Eurovosion Song Contest 2014!

Euroviisufani

Yleistä keskustelua euroviisuista!

32

72

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta jotenkin tuntuu, että Suomi jää taas jonnekin viimeiseksi, vaikka omasta mielestäni yltäisi parempaan. Voiton vie jokin sieluton renkutus, kuten aina.

• HeKeKee'd

Voiton vei transu. Eikä tarvitse miettiä minkä takia.

• HeKeKee'd kirjoitti:

Voiton vei transu. Eikä tarvitse miettiä minkä takia.

Ihtekin mietin, että minkä takia ihmiset äänestivät Itävaltaa. Esitys itsessään oli aika perustylsä: mekkoon pukeutunut henkilö menee lavalle ja laulaa "upean" soolon, josta ei jää mieleen mitään. Samanlaista on nähty jo vuosia. Mie haluan takaisin 80-luvun viisuihin.

• ernuååa

Miksi Venäjää buuataan noin paljon? Ei se niitten rallatus noin huono ollut. Vaikuttaako Ukraina-Venäjä tilanne tähän vai häh?

• Luultavasti vaikuttaa, mikä on mielestäni täysin idioottimaista, kuten osallistujamaan politiikan tuominen viisuihin yleensäkään. (Paitsi jos on kyseessä järjestäjämaa.)

Valko-Venäjää ei buuattu, vaikka siellä on vallassa diktaattorin elkein hallitseva Lukashenka. Ukraina sai säälipisteitä poliittisen tilanteensa vuoksi äärioikeistolaishallituksestaan huolimatta.

Vähän järkeä voisi takoa itse kunkin päähän, sillä eihän Putin siellä lavalla ole esiintymässä. Tässä taas nähdään, että ihmiset eivät äänestä laulua, vaan laulajaa henkilönä tai hänen maansa hallitusta. Nämähän ovat kohta kuin toiset eurovaalit.

• suwastikantti
        icepicked kirjoitti:

Luultavasti vaikuttaa, mikä on mielestäni täysin idioottimaista, kuten osallistujamaan politiikan tuominen viisuihin yleensäkään. (Paitsi jos on kyseessä järjestäjämaa.)

Valko-Venäjää ei buuattu, vaikka siellä on vallassa diktaattorin elkein hallitseva Lukashenka. Ukraina sai säälipisteitä poliittisen tilanteensa vuoksi äärioikeistolaishallituksestaan huolimatta.

Vähän järkeä voisi takoa itse kunkin päähän, sillä eihän Putin siellä lavalla ole esiintymässä. Tässä taas nähdään, että ihmiset eivät äänestä laulua, vaan laulajaa henkilönä tai hänen maansa hallitusta. Nämähän ovat kohta kuin toiset eurovaalit.

trotski eikö ole kuitenkin hyvä asia että voiton vei drag queen? Onhan se jo jonkinlaine virstanpylväs! ISRAEL antoi itävallalle 12!
        #Conchita voittoon!

• HeKeKee'd
        suwastikantti kirjoitti:

trotski eikö ole kuitenkin hyvä asia että voiton vei drag queen? Onhan se jo jonkinlaine virstanpylväs! ISRAEL antoi itävallalle 12!
        #Conchita voittoon!

Sinäkin äänestit sitä vain homouden takia?

Ei mulla sinänsä mitään homoja vastaan. Vituttaa vain kun Euroviisuissa äänestetään maata, ja tässä tapauksessa Itävaltaa sen takia että SIIS IHKUU SE ON NIINKU HOMO JA USKALTAA NÄYTTÄÄ SEN

• suwastikantti
        HeKeKee'd kirjoitti:

Sinäkin äänestit sitä vain homouden takia?

Ei mulla sinänsä mitään homoja vastaan. Vituttaa vain kun Euroviisuissa äänestetään maata, ja tässä tapauksessa Itävaltaa sen takia että SIIS IHKUU SE ON NIINKU HOMO JA USKALTAA NÄYTTÄÄ SEN

kappale oli myös todella hyvä mutta kyllä parta vaikutti paljon.

Mutta on hienoa että hän voitti oli se poliittista tai ei.
        Jotka eivät pidä esityksestä homouden tai poliitisuuden takia,haistakaaa paska

• HeKeKee'd
        suwastikantti kirjoitti:

kappale oli myös todella hyvä mutta kyllä parta vaikutti paljon.

Mutta on hienoa että hän voitti oli se poliittista tai ei.
        Jotka eivät pidä esityksestä homouden tai poliitisuuden takia,haistakaaa paska

Mutta kun ne ovat Euroviisut! Eivätkä "Kuka puollustaa homojen oikeuksia parhaiten" viisut. Sen, onko esiintyjä hetero, homo transu tai herraisä mikä vaan ei pitäisi aintaa vaikuttaa siihen.

Ps. En haista.

• suwastikantti
        HeKeKee'd kirjoitti:

Mutta kun ne ovat Euroviisut! Eivätkä "Kuka puollustaa homojen oikeuksia parhaiten" viisut. Sen, onko esiintyjä hetero, homo transu tai herraisä mikä vaan ei pitäisi aintaa vaikuttaa siihen.

Ps. En haista.

ei tässä ole kyse tuosta. Eivät euroviisut ole mikään homo-oikeuspuolustus kilpailu ei.
        1. Halusit tai et seksuaalisuus voi vaikuttaa suuresti tuloksiin. On helpompaa jos vain hyväksyt sen
        2.MINUSTA on hienoa että hän voitti koska se kertoo hyvää kansoistamme.(eivät ole mitään ennakkoluuloisia paskoja)
        3.nyt kaikille tiedoksi wurst ei ole transu vaan drag queen

• HeKeKee'd
        suwastikantti kirjoitti:

ei tässä ole kyse tuosta. Eivät euroviisut ole mikään homo-oikeuspuolustus kilpailu ei.
        1. Halusit tai et seksuaalisuus voi vaikuttaa suuresti tuloksiin. On helpompaa jos vain hyväksyt sen
        2.MINUSTA on hienoa että hän voitti koska se kertoo hyvää kansoistamme.(eivät ole mitään ennakkoluuloisia paskoja)
        3.nyt kaikille tiedoksi wurst ei ole transu vaan drag queen

1. Sepä siinä juuri vituttaa! Eihän seksuaalisuudella pitäisi olla mitään tekemistä euroviisujen kanssa. Harmi vain että viisut sattuvat olemaan sateenkaariporukan lempitapahtuma
        2. En nyt ihan tajunnut...
        3. No joo. Mutta miksei Mr Makkara esiintynyt miehenä? Eikö olisi pärjännyt? Poliittiset kannanotot helkuttiin Euroviisuista. Ugh.

• suwastikantti
        HeKeKee'd kirjoitti:

1. Sepä siinä juuri vituttaa! Eihän seksuaalisuudella pitäisi olla mitään tekemistä euroviisujen kanssa. Harmi vain että viisut sattuvat olemaan sateenkaariporukan lempitapahtuma
        2. En nyt ihan tajunnut...
        3. No joo. Mutta miksei Mr Makkara esiintynyt miehenä? Eikö olisi pärjännyt? Poliittiset kannanotot helkuttiin Euroviisuista. Ugh.

kannanotot ovat hieno asia vaikka eivät olekkaan välttämättä sallittuja.
        Kannatan kannanottoja! Viisujen suola renkutuksien rinnalle.
        Ja niin kuin sanoin,kannattaa hyväksyä seksuaalisuuden tosiasia. Helpottaa asioita!

• HeKeKee'd
        suwastikantti kirjoitti:

kannanotot ovat hieno asia vaikka eivät olekkaan välttämättä sallittuja.
        Kannatan kannanottoja! Viisujen suola renkutuksien rinnalle.
        Ja niin kuin sanoin,kannattaa hyväksyä seksuaalisuuden tosiasia. Helpottaa asioita!

Mikä totuus seksuaalisuudesta?

Mun pointti ei ole se, että homous olisi pahaa, vaan se että mielestäni se ei kuulu euroviisuihin.

Saahan asioihin ottaa kantaa, mutta sääntöjen puitteissa.

• suwastikantti
        HeKeKee'd kirjoitti:

Mikä totuus seksuaalisuudesta?

Mun pointti ei ole se, että homous olisi pahaa, vaan se että mielestäni se ei kuulu euroviisuihin.

Saahan asioihin ottaa kantaa, mutta sääntöjen puitteissa.

ei vaan se että seksuaalisuus voi vaikuttaa suuresti tuloksiin.

Miksi heterous kuuluisi euroviisuihin (tasa-arvo duh-kortti)

No minun pointtini olikin että pieni sääntöjen rikkominen poliittisissa sanomissa ei ole mielestäni pahitteeksi.

• HeKeKee'd
        suwastikantti kirjoitti:

ei vaan se että seksuaalisuus voi vaikuttaa suuresti tuloksiin.

Miksi heterous kuuluisi euroviisuihin (tasa-arvo duh-kortti)

No minun pointtini olikin että pieni sääntöjen rikkominen poliittisissa sanomissa ei ole mielestäni pahitteeksi.

Miksi heterouden _ei_ pitäisi sitten kuulua?

• HeKeKee'd kirjoitti:

Miksi heterouden _ei_ pitäisi sitten kuulua?

Miksi homouden ei pitäisi kuulua Euroviisuihin?

• suwastikantti
        icepicked kirjoitti:

Miksi homouden ei pitäisi kuulua Euroviisuihin?

en tajua itsekään.
        Ja kyllä on niin että jokaisella esiintyjällä on oma tyylinsä.
        Jos joku pitää esim. Huumorista, niin voi äänestää Islantia.
        Itävallan esitys on kiva piristysruiske euroviisuihin.
        Ja sääntöjen rikkominen. Jos aina noudatettaisiin sääntöjä niin olisimmeko me nyt tässä tilanteessa

• Kuten Trotski mainitsikin, euroviisuissa äänestään maata, ei kappaletta. En ota kantaa, olivatko euroviisut joskus parempia:

Vuoden 1984 viisuvoittaja (katohan videokin)

http://www.youtube.com/watch?v=UTFec_mrD-c

Ei ihme, että kaikki katsovat....

• Juuri tuota miekin kahtoisin! "Diggiloo, diggiley, alla tittar på mig..."

• icepicked kirjoitti:

Juuri tuota miekin kahtoisin! "Diggiloo, diggiley, alla tittar på mig..."

Kappale on ihan hyvä, mutta ruotsalaisille tyypillinen pukeutumistyyli ja muu ei oikein nappaa....

• kurpizza kirjoitti:

Kappale on ihan hyvä, mutta ruotsalaisille tyypillinen pukeutumistyyli ja muu ei oikein nappaa....

Äläs nyt, svedut on just kivoja. Mutta laivalle ei edelleenkään kannata mennä.

• icepicked kirjoitti:

Äläs nyt, svedut on just kivoja. Mutta laivalle ei edelleenkään kannata mennä.

XD

• ivvyviyi8

Musta Conchita oli suloinen, ääni mahtava ja esitys yksinkertainen.
      Ei ollut suosikkini, mutta olen sitä mieltä, että oikea voitti.
      En ymmärrä miten ihmiset ovat tuota drag artistia vastaan.

Terv. 9lk tyttö

• Eiooreiluuei

Viime vuonna Kristan esitys blogttiin useissa maissa, koska kahden naisen suudelma. Näissä samoissa maissa vuott myöhemmin transsukupuolisen esitys näytetään mieleihyvin... Että näin. conchita wurst oli kyllä mahtava, mutta silti. Ja ruotsin esitys oli surkee

• XD takavo kak Putin!

Puolan laulussahan nähtiin slaavilaista ylpeyttä parhaimmillaan, ja jopa muutkin kuin naapurimaat äänestivät Puolaa. Suomi ei sentään jäänyt viimeiseksi.

• suwastikantti
        icepicked kirjoitti:

XD takavo kak Putin!

Puolan laulussahan nähtiin slaavilaista ylpeyttä parhaimmillaan, ja jopa muutkin kuin naapurimaat äänestivät Puolaa. Suomi ei sentään jäänyt viimeiseksi.

prepperi ei ole vielä kommentoinut partanaista.....kohta se tulee

• Niin, kyllä se sieltä tulee ja kertoo sen "totuuden"! XD

• Minusta on tietenkin hienoa nähdä, että eurooppalaiset ovat edes pinnallisesti suvaitsevaisia. Toisaalta on outoa, että tänävuonna Itävalta voitti, vaikka viimevuonna viisuja boikotoitiin yhden poliittisen suudelman takia.

Seksuaalisuuden perusteella äänestäminen on mielestäni hieman epäkorrektia, sillä enhän minäkään olisi äänestänyt pressanvaaleissa Paavoa homouden takia. (Olisin kyllä äänestänyt häntä, sillä hän oli kahdesta pahasta pienempi, Kokkarit vs. Vihreät -> Vihreät vie voiton.)

En äänestänyt Itävaltaa, sillä pidin enemmän Sveitsin, Unkarin ja Armenian kappaleista.

• Kyllä se suudelma oli halpa temppu äänien kalastelemiseen ja koko homma meni myttyyn kun tieto siitä vuosi julkisuuteen jo etukäteen. Yllärinä se olisi voinut toimia paremmin. Conchita sen sijaan on oma itsensä, hänen puolestaan kyseessä ei ollut kalastelutemppu vaikka sellaisena se toimikin.

Oma suosikkini olisi ollut Unkari, mutta mielestäni Itävallan kappale oli ihan hyvä ja ajattelisin niin vaikka olisin seurannut viisuja silmät kiinni, joten minua ei parta eikä Itävallan voitto häiritse tippaakaan.

Mielestäni Sveitsin kappale oli pelottava. Tyyppi lauleskeli stalkkaamisesta ja ihmisten syömisestä ja vihelteli siinä iloisesti. Anteeksi vaan mutta mitä hemmettiä? Itse menisin vielä pidemmälle kuin laulun nainen/mies (kuka nyt stalkkauksen kohteena olikaan) ja soittaisin poliisit jos tuo tyyppi painaisi naamansa ikkunaan.

Minä äänestin _Pekka_ Haavistoa, enkä homouden vuoksi vaikken nähnyt sitä myöskään haittana. Minulla ja Niinistöllä kun ei ole juuri mitään yhteistä. Sainpa muuten Haaviston nimmarin fyssankirjaanikin :D Toisaalta yksi kaveri sai Soinin nimmarin pulkkaansa, mikä on vielä eeppisempää.

• santiny kirjoitti:

Kyllä se suudelma oli halpa temppu äänien kalastelemiseen ja koko homma meni myttyyn kun tieto siitä vuosi julkisuuteen jo etukäteen. Yllärinä se olisi voinut toimia paremmin. Conchita sen sijaan on oma itsensä, hänen puolestaan kyseessä ei ollut kalastelutemppu vaikka sellaisena se toimikin.

Oma suosikkini olisi ollut Unkari, mutta mielestäni Itävallan kappale oli ihan hyvä ja ajattelisin niin vaikka olisin seurannut viisuja silmät kiinni, joten minua ei parta eikä Itävallan voitto häiritse tippaakaan.

Mielestäni Sveitsin kappale oli pelottava. Tyyppi lauleskeli stalkkaamisesta ja ihmisten syömisestä ja vihelteli siinä iloisesti. Anteeksi vaan mutta mitä hemmettiä? Itse menisin vielä pidemmälle kuin laulun nainen/mies (kuka nyt stalkkauksen kohteena olikaan) ja soittaisin poliisit jos tuo tyyppi painaisi naamansa ikkunaan.

Minä äänestin _Pekka_ Haavistoa, enkä homouden vuoksi vaikken nähnyt sitä myöskään haittana. Minulla ja Niinistöllä kun ei ole juuri mitään yhteistä. Sainpa muuten Haaviston nimmarin fyssankirjaanikin :D Toisaalta yksi kaveri sai Soinin nimmarin pulkkaansa, mikä on vielä eeppisempää.

//Sori, pressaehdokkaiden nimet pääsevät unohtumaan, kun pitäisi muistaa pressana olleiden nimet aikajärjestyksessä. Vappuna olisin voinut pyytää Yrjö Hakasen nimmaria, mutten halunnut ottaa riskiä sekopääuustaistolaiseksi leimaantumisesta.

Minä halusin vain korostaa, että vaikka minua ei haittaa seksuaalisen suuntautumisen esiintuominen Euroviisuissa, en olisi pitänyt Itävallan kappaleesta edes silmät kiinni ja päälläni seisten.

(Ja sitäpaitsi Sveitsin stalkkeri oli myöskin oma itsensä, sillä eivätkös ihmiset yleensä stalkkaa salassa? Tämä jätkä on suoraselkäinen.)

Eikä Krista edes saanut lisää ääniä suudelmallaan, pikemminkin menetti niitä.

• icepicked kirjoitti:

//Sori, pressaehdokkaiden nimet pääsevät unohtumaan, kun pitäisi muistaa pressana olleiden nimet aikajärjestyksessä. Vappuna olisin voinut pyytää Yrjö Hakasen nimmaria, mutten halunnut ottaa riskiä sekopääuustaistolaiseksi leimaantumisesta.

Minä halusin vain korostaa, että vaikka minua ei haittaa seksuaalisen suuntautumisen esiintuominen Euroviisuissa, en olisi pitänyt Itävallan kappaleesta edes silmät kiinni ja päälläni seisten.

(Ja sitäpaitsi Sveitsin stalkkeri oli myöskin oma itsensä, sillä eivätkös ihmiset yleensä stalkkaa salassa? Tämä jätkä on suoraselkäinen.)

Eikä Krista edes saanut lisää ääniä suudelmallaan, pikemminkin menetti niitä.

Tuossahan minä selitin miksei pususta tullut ääniä: koko juttu meni mönkään koska pusu esitettiin myös harjoituksissa jolloin yllätysmomentti menetettiin ja kun yleisö tajuaa, että heiltä kalastellaan ääniä pusuilla tai muulla syntyy reaktio, jossa jätetään äänestämättä vaikka kappaleesta olisi pidettykin. Yleensä ihmsiet on niin ignoranttia porukkaa, ettei äänten kalastelua huomata tai sitten siitä ei välitetä. Mediakohupusu meni kuitenkin rajan yli ja äänestäjät kaikkosivat. Voi kun sama kävisi politiikassa, populistit jäisivät äänittä kun kansa tajuaisi, että ne kalastelee ääniä mahdottomilla lupauksilla.

Ja äänestysperinteiden mukaisesti vielä loppuhokema:
        Kansa ei tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe