Ulostamisvaikeudet synnytyksen jälkeen

neela1

Synnytyksestä nyt 2,5 viikkoa ja vatsa ei ole lähtenyt vieläkään toimimaan kunnolla. Sairaalassa ollessa kävin vessassa, mutta sen jälkeen olen joutunut turvautumaan Laxo Beroniin, muilla ollut vastaavaa, kauan ummetus voi kestää?

11

1991

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Risiiniöljy

      Laxoberon on tarkoitettu vaikean ummetuksen lyhytaikaiseen hoitoon. Suosittelen että otat apuun muut konstit, kuten Microlaxin, jos vatsa on toimimaton kauemmin kuin 2 vrk.

      Juo vettä paljon. Yritä saada vatsan seudun lihakset tekemään töitä. Ota illalla 1-2 magnesium-tablettia (emgesan).

      Itse en anna koskaan vatsan olla jumissa kahta päivää kauemmin, mutta laksatiiveihin en ole koskaan turvautunut, koska ne pahentaa tilannetta laiskistaen suolen omaa toimintaa.

    • RindgePorridge

      Liikunta auttaa jos kroppa vaan sen sallii.. Muutaman kilometrin kävely ja juo paljon vettä päivän aikana vaikkei maistuiskaan. Sillä mä sain mahan toimimaan..
      Niin ja söin paljon kaurapuuroa :D se tuntu jotenki helpottavan noihin pahimpiin oireisiin.

    • ffkdsip<jkr

      Itselle apteekista suositeltiin Levolacia. :) Auttoi kyllä, vaikka onkin ihan tajuttoman pahan makuista...

      • Risiiniöljy

        Kääk, testasin tuon Levolacin onneksi ensin itsellä, enkä varmasti anna sitä koskaan lapsille. Siitä tuli jumalattomat vatsakivut yhdeksi vuorokaudeksi ja sen jälkeen suoli päätti alkaa tyhjentymään vesiripulilla yön aikana. Täysin voimaton olo, kuin pahemman luokan vatsataudissa...oksettaakin. Ei siis sopinut minulle. :(


    • Risiiniöljy
    • magnesium.

      Osta jotain huonosti imeytyvää magnesiumia ja ota sitä tuplat ja illalla.

      Se pehmentää ulosteen.

      Ajan kanssa maha alkaa toimimaan.

      Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri muotoina. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti, Mg-tauraatti, Mg-glukonaatti, Mg-laktaatti, Mg-aspartaatti, Mg-malaatti ja Mg-orotaatti, Mg-fumaraatti, Mg-glysinaatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti ja Mg-sulfaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi (toimii ulostuslääkkeenä).


      esim. Citymarketista saa hankintatukun sitraattia kympillä 3kk satsi eli halpaa on ja lisäksi on myynnissä magnesiumsuihke (kallista suomessa). Muut hyvin imeytyvät täytyy tilata ulkomailta.
      http://www.hankintatukku.fi/fi/tuotteet/?-magnesia-sitraatti-300---&product=96

    • oli sitä..

      En muista kauanko itselläni oli ummetusta, mutta taisi olla jopa kuukauden verran ellei pidemmästikin. Tuli aina välillä takaisin ja välillä meni pois. Itsellä maha toimi parhaiten kun söin kuivattuja luumuja ja mahdollisimman paljon kuitupitoista ruokaa.
      Myös vettä kannattaa muistaa juoda mahdollisimman paljon.
      Nyt poika on jo 3kk, enkä muista enää, että missä vaiheessa tuo ummetus helpotti, mutta enää ei ole ollut.

    • papana

      No täällä kohta 2 kk synnytyksestä ja ummettaa edelleen... Gynekologin ja Gastroentologin tutkimuksissa käyty, kun pelkäsin että kyse jostain laskeumasta, mutta mitään pukamia ihemeellisempää ei ole löytynyt, Pegoriania(?) mulle suositeltiin ja olen sitä käyttänytkin...En vaan ihmeempää hyötyä ole siitäkää kokenut saavani.

    • magnesium.

      viljojen imeytymättömät kuidut aiheuttaa ummetusta ja kovaa vatsaa. Liukenevia kuituja saa muista kasvikunnan tuotteista (kasvikset, hedelmät ja marjat).

    • viljaton pöytä
    • Kovamahainen

      Liota muutama luumu vedessa yön yli ja aamulla ennen aamupalaa syöt luumut ja juot sen veden. Lisäks koita syyvä kuitupitosia ruokia ja juua paljon vettä! Ite oon raskaana ja käytän melkee jokapäivä tota ohjetta,mitä neuvolasta antovat,niin toimii normaalisti suolisto :) Ummetuslääkkeitäki oon välillä käyttäny,mutta ne tuo inhottavat ilmavaivat.. Vissii vähä laiska suolisto meikäläisellä..aina enempi taipuvainen ummetukseen kun ripuliin.. :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe