Vammaisen/erityistarpeisen lapsen adoptointi

healtheworld

Haluaisin kuulla kokemuksia perheistä, joissa adoptoitu lapsi on vammainen tai erityistarpeinen.

Mikä johti tähän adoptiopäätökseen ?
Kauan adoptioon meni aikaa ? Eli saitteko lapsen nopeammin kuin "normaalin" lapsen olisi saanut ?
Millaista arki on (hyvät ja huonot puolet) ?

1

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irmgard

      Ajattelimme, että lapsi on yhtä tärkeä ja arvokas, oli hän sitten terve tai ei. Emme hakeneet nimenomaan vammaista lasta, mutta kun saimme lapsiesityksen, katsoimme, että meillä on riittävästi halua ja voimia aloittaa yhteinen elämä juuri hänen kanssaan. Lapsi kasvaa ja kehittyy omaa vauhtiaan ja saammehan näin pitää hänet kotona vähän kauemmin kuin terveen lapsen. Meillä kumpikin vanhempi on täysillä mukana, samoin molempien työnantajat ovat joustaneet tarvittaessa.
      Minun mielestäni tärkeintä on ottaa jo etukäteen selvää vammaisen lapsen erityistarpeista, ettei adoptiopäätöstä tee liian ruusuisin kuvitelmin. Ja kummankin puolison pitää olla mukana täydellä sydämellä.
      Lapsi tuo onnen mukanaan. Omana itsenään. Emmehän mekään mitään täydellisiä ole. Täydellisiä voivat olla vain koneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe