du-korsol-v onko hyvä arvo?

ylikierros

Arvoni oli 128 onko se ihan ok, kun kortisoliarvo on n.1000? Voidaanko cushing sulkea pois? Minulla on paljon oireita jotka sopivat tuohon cushingin tautiin, mutta voivathan ne johtua myös tuosta korkeasta kortisolista? Onko kenelläkään tietoa miten kortisolin saa laskemaan?

5

1667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huslab

http://huslab.fi/ohjekirja/2130.html
      Tuon infon mukaan sinulla on normaali kortisoli.
      Kortisolia nostavat tupakointi, alkoholismi (ei kohtuukäyttö), fyysinen rasitus, stressi, raskaus, ylipaino ja aivolisäkekasvain.

• ylikierros

Noista minulla on stressiä ja fyysistä rasitusta n. 3 kertaa viikko. Kortisoliarvo on ollut koholla vuoden. Yläraja meidän labrassa on 540. Mitenkäs kortisolin saa laskemaan, koska sen mukana tuomat haitat kuten diabetes on lähellä. Voiko tuo aivolisäkekasvain olla ilman cushingia??

• Endo tietää
        ylikierros kirjoitti:

Noista minulla on stressiä ja fyysistä rasitusta n. 3 kertaa viikko. Kortisoliarvo on ollut koholla vuoden. Yläraja meidän labrassa on 540. Mitenkäs kortisolin saa laskemaan, koska sen mukana tuomat haitat kuten diabetes on lähellä. Voiko tuo aivolisäkekasvain olla ilman cushingia??

Endokrinologilta saat varmimman vastauksen. Maallikkona oletan -en siis tiedä- että samaan tapaan kuin aivokasvain myös aivolisäkekasvain voi esiintyä yksistään ilman liitännäissairautta (mm. cushing).

• ylikierros
        Endo tietää kirjoitti:

Endokrinologilta saat varmimman vastauksen. Maallikkona oletan -en siis tiedä- että samaan tapaan kuin aivokasvain myös aivolisäkekasvain voi esiintyä yksistään ilman liitännäissairautta (mm. cushing).

Lääkäri totesi, että arvot ok. Pärjäile. Se tuli vielä mieleen, että jouduin rajoittamaan juomista tuon kokeen aikana, muuten tuo 2,7 l astia ei olisi riittänyt alkuunkaan. Onko sillä vaikutusta?

• harv.sairaukspitäistutki

Du korsol V arvo on vielä ok kun <144 mutta tuo kortisoli arvo on minusta sinulla liian iso. Mutta jos osasi selittää miksi on 1000 sinulla niin ehkä keksi miksi olisi sitten normaali vielä?minusta tuo arvo 1000 kertoisi cushingista? (Ehkä olisi pitänyt ottaa deksametasonikoe? Jos tuossa (deksa) tablettikokeessa laskee (ensin labrat jo ja illalla tabletit ja seur pv taas labrat)normaaliksi kortisoliarvo niin ei ole cushingia, cushingissa arvo pysyy korkealla
      tabletista yms huolimatta tms? (Lueskelin siis vaan näitä asioita ja sitten on myös sylkitesti esim). Endokrinologi on paras tutkiva lääkäri ja sisätauteja on, ihmeen harvinainen jotenkin cushing on?? vaikka todennäköisesti hyvin paljon useammalla onkin se oikeasti!.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      213
      1762
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      141
      1465
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1348
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1193
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      8
      1102
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1085
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1019
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      980
    9. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      880
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      850
    Aihe