Tietääkö kukaan et saako aamulla ottaa nämä lääkkeet samaan aikaan noin tuntii ennen aamupalaa?
Vastaukset 10
- ................
Somac voi heikentää tyroksiinin imeytymistä. Jos Thyroxinin otto ei onnistu tyhjään mahaan aamulla voi kokeilla siirtää se iltaan, jolloin imeytyminen voi olla parempaakin kuin aamulääkkeenotolla.
- Rennie eri aine
Somac on happosalpaaja, joka vaikuttaa mahalaukussa vasta imeydyttyään verenkiertoon. Sen voi ottaa aamiaisen yhteydessä 20-30min Thyroxinin oton jälkeen. Thyroxin otetaan tyhjään vatsaan.
Somacia ei pidä sekoittaa paikallisesti mahalaukussa mahahappoja neutraloiviin lääkkeisiin kuten esim. Rennie. Niiden ja Thyroxinin kuten myös kalkin, raudan ja muiden mineraalien oton välissä tulisi pitää min. 4 h. Ehkäisypillerit ja estrogeenivalmisteet tulisi myös ottaa min. 4 h Thyroxinin jälkeen. - ..............
Rennie eri aine kirjoitti:
Somac on happosalpaaja, joka vaikuttaa mahalaukussa vasta imeydyttyään verenkiertoon. Sen voi ottaa aamiaisen yhteydessä 20-30min Thyroxinin oton jälkeen. Thyroxin otetaan tyhjään vatsaan.
Somacia ei pidä sekoittaa paikallisesti mahalaukussa mahahappoja neutraloiviin lääkkeisiin kuten esim. Rennie. Niiden ja Thyroxinin kuten myös kalkin, raudan ja muiden mineraalien oton välissä tulisi pitää min. 4 h. Ehkäisypillerit ja estrogeenivalmisteet tulisi myös ottaa min. 4 h Thyroxinin jälkeen. - Muutakin kuin linkki
.............. kirjoitti:
Olis kyllä toivottavaa kirjoittaa vähän, mihin linkki johtaa eli mitä siellä kirjoitetaan eikä postata pelkkää linkkiä. Itse ainakin olen epäluuloinen tällaisiin pelkkiin linkkeihin, kun yksi johti yli kahdenkymmenen haittaohjelman lataantumiseen tietokoneelle. Perusvirustorjunta ei edes pystynyt puhdistamaan konetta vaan siihen vaadittiin "syväpuhdistusta" eri ohjelmilla ja osaamista,.jota tavallisella tietokoneen käyttäjällä ei ole.
- .............
Muutakin kuin linkki kirjoitti:
Olis kyllä toivottavaa kirjoittaa vähän, mihin linkki johtaa eli mitä siellä kirjoitetaan eikä postata pelkkää linkkiä. Itse ainakin olen epäluuloinen tällaisiin pelkkiin linkkeihin, kun yksi johti yli kahdenkymmenen haittaohjelman lataantumiseen tietokoneelle. Perusvirustorjunta ei edes pystynyt puhdistamaan konetta vaan siihen vaadittiin "syväpuhdistusta" eri ohjelmilla ja osaamista,.jota tavallisella tietokoneen käyttäjällä ei ole.
Joo, ei ole haittaohjelmalinkki vaan ihan pätevä lääketieteellinen ;) , joka ei näköjään avaudu näin linkkinä vaan vaatis kirjautumisen, mutta löytyy googlella (levothyroxine PPI interactions tms. hakusanoilla). Siinä lääkäri siis vastasi toisen lääkärin kysymykseen tutkimuksiin vedoten mm. PPI-lääkkeiden mahdollisesta vaikutuksesta tyroksiinin toimintaan. Omepratsolin huonontavasta vaikutuksesta tyroksiinilääkitykseen tehoon oli löytynyt selvää näyttöä ja suositellaankin siis tyroksiinilääkityksen seurantaa, jos aloitetaan PPI-lääkitys.
Itse ajattelisin, että illalla aamu-Somacin vaikutus ei olis enää niin suuri ja muutenkin yöaikaan tyroksiininkin imeytyminen on tutkitusti ja todetusti hitaampaa ja parempaa, joten se voisi auttaa tehostamaan tyroksiinin vaikutusta. Itselläni iltalääkkeenotto vähensi tyroksiinin tarvetta n. 15 %, ruokavalion muuttaminen vähemmän kuituiseen ehkä toisen mokoman.
- kokemutsta on
Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavilla on yleensä hapoton maha joka antaa samat oireet kun liikahappoisuus. Lääkärit vaan määrää aina näitä somaceja kun ei viitsitä selvittää onko happoa liikaa vai liian vähän. No jos syöt somacia ja sinulla onkin liian vähän happoa tuo se mukanaan ongelman että ruuan hivenaineet ja vitamiinit imeytyy huonosti ja koko suoliston tila aiheuttaa vuotavaa suoliongelmaa ja keliakiaa ym.---Ostakaa mieluumin glutamiihappo jauhetta ja korjatkaa sillä mahan ja suoliston limakalvot, tuota kun käyttää puolivuotta rkl veteen sekoitettuna aamulla tyhjään vatsaan jo on vatsa kunnossa siihen vielä silica geeliä ohjeen mukaan niin takaan että vaivat paranee.
- jalkakipua
Minulla Somacin käyttö ei liity mahahappoihin vaan Buranan käyttöön suojaamaan sen haittoja.Siksi mietin miten olis hyvä ottaa Thyrox ja Somac
- illalla-vaikuttavampi
Off-topic ehkä: Tyroksiini tehoaa paremmin iltaotolla. Muutamat käyttäjät jopa vähentävät annosta iltaotolla
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1365-2265.2006.02681.x/abstract - blondikas
sairaalan lääkäri sanoi minulle että voipi ottaa yhtä aikaa aamulla 30-40 ennen aamupalaa
- Anonyymi00010UUSI
Itse olen ottanut thyroksin heti herättyäni vesilasillisen kera ja tunnin päästä somacia. Sen jälkeen aamupuuroa. somacia otan kerran viikossa, nivelreuman hoidossa. Hyvin on toiminut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991368
Poutalan onnettomuus
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit1111124Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta
Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k48929Olen pahoillani
Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi56922- 61917
- 4909
Onko sinulla vihan tunteita
Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.130841- 66715
Naisen kimppuun lenkkipolulla
Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant55679Ei ole siitä kiinni
Että en tykkäisi. Tykkään liikaa, mutta se on epäsopivaa. Hirveää kidutusta ruokkia tunnetta täällä, jos todellisuudessa34590