Arvoni oli 128 onko se ihan ok, kun kortisoliarvo on n.1000? Voidaanko cushing sulkea pois? Minulla on paljon oireita jotka sopivat tuohon cushingin tautiin, mutta voivathan ne johtua myös tuosta korkeasta kortisolista? Onko kenelläkään tietoa miten kortisolin saa laskemaan?
du-korsol-v onko hyvä arvo?
5
1667
Vastaukset
- Huslab
http://huslab.fi/ohjekirja/2130.html
Tuon infon mukaan sinulla on normaali kortisoli.
Kortisolia nostavat tupakointi, alkoholismi (ei kohtuukäyttö), fyysinen rasitus, stressi, raskaus, ylipaino ja aivolisäkekasvain.- ylikierros
Noista minulla on stressiä ja fyysistä rasitusta n. 3 kertaa viikko. Kortisoliarvo on ollut koholla vuoden. Yläraja meidän labrassa on 540. Mitenkäs kortisolin saa laskemaan, koska sen mukana tuomat haitat kuten diabetes on lähellä. Voiko tuo aivolisäkekasvain olla ilman cushingia??
- Endo tietää
ylikierros kirjoitti:
Noista minulla on stressiä ja fyysistä rasitusta n. 3 kertaa viikko. Kortisoliarvo on ollut koholla vuoden. Yläraja meidän labrassa on 540. Mitenkäs kortisolin saa laskemaan, koska sen mukana tuomat haitat kuten diabetes on lähellä. Voiko tuo aivolisäkekasvain olla ilman cushingia??
Endokrinologilta saat varmimman vastauksen. Maallikkona oletan -en siis tiedä- että samaan tapaan kuin aivokasvain myös aivolisäkekasvain voi esiintyä yksistään ilman liitännäissairautta (mm. cushing).
- ylikierros
Endo tietää kirjoitti:
Endokrinologilta saat varmimman vastauksen. Maallikkona oletan -en siis tiedä- että samaan tapaan kuin aivokasvain myös aivolisäkekasvain voi esiintyä yksistään ilman liitännäissairautta (mm. cushing).
Lääkäri totesi, että arvot ok. Pärjäile. Se tuli vielä mieleen, että jouduin rajoittamaan juomista tuon kokeen aikana, muuten tuo 2,7 l astia ei olisi riittänyt alkuunkaan. Onko sillä vaikutusta?
- harv.sairaukspitäistutki
Du korsol V arvo on vielä ok kun <144 mutta tuo kortisoli arvo on minusta sinulla liian iso. Mutta jos osasi selittää miksi on 1000 sinulla niin ehkä keksi miksi olisi sitten normaali vielä?minusta tuo arvo 1000 kertoisi cushingista? (Ehkä olisi pitänyt ottaa deksametasonikoe? Jos tuossa (deksa) tablettikokeessa laskee (ensin labrat jo ja illalla tabletit ja seur pv taas labrat)normaaliksi kortisoliarvo niin ei ole cushingia, cushingissa arvo pysyy korkealla
tabletista yms huolimatta tms? (Lueskelin siis vaan näitä asioita ja sitten on myös sylkitesti esim). Endokrinologi on paras tutkiva lääkäri ja sisätauteja on, ihmeen harvinainen jotenkin cushing on?? vaikka todennäköisesti hyvin paljon useammalla onkin se oikeasti!.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131762Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411465- 781348
- 541193
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla81102- 741085
- 1091019
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55980Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53880- 82850