Just tossa tv:ssä keskusteluohjelmassa keskusteltiin tupakoinnin riippuvuutta aiheuttavasta vaikutuksesta. Siinä sitten keskustelija Matti Wuori sanoi, että ihminen on viimekädessä itse vastuussa itsestään. Eli, jos poltat ja sairastut, joudut itse viimekädessä vastaamaan siitä miten käy sinun. ELI, jos syön psyykelääkettä, joka vuosien aikana aiheuttaa minulle jonkun elimellisen sairauden, vaikka syövän. Olen itse siitä viimekädessä vastuussa, sillä minä sen lääkkeen joka ilta otin aivan itse. ELI lääkäri voi kyllä kirjoittaa lääkereseptin, mutta eikö vain, että lääkäri ei silti kanna vastuuta niiden 500 ihmisen sairastumisesta, jos he sairastuvat esimerkiksi syöpään myöhemmin todistetusti tämän lääkkeen takia. Olenko oikeassa? No vastuun pitäisi ainakin kantaa sen lääkeyhtiön, joka sitä valmistetta kehittää. Mutta, ei kai kukaan rivipsykiatrikaan ole niin tyhmä, ettei osaa laittaa kyseisen lääkkeen kemiallista kaavaa erilaisiin muotoihin esimerkiksi reagoimaan alkoholin kanssa tai reagoimaan tupakan kanssa tai reagoimaan erilaisten muiden lääkeaineiden kanssa.Jos tulee tarpeeksi vaarallisia yhdisteitä, pitäisi tajuta, että tämä lääkeaine on VAARALLINEN käyttäjälle. Myös pitäisi olla sen verran tutkimustuloksia uusienkin lääkeaineiden kohdalla esim. hedelmättömyys sikiövauriot ja sitten syövän ja verisuoni sekä sydäntautien kehittymisriskit. ELI jos minä olen kuitenkin viimekädessä se, joka olen itsestäni vastuussa lääkkeen käytön aikana ja jälkeen, olen oikeutettu myös kuulemaan hyvinkin tarkkoja tutkimustuloksia käyttämastäni lääkkeestä. VAI olenko minä se jolla testataan?
vastuu
6
425
Vastaukset
- tavi
lääkkeillä ei yksi lääkäri aiheuta syöpää 500:lle ihmiselle!!!!!!!!!!!!!!.vaan moni ihminen saa helpotusta ja ehkäpä joku paranee.suitset mielikuvituksellesi.toisaalta palsta taitaa olla kyllä oikea moisille ajatuksille.
parempia feeliksiä sullekin matkalla kohti syksyä. - *Mikko*
Yleinen asenne on, että lääkäri ei tee väärin vaikka syylistyisi kuolemaanjohtavaan hoitovirheeseen ja mikäli lääkkeellä ja alkoholilla taikka tupakalla on jotakin yhteisvaikutuksia, niin potilaan käyttäytymisessä on vikaa.
Nykylääkärit ovat keltanokkaääliöitä jotka voivat mm. epäillä alkoholismia vaikka näkisi normalipainoisen ja valkonaamaisen potilaan edessään. Pitäisi olla kyllä lääkärillekkin selvää, että alkoholi lisää veren punasolujen määrää ja verenkierron ollessa päässä suurempaa, pitäisi siis alkoholiongelmaisella olla pää kokonaisuudessaan punainen. Normaalisti alkoholin käyttö lihottaa ja vasta maksavaurioisella laihuus ja keltainen ihonväri on ominaista.
Hieman tyhmempi ihminen ei voi erottaa huoletonta ihmistä masentuneesta taikka pirteää väkivaltaisesta. Iso osa diegnoosesta on jotakuinkin sitä, että lääkärillä sattuu päähän ja potilaassa on vika.
Loppupeleissä ei kannata uskoa lääkäriä. Lääkäreillä on omituinen mielihalu vakuuttaa jotakin ongelmaa vaikkakin todellisuudessa lääkärin toimenpiteet aiheuttaa henkisiä ja mahdollisesti fyysisiä murheita. Jokaisen pitäisi siis kuunella omaa itseään ja olotilaansa lääkärin mielipiteistä riippumatta.- tätä ajattelin tänään
joo, mutta kun minä olen koukussa niihin lääkkeisiin.
- alkoholilla asiaa kun se me...
Mikä vapaasana nettiä vaivaa? Ettekö puupäät tiedä?
- ja julkaisemisen vapaus...?
voi v,että ostin tietokoneen. Mitä tällaisella paskalla tekee,jos julkaisemisen vapautta kuristetaan täälläkin? Kuka lopetti vapaasana netin? tekisi mieli tunkea tämä tietokone hänen anukseensa.
- lääkärit elävätkin
Lääkäreitä ja Pappeja nuo maalaisjärkiset tammat vielläkin jumaloivat kilpaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv302385Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
- 271389
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025