Asunnon kalustaminen

kämppähaussa

Kun muutit ensimmäiseen asuntoosi, paljonko kaikki huonekalut, keittiövälineet, kodinkoneet yms. maksoivat yhteensä? Mistä ne hankit?
Paljonko siis maksaa asunnon kalustaminen? Ja vielä, minkä kokoiseen asuntoon muutit?

3

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insinööriopiskelija

      Itsellä näin:
      sänky 200
      sohva 300
      tv-taso 20
      ruokapöytä 50
      tuolit 4kpl 50
      keittiotarvikkeita 150
      verhoja/lakanoita/pyyhkeitä 50
      astianpesukone 250
      pyykkäri 400

      Asunto 40 neliöä ja tavarat hankittu n.vuoden aikana halppisliikkeistä ja tarjouksien mukaan

      Noitten päälle 200€ kaikenlaiseen pikkutarvikkeisiin joita ei ihan kalustamiseen voi laskea.

    • Vähin erin hankittu

      Kirjahyllyt 100 ja varastohyllyt 200 kierrätyksestä. Pesukone 200 käytettynä, uusi pakastin 250 ja mikroaaltouuni 50. Jääkaappi oli asunnossa ennestään. Valaisimet uusina noin satasen. Keittiökalusto ja matot ovat pääasiassa äitimuorin ylijäämää. Jokunen tuoli ja pöytä eri lähteistä. Sänkyä minulla ei ole eikä tule. Kaksio reilut 50 m2 ja näkyy sisustaminen maksaneen siinä tonnin verran.

    • Entinen nuori

      Ostin pari lamppua, en muista mitä maksoivat, ehkä noin 20 euroa kappale. Verhot olivat vuokranantajan, vaatekaappi oli myös valmiiksi. Pyykkikonetta en omistanut moneen vuoteen. Sain kotoa oman huoneen tavarat mukaan ja pienen matkatelkan. Astiat ja kaikki tekstiilit sain sukulaisten vanhoja, eivät maksaneet mitään. Olisi niitä kirppariltakin voinut hakea, jos ei sukulaisilla olisi ollut. Matot olivat kauniita räsymattoja. Mummolta sain tuoleja. Myöhemmin hankin vielä hyllyn, ei sekään ollut kallis. Keittiössä ei ollut koneita, paitsi hella ja jääkaappi, ei edes mikroa, kun ei se oikein olisi mahtunutkaan mihinkään. Kahvia en silloin juonut, kavereille tarjosin murukahvia ja teetä.

      Oli hyvä ja viihtyisä asua vanhojen tavaroiden kanssa, niissä oli persoonaa. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe