Vuodet haalistaa, mutta ei hävitä

-m37-

Lieneekö tämä ihastumista vai rakastumista, joka jäi kesken...

Aikaa on kulunut jo kohta 15 vuotta, kun ihastuin opiskelijakolleegaani. Hän oli tuolloin seurustellut jo lukioajoista asti saman miehen kanssa eikä enää itsekään ollut tyttö. Itsekin olin reilusti päälle kahdenkymmenen.

Olimme vain samalla luokalla opistossa, mutta jo melko alussa huomasin, että meillä synkkasi tosi hyvin yhteen. Liian hyvin - ehkä.

Olimme aina samoissa ryhmätöissä, kävimme kahviloissa, kävimme samoissa illanvietoissa, olimme aina samaan aikaan röökillä.

Mutta en voinut millään edetä ihastuksessani kovin pitkälle - hän kun oli varattu. Enkä ujoudessani muutenkaan olisi voinut tehdä aloitetta pitemmälle menevästä suhteesta.

Paitsi että...

Opiskelijaelämään kuuluu olennaisena osana hauskanpito ja ryyppääminen. Niinpä pariin otteeseen sainkin maistaa, miltä tuntuvat hänen läheisyytensä, huulensa ja kehonsakin - emme kuitenkaan vieneet mitään loppuun asti (pettämistäkö - kyllä hieman). Muistan edelleen lähes jokaisen minuutin hiprakasta huolimatta.

Opiskelu päättyi ja tiemme erkanivat. Kaipuu jäi. Olisinpa hänen kanssaan... Miksi kävi näin? Ikävää. En koskaan löydä parempaa naista itselleni...

Vuodet vierivät kaipuun tuskissa. Tiesin, että en voi tehdä mitään. En voi viedä keneltäkään toiselta jotain noin ihanaa. Ja jos voisin, en voisi luottaa häneen.

Tapasin tulevan vaimoni jo opiskeluaikana. Mutta hän oli korvike sille, mitä en voi saada.

Vuodet vierivät. Menin naimisiin. Hän sai lapsen. Heidän tiensä erosivat. Sain lapsen. Hän löysi uuden.

Tapasimme vuosien aikana sattumalta pariin otteeseen ravintolassa. Juttelimme. Katseemme kohtasivat. Tuntui kuin hän olisi silmillään sanonut - rakastan sinua silti.

Tämä on vieläkin ihanaa tuskaa!!! Tuntuu kuin hän olisi se ainoa oikea. Tuntuu kuin minä olisin hänelle se ainoa oikea. Kaikki muu on korviketta. Mutta korvikkeellakin pystyy elämään jotenkuten. Säälin vaimoani, joka luulee, että hän on SE OIKEA. En aio rikkoa hänen illuusiotaan, koska minulle ja ihastukselleni tuskin koskaan tulee mahdollisuutta elää yhdessä (asunnot, lapset, elämä eri paikkakunnilla jne.).

Ehkä pidän itsekin hengissä pelkkää illuusiota...

2

600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tästä

opimme? Kertokaa tunteistanne ajoissa, niin ei jää kaihertamaan vuosien päähän.

• n38vee

Sulla on nyt meneillään joku neljänkympin kriisi ilmeisesti? Itsellänikin vastaavia oireita, ei tosin noin traagista tarinaa takana.

Se nyt vain on niin, että hänet, jota ei saa, muistaa aina. Sinä olet nostanut hänet jalustalle ja ripustanut sädekehän pään päälle. Jos olisitte eläneet yhteistä arkea nuo 15 vuotta, tuskin tuntisit samoin.

Lopeta haikailu ja keskity olennaiseen eli perheeseesi. Tuosta ei ikinä tule yhtään mitään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3365
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      380
      3101
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      77
      2928
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      2779
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2278
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1939
    7. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      90
      1862
    8. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      1809
    9. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1799
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1689
    Aihe