"Kiitos", Kela

Paskaa puhuvat

Olen abi, eli koulun käytännössä jo päättänyt, mutta koulun kirjoissa kuitenkin 31.5.asti. Sain toiselta paikkakunnalta työpaikan. Kävin entisen ja nykyisen asuinpaikkani Kelan toimistossa kysymässä mitä tukia voin saada, ts. voinko ottaa jo toukokuussa vuokra-asunnon työni vuoksi.
Molemmissa toimistoissa virkailija kertoi minulle minun olevan oikeutettu yleiseen asumistukeen, joka kattaa 80% vuokrastani, siis vaikka olen koulun kirjoissa, mutta täysi-ikäinen ja asun yksin.
No, näiden neuvojen ja tietojen jälkeen tein netin kautta ao. tuen hakemuksen. Nyt, noin kuukausi (eli ihan hakemuksen max käsittelyajan jälkeen) postissa tuli kirje, että asumistukihakemus on hylätty sillä perusteella, että olen koulun kirjoissa vielä toukokuun. Siis mitä - eihän tämän näin pitänyt mennä?!
Päätös oli siis mallia "hylätään kokonaan", siinä ei myönnetty tuota tukea minulle 1.6. lähtien, vaan minun pitää nyt tehdä 1.6. lähtien uusi hakemus (ja sillä on taas se 3 - 4 viikon käsittelyaika). Muutama satanen pitäisi saada vuokranmaksuun jostain.

5

195

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14+15

      Jos sinä olet opiskelija toukokuun loppuun, niin mikset hakisi opintotukea (mukaan lukien opintotuen asumislisää).

      • P p

        No, kun ne virkailijat kertoivat minulla olevan oikeuden vain tuohon yleiseen asumislisään!


      • 2222
        P p kirjoitti:

        No, kun ne virkailijat kertoivat minulla olevan oikeuden vain tuohon yleiseen asumislisään!

        Voi ei. Ethän sinä sitten voi hakea mitään, kun sinulle kerran on kerrottu vain yleisestä asumislisästä (mitä ihmettä sekin sitten lienee).

        Jos ilmaisee itseään epäselvästi, voi olla, että saa myös vääriä vastauksia.


    • 1+1

      Hae kesäkuussa yleistä asumistukea kun sinulla esittää koulun päättötodistus. Näin sinua ei enää katsota opiskelijaksi, kun opinnot ovat päättyneet.

    • tuloton

      Monien vuosien kokemuksella voin kertoa että sekä kelasta, työkkäristä ja sosiaalivirastosta saa aivan väärää tietoa ja neuvoja. Olen joutunut näistä kärsimään menettäen kaikki tuloni vain tt-tuki on jäänyt.
      Nyt olen oppinut sen että aina vaadin minulle näytettävän tekstin mihin ohje tai neuvo perustuu ja mielellään vielä kaikki ohjeet kirjallisena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6570
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3928
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1505
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe