, joka pelloille levitetään, ei ole haitaksi ihmisille. Myrkyt ja kaasut häviävät taivaantuuliin. Ongelmana on haju. Se on pieni ongelma. Turha sillä on päätänsä vaivata, ja nostattaa omaa verenpainetta.

Pellolta lietelanta huuhtoutuu vesistöön ja pohjavesiin, totta kai siitä on haittaa ihmisille aina.

• raha haisee,ei paska
        olet sinisilmäinen. kirjoitti:

Pellolta lietelanta huuhtoutuu vesistöön ja pohjavesiin, totta kai siitä on haittaa ihmisille aina.

Kun suomalaiset alkoivat rakentamaan sisävessoja vesihuuhtelulla, alkoi vesistöjen ja järvien tuho. Likakaivoista suoraan ylimenoputket lähimpään ojaan. Muistelkaa millaisia ennen oli pyykinpesuaineet? Lähes myrkkyä.

Kyllä se on ihmispaska, joka on itämeren ja osan sisäjärvistä saastuttanut. Esim. Jyväskylän alueella joka vuosi karkaa ihmispaskaa vesistöön kymmeniä tuhansia kuutioita.

• jklui

• raha haisee,ei paska

Kävin saksassa, niin siellä lietettä levitettiin ajamalla asfaltti tietä pitkin ja vaunun päällä oli vesitykin näköinen laite, jolla liete tykitetttiin pellolle. Onnistuuko täällä?

Älkää olko huolissanne te, jotka pelkäätte lietteen hajua. Uudet maataloutta koskevat rajoitukset iskee Suomeen sen verran tiukasti,(ei muihin maihin) ettei 15 vuoden päästä tarvi maalla paskan hajua haistella ja ruokakin tulee ulkoa. Haisee vain kaupungeissa ihmispaska, tosin haisee jo nyt!

• asiaton tuntija

Kylläpä siinä on viisas asiantuntia! Oletko harkinnut uraa eduskunnan neuvonantajaksi? Meilläpäin myös kuivalanta haisee.

• as,tuntija

lisää turvetta, niin ei ammoniakki haise.

• hkitfbj

Lietelanta kuivassa maassa muuttu kuivalannaksi ja kuivalanta muuttuu märässä maassa sateella lietelannaksi. Liete oikein hoidettuna kaikkein paras ratkaisu. Putkea pitkin lietesäiliöön, säiliöstä putkea pitkin kärryyn ja kärrystä putkea pitkin ( kuivan) maan sisään. Ei haise, ei näy, ei huuhtoudu.

• lehmän ahteri

herran jumala jos paska haisee pahalta niin raanasta tulee vettä sitä paitsi lehmänpaska ei edes haise pahalta

• valkeakoski-

Te ette tiedä mitä on kun HAISEE!
      Paskanhaju on pientä tähän verrattuna. Tervetuloa asumaan ja nauttimaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe