tämä seuraava kertomus kuulostaa hauskalle mutta sitä se ei minun mielestäni ole.olin yhdellä muijalla yö kylässä ja sillä oli 2 lintuhämähäkkiä ja toinen niistä oli päässy yön aikana terraariosta pois,kun ilmeisesti kissa oli avannut luukun.no heräsin sitten siihen kun tunsin että joku liikkuu olkapäälläni ja katsoin niin luulin murtoosan verran että muija on laittanut ison mustan hansikkaan käteen ja pitää sitä mun hartialla,ei se olikin se F u c k i n g törkeän iso lintuhämähäkki,hyppäsin huutaen sen mikä minusta lähti ja se p e r k e l e puras mua olkapäästä.menin kalsareissa rappuun ja sanoin muijalle että tuo mun vaatteet ja tarkastaa ettei se toinen hämähäkki ole mun vaatteissa (kun lähtiessäni en kerinnyt paljon kattomaan että onko se toinenkin hämähäkkii karannut terraariosta),onko se myrkyllinen ihmiselle?muija sanoi ettie välttämättä ole ja kun se kerta jo puras mua niin ei sille lekuritkaan voi tehdä mitään vaan jos tulee kuumetta tai jotain lihas särkyjä niin oireita voidaan vaan lievittää.onko kenelläkään kokemusta lintuhämähäkin puremasta?
lintuhämähäkki puri
4
377
Vastaukset
- hamsu33
Edelleen kaikki ihmiset! Jos teille sattuu jotain niin menkää lääkääriin jos ette ole varmoja onko se vaarallista... Älkää jääkö odottamaan vastauksia nettisivustoilla :)
- losnakeve
Kyllä kaikki hämähäkit jotka ei kudo pyynti verkkoa on jotenkin myrkyllisiä koska niiden pitää tappaa se saalis
- seeko
"Niiden myrkky on tarkoitettu halvaannuttamaan saalis ja helpottamaan ruoansulatusprosessia, mutta muutamaa sukua lukuun ottamatta ne ovat ihmiselle jokseenkin vaarattomia. Mikäli lintuhämähäkki pääsee puremaan ihmistä, on reaktio hyvin samankaltainen kuin ampiaisen pistoon."
Ja tämä lainaus oli tuolta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Lintuhämähäkit
Ja olen myös samaa mieltä hamsu33:sen kanssa, että et tulisi tänne vastauksia hakemaan. Menisit joko lääkärille tai etsisit itse tietoa netistä, minkä luulisi olevan melko vaivatonta. Tänne kun laitat kysymyksen, saat vastauksen luultavasti muutaman kuukauden päästä, mistä taas ei olisi hyötyä varsinkaan jos se elukka olisi ollut myrkyllinen. - gaben pls
Olitko kenties kaukovainiolla? Näin sen saman hämähäkin tänä aamuna. Voin kertoa että ei ole kiva kokemus. Se oli tänä aamuna mun peiton alla, kun heräsin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1162226- 1291812
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631206Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K841134Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311050En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k711043Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.43983Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉75955Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56912HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio22908