Ulostamisvaikeudet synnytyksen jälkeen

neela1

Synnytyksestä nyt 2,5 viikkoa ja vatsa ei ole lähtenyt vieläkään toimimaan kunnolla. Sairaalassa ollessa kävin vessassa, mutta sen jälkeen olen joutunut turvautumaan Laxo Beroniin, muilla ollut vastaavaa, kauan ummetus voi kestää?

11

2334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Risiiniöljy

Laxoberon on tarkoitettu vaikean ummetuksen lyhytaikaiseen hoitoon. Suosittelen että otat apuun muut konstit, kuten Microlaxin, jos vatsa on toimimaton kauemmin kuin 2 vrk.

Juo vettä paljon. Yritä saada vatsan seudun lihakset tekemään töitä. Ota illalla 1-2 magnesium-tablettia (emgesan).

Itse en anna koskaan vatsan olla jumissa kahta päivää kauemmin, mutta laksatiiveihin en ole koskaan turvautunut, koska ne pahentaa tilannetta laiskistaen suolen omaa toimintaa.

• RindgePorridge

Liikunta auttaa jos kroppa vaan sen sallii.. Muutaman kilometrin kävely ja juo paljon vettä päivän aikana vaikkei maistuiskaan. Sillä mä sain mahan toimimaan..
      Niin ja söin paljon kaurapuuroa :D se tuntu jotenki helpottavan noihin pahimpiin oireisiin.

• ffkdsip<jkr

Itselle apteekista suositeltiin Levolacia. :) Auttoi kyllä, vaikka onkin ihan tajuttoman pahan makuista...

• Risiiniöljy

Kääk, testasin tuon Levolacin onneksi ensin itsellä, enkä varmasti anna sitä koskaan lapsille. Siitä tuli jumalattomat vatsakivut yhdeksi vuorokaudeksi ja sen jälkeen suoli päätti alkaa tyhjentymään vesiripulilla yön aikana. Täysin voimaton olo, kuin pahemman luokan vatsataudissa...oksettaakin. Ei siis sopinut minulle. :(

• Risiiniöljy
    • magnesium.

Osta jotain huonosti imeytyvää magnesiumia ja ota sitä tuplat ja illalla.

Se pehmentää ulosteen.

Ajan kanssa maha alkaa toimimaan.

Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri muotoina. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti, Mg-tauraatti, Mg-glukonaatti, Mg-laktaatti, Mg-aspartaatti, Mg-malaatti ja Mg-orotaatti, Mg-fumaraatti, Mg-glysinaatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti ja Mg-sulfaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi (toimii ulostuslääkkeenä).

esim. Citymarketista saa hankintatukun sitraattia kympillä 3kk satsi eli halpaa on ja lisäksi on myynnissä magnesiumsuihke (kallista suomessa). Muut hyvin imeytyvät täytyy tilata ulkomailta.
      http://www.hankintatukku.fi/fi/tuotteet/?-magnesia-sitraatti-300---&product=96

• oli sitä..

En muista kauanko itselläni oli ummetusta, mutta taisi olla jopa kuukauden verran ellei pidemmästikin. Tuli aina välillä takaisin ja välillä meni pois. Itsellä maha toimi parhaiten kun söin kuivattuja luumuja ja mahdollisimman paljon kuitupitoista ruokaa.
      Myös vettä kannattaa muistaa juoda mahdollisimman paljon.
      Nyt poika on jo 3kk, enkä muista enää, että missä vaiheessa tuo ummetus helpotti, mutta enää ei ole ollut.

• papana

No täällä kohta 2 kk synnytyksestä ja ummettaa edelleen... Gynekologin ja Gastroentologin tutkimuksissa käyty, kun pelkäsin että kyse jostain laskeumasta, mutta mitään pukamia ihemeellisempää ei ole löytynyt, Pegoriania(?) mulle suositeltiin ja olen sitä käyttänytkin...En vaan ihmeempää hyötyä ole siitäkää kokenut saavani.

• magnesium.

viljojen imeytymättömät kuidut aiheuttaa ummetusta ja kovaa vatsaa. Liukenevia kuituja saa muista kasvikunnan tuotteista (kasvikset, hedelmät ja marjat).

• viljaton pöytä
    • Kovamahainen

Liota muutama luumu vedessa yön yli ja aamulla ennen aamupalaa syöt luumut ja juot sen veden. Lisäks koita syyvä kuitupitosia ruokia ja juua paljon vettä! Ite oon raskaana ja käytän melkee jokapäivä tota ohjetta,mitä neuvolasta antovat,niin toimii normaalisti suolisto :) Ummetuslääkkeitäki oon välillä käyttäny,mutta ne tuo inhottavat ilmavaivat.. Vissii vähä laiska suolisto meikäläisellä..aina enempi taipuvainen ummetukseen kun ripuliin.. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2729
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2511
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2501
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1885
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1156
    Aihe