Lenovo kannettavat

roos95

Etsiskelen itselleni uutta konetta (edellisestä päätti sitten emolevy hajota, hehhe) ja olen kyllästynyt "halppis" koneisiin jotka joko hajoavat tai joiden teho heikkenee liikaa muutaman vuoden käytön jälkeen. Olen jo aikaisemmin katsellut Lenovon koneita, enkä ainakaan itse ole törmännyt huonoihin kommentteihin niistä. Ongelmana on vaan niiden hintaluokka. Itselläni yläraja on 800€ ja tuo raja on ehdoton.

Tarvitsen hiukan normaalia tehokkaamman koneen. Pääasiassa käytän kuvankäsittelyyn, joten näytön hyvä resoluutio ja mattapintaisuus ehdottomasti plussaa. Lisäksi videoeditointi ja pelaaminen tulisi sujua ilman ongelmia. Kosketusnäytöllä tietokoneessa en tee mitään.

Osaako joku suositella hyvää konetta tuohon hintaan?

14

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+6

      Näytön reso on OK, mutta pinta kiiltävä. Sivilliostaja saa 3 vuoden takuun, se on totta kai nannaa.

      • 6+6

        Lukaisin nuo linkkisi läpi. Muutamasta kommentista käy selvästi ilmi, että kirjoittaja ei itsekään ymmärrä mistä on kyse. Tuntuu sekoittavan takuun ja kotivakuutuksen uushankintaehdon toisiinsa. Samoin nimimerkin "Huijaus-takuu-VK.com" väitteet ovat ikävä kyllä vääriä ja perusteettomia. Noista takuuasioista on hyvin paljon tunteenomaista kaupunkilegendaa ja uskomusta liikkeellä. Nuo kommentit kuuluivat suurelta osin niihin. Osa oli täysin perusteettomia ja vääriä luuloja.

        Aikaisempien kirjoitusten mukaan Verkkokauppa.comilla on ollut ongelmia asiakasrajapinnasssa. Korjauksia/palautuksia/valituksia/takuuasioita hoitavat henkilöt ovat saaneet käytöksellään asiakkaat vihaisiksi. Tällainen on totta kai typerää kaupan puolelta.


      • Verkkiksenpoika?
        6+6 kirjoitti:

        Lukaisin nuo linkkisi läpi. Muutamasta kommentista käy selvästi ilmi, että kirjoittaja ei itsekään ymmärrä mistä on kyse. Tuntuu sekoittavan takuun ja kotivakuutuksen uushankintaehdon toisiinsa. Samoin nimimerkin "Huijaus-takuu-VK.com" väitteet ovat ikävä kyllä vääriä ja perusteettomia. Noista takuuasioista on hyvin paljon tunteenomaista kaupunkilegendaa ja uskomusta liikkeellä. Nuo kommentit kuuluivat suurelta osin niihin. Osa oli täysin perusteettomia ja vääriä luuloja.

        Aikaisempien kirjoitusten mukaan Verkkokauppa.comilla on ollut ongelmia asiakasrajapinnasssa. Korjauksia/palautuksia/valituksia/takuuasioita hoitavat henkilöt ovat saaneet käytöksellään asiakkaat vihaisiksi. Tällainen on totta kai typerää kaupan puolelta.

        Saatiinpa näköjään verkkokauppa.comin omaa henkilökuntaakin kommentoimaan. Se on aina hienoa, kun tullaan palstalle omaa firmaa puolustelemaan. Pointsit siitä sulle!

        Mutta asiaan, perustele toki sinä millä tavalla em. ketjuissa esitetyt väittämät ovat virheellisiä tai perusteettomia? Lukaisin juuri tuon verkkokauppa.comin "3 vuoden takuun" ehdot läpi ja onhan tuo nyt ihan täyttä kuluttajan vedätystä ensimmäisestä sanasta alkaen! Takuun kanssa tuolla ei ainakaan ole mitään tekemistä ja on käsittämätöntä, että kuluttaja-asiamies tai jokin muu vastaava taho ei ole tuohon jo puuttunut.

        Kuten varmasti itsekin hyvin tiedät takuu tarkoittaa sitä, että myyjä vastaa laitteiston virheettömästä toiminnasta takuun ajan. Mikäli laitteeseen tulee vikaa, joka ei aiheudu käyttäjän omasta toiminnasta tai esim. tapaturmasta, laite saatetaan kuntoon myyjän kustannuksella. Eli jos puhutaan takuusta, asiakkaalle ei laitteen korjaamisesta silloin saa aiheutua mitään kuluja, mikäli vika kuuluu takuun piiriin.

        Tuossa verkkokauppa.comin "takuussa" asiakkaalle aiheutuu 50 - 75 % kulut laitteen alkuperäisestä ostohinnasta ja tuota loppuosaakaan ei edes makseta rahana vaan lahjakorttina, joka käy ainoastaan verkkokauppa.comiin. Valmistajan virhevastuu on aina kuluttajalle voimassa vähintään kahteen vuoteen asti, joten verkkokauppa.com ei tuo mitään lisäarvoa pöytään omalla "takuullaan" ennen tuon rajan täyttymistä.

        Pähkinänkuoressa tämä verkkokauppa.comin "takuu" tarjoaa siis ainoastaan sen marginaalisen lisäarvon, että halutessaan 2-3 vuotta vanhan laitteen voi takuuehdot täyttävässä rikkoutumistapauksessa myydä verkkokauppa.comille takaisin puoleen - neljäsosahintaan alkuperäisestä ja tästä "reilusta" kaupasta vastineena asiakas saa likvidin vaihdantavälineen, joka on pakko käyttää verkkokauppa.comiin, eli asias yritetään näin ovelasti samalla myös sitouttaa verkkokauppa.comiin.

        Rehellisesti sanottuna ainoastaan verkkokauppa.comin johtoon tai omistajiin lukeutuva henkilö voi olla sitä mieltä, että tätä "palvelua" voi kutsua takuuksi. Kaikille muille kyllä avautuu "palvelun" todellinen luonne, kun asiaa hieman tarkemmin miettii. Ovela markkinointikikka tämä kyllä on, eli siitä täytyy antaa edustamallesi yhtiölle tunnustusta! Samalla on kuitenkin todettava, että tämä on todella härskiä hyväuskoisen kuluttajan vedätystä ja toivottavasti tähän puututaan!


      • ote ensin selvää
        Verkkiksenpoika? kirjoitti:

        Saatiinpa näköjään verkkokauppa.comin omaa henkilökuntaakin kommentoimaan. Se on aina hienoa, kun tullaan palstalle omaa firmaa puolustelemaan. Pointsit siitä sulle!

        Mutta asiaan, perustele toki sinä millä tavalla em. ketjuissa esitetyt väittämät ovat virheellisiä tai perusteettomia? Lukaisin juuri tuon verkkokauppa.comin "3 vuoden takuun" ehdot läpi ja onhan tuo nyt ihan täyttä kuluttajan vedätystä ensimmäisestä sanasta alkaen! Takuun kanssa tuolla ei ainakaan ole mitään tekemistä ja on käsittämätöntä, että kuluttaja-asiamies tai jokin muu vastaava taho ei ole tuohon jo puuttunut.

        Kuten varmasti itsekin hyvin tiedät takuu tarkoittaa sitä, että myyjä vastaa laitteiston virheettömästä toiminnasta takuun ajan. Mikäli laitteeseen tulee vikaa, joka ei aiheudu käyttäjän omasta toiminnasta tai esim. tapaturmasta, laite saatetaan kuntoon myyjän kustannuksella. Eli jos puhutaan takuusta, asiakkaalle ei laitteen korjaamisesta silloin saa aiheutua mitään kuluja, mikäli vika kuuluu takuun piiriin.

        Tuossa verkkokauppa.comin "takuussa" asiakkaalle aiheutuu 50 - 75 % kulut laitteen alkuperäisestä ostohinnasta ja tuota loppuosaakaan ei edes makseta rahana vaan lahjakorttina, joka käy ainoastaan verkkokauppa.comiin. Valmistajan virhevastuu on aina kuluttajalle voimassa vähintään kahteen vuoteen asti, joten verkkokauppa.com ei tuo mitään lisäarvoa pöytään omalla "takuullaan" ennen tuon rajan täyttymistä.

        Pähkinänkuoressa tämä verkkokauppa.comin "takuu" tarjoaa siis ainoastaan sen marginaalisen lisäarvon, että halutessaan 2-3 vuotta vanhan laitteen voi takuuehdot täyttävässä rikkoutumistapauksessa myydä verkkokauppa.comille takaisin puoleen - neljäsosahintaan alkuperäisestä ja tästä "reilusta" kaupasta vastineena asiakas saa likvidin vaihdantavälineen, joka on pakko käyttää verkkokauppa.comiin, eli asias yritetään näin ovelasti samalla myös sitouttaa verkkokauppa.comiin.

        Rehellisesti sanottuna ainoastaan verkkokauppa.comin johtoon tai omistajiin lukeutuva henkilö voi olla sitä mieltä, että tätä "palvelua" voi kutsua takuuksi. Kaikille muille kyllä avautuu "palvelun" todellinen luonne, kun asiaa hieman tarkemmin miettii. Ovela markkinointikikka tämä kyllä on, eli siitä täytyy antaa edustamallesi yhtiölle tunnustusta! Samalla on kuitenkin todettava, että tämä on todella härskiä hyväuskoisen kuluttajan vedätystä ja toivottavasti tähän puututaan!

        Kun olet noin tavattoman etevä "juristi", niin käy kurkistelemassa KRL:n päätöksiä. Samalla voit opetella termin "käyttöhyöty". Totta kai sinä myös tiedät, että myyjällä on aina oikeus kaupan purkuun, ellei muu ratkaisu ole hänen kannaltaan kohtuullinen.

        Eli mennään nyt siihen 3 vuotta vanhaan koneeseen, joka laukeaa. Sellaisen korjaaminen alkuperäiseen kuntoon ei ole useinkaan mielekästä. Siispä myyjä purkaa kaupan ja palauttaa asiakkaalle rahat. Mutta, tästä palautuksesta vähennetään käyttöhyöty. Palautuksesta vähennetään se hyöty, jonka kuluttaja on saanut sinä aikana, kun kone on ollut ehjä. Jos ajatellaan läppärin taloudelliseksi käyttöiäksi vaikka neljä vuotta, niin käyttöhyödyksi voi arvioida 25% per vuosi. Siten 3 vuotta vanhasta koneesta maksetaan kaupan purun yhteydessä 100% -75% = 25%. Ei kai kukaan pöljä kuvittele, että asiakas saa kolmen vuoden päästä tuliterän koneen käteensä? Huomaa myös, että korvauksissa otetaan huomioon yleinen hintatason aleneminen. Tämän ovat monet sikakalliin taulutelkkarin ostajat saaneet kokea, kun heidän telkkuaan vastaavan tuotteen saa tänään murto-osalla alkuperäisestä hinnasta. Tuosta käyttöhyödyn määrittelystä käydään usein kinaa, mutta esimerkkejä löytyy KRL:n julkaisemista ratkaisuista. Katso sieltä.


    • roos95

      No 2 vuoden takuu on takuuvarma tossa koneessa ja muutenkin vaikuttaa todella hyvältä lukuunottamatta juurikin tuota glare-näyttöä. Mutta varmana pistän tämän koneen harkintaan.

      Ja itse olen ostanut verkkokaupasta lähes koko kameravarustukseni eikä koskaan ole ollut itselläni ongelmia. Todellakin paljon urbaani legendoja.

    • turhautunu

      suunnitelmissa on hankkia Lenovo T440 tai X240 sarjan läppäri mutta kun nuo ovat yritysmalleja niin niitä ei ole missään kaupoissa esillä. Pelkän nettikuvauksen perusteella en konetta osta.

      • Juu tuuppi

        You tube on keksitty, käytä sitä.


    • auris

      Lenovo IdeaPad-sarjalaiset ovat juuri niitä halpiskoneita joista halusit päästä eroon. Montakohan kertaa täällä on sanottu, ettei alle tonnin saa laatukonetta. Lenovon logo kannessa ei tarkoita laatua. Kuten ei Mersun tähti A-sarjan autoissa. Osta käytetty yrityskannettava jos rahat ei uuteen riitä

    • Saa laatukoneen alle 1000 eurolla.

    • Hyvin pelaa

      "Saa laatukoneen alle 1000 eurolla."

      Olen samaa mieltä. Tai jos viisi vuotta vanha 749 euroa maksanut Samsungini ei ole "laatukone", se ei haittaa! Pääasia on, että on toiminut häiriöittä kaiken aikaa.

      • PPAP2

        kuin myös samaa mieltä. asukseni maksoi varastontyhjennyksessä 370 jöröä. ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa.


    • 1000 eurolla saa toki laatua ja ennenkaikkea tehokkuutta läppäriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe