Tuli joku aika sitte ostettuu rolleib kypäräkamera ja nyt on ongelmana että kuva tulee ensin ja ääni vähän jälkeen, mikä neuvoksi?
Kypäräkameran kuva ja ääni eriaikaan?
1
161
Vastaukset
- L-n
kuva tulee ensin ja ääni vähän jälkeen
– näin se on todellisessa elämässäkin. Kuva tulee aina ensin ja ääni vasta sitten. Kameran säädöillä asiaa ei voi korjata kun se johtuu nopeuseroista ja vaihtuu etäisyyden mikaan. Mitä kauempana lähde on, sitä enemmän ääni on myöhässä.
Esim ukkossäällä salama näkyy aine ennen kuin jyrinä kuuluu.
mikä neuvoksi?
– jos äänilähteitä on vain yksi tai kaikki on samalla etäisyydellä niin asian voi ”korjata” tahdistamalla, editoimalla äänen kuvan erikseen.
Jos äänilähteitä on useita eri etäisyydellä niin kukin ääni tallennettava (jälkiäänitys) ja editoitava erikseen.
Jos etäisyys muuttuu niin sitten tilanne on kinkkisempi kun myös äänen korkeus muuttuu etäisyyden muuttuessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808336
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264528- 504098
- 543482
- 513116
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262556- 312159
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382013- 292006