Isä ei suostu gerbiileihin!!!

Gerbu muru

No siis olen jo pitkään (kaksi ja puoli vuotta) halunnut 2tyttö gerbiiliä. Mun ongelmana on se kuinka saan isäni suostumaan gerbiileihin.... voisitteko kertoa vinkkejä isäni leppymiseen ja omia kokemuksia miten saitte gerbiilinne:)

Kiitos jo etu käteen!!! :)))

15

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gerbu muru

      Olen 11v ja osaan hoitaa lemmikkejä. Olen lukenut gerbiilikirjoja jo paljon tiedän hoidosta, ruokinnasta jne...

    • joku vaa =)

      Kannattaa kertoa kuinka paljon ja kauan sie olet niitä halunnu ja kerro että sie tiedät niiden hiodosta tosi paljon! Niin ainakin minun isä suostui =)

      • Grbu muru

        Kiitti joku vaa =)

        Muutki voi laittaa omia kokemuksia/vinkkejä =)


      • Gerbu muru
        Grbu muru kirjoitti:

        Kiitti joku vaa =)

        Muutki voi laittaa omia kokemuksia/vinkkejä =)

        Mul on toinenki palsta jossa selitän tästä vähän enemmän.. sen nimi on "Miten saan iskän suostumaan gerbuihin? =)" käykää siellä vastailee!! =) =) =)

        T:Gerbu muru


      • joku vaa =)
        Grbu muru kirjoitti:

        Kiitti joku vaa =)

        Muutki voi laittaa omia kokemuksia/vinkkejä =)

        juu no mie sain isäni suostuteltua kun jankkasin asiasta aika kauan ja kerroin kuinka paljon mä niitä haluaisin:)no nyt saan sit 15.5.2014 kaks gerbiilit pitää:))!


    • Gerbiili-Fani :3

      Mulla on ollut sama juttu (:
      Mun äiti oli suostunut ottamaan minkä tahansa lemmikin, mutta mun iskä ei.

      Sitten kun olin mankunut jotain lemmikkiä monta vuotta, niin sain sitten vihdoin gerbiilit :3

      Ja eihän sun iskän tarvitse niitä hoitaa, jos sä niitä kerran hoidat! =)

      • Gerbu muru

        Kiitti kaikille!!! Neuvot on toiminu saan heinäkuussa 2tai3 tytrö gerbiiliä ja mun äiti on lupautunu hoitaa niitä sillon kun en oo ite kotona!!! =)
        SUURET KIITOKSET TEILLE!!! =) =) =)


      • Gerbu muru
        Gerbu muru kirjoitti:

        Kiitti kaikille!!! Neuvot on toiminu saan heinäkuussa 2tai3 tytrö gerbiiliä ja mun äiti on lupautunu hoitaa niitä sillon kun en oo ite kotona!!! =)
        SUURET KIITOKSET TEILLE!!! =) =) =)

        Muuten ooteks te huomannu et joku tietty ruka ois terveellistä mut silti hyvää???
        Ja käytätteks te gerbuil kakkikiveä???

        Voitte laittaa muutaki mut tos oli mun kysymykset =)


      • Gerbu muru kirjoitti:

        Muuten ooteks te huomannu et joku tietty ruka ois terveellistä mut silti hyvää???
        Ja käytätteks te gerbuil kakkikiveä???

        Voitte laittaa muutaki mut tos oli mun kysymykset =)

        Kyllä terveellinen ruoka gerbuille maistuu, kun ei anna tarjolle mitään turhia herkkuja ;)

        Kalkkikivi ei ole tarpeellinen, paitsi kantavalle ja imettävälle naaraalle. Hyvästä pelletistä tai siemenseoksesta ne saa kyllä tarpeeksi kalsiumia.


      • Gerbu muru
        tulikirahvi kirjoitti:

        Kyllä terveellinen ruoka gerbuille maistuu, kun ei anna tarjolle mitään turhia herkkuja ;)

        Kalkkikivi ei ole tarpeellinen, paitsi kantavalle ja imettävälle naaraalle. Hyvästä pelletistä tai siemenseoksesta ne saa kyllä tarpeeksi kalsiumia.

        Kiitos avusta =)


      • Gerbu muru
        Gerbu muru kirjoitti:

        Kiitos avusta =)

        Kumpi on parempaa tai suosittelette pellettiä vai siemenseosta?
        Miten saan juomapullon kiinni terraan?

        Kiitos vastanneille ja tuleville vastaajille!!! =)


      • Aksuz
        Gerbu muru kirjoitti:

        Kumpi on parempaa tai suosittelette pellettiä vai siemenseosta?
        Miten saan juomapullon kiinni terraan?

        Kiitos vastanneille ja tuleville vastaajille!!! =)

        Itse syötän siemenseosta, koska pellettejä eivät syö.
        Juomapullo jossa ei ollut ylhäällä "reikää" (josta saa mukava tulevan rautalangan läpi) oli gerbiilien terrassa kiinni siten, että (muovisen) juomapullon ympärillä on rautalanka, siitä lähtee molemmin puolin yksi rauta lanka ylös ja ylhäällä ne yhdistyvät koukuksi joka on kiinni terran reunassa. Aika vaikesti selitetty :/
        Nykyinen jossa on se "reikä" on kiinni sellaisella mukana tulleen rautalangan näköisellä, mutta lyhyemmällä.

        Juomapullo ilman reikää ; http://www.petenkoiratarvike.com/tuote/jyrsijän-juomapullo-classic-/1240301/

        Juomapullo reiällä ; http://www.lemmikkikauppa.fi/Jyrsijan-juomapullo

        Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan, ja tästä olisi edes hieman apua :)


      • Gerbu muru
        Aksuz kirjoitti:

        Itse syötän siemenseosta, koska pellettejä eivät syö.
        Juomapullo jossa ei ollut ylhäällä "reikää" (josta saa mukava tulevan rautalangan läpi) oli gerbiilien terrassa kiinni siten, että (muovisen) juomapullon ympärillä on rautalanka, siitä lähtee molemmin puolin yksi rauta lanka ylös ja ylhäällä ne yhdistyvät koukuksi joka on kiinni terran reunassa. Aika vaikesti selitetty :/
        Nykyinen jossa on se "reikä" on kiinni sellaisella mukana tulleen rautalangan näköisellä, mutta lyhyemmällä.

        Juomapullo ilman reikää ; http://www.petenkoiratarvike.com/tuote/jyrsijän-juomapullo-classic-/1240301/

        Juomapullo reiällä ; http://www.lemmikkikauppa.fi/Jyrsijan-juomapullo

        Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan, ja tästä olisi edes hieman apua :)

        Kiitos Aksuz!!! =)
        mitä siemenseosta käytät???
        Ja sain selvää ohjeista=)


      • Aksuz
        Gerbu muru kirjoitti:

        Kiitos Aksuz!!! =)
        mitä siemenseosta käytät???
        Ja sain selvää ohjeista=)

        Kaikenlaisia :D joskus tilaan netistä jotain parempaa, joskus ostan eläinkaupasta ja joskus myös marketista (paikkakunnallani ei ole eläinkauppaa, joten jos ruoka loppuu on pakko ostaa jotain edes)


      • Gerbu muru
        Aksuz kirjoitti:

        Kaikenlaisia :D joskus tilaan netistä jotain parempaa, joskus ostan eläinkaupasta ja joskus myös marketista (paikkakunnallani ei ole eläinkauppaa, joten jos ruoka loppuu on pakko ostaa jotain edes)

        OKEI KIITOS Aksuz JA KAIKKI MUUT NYT MULLA ON KAIKKI TARVITTAVA TIETO!!! =) Saan heinäkuussa 2tyttö gerbua =)

        KIITOS!!! =) =) =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe