Kisu on kipeä eikä nyt ole kaupat auki niin voisiko kissalle antaa ihmisen vitamiinilisää? Googlesta jo katoin ettei tableteissa ole mitään mitä kissalle ei saisi antaa, joten eikö se ole ihan turvallista? Jauhaisi ihan pienen määrän siitä tabletista tippaan vettä ja antaisi ruiskulla suuhun.
Voiko kissalle antaa ihmisen vitamiinia?
16
1726
Vastaukset
- eläinlääkäristä apua
Onko kissallasi mielestäsi vitamiinin puutos?
Parhaiten kissa saa tarvitsemansa vitamiinit laadukkaasta ruuasta.Hae kunnollista ruokaa sille eläintarvikeliikkeestä.
Kissan kipeyteen ei ihmisten vitamiineista ole tietääkseni apua.Voi käydä jopa niin, että saa yliannostuksen vitamiineista, ja kissan tilanne huononee reippaasti.Joten en suosittele mitään ihmisten vitamiineja kissalle.Kissalle ei myöskään saa koskaan antaa ihmisten lääkkeitä, ovat yleensä kissalle vaaraksi, vääränlainen koostumus, jota kissan sisäkalut eivät kestä.
Jos kissa on syönyt ihan laadukasta kissan ruokaa.Kannattaa kissa viedä eläinlääkäriin, jos se kiepältä vaikuttaa.- piipi2
Kissalle on kunnollista eläinkaupan ruokaa, mutta ei suostu syömään/juomaan mitään. Kissaflunssaa potee, lääkäri sanoi taudin menevän ohi viikossa-kahessa eikä suostunut antibiootti reseptiä antamaan. Olen ruiskulla sitä juottanut ja pakkosyöttänyt. Ihmisten lääkkeitä en missään nimessä menisi kissalle antamaan,sen sanoo jo järkikin mutta ajattelin että vitamiinit samoja kuin eläimillekin.
- harmillista
piipi2 kirjoitti:
Kissalle on kunnollista eläinkaupan ruokaa, mutta ei suostu syömään/juomaan mitään. Kissaflunssaa potee, lääkäri sanoi taudin menevän ohi viikossa-kahessa eikä suostunut antibiootti reseptiä antamaan. Olen ruiskulla sitä juottanut ja pakkosyöttänyt. Ihmisten lääkkeitä en missään nimessä menisi kissalle antamaan,sen sanoo jo järkikin mutta ajattelin että vitamiinit samoja kuin eläimillekin.
Tarttuva tauti .
http://www.elainlaakari.fi/klinikat/kissaklinikka/kissan-sairauksia-ja-tartuntatauteja/kissaflunssa/ - Nutriplussaa
piipi2 kirjoitti:
Hae apteekista Nutriplus geeliä. Sisältää mm vitamiineja. Helposti annettava energiageeli.
Juomaksi voisit kokeilla laktoositonta kermaa johon lisäät kananmunankeltuaisen. 1keltuainen/vrk.
- piipi2
Tiietään :D
- fm.
Ei kissalle tarvitse antaa mitään ylihintaista eläinkaupan ruokaa. Marketeissa myytävistä ruokamerkeistä kissa saa kaiken tarvitsemansa, myös vitamiinit.
- piipi2
Ok kiitos, haen heti huomenna nutriplussaa. Tuota laktoositonta kermaa olen antanut, vähän jaksoi jo lipittää itsekin sitä.
- 7890+97yghbnjm,
Apteekista voi kysyä, että mitä voisi kokeilla.Auttavat kyllä mielellään :)
- piipi2
Tiedättekö kuinka kauan virus selviää tekstiilin pinnalla, esim raapimapuussa tarttuvana, jos kipeä kissa siihen aivastanut yms?
- vaaratontavarmaankin
Minä olen antanut täysikokoiselle kissalleni joskus buranaa kun se oli kipeenä, todella pieni annos tietenkin. Kyllä se sen jälkeen piristy
- ole tarkkana
Tiedän muutaman "hölmön" omistajan jotka anto asperiiniä kipeälle kissalle, ihan pikkuriikkisen vain , kissat kuoli.
Kissoille ei saa antaa ihmisten lääkkeitä.Parempi viedä lopetettavaksi, jos ei ole varaa viedä tutkittavaksi eläinlääkärille.Ja alkaa omatoimisesti antaa jotain minkä sopivuudesta ei ole takeita, ja väärillä lääkkeillä lääkitsemisestä voi aiheutua vain kissalle kärsimystä lisää ja kissan kuoleman.
Kissa kannattaa viedä eläinlääkärille, tai kysyä puhelimitse neuvoa miten toimia, ja mitä voi kissalle antaa.
"Kissaa ei myöskään saa ruveta lääkitsemään omin päin ihmisille tai muille eläimille tarkoitetuilla lääkkeillä. Kissat ovat herkkiä lääkeaineille. Pahimmassa tapauksessa jo pienikin määrä väärää lääkettä voi johtaa kissan kuolemaan. Esimerkiksi ihmisen tavalliset tulehduskipulääkkeet, kuten parasetamoli ja aspiriini, ovat kissalle erittäin vaarallisia."
http://www.sey.fi/kissatieto/kissan_perushoito/vaara_vaanii_kissaa_kotona
- vain lääkärin apua
Älkää missään nimessä antako ominpäin buranaa tai muutakaan lääkettä, itse tein sen erehdyksen monta vuotta sitten kun työkaverini sanoi antavansa kissalleen buranaa pienen määrän ja minä tyhmä tein samoin, kissani meinasi kuolla onneksi lääkäri sai parannettua ja oli kyllä vihainen lääkäri, eikä suotta. Otin opikseni ja nyt kysyn vain lääkäriltä neuvoa ja ohjeita, soitan lääkärille mieluummin liian usein kuin menen ominpäin lääkitsemään.
- vitamiinikissa
Tulehduskipulääkkeethän on just tappavia kissoille kuten myös kahvi tai suklaa ja aika monikin asia. Onneksi kisuski selviytyi! Eihän noita saa antaa edes lapsille ja kissaa voisi kokoonsa nähden pitää lapsena paitsi että on eläin ja omanlaisensa ruoansulatus.
- vitamiinikissa
Ei voi, niille on omat tarkkaan tasapainotetut monivitamiinilisät. Ihmisten pillereillä menee niillä keho sekaisin koska määrät liian suuria ja suhteet vääriä jne.
Aptus Multicat on Suomalainen monivitamiini kissoille apteekista ja sen voi murskata sapuskaan. Ihan kätevä. - kuollut kissa
Jos ihminen hyvä päättelet kissasi olevan kipeä, se on todella sairas.
Kissa on kipujen mestaripeittäjä. Ja jos on kipeä, ei mitkään vitamiinit auta.
Miksi ihmeessä ette vie rakasta eläintä lääkäriin??? - tarkistuta eläinl.
Vitamiineilla ei ihmisiäkään paranneta.Jos kissa on kipeä, vie se eläinlääkärille.
Jos kissan karvan laatu on huono, siihen voi auttaa vitamiinit, jos, kissan saama ruoka on huonolaatuista.
Vitamiinit eivät paranna kipeätä kissaa, vaan voivat vain pitkittää kissan hoitoonpääsyä, kun omistaja odottelee turhaan vitamiinien vaikutusta, eikä vie eläintä hoitoon ajoissa.
Jos kissa on kipeä, se tulee kokoajan vain kipeämmäksi, mitä kauemmin venyttää lääkärille menoa.
Ja kun odottelee kauan, on myös parantuminen kauemmin kestävää, ja usein myös kalliimmilla hoidoilla sitten mennään.Joten jos kissa on kipeä,nopesti lääkäriin, ja kissa saa tarvittavan hoidon ja lääkkeet ja tulee kuntoon, edullisemmin, kun odottamalla että sen tila heikkenee, ja tarvitaan kalliita hoitoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733