Voisiko joku ystävällisesti kertoa minulle tämän?

arveluttavaa

Miksi savolainen jahkailee ja on oikeasti kiero?

Mistä kaikki periytyy?kun se kaikissa tapauksissa nähtävissä.

Miten se oikeasti juontaa jostain?he kyllä epäilevät muita, mutta itse savolainen on kiero kuin korkkiruuvi.

Miten tälläisen kanssa voi elää tai tulla toimeen jopa joka päivä?

Miten kauppamaailma toimii?kun oikeasti savolaiset on ihan erimaasta kuin muu suomi?

13

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savvoo

      On se jännää että savolaisia haukutaan kieroiksi. Edellisessä työpaikassani kuulin sitä jatkuvasti. Kuitenkin muualta tulleet riitelivät eniten keskenään ja aiheuttivat eniten kärhämää. Ja onhan tämä hyvä paikka kun sinäkin tänne tulit.

    • nyt arveluttaa jo

      "On se jännää että savolaisia haukutaan kieroiksi. Edellisessä työpaikassani kuulin sitä jatkuvasti."

      Ai senkö takia kun on jännää? Olisko muuten niin kun haukkuivat sinua kieroksi että et itse huomannut? mutta nyt kerrot että on jännää.

      Sitten mainitset näin ...

      "Kuitenkin muualta tulleet riitelivät eniten keskenään ja aiheuttivat eniten kärhämää"

      On se jos se tässä lauseessa astittavissa tuo kierous syytit jo muita työkavereitasi siis työkaverit sai nyt syyt.


      Sitten lopuksi mainitse näin...."Ja onhan tämä hyvä paikka kun sinäkin tänne tulit"

      Tämä kyllä kruunaa ihan täydellisen kierouden,enhän minä ole sinne tullut edes.

      Eli puhutte jo täällä niin kierosti että jos ei ole terävä kaveri niin takuulla käy heikosti.Kierouden ilmentymä on nähtävissä jo noissa lauseissa.

      • ,....,,,,,

        "Kierouden ilmentymä on nähtävissä jo noissa lauseissa."


        Täytyy olla todella kieroluontoinen ihminen, kun huomaa toisten sanomisissa vain pelkkää kieroutta.


    • Nyt arveluttaa

      Niin eihän tässä voi oikeasti todeta kuin jo tuosta yhdestä kannanotosta että savolainen on kiero kuin korkkiruuvi.

    • Enää ei arveluta

      Voin kuitenkin kertoa omakohtaisen jutun.

      Soitin eräästä autosta etelä suomeen,en siis ole savolainen.

      No puhelimeen vastattiin ja kaveri kysyy ensimmäisenä oletko savolainen,no minä siihen että miten niin?

      No savolaisille ei myydä yhtään mitään enään,kaksi savolaista on jo varannut tämän auton ja tässä tämä on edelleen,eli savolaiset oli molemmat sössineet kauppansa oikein urakalla ja minuakin kuviteltiin jo savolaiseksi heti alkuun.

      Joten tämän takia aloitin kysymyksellä savolaisten kieroudesta josta jo varmistuinkin jo tälläkin palstalla.

    • Hölökyn kölökyn

      "Mistä kaikki periytyy?kun se kaikissa tapauksissa nähtävissä."


      Vaan kerropa, mihin puolueettomaan tutkimukseen näkemyksesi perustuu.

      Antamasi näytön perusteellahan voidaan yhtä hyvin väittää, että kaikki muut, kuin savolaiset ovat kieroja ja epäluotettavia.

    • arveluttaa

      Selvä tehdään niin,annan näytön tänne.

      Kerron asian kunhan se selviää loppuun asti ja se tieto tulee tällä viikolla,tämä on siis käytännön testi ja se alkoi jo lauantaina mutta kerron heti kunhan oikeasti kaikki on nähty.En vihjaa sitä vielä mutta kerron kyllä,olenko jopa väärässä.

      • Hilikun kilikku

        "Joten tämän takia aloitin kysymyksellä savolaisten kieroudesta josta jo varmistuinkin jo tälläkin palstalla."


        Tämän tasoisten testien ja näyttöjen perusteella minkä tahansa maakunnan väki voidaan leimata suorastaan emäkieroiksi.



        "En vihjaa sitä vielä mutta kerron kyllä...."

        Ei sinun tarvitsekaan testisi sisällöstä vihjata, mutta senhän voit kertoa, mihin tieteelliseen metodiin se perustuu, kun jo ennakkotietona pystyt kertomaan varmistuneesi savolaisten kielteisistä ominaisuuksista.


    • ohoh

      No tässä on vastausta kaikkeen.

      Kansa kertoo siilijärven takinkääntäjän kuviot.

      savolainen

      Katainen on ovela savolainen - oma etu on ollut mielessä koko ajan ja ajoitus on juuri sen mukainen. Tunnen monta vastaavaa savolaista: paljon hienoa puhetta ja selkään puukotusta, jotta omat asiat etenevät. Mutta on kun tekojen aika, ei saada mitään aikaan. No - on kuitenkin osattu tavoitella omaa etua, ja matka jatkuu sitä kohti.

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288690241886.html#comments-anchor

      • ****

        "No tässä on vastausta kaikkeen."


        Tuo on jo niin yleispätevä näyttö, että vastaavan perusteella kaikkien muidenkin maakuntien edustajat, poliitikoista puhumattakaan, voi tuomita epärehellisiksi. Sinussa on tutkija-ainesta...


        Mutta siinä savolaiset ovat tavallista fiksumpia, ettei heillä ole tarvetta lähteä muiden maakuntien keskustelusivuille näiden ominaispiirteistä urputtamaan.


    • lomalainen

      Etkö tiennyt, että kun tulet Kallan siltojen yli, olet ulkomailla! Ei ymmärrä kieltä eikä käytöstä!

      • Sutki

        Täällä savossa on paljon lepposampaa kuin etelässä tai pohjanmaalla. Täällä osataan ottaa asiat vaan paljon sutkimmin. Savolaiset ellää tapojaa ja muut männöö matkojaa.


      • junnakki
        Sutki kirjoitti:

        Täällä savossa on paljon lepposampaa kuin etelässä tai pohjanmaalla. Täällä osataan ottaa asiat vaan paljon sutkimmin. Savolaiset ellää tapojaa ja muut männöö matkojaa.

        Kauan sitten ihmisiä siirrettiin etelämpää asumaan karjalaisten ja pohjalaisten väliin estämään ed mainittujen heimojen tappelut keskenään.

        Siitä syntyivät Savolaiset.

        Kieroudesta en sano mitään,mutta luulen että tuossa tilanteessa eläneet ihmiset omaksuivat aivan omanlaisensa neuvottelutaidot selvitäkseen ylipäätään hengissä...

        Itse olen syntynyt Keiteleellä. Elänyt kuitenkin kohta jo 40 vuotta Espoossa.
        Joten kun nyt katson taaksepäin,en näe siellä sen kierompia ihmisiä kuin täälläkään.

        Kaikki riippunee katsantokannasta ja siitä,miten annat kohdella itseäsi.
        Ja siitä,mitä näet oikeasti,kun katsot ympärillesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5196
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1897
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1588
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1197
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe