Vanhoilliset eivät ymmärrä, mitä tarkoittaa sana "jokainen". Kun Jumalan sana sanoo "jokainen", niin se myös tarkoittaa sitä. Se ei tarkoita vanhoillislestadiolaista sanaa "jokainen", joka tarkoittaa "ei jokainen". Esimerkiksi alempana oleva raamatunkohta sanoo heille "ei jokainen", vaikka itse Raamattu sanoo selvästi JOKAINEN:
Ap. t. 10:43
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Vanhoilliset eivät ymmärrä, mitä tarkoittaa "jokainen".
44
257
Vastaukset
- 1+1
Koskee kaikkia:
Matt.7:21 EI JOKAINEN,joka sanoo minulle:´Herra´,´Herra´,pääse taivasten
valtakuntaan.Sinne pääsee se,joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
Room.14:12 JOKAINEN meistä joutuu tekemään Jumalalle tilin itsestään.
Mietipä noita eo.raamatun kohtia,niissä on vastaus sanan "jokainen"tulkin-
taasi.- PiruRaamattuaLukee
Lesta löytää aina sopivan lauseen raamatusta. Raamattu niin ristiriitainen jo itsessään, että muistankin saa valkoiseksi.
- 8+11
Tuon on höpöttänyt Herra Herra muotouskovaisena, mutta sydämenusko joka johtaa Jeesuksen seuraajaksi pelastaa.
8+11 kirjoitti:
Tuon on höpöttänyt Herra Herra muotouskovaisena, mutta sydämenusko joka johtaa Jeesuksen seuraajaksi pelastaa.
Ei ihan;
Luuk. 12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä.
Ja ilman Jeesusta ei ole ihmisellä myöskään Jumalaa;
1. Joh. 4:2 Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
Jeesusta pitää julistaa, käytännössä tulee olla "jeesustelia".
- kattorakennemulkoilua
Totta, mutta pitää löytää ensin se johon uskoo, kolmas persoona (Jeesus, Jumala--->> Pyhähenki).
Tyhjästä on paha nyhjästä.
Jos asia olisi niin kuin annat ymmärtää, niin muu osa Raamattua olisi turhaa ja Jeesuksen kuolema ja ylösnousemisen olisi turha ja täten Kolmannelle persoonalle ei jäisi roolia lainkaan. Sillon olisi vain kaksiyhteinen Jumala.
Jumala on ollut aina maan päällä, niin nytkin. Älä väheksy kolmatta persoonaa, sillä on yhtä iso rooli kuin Jeesuksella, mutta sinun tyhjän ilman huitomisella ei jää käteen kuin pas.kaset kinttaat. Ei se Jeesus täällä enää ole :D
Satuahan se Raamattu on, mutta kunhan tässä vaan kerroin tuon satukirjasi logiikan, sellainen sillä on joka tapauksessa. Johdonmukainen logiikka onkin.Hyvä kannanotto, mutta yksi virhe.
>>>Jumala on ollut aina maan päällä, niin nytkin*** Jumala lähti pois maan päältä syntiinlankeemuksen jälkeen, ylös Taivaisiin.
Eikä ole sen koommin täällä ollut, mutta tulee tuomaan Paratiisinsa Israeliin, josta Ilm 21: 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
Toisaalta toinen jumal- Persoona Jeesus oli täällä 30 vuotta, ja vaikuttaa vieläkin saamallaan kaikella vallalla, jota Pyhä Henki joka tuli 40;n päivän päästä kirkastamaan juuri Häntä, Jeesusta.
Jumala lepää nyt.- Anonyymi
pinnasänky kirjoitti:
Hyvä kannanotto, mutta yksi virhe.
>>>Jumala on ollut aina maan päällä, niin nytkin*** Jumala lähti pois maan päältä syntiinlankeemuksen jälkeen, ylös Taivaisiin.
Eikä ole sen koommin täällä ollut, mutta tulee tuomaan Paratiisinsa Israeliin, josta Ilm 21: 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
Toisaalta toinen jumal- Persoona Jeesus oli täällä 30 vuotta, ja vaikuttaa vieläkin saamallaan kaikella vallalla, jota Pyhä Henki joka tuli 40;n päivän päästä kirkastamaan juuri Häntä, Jeesusta.
Jumala lepää nyt.Nyt huonepalvelija ei ole tarkistanut asiaa.
- Tuula Erkkilä
## Mietipä noita eo.raamatun kohtia,niissä on vastaus sanan "jokainen"tulkin-
taasi. ##
Arvasin, että otat nuo kohdat ja meinasin jo itse laittaa ne tuohon perään, mutta hyvin oleellista on, että ne kohdat EIVÄT sulje pois sitä raamatunkohtaa, jonka laitoin tuohon, samoin kun kohtaa, jossa sanotaan JOKAINEN, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Pelkkä huuto ei riitä, vaan oleellista siinä on USKO HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ja TURVAUTUMINEN HÄNEN LAHJOITTAMAANSA LAHJAVANHURSKAUTEEN.
Senpä vuoksi Ap. t. 10:43 ei kuulu vanhoillislestadiolaisittain (vaikka mielellään näin haluaisivatkin): Hänestä kaikki profeetat todistavat, että EI JOKAINEN, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
vaan kohta kuuluu RAAMATUSSA ja OIKEIN näin: Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Ystävällisin terveisin: Tuula Erkkilä- Sama...
Kiitos, vieläkö hiihtelet?
- Tuula Erkkilä
Sama... kirjoitti:
Kiitos, vieläkö hiihtelet?
Kyllä, mutta nyt kesällä vesisuksilla.
- 1+1
Nimimerkki "kattorakennemulkoilua" kertoo oleellisen pointin,jota et noteeraa:
#Totta, mutta pitää löytää ensin se johon uskoo, kolmas persoona (Jeesus, Juma-la--->> Pyhähenki).
Tyhjästä on paha nyhjästä.#
Uskonhan minäkin joulupukkiin - entä sitten. - Sivakoija
Tuula Erkkilä kirjoitti:
Kyllä, mutta nyt kesällä vesisuksilla.
Tiesitkö muiden hiihtäjien dopingin käytöstä tuolloin ?
Tuula. Sillä ei pelastu, että on synnit anteeksi, vaan sillä, että uskoo, että Jeesus on luvattu messias ja kaikkivaltias Jumala.
- Ihailijasi jari
Hyvä Tuula! Ole tiukkana vaan! Tuota ottamaasi raamatunkohtaa ei kukaan, ei vanhoillinen, eikä kukaan muukaan voi muuttaa muotoon:
## Hänestä kaikki profeetat todistavat, että EI JOKAINEN, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta.##
vaan se ON ja PYSYY MUODOSSA:
## Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta. ## - Tuula Erkkilä
## Nimimerkki "kattorakennemulkoilua" kertoo oleellisen pointin,jota et noteeraa:
#Totta, mutta pitää löytää ensin se johon uskoo, kolmas persoona (Jeesus, Juma-la--->> Pyhähenki).
Tyhjästä on paha nyhjästä.##
Totta kai noteerasin ja etkö lue kunnolla kun kirjoitin (suora lainaus):
Pelkkä huuto ei riitä, vaan oleellista siinä on USKO HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ja TURVAUTUMINEN HÄNEN LAHJOITTAMAANSA LAHJAVANHURSKAUTEEN. - 1+1
#Pelkkä huuto ei riitä, vaan oleellista siinä on USKO HERRAAN JEESUKSEEN KRISTUKSEEN ja TURVAUTUMINEN HÄNEN LAHJOITTAMAANSA LAHJAVANHURSKAUTEEN.#
Mistä löydät uskon Herraan Jeesukseen?
Ei sitä voi siepata ilmasta eikä omista ajatuksista.- huitoja 123
Se löytyy Pyhän hengen persoonasta. Mieti missä se taas asuu, tuolla kattorakenteissako?, vaiko ihan maan tasolla sydämissä? kahden tahi kolmen kokuuntuessa?
- ei huitoja
huitoja 123 kirjoitti:
Se löytyy Pyhän hengen persoonasta. Mieti missä se taas asuu, tuolla kattorakenteissako?, vaiko ihan maan tasolla sydämissä? kahden tahi kolmen kokuuntuessa?
Jos kaks tai kolme pakanaa(ei uskovaista) kokoontuu,niin tuskin siellä Pyhä
Henki on paikalla.
- Tuula Erkkilä
## Mistä löydät uskon Herraan Jeesukseen?
Ei sitä voi siepata ilmasta eikä omista ajatuksista. ##
Itse olen löytänyt uskon Jumalan sanasta. Kuunnellessani Jumalan sanaa Pyhä Henki kirkasti minulle Kristusta ja löysin syntieni Sovittajan ja Herrani Jeesuksen Kristuksen. Ei siinä mitään kattorakenteita tarvittu!- kattorakennemulkoilua
Kattorakennemulkoilu tarkoittanee sitä että löytää uskon tyhjyyteen ylös mulkoilemalla, kuten kesiiii!! Päälle tyhjänilman huitominen, kuten kesii!!!
Usko tulee kuulosta ja kuulo Jumalan sanasta; Raamatusta!
Sun pitää Tuula vielä kerrata noita satuja ;) - 1+1
#Itse olen löytänyt uskon Jumalan sanasta. Kuunnellessani Jumalan sanaa Pyhä Henki kirkasti minulle Kristusta ja löysin syntieni Sovittajan ja Herrani Jeesuksen Kristuksen. Ei siinä mitään kattorakenteita tarvittu!#
Et kuitenkaan kertonut,miten sait syntisi anteeksi.Ei voi olla niin,että itse kokee
tulleensa uskoon ja samalla omat synnit pyyhitään pois ilman synninpäästöä.
Room.4:7 Autuaita ne ,joiden pahat teot on annettu anteeksi ja joiden synnit on
pyyhitty pois.
Aloituksessa oleva" Apt.10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat,että jokainen,
joka uskoo häneen saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." on vahva lu-
paus ihmiselle,kuinka hän voi pelastua.
Raamattuun on kirjoitettu ohjeet katumuksesta,parannuksesta ja syntien an-
teeksisaamisesta. Kaikki nämä Jumala armossaan lahjoittaa katuvalle syn-
tiselle ihmiselle
. - Anonyymi
Nimimerkki Tuula Erkkilä .
Sanassa on meille kirjoitettu että sydänmen uskolla tullaan autuaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan . Sentähden fyysinen sydän on metafyysisen sydänmen elin. Ihminen ei voi yksin huoneessaan tai lukemalla pyhää raamattua tulla kristityksi vaan Jumalan ja ihmisen välillä täytyy olla välimies joka saarnaa sen korkean evankeliumin . Ne ovat tulleet kristityksi jotka on sovitettu jumalan kanssa totisen katumuksen ja parannuksen kautta. Ensin tulla sydän sovitetuksi ja sitten parantaa elämää . Uskossa parantaa - Anonyymi
Suuresti arvostettu ja korkeasti kunnioitettu nimimerkki sisar Tuula Erkkilä herrassa
Meidän täytyy uskoa että kallis oppi isämme Martti Luther on ollut kristitty . Näin ollen uskomme myös nämä Lutherin sanat tälläkin armon hetkellä : Jos sinä yksin huoneessasi pyydät Jumalalta anteeksi ei Jumala niitä syntejä anna anteeksi vaan sinun täytyy etsiä joku totinen kristitty joka Jumalan puolesta saarnaa sen korkean evankeliumin : Usko nyt sisar ja veli kaikki synnit anteeksi herran Jeesuksen viattomassa ja kalliissa ulosvuotaneessa sovintoveressä AMEN
"Kattorakennemulkoilija" ja muut vastaavat vl-SEKOPÄÄT yrittävät vesittää avaajan Raamatun mukaisen tulkinnan.
Nämä yritykset ovat tuhoon tuomittuja.
Mutta mitäpä eivät saa*tana ja sen opetuslapset yrittäisi.- Vl-fani
Minkähän takia täällä joku (sukunimen perusteella tod.näk) Perhosta oleva isoon lestadiolaissukuun kuuluva "Tuula Erkkilä" tämmöisiä kannanottaja heittelee? Onko kyseessä provo?
- 18+6
Vl-fani kirjoitti:
Minkähän takia täällä joku (sukunimen perusteella tod.näk) Perhosta oleva isoon lestadiolaissukuun kuuluva "Tuula Erkkilä" tämmöisiä kannanottaja heittelee? Onko kyseessä provo?
Oisko tullut Kristus uskoon ja saanut Pyhän Hengen ja maailman henget (Srk-henki) sai lähteä.
- Joutsa -84
Vl-fani kirjoitti:
Eikö kyseessä ole entin. huippuhiihtäjä Nivalasta, Kaijan sisar? Vai onko mennyt naimisiin?
Joutsan sm-hiihdot 1984
10 kilometriä
Sija
Kilpailija
Aika
1
Marja-Liisa Hämäläinen 33.51,1
2
Pirkko Määttä 34.50,0
3
Eija Penttilä 34.59,4
4
Erja Kuivalainen 35.00,3
5
Tuula Erkkilä 35.27,1
6
Marjo Matikainen 35.39,0
Joutsa, 15. tammikuuta.
Kaikki suomalaiset osaavat ulkoa pienoisevankeliumin: "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainoan Poikansa ettei YKSIKÄÄN, joka Häneen uskoo, joutuisi kadotukseen"Tämä tukee Tuulan kirjoitusta. Myös tämä kohta: "Missä kaksi tai kolme kokoontuu minun nimessäni, olen heidän keskellänsä" luettakoon juuri näin. Ei mitään jaottelua!
- epäuskoinen.
Jaottelu kyllä menee Pyhän hengen ja Pahan hengen välissä. Sorry, Valma Unelma.
- 55+222
Olen Tuulan kanssa samaa mieltä ja ihmettelen, jos vanhoilliset eivät usko tuohon raamatunkohtaan:
Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
Siinähän sanotaan, että jokainen, joka uskoo Häneen, siis Jeesukseen Kristukseen. ei siinä sanota, että jokainen, joka tietää tai tuntee, vaan uskoo Jeesukseen Kristukseen, siis Kristuksena, syntien anteeksiantajana ja sovittajana. Miten voi olla mahdollista, että vanhoilliset tunnustavat luterilaisuutta, mutta eivät hyväsy luterilaista vanhurskauttamisoppia? Kummallista! - 59+33
Olehan sie vaan samaa mieltä, mutta sais Tuula jo häipyä omine näkemyksineen täältä!
- vl posiolta
Annetaan Tuulan kirjoittaa ja enpä voi vanhoillisenakaan sanoa, että hän kirjoittaa väärin, sillä tuohan ihan suoraan Raamatusta:
Jos kerran Raamattu sanoo noin, että "jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi", niin pakkohan se on uskoa tai muuten saan heittää Raamatun kokonaan syrjään. Uskoisin, että jokainen vanhoillinen uskoo Raamattua.- Anonyymi
Nimimerkki vl posiolta !
Kirjoitit että jokainen vanhoillinen uskoo Raamattuun . Nyt kuitenkin profeetta Jesaja kirjoittaa kalliit sanat meille : Älköön teidän kaunistuksenne olko ulkonaista Käherretyn tukan sijaan kaljuus . Myös Rovasti Laestadius sanoo että ehtoollisessa vissimmästi kristitty saa synnit anteeksi ja on ylläpitävä Lutherin kanssa
Vanhoilliset nyt sanovat että meillä on raamatullinen kristillisyys
- vl kerimäeltä
Ensiksi tunsin, että on outoa, jos sinä uskovaisena kirjoitat noin nim. "vl posiolta", mutta sitten tarkemmin ajateltuani, niinhän sen täytyy olla niinkuin Raamattu eli Jumalan sana sanoo.
- Anonyymi
No mutta muista aloittaja että srk-puhujien motto jo hoitokokousajoilta "Tässä ei raamatuita tarvita " - kun joku kyseli Raamatullisia perusteita.
Mitä Kristuksen seuraajat tekevät:
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
Eli luetaan Jumalan sanaa ja arviodaan kaikki sen mukaan eli eletään sanan ja Sanan alla.
Kun Voittonen antaa uudeneohjeen että enää ei kirjoiteta syntien anteeksiantamusta kirjoitetussa tekstissä niinkuin aina aiemmin oli tehty, niin sadat vl-papit alkavat västäräkin tavoin keikuttaa pyrstöään epäjumalansa antamn uuden käskyn jälkeen.
Tämäkin kallis Jumalan sana heitetään silloin menemään;
Joh. 20:31
mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä.
SIITÄKÄÄN EI HEILLE HYVÄ SEURAA. - Anonyymi
Tällaista veivaamista se on lestojen kristillisyys ollut jo ainakin sata vuotta monen kymmenen eri palaan hajonneiden kesken ja sama meno jatkuu kai ylösottoon asti.
malttanevatko lähteä jos on joku uusi kiista kesken.
muistutin vain koska nyt " olen siellä foorumillapäin töissä"! - Anonyymi
Aivan oikein Tuula sisar kunhan se usko on oikea. Sanassa on kirjoitettu : Sydänmen uskolla tullaan autuaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan .
- Anonyymi
Nythän on niin, että Raamatussa luvataan pelastus jokaiselle, joka uskoo Jumalaan ja Hänen Poikansa pelastustyöhön, mutta samalla siellä myös kerrotaan selvästi, että täytyisi täyttää Taivaallisen Isän tahdon. Kuinka moni meistä on onnistunut täyttämään esim. 10 käskyä?
Kaikki ovat valehdelleet ja valehtelevat, monet ovat joskus varastaneet, monet ovat harrastaneet seksiä ennen avioliittoa, monet ovat katsoneet himoiten vastakkaista sukupuolta, monet ovat turhaan lausuneet Jumalan nimeä päivittelyn tai sadattelun yhteydessä,
Siispä on selvää, ettei kukaan ihminen, ei edes vanhoillislestadiolaiset, onnistu täyttämään Jumalan tahtoa, vaan kaikki ovat syntisiä. Tämän takia Jeesus kuoli ristillä ja sovitti kaikkien ihmisten synnit. Kun Raamatussa sanotaan, että ainoastaan he pelastuvat, jotka täyttävät Taivaallisen Isän tahdon, niin sillä tarkoitetaan, ettei ehdoin tahdoin tekisi syntiä sillä perusteella, "kun kerran kaikki muutkin tekevät" ja "nyt eletään 2020-luvulla".
Monet sanovat olevansa kristittyjä ja olettavat pelastuvansa, mutta esimerkiksi lausuvat Jumalan nimeä turhaan ja harrastavat esiaviollista seksiä jne, ja puolustautuvat sillä, että eihän Jumala voi noiden käskyjen rikkomisesta tuomita kadotukseen, koska kaikki muutkin rikkovat noita käskyjä ja monia muitakin käskyjä. Ei edes yritetä elää Jumalan tahdon mukaan, vaikka oikea usko sydämessä tuo halun välttää syntiä.
Vaikka syntiä ei tekisikään tieten tahtoen, niin jokainen ihminen tekee syntiä. Kukaan ei ole täydellinen. Siksi Jeesus antoi helluntaina Taivaan Valtakunnan avaimet maanpäällä eläville uskovaisille: "Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut".
Hän EI siis sanonut, "että kun te ehtoollisleivän syötte, niin saatte synnit anteeksi" tai "kenelle papit synnit anteeksi antavat, niille ne ovat anteeksi annetut" tai "kuka yksin rukoilee Jumalan puoleen synnin tuskissansa, saa syntinsä sovittua kahden kesken Jumalan kanssa."
Eli siis jokaisella uskovaisella on Taivaan Valtakunnan avaimet ja hän voi antaa syntejä anteeksi toisille ihmisille. Tässä on juuri Jeesuksen sovitustyön tärkein sanoma: syntiset ihmiset saavat puhdistaa itseään syntien anteeksiannon ilosanomalla ja jatkaa elämäänsä puhtain sydämin.
Tämä on Raamatussa niin selvästi sanottu, että on käsittämätöntä, kuinka jotkut luulevat saavansa synnit anteeksi rukoilemalla ja kirkossa osa opettaa jopa, että synnit saisi anteeksi ehtoollisella, vaikka ehtoollinen on Raamatun mukaan ainoastaan muistoateria.
Osalle vapaa ja synnillinen elämä on tärkeämpää kuin se, että yrittäisi täyttää Jumalan tahdon, joten he väittävät jokaisen pelastuvan, vaikka ei edes yrittäisi elää Jumalan tahdon mukaisesti. Eihän esim. ylinopeutta ajaessa auta sanoa poliisille tai tuomarille, että kun kaikki muutkin ajoivat ylinopeutta. Tuomio tulee silti, Samoin Jumalan tahdosta välittämätön ihminen ei voi viimeisellä tuomiolla vedota siihen, että kun eihän 2020-luvulla monikaan edes yrittänyt noudattaa 10 käskyä, joten en minäkään viitsinyt. Oli kivempi rellestää ja harrastaa seksiä ties kenen kanssa ja unohtaa muutkin käskyt.
Nyt tähän yllä olevaan kommenttiin vastaa aika varmasti joku, joka ei lue kommenttiani ajatuksen kanssa, että "Jumalan armo pelastaa ja saa siksi elää syntielämää , koska jokainen uskova pelastuu", mutta silloin tärkein kohta Raamatussa on jäänyt vielä ymmärtämättä ja puolustellaan sitä, että saa tieten tahtoen tehdä syntiä ja jatkaa syntielämää.
Terveisiä Tampereelta!- Anonyymi
Monet tällä palstalla ohittavat seuraavat Raamatun kohdat ja väittävät, että jokainen, joka uskoo, pelastuu, mutta he eivät halua toteuttaa Jumalan tahtoa elämässään:
Matteuksen evankeliumi:
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Luukkaan evankeliumi:
6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
Useimmat ihmiset eivät edes yritä, eivätkä välitä, mitä Raamatussa neuvotaan, vaan olettavat, että pelkkä usko Jumalaan riittää ja pelastuu silti, vaikka miten eläisi. Yllä olevat Raamatun kohdat kuitenkin todistavat, että ihmisen pitäisi välttää syntiä elämässään parhaansa mukaan. Armoa ja anteeksi antamusta tarvitaan siksi, koska uskovainenkaan ei onnistu elämään ilman syntiä. Se on kuitenkin armon väärinkäyttöä, jos tekee tieten tahtoen syntiä ja sitten haluaa niitä anteeksi. Otetaan esimerkiksi vaikkapa varastaminen: ihminen varastaa tieten tahtoen ja ajattelee, että eihän se haittaa, koska voin jälkeenpäin katua ja saada synnit anteeksi ja jatkaa kyseistä toimintaa jatkuvasti. Tällöin rikkoo sekä Jumalan tahtoa, että maallista esivaltaa vastaan ja ei toimi, kuten oikein uskovan kuuluisi toimia.
Eikä tarvitse edes noin vakavaa rikkomusta tehdä, vaan esimerkiksi käyttää Jumalan nimeä kiroiluun ja ajattelee, että eihän se haittaa, koska jokainen pelastuu, jos uskoo Jumalaan. Ihmisten pitäisi lukea Raamattua ja miettiä, onko oma elämä Raamatun mukaista ja pelastuuko todella, jos ei välitä Taivaallisen Isän tahdosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet tällä palstalla ohittavat seuraavat Raamatun kohdat ja väittävät, että jokainen, joka uskoo, pelastuu, mutta he eivät halua toteuttaa Jumalan tahtoa elämässään:
Matteuksen evankeliumi:
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Luukkaan evankeliumi:
6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?
Useimmat ihmiset eivät edes yritä, eivätkä välitä, mitä Raamatussa neuvotaan, vaan olettavat, että pelkkä usko Jumalaan riittää ja pelastuu silti, vaikka miten eläisi. Yllä olevat Raamatun kohdat kuitenkin todistavat, että ihmisen pitäisi välttää syntiä elämässään parhaansa mukaan. Armoa ja anteeksi antamusta tarvitaan siksi, koska uskovainenkaan ei onnistu elämään ilman syntiä. Se on kuitenkin armon väärinkäyttöä, jos tekee tieten tahtoen syntiä ja sitten haluaa niitä anteeksi. Otetaan esimerkiksi vaikkapa varastaminen: ihminen varastaa tieten tahtoen ja ajattelee, että eihän se haittaa, koska voin jälkeenpäin katua ja saada synnit anteeksi ja jatkaa kyseistä toimintaa jatkuvasti. Tällöin rikkoo sekä Jumalan tahtoa, että maallista esivaltaa vastaan ja ei toimi, kuten oikein uskovan kuuluisi toimia.
Eikä tarvitse edes noin vakavaa rikkomusta tehdä, vaan esimerkiksi käyttää Jumalan nimeä kiroiluun ja ajattelee, että eihän se haittaa, koska jokainen pelastuu, jos uskoo Jumalaan. Ihmisten pitäisi lukea Raamattua ja miettiä, onko oma elämä Raamatun mukaista ja pelastuuko todella, jos ei välitä Taivaallisen Isän tahdosta.Lisään vielä seuraavan heille, jotka kuvittelevat, että minähän olen jo hyvä ja hurskas ihminen ja toteutan Jumalan tahtoa:
Psalmit:
14:3 Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään.
53:4 Mutta kaikki he ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
78:57 vaan luopuivat pois ja olivat uskottomia isiensä lailla, kävivät kelvottomiksi kuin veltto jousi.
Roomalaiskirje:
3:12 kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään
Ei siis löydy yhtäkään synnitöntä ihmistä ja siksi tarvitsemme anteeksiantoa toisilta uskovaisilta ihmisiltä:
Luukkaan evankeliumi:
24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut;
Kolossalaiskirje:
3:13 kärsikää toinen toistanne ja antakaa toisillenne anteeksi, jos kenellä on moitetta toista vastaan. Niinkuin Herrakin on antanut teille anteeksi, niin myös te antakaa.
- Anonyymi
..anteeksiantoa toisilta ihmisltä...?
mitä anteeksiantoa tarvitsee yksinäinen eläkeukko mökissään j oltan toiselta ihmiseltä, kaikkea sitä pitääkin joutua lukemaan!?
Jeesus yksin antaa syntejä anteeksi, eikäkukaan veeltauno tuuraa Häntäkoskaan !- Anonyymi
Jumala antaa synnit anteeksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1812578Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2301437Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus841287- 791184
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e391179Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1331075Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin111012Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze116900Kostan sulle vielä sen älyttömän julkisen nöyryytyksen
Onneksi on lentokentällä kavereita... Kosto tulee olemaan muuten korkojen kanssa.27861Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät78800