Ihmisiin tutustuminen

m 25wee

Olen joskus vuosia sitten sairastanut masennusta, josta olen toipunut aika hyvin jo muutama vuosi sitten. Viime syksynä sitten päätin että tänävuonna ryhdistäydyn kunnolla ja tutustun uusiin ihmisiin ja ehkä saan vihdoin sen tyttöystävänkin.

Aloitin koulusta. En ole aikasemmin jaksanut oikein panostaa opiskelukavereihin tutustumiseen, joten aloitin sen nyt. Juttelin paljon uusille ihmisille esim ruokalassa syödessä ja ryhmätöiden lomassa. Tutustuinkin etäisesti moneenkin tyyppiin mutta kyselyistäni ja vihjailuistani huolimatta kukaan ei halunnut lähteä kanssani edes kaupungille hengaamaan\kahville.

Lisäksi yritin tutustua uusiin ihmisiin tinderin ja nettitreffisivujen kautta. Tinderissä nyt satojen naisten jälkeen matcheja tullut ehkä noin 10, joista yksikään ei ole puhunut minulle sanaakaan. Nettitreffisivustoilla olen aloitteita tehnyt reilusti ehkä 20-30 välillä, joista yhteen sain vastauksen. Tämäkin tapaus hävisi muutaman viestin jälkeen kuin tuhka tuuleen.

Baareissa myös olen yrittänyt tutustua ihmisiin. Yleensä minulle käännetään selkä heti tai sitten ensimmäisen lauseen jälkeen. Muutaman kerran olen päässyt juttelemaan ja ainoan oikeasti onnistuneen pokauksen kaveri oli niin pahassa kunnossa, että naisen oli pakko lähteä viemään kaveri kotiin.

Edes vanhat kaverit eivät puhu minulle enää mitään. Ei soita ei tekstaa ei puhu facebookissa eikä muuallakaan ellen itse ota yhteyttä ensin. Juttua kyllä riittää kun itse otan yhteyttä, mutta muuten saan olla ihan ypöyksin. Kavereiden luoksekin saan itse kutsua itseni, joka on alkanut häiritsemään aikalailla itseäni...

Voinko sitten olla niin tylsä ihminen? Vai olenko vain ruma? Vai onko ihmiset vain niin kiireisiä ettei kukaan kerkeä kysyä minulta edes kuulumisia? Alkanut taas kohta vuoden jälkeen mietityttämään että onko minussa sitten kuitenkin jotain vikaa, jota kukaan ei vaan minulle sano...

5

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onni odottaa

Olen vain luonnollinen ja älä kaivele vikoja itsestäs. Kyllä sä pääset vielä porukoihin ja saat se oikea tulee jossain vastaan. Etsimällä et hänt löydä.

• m 25wee kerrot ihmisiin tutustumisen vaikeudesta. Kiireinen elämänrytmi on ainakin yksi syy siihen, miksi ihmiset helposti ”kulkevat toistensa ohi”, kuten kerroit kokeneesi. Kerrot alkaneesi epäillä onko sinussa jotakin, mikä saa ihmiset ”välttelemään” sinuun tutustumista. Jos haluat/jaksat niin yksi tapa voisi olla kysyä suoraan (ainakin niiltä joiden kanssa ollut enemmän tekemissä), että onko jotakin, mitä sinun olisi hyvä ottaa huomioon. Toinen havaintoni on se, että usein ihmiset ovat samassa tilassa tai tilanteessa, mutta eivät ole sitä yhdessä. Tällaisessa tilanteessa ns ”jäänmurtaminen” on vaikeaa.
      Haluan tällä sanoa, että älä luovu vielä toivosta. Et ole tämän kysymyksen kanssa yksin.

mono-ohjus

• a nice cup of tea?

-> "Kiireinen elämänrytmi on ainakin yksi syy siihen"

Kiire voi olla joillekin todellisuutta, mutta toisilla ei ajasta ole puutetta - pikemminkin sitä voi olla liikaa.

Ehkäpä vielä tärkeämpi on sosiaalinen media, voi aina mennä piiloon tietokoneen taakse katsomaan onko kukaan tykännyt. Tai katsella televisiota. Tai jos haluaa mieluummin ottaa punaviiniä kuin olla selvinpäin liikkeellä.

-> "Juttua kyllä riittää kun itse otan yhteyttä"

Tuo on hyvä pitää mielessä. Se ei ehkä toimi kaikilla, mutta aloitteentekijä voi itse valita ystävänsä. Joskus löytyy se joka ihastuu sinuun. Tai monta sellaista... Odottamalla joku toinen aloitteentekijä voi valita sinut. Tai sitten jonkun toisen.

• up88

Itse samanikäisenä naisena voin todeta, että monet naiset vaan on ihan älyttömän nirsoja. Jossain nettitreffipalstoilla naiset monesti saa niin paljon aloitteita, ettei edes jaksa alkaa laittamaan viestiä, jossa kertoisi, ettei kiinnosta tutustua.

Joskus myös liiallinen "innokkuus" voi olla turn-off. Mutta ihmisiin ei voi myöskään tutustua, jos on täysin välinpitämätön. Että tasapainoile siinä sitten :).

Ymmärrän, että tuollainen tilanne turhauttaa, mutta oot mielestäni tosi rohkea, kun oot aloitteita tehnyt ja yrittänyt muuttaa tilannettasi. Ei kaikki pystyisi siihen.

• Itse tunsin olevani samanlaisessa tilanteessa viellä noin vuosi sitten kunnes löysin tuolta treffien kautta tytön kenen kanssa tulimme todella hyvin juttuun. Keskustelimme välillä jopa 8h päivässä skypen välityksellä monen kuukauden ajan kunnes hän pakotti minut tapaamaan kun en itse uskaltanut. Parin tapaamiskerran jälkeen sitten asiat muuttuivat seurusteluksi joka kesti neljä kuukautta ja kaikki päättyi siihen kun en osannut jakaa surua hänen kanssaan vaan näin paremmaksi että on parempi pitää väli aika. No hän sitten pomppasi seuraavaan mieheen ja itse jäin ilman elämäni rakkautta. Hetken taas tuntui että asiat ovat yhtä pahalla tolalla kuin silloin ennenkin etten saisi tyttöystävää enään ikinä mutta usko siihen auttaa jaksamaan. Suosittelen sinulle jatkamaan tuota nettideittailua vaikka se nyt tuntuukin epätoivoiselta itsekkin sain aikoinaan yhdeltä sadasta edes vastauksen sieltä mutta nyt kun taas olen sinne palannut niin 300 viestiä olen saanut 22 käyttäjältä noin kuukauden deittailun jälkeen ja kaksilla treffeilläkin olen käynyt. Tinderistä en kovin hyvää ole kuulluut mutta sielläkin olen 4 parista kolmen kanssa keskustellut niitä näitä. Älä luovuta kun hyvään alkuun olet jo päässyt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      278
      6041
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      1959
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1760
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1231
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1185
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      156
      1077
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1056
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      971
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      49
      941
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      932
    Aihe