Opticus neuriitti.

huoli+vaimo

Onkos täällä sellaisia joilla mahdollisesti Ms tauti alkanut oireilemaan opticus neuriitlla eli näköhermon tulehduksella?Miehelläni joka 50v alkoi silmä sumentua ja mitään kuvista ei (pään mri) ei löytynty eikä selkäydinnäytteestä? vai voiko varsiansien Ms tauti tulla myöhemmin?

8

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Mulla alkoi näköhermotulehduksella,näkö meni vasemmasta silmästä. Nyt ollut puolisokea 34v.
      Näkö ei tullut takaisin,ja näkö meni yhdessä yössä!!!

    • Minä myös

      Mulla myös alko vasemman silmän näköhermontulehduksella, mutta multa onneks näkö kyllä palautu ihan normaaliks. Tohon en osaa vastata mitään, voiko olla MS-tautia ilman että näkyy missään kuvissa tai näytteissä mitään, mutta kuulostas siltä mun korvaan että vois olla kyllä jostain muusta kyse. Lääkäri en ole, joten mun vastaus menee täysin arvailun puolelle. Voimia!

    • huoli+vaimo

      Kiitos vastanneille. Miehelläni silmän näkö palautui vaikka sumuisia katvealueita vielä on.Neurologi sanoi että ei ole Ms tautia todennettavissa.Silmälääkäri sanoi että 3/4 silmähermotulehduksen saaneista ei sairasta MS tautia mutta 1/4 sairastaa.Tuo tulehdus voi tulla myös viruksesta ...Toivotaan että oli näin. Hyvää Kesää kaikille.Ei murehdita tulevaisuutta vaan hyvä näin.

    • ONpuoliso

      Kuinka kauan teillä, joilla näkö palautui, kesti tuo näön palautuminen? Päiviä, viikkoja, kuukausia, vuosia?

    • huoli+vaimo

      Näkökenttä palautui 6kk.Toistaiseksi on asiat ok

    • jns2

      Mulla palautui noin 6 viikossa. ekat 3 kuukautta palautumisen jälkeen oli hieman epätarkka mutta nyt täysin normaali. ekoissa mri kuvissa ei ollut kuin muutama muutos ja selkäydin neste kunnssa, noin vuosi tästä diagnoosi varmistu. mulla alkoi oikeasta silmästä ja olen todella kiitollinen siitä. 1,5 vuota copaxone lääkkeillä mentu eikä yhtään sairastuminen. Olen täysin niin kuin aiemmin (välillä pikkasen väsynyt). 33 vee olen.

      • Davidin poitsu

        Olen todella onnellinen että joku sentään säästyi tältä piinalta, pulisokeana tässä menty töissä (salaillen) muutaman vuoden jo... Eikä takaisin tuu vaikka Hoosiannaakin hoilais. 47v


    • Mäsääääää

      Miulla ei alkanut näjöhermontulehduksella vaan puutumisoireilla, mutta melko pian diagnoosin jälkeen tulehdus kuitenkin tuli. Muistan kun silmälääkäri rupesi MS-oireista kyselemään, kun ei ollut lukenut että sairastan jo. :D
      Pulssihoidolla näkö kuitenkin palautui, kolmantena päivänä jo lähes normaali.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4688
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      134
      4203
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      36
      2785
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      209
      1817
    5. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      37
      1357
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1339
    7. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1316
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      67
      1278
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1233
    10. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1212
    Aihe