Kotimaisten lääkäreiden tietotaito

tuplatroppia

Mistähän se johtuu, kun konsultoi lääkäriä ja jos siellä on suomalainen lääkäri, tuppaavat tuputtamaan vanhahtavia näkemyksiään ilman veri ym kokeita saati että lukevat yhtään epikriisiä? Jauhetaan jo kertaalleen tutkituista asioista uudelleen ja uudelleen. Ollaan myös jotenkin pihalla nykyajan sairauksista.

Kun sitten on ulkomaalaistaustainen lääkäri, on tutkimus selvästi perusteellisempaa, tehdään tarvittavat kokeet, perehdytään potilaaseen ja tietämyskin vaikutaisi olevan eri tasolla.

Tällaista on tullut viimeaikoina havaittua. Konkreettisesti. Onko nykylääkärit jotenkin menneet sivuraiteelle työtaakan alla ja kadottaneet kiinnostuksen aitoon tutkimiseen? Ulkotaustaiset tuntuvat lukeneemmilta ja perehtyneemmiltä ja selkeästi tutkivat potilasta huolellisemmin....

Jos joutuu konsultoimaan lääkäriä useampia kertoja ja varsinkin terveyskeskuksessa vaikuttaa tällainen oudolta.

Onko vastavia kokemuksia?

7

1042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omainen

      Hannu Kortesuo hämeenlinna, voisi olla esikuvana useille lääkäreille. Suhtautuu potilaisiin ihmisinä, hoitaa asiat loppuun asti ja on erittäin kohtelias kuoleman taudin käsittelyssä. Kuinka upeasti hoiti äitiäni tämän saattohoidossa,missä ei siis hoideta.

      Piti kädestä ja puhui omaisille,ei kiirettä mihinkään. KIITOS .

      • 1ja14on15

        Muutettuamme Turusta Hämeenlinnaan yli 10 vuotta sitten, Minä tosi monisaras henkilö saadessamme vaimoni kanssa Hannun Meidän perherääkäriksi, se oli silloin Hämeenlinnan terveysasemalla mahdollista, voin vakuuttaa pikän ansikkaan työuranni ja paljon kokeneena, että Hannu voisi olla esikuvana lääkärialan osaajana, esim. lääkärin todistus inva-parkiin, tai lääkärin todistus henkilölle mahdollisuudesta pitää puheenvuoroja tärkeässä kokouksessa, miten Hän löytää oikean lääketieteelliset termit ja laittaa kaikki oikeaan järjestykseen tietysti vain totuuden mukaiset ja henkilöille jotka tuntee ei voi kuin ihalla millä ammattitaidolla ne on tehty.
        Olen vähän huono kirjoittaja mutta tarkoitan, että Hannu ei tee todistusta kopioiden vaan kaikki ovat yksilöllisi, Hän paneutuu todistuksenkin kirjoittamiseen järjellä, miettien tarkasti miten sen sanelee, tietysti täydellinen osaminen on Hänelle eduksi! Tämä ystävällisyys on aivan yleisesti tiedossa, Hannu on aivan liian kilti, vaikka kuinka kire Hänellä olisi, niin ei jätä toista pulaan, varmaan Minäkin kun Hän ei ole enää Meidän perhelääkäri, olen käyttänyt hyväksi Hannun kiltteyttä, mikä ei tietysti ole oikei kuin "hätätilassa". Hannun tapauksessa ei ainakaan ratkaise raha, vaan kutsumus työhön!
        Kunnioittavasti
        Antero Vehviläinen


    • lääkärit

      Minä olen !LÄÄKÄRI. MINÄ AUTAN.

    • mieluumminsuomalaiselle

      Ulkolaisilla lääkäreillä on monasti niin huono kielitaito ja kuullun ymmärrys että huonokuuloiset vanhukset ovat ihmeissään ;)

    • Ferraritamma

      Hätäpäissään suomea lähes osaamaton teettää turhia ja samoja tutkimuksia samoille vakioasiakkaille ja kuntalaiset maksaa...oma lääkäri ehkä katsoo vähän historiaa..
      Muttaettä kokemushan se lääkärinkin,kenen tahansa, tekee

    • Anonyymi

      Mistähän se johtuu, että niin monien mielestä suomalaiset ammattilaiset, kuten lääkärit ovat niinq tosi huonoi ja sillee, mut qaikki ulkomaalaiset tosi ihaniii? Onneksi nykyään voi ajaa ulkomaalaiselle lääkärile ulkomaalaisen ajamalla taksilla.

    • Anonyymi

      Niin... Se siitä tulee, kun opiskellaan ammatin sijasta elintasoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6123
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3886
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      253
      2254
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1880
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1333
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1286
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1020
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      959
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      36
      901
    Aihe