Työkkärin pöyristyttävä toiminta!

s@@t@n@

Siis aivan uskomatonta.
Sovittiin omavirkailijan kanssa, että etsin itselleni työkokeilupaikan, koska en ole saanut kesätöitä.
Olen hiki hatussa etsinyt muutaman viikon ajan työkokeilupaikkaa, ja nyt vihdoin löysin sellaisen!

Nyt kuitenkin, kun soitin omavirkailijalle kertoakseni ilouutiset, tämä vain tokaisi että "ei, et sinä voi sinne mennä, eihän se ole lainkaan sinun alaasi, kyllä minä nyt laittaisin sinut vain tuonne työvoiman palvelukeskukseen juttelemaan sosiaalityöntekijöiden kanssa" !!!!!!!

Menin ihan hiljaiseksi, poikaystäväni vieressä menetti hermonsa totaalisesti ja meinasi riuhtaista puhelimen kädestäni ja sanoa ämmälle suorat sanat.
Minä kuitenkin hillitsin itseni ja yritin asiallisesti ilmaista, että minä tarvitsen rahaa, minun on pakko mennä tuonne, minä haluan mennä tuonne!

Mutta ei, virkailija oli sitä mieltä, että minun kuuluisi kieltäytyä työkokeilupaikasta, ja elää jälleen yksi kesä ilman penniäkään ja nostaa lainaa, että saan vuokrani maksettua!
Onko tällainen toiminta edes laillista!?

14

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkaan

Olet törmännyt yleiseen virkanilkkeily ilmiöön. Älä luovuta käy TE-toimistolla nyt toisen virkailijan juttusilla ja jos et pääse pyydä heti yhteys toimiston johtajaan ja kerro hänelle aktiivisuutesi työmarkkinoille estämisestä.

• s@@t@n@

Juu näin aion tehdä.
        Menen huomenna tekemään sopimuksen työkokeilusta sinne yritykseen, ja seuraavan kerran kun menen työkkäriin, lätkäisen sopparin työkkäritädin eteen ja käsken tätä laittamaan nimensä alle.

Harmi vaan, että seuraava aika työkkärissä (juurikin siellä sosiaalivirkailijalla) on 26.5, joten saan tässä nyt vähän aikaa olla vielä tyhjänpanttina, mutta yritän sopia työkokeilupaikkani kanssa, että aloittaisimme kokeiluni 2.6.

• Kiukkunen asiakas

TE-keskus kohtelee ihmisiä yhtä huonosti ympäri Suomen. Tästä piinasta ei päästä eroon ennen koko järjestelmän täyttä purkamista ja uudelleen rakentamista. Täytyy saada aikaan järjestelmä, jossa virkailijoilla ei ole koskaan valtaa yli kansalaisen, sillä jos on, niin sitä käytetään säännöllisesti väärin.

• piina on ikuista

Ei tule koskaan tapahtumaan.

• s@@t@n@

Olen ollut joulukuusta asti työttömänä.
      Nyt minut ohjataan sellaiselle virkailijalle, jonne ohjataan ne, joiden työttömyys uhkaa pitkittyä.
      No v*ttu kai nyt uhkaakin pitkittyä, kun ei minua meinata päästää työkokeiluun, jonka kautta voisin mahdollisesti työllistyä!
      Ja onhan sitä nyt ihmisiä, jotka ovat olleet pidempään työttömänä kuin minä.
      En ymmärrä!

• rtytrutyuui

Tiedät ehkä, että palkattoman työn kautta harvoin saa kunnollisen palkkatyöpaikan. Se tuskin kuitenkaan oli syynä, miksi työkkärin nuija ei olisi sallinut sinun mennä sinne. Hänellä oli ehkä muita syitä. Ensinnäkin sinä olit itse valinnut sen paikan ja halusit sinne vapaaehtoisesti ja saisit hiukan kulukorvaustakin (vai oletko karenssilla, ja olisit vasta työkokeilussa saanut mitään Kelalta?). Toiseksi virkailija saattaa olla narsisti, joka nauttii toisten suunnitelmien pilaamisesta. Tai ehkä hän oli suunnitellut laittavansa sinut tuttavansa yritykseen, joka maksaa hänelle lahjuksia orjatyövoimasta. Nuo nyt tulee ensimmäiseksi mieleen, mutta varmaan on lukuisia muitakin mahdollisia syitä.

• s@@t@n@
        rtytrutyuui kirjoitti:

Tiedät ehkä, että palkattoman työn kautta harvoin saa kunnollisen palkkatyöpaikan. Se tuskin kuitenkaan oli syynä, miksi työkkärin nuija ei olisi sallinut sinun mennä sinne. Hänellä oli ehkä muita syitä. Ensinnäkin sinä olit itse valinnut sen paikan ja halusit sinne vapaaehtoisesti ja saisit hiukan kulukorvaustakin (vai oletko karenssilla, ja olisit vasta työkokeilussa saanut mitään Kelalta?). Toiseksi virkailija saattaa olla narsisti, joka nauttii toisten suunnitelmien pilaamisesta. Tai ehkä hän oli suunnitellut laittavansa sinut tuttavansa yritykseen, joka maksaa hänelle lahjuksia orjatyövoimasta. Nuo nyt tulee ensimmäiseksi mieleen, mutta varmaan on lukuisia muitakin mahdollisia syitä.

Nuo kaikki saattavat hyvinkin olla mahdollisia.
        On karenssi, ja olisin vasta työkokeilussa saanut työmarkkinatukea..
        Noh, sopimus työpaikan kanssa on jo kuitenkin tehty, ja 26.5 lätkäisen sopparin ämmän eteen ja vaadin tältä siihen allekirjoituksen.
        Ja jos hän ei sitä allekirjoita, niin hän saa luvan soittaa ko. yritykseen ja purkaa tekemämme sopimuksen ja etsiä minulle uuden työkokeilupaikan!

• Bonexo

Se on työvoimatoimiston virkailijan reaktio siihen, kun olet itse löytänyt ja joka on sinulle mieleisesi työkokeilupaikka.
      Sehän on virkailijalle järkytyksen paikka, koska virkailijahan olettaa, ettei työtön itse pysty ja osaa mitään työkokeilupaikkaa hankkimaan.
      Se käy myös virkailijan omalle ammattiylpeydelle, että työtön on sen paikan hankkinut, eikä virkailija itse.

Mitä ne sitten koko ajan työttömiä painostaa olemaan aktiivisia ja hakemaan itsenäisesti työtä, harjoittelupaikkoja ja vastaavaa, jos työttömän hankkima paikka ei sovikaan virkailijalle.
      Sekin vielä, että virkailija perusteli, ettei se ole sinun alaasi, ettei siihen voi sen perusteella mennä.
      Se on ihan perusteeton väite, koska työttömänhän pitää ottaa vastaan mitä tahansa työtä, vaikka ei olisi edes oman alan työtä, kun se on virkailijan määräämä.

• proxymies

Tallennin mukaan uusimispäivinä, lykkäät uusimispäivän vaikka 2v eteenpäin, pysyvä kielto orjatyön kaikille muodoille työhakusuunnitelmaan, ei koulutustarvetta, hakee aktiivisesti oman alan työtä, suunnitelma tulostetaan kirjallisena ulos ja aidoilla nimmareilla, leima mukaan. Näin minä tein, ja rauhassa saanut olla aina. Seuraava uusiminen on puhelinuusimisella tai mailitse. Välillä koittivat kyykyttää asioinnin yhteydessä aikoinaan, mutta lykkäsin jauhot suuhun. Kannattaa ottaa oikeuksistaan selvää. Pistin rukoukset aloittajalle. Siunasta vain. P.s Jouduin tulemaan kahden proxyn kautta tänne, kun suomessa näemmä pirun palvelijat rajoittaa sananvapautta.

• 13+8

Työvoimatoimisto - Ihmisten asialla. Niin 1% osan ihmisistä hehehe.

• TE-perintätoimisto

Nojaa, taitaa tuo 1%:kin olla liikaa.

Työvoimatoimisto on perustettu sitä varten että saadaan leikattua etuuksia työttömiltä ja/tai potkittua heitä töihin ilmaiseksi.

Se on siis toisin sanoen vain leikkaussali, tai karenssikeskus, tai valtion oma "säästöpankki". TE-keskus toimii sitä varten että osa myönnetyistä tuista saadaan perittyä takaisin.

Se on vähän kuin se ärsyttävä kaveri joka aina ruinaa lainaa ja ei ikinä maksa rahojasi takaisin.

• s@@t@n@

Hah!
      Kävin tänään työkkärissä, ja lätkäisin työkokeilu sopimuksen ämmän pöydälle.
      Kyllä oli ilme näkemisen arvoinen!
      Kovasti yritti mumista jotain vastaan, mutta kun tein hänelle selväksi, että 1) joko minä menen sinne, tai sitten 2) hän saa yritykseen soittaa ja purkaa sopimuksen.
      Ja sainpahan sitten tädin nimen sopimukseen!
      2.6 alkaa työkokeilu ;)
      Ähäkutti.

• rgyrtuhtyu try

Hyvin toimittu. Saa nyt se virkailijan tuttava, jonka yritykseen hän olisi sinut pakottanut, etsiä toisen orjan. Ei pidä unohtaa, että jokaisesta orjasta orjatyönantajalle maksetaan valtion, eli meidän rahoistamme korvausta! Eli kaikki tekevät työttömien kustannuksella tiliä, ja maksajina ovat maan köyhimmät.

• Sissel von Käsicream

Karenssia aina moititaan, mutta sinut karenssi aktivoi. Hyvä, kun sait lopulta haluamasi paikan. Loppu hyvin, kaikki hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2785
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe