Lahja lukion opettajalle?

lahjanmiettijä

Oletteko te muut abit ajatelleet antaa lahjan teidän ryhmänohjaajalle, omalle lempiopettajallenne tai opettajalle, joka on teitä auttaneet erityisemmin tämän lukiovuosien aikana?

Ja jos olette ajatelleet lahjaa niin mielenkiintoisena kuulisin, mitä lahjaa olette miettineet. Itse mietin kuumeisesti, minkä hintainen ja mikä lahja voisi olla hyvä ja sopiva.

Kiitos, jos vaivaudutte vastailemaan! (:

14

3447

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvävalinta

50€ - 200€ superlahjakortti kimppu kukkia
      superlahjakortti.fi
      (lahjan saaja saa valita itse mitä ottaa)

• abi

Itse ajattelin antaa matikan opettajalle ja luokanvalvojalle. Saan laudaatturin matikasta. Itse ostan jotakin todella kuvaavaa, sillä matikan opettaja on hulvaton. Ehkäpä newtonin keinu, sillä hän opettaa myös fysiikkaa.

• kohtajuhlitaan!!!

50 - 200 e on aika iso lahja. Itse ajattelin ostaa lempiopettajalleni ja ryhmänohjaajalleni skumppapullon ja tehdä kortin. :)

• lahjanmiettijä

Mun mielestä kans lahjakortti ei ole oikein hyvä lahja opettajalle, liian suuri. Kukat on mun mielestä vaan tylsiä ja ne kuolee heti.. Joten oon ajatellut jotain tavaraa (mutta mikä olisi hyvä?) ja tehdä kortin.

• abi

Mitä ainetta se opettaa? Liitä se siihen. Kielten opettajille voi antaa jotakin kielen maan kulttuuriin liittyvää. Esimerkiksi venäjän opettajalle voi antaa ikonin tai matruskan, matikan opettajille mm.murtoluku kellon, fysiikan opettajalle newtonin keinu tai muu, biologian opettajalle mm. triopseja, ja uskonnon opettajalle risti tai jokin sarkastinen Jeesus esine (toimii jos ope ei ole hihhuli). Kyllähän näitä ideoita on. Osta jotakin hauskaa ja kiinnostavaa josta sinut varmana muistetaan. Varsinkin nuo triopsit ovat todella erikoisia ja hintakin on halpa. Omani elivät viikon, mutta eräillä tutuilla ne elivät KOLME KUUKAUTTA. Kasvatus on vain todella tarkkaa. Munat maksavat vain noin 5 euroa ja ne oliot ovat tällaisia:

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Triops_longicaudatus

Googlatkaa kauppoja jos innostuitte. Ne olivat kiinnostavia otuksia.

• lahjanmiettijä
        abi kirjoitti:

Mitä ainetta se opettaa? Liitä se siihen. Kielten opettajille voi antaa jotakin kielen maan kulttuuriin liittyvää. Esimerkiksi venäjän opettajalle voi antaa ikonin tai matruskan, matikan opettajille mm.murtoluku kellon, fysiikan opettajalle newtonin keinu tai muu, biologian opettajalle mm. triopseja, ja uskonnon opettajalle risti tai jokin sarkastinen Jeesus esine (toimii jos ope ei ole hihhuli). Kyllähän näitä ideoita on. Osta jotakin hauskaa ja kiinnostavaa josta sinut varmana muistetaan. Varsinkin nuo triopsit ovat todella erikoisia ja hintakin on halpa. Omani elivät viikon, mutta eräillä tutuilla ne elivät KOLME KUUKAUTTA. Kasvatus on vain todella tarkkaa. Munat maksavat vain noin 5 euroa ja ne oliot ovat tällaisia:

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Triops_longicaudatus

Googlatkaa kauppoja jos innostuitte. Ne olivat kiinnostavia otuksia.

Hän on naispuolinen ja opettaa historiaa sekä yhteiskuntaoppia. Olisi kiva keksiä jokin hyödyllinen lahja ja sellainen, mistä mut muistettaisiin. Ei kuitenkaan liian henkilökohtaista. Lahjaideaa siis hissan maikalle?

• abi
        lahjanmiettijä kirjoitti:

Hän on naispuolinen ja opettaa historiaa sekä yhteiskuntaoppia. Olisi kiva keksiä jokin hyödyllinen lahja ja sellainen, mistä mut muistettaisiin. Ei kuitenkaan liian henkilökohtaista. Lahjaideaa siis hissan maikalle?

Historiaan sopivia esineitähän riittää. Jos haluat jotakin pientä niin esim.jokin historiaan liittyvä avaimenperä, jonkin henkilön kuten Leninin pää patsas tai jotakin muuta tuollaista. Budjetti kannattaa kuitenkin pitää alle 20 euron ellet ole aivan hulluna opettajaasi. Sittenhän kirjatkin ovat mukava lahja.

• adiosbitches

Voisin tehdä tortun postilaatikkoon :)

• lahjanmiettijä

Tänään kävin ostamassa lahjan hissanmaikalleni ja ajateltu budjetti vähän ylittyi... Vajaa 50e meni, hupsista. Toivottavasti lahja on mieluisa ja hyödyllinen, sitä toivon eniten!

Kiitos vinkeistä! :)

• ope itse

Älkää ostako tavaroita kun sitä pientä sälää (herttaisia ja kivoja ne lahjat kyllä ovat) on jo aika paljon erinäisissä kaapeissa. Ja tuntuu aika haljulta heittää roskikseen kun olen kuitenkin tykännyt ja tykkään opettamisesta ja oppilaat on kiva päästää maailmalle omille siivilleen.
      Jos opesi asuu omakotitalossa, osta joku kukka minkä voi tökätä maahan tai sitten leikkokukkia. Paras tapa kiittää on sanoa se päin naamaa ja antaa kortti tai wilmaviesti on kans oikein kiva. Itse olen joskus raskaan lukuvuoden jälkeen toivonut että oman ohjausryhmäni oppilaat edes sanoisivat kiitos tjtn. Että jotain ihan kiitosta itse toivoisin, mutta en mitään tavaraa.

• hyvästiselväpäivä

Koskenkorvaa ajattelin - sukunimen mukaisesti.

• a78568

Kuohuviini ryhmänohjaajalle on itselläni varattuna.

Mutta missä vaiheessa lakkiaisissa on tilaisuus antaa kenellekään lahjaa? Ei ainakaan lakkia hakiessaan voi.

Jospa aiemmat ylioppilaat voisivat kertoa niin tietäisin kannattaako koko pulloa lakkiaisiin kärrätä.

• 12+8

Pullo kossua!

• Kuo-hu-vaa

Lahjan voi viedä opettajalle aamulla ennen juhlaa opehuoneeseen, jos ehtii, tai sitten juhaln jälkeen, kun on onnitteluhässäkkää siinä. Itse vein yhdelle opettajalle ennen juhlaa ja toiselle juhlan jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      3317
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      49
      1213
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1182
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      56
      1147
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1072
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      60
      1027
    7. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      27
      930
    8. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      888
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      877
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      872
    Aihe