Jeesus ei ole fiktio

Kanssakulkia

29

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -lapsi-
      • vanha ja vakaa

moni nykyään kiihkeä kristitty on mahdollisesti seuraavassa elämäsään muslimi. Pakkaa olemaan niin että viemme taipumuksemme ja halumme seuraavaan elämään.

• -lapsi-
        vanha ja vakaa kirjoitti:

moni nykyään kiihkeä kristitty on mahdollisesti seuraavassa elämäsään muslimi. Pakkaa olemaan niin että viemme taipumuksemme ja halumme seuraavaan elämään.

Vanha ja vakaa.

Kerro meille keitä ja millaisia ovat laimeat ja kiihkeät kristityt. Kerro myös mikä on missiosi ja motiivisi.

• vanha ja vakaa
        -lapsi- kirjoitti:

Vanha ja vakaa.

Kerro meille keitä ja millaisia ovat laimeat ja kiihkeät kristityt. Kerro myös mikä on missiosi ja motiivisi.

olen jo kertonut sinulle missioni ja motiivini. Tiedäthän minkälaista on fundamentalismi ja suvaitsevaisuus.

• vanha ja vakaa
        -lapsi- kirjoitti:

Vanha ja vakaa.

laimea kristitty.. oiskohan sellainen joka ei usko raamattuun kirjaimelisesti. Fundamentalisti on kiihkeä kristitty tai muslimi joka uskoo pyhään kirjaansa kirjaimellisesti. Laimea kristitty myös tutkii asioita monelta kantilta, ei ehkä halua omaksu toisten löytämiä totuuksia omakseen niin kuin sinä.

• -lapsi-
        vanha ja vakaa kirjoitti:

laimea kristitty.. oiskohan sellainen joka ei usko raamattuun kirjaimelisesti. Fundamentalisti on kiihkeä kristitty tai muslimi joka uskoo pyhään kirjaansa kirjaimellisesti. Laimea kristitty myös tutkii asioita monelta kantilta, ei ehkä halua omaksu toisten löytämiä totuuksia omakseen niin kuin sinä.

Kiitos Vanha ja vakaa. Totuus löytyy Raamatusta. Se on eläväksi tekevä vesi. Se on Kristuksen puhetta. Kristus = Sana.

Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.1.html

Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        4:4 Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
        http://www.youtube.com/watch?v=pZyQXvWnBcQ

• yksi
        -lapsi- kirjoitti:

Kiitos Vanha ja vakaa. Totuus löytyy Raamatusta. Se on eläväksi tekevä vesi. Se on Kristuksen puhetta. Kristus = Sana.

Johanneksen evankeliumi:
        1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
        1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
        1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        1:4 Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
        1:5 Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.1.html

Johanneksen evankeliumi:
        4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
        4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
        4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan.
        4:4 Mutta hänen oli kuljettava Samarian kautta.
        4:5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        4:6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        4:7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda."
        4:8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        4:9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        4:10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        4:11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        4:12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        4:13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään."
        4:15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa."
        http://www.youtube.com/watch?v=pZyQXvWnBcQ

Lapsi mieti miksi vesi oli elävää siunataanko vesi sinäkin voit saada elävän veden

• zartsak
      • asdfsdfsdfsd

Paavolan horinat eivät ole tiedettä nähneetkään.

• RepeRuutikallo

Maanalaisessa mineraalissa on kokonaista yksi prosentti vettä. Siitähän se helposti lähtee paisumaan.

• totta 1

kanssakulkia
      Linkissä oli todella väärentämätöntä tietoa Raamatusta jotka kannattaa jokaisen lukea sillä ne antavat eväät jokaiselle profosoituja mielipiteitä vastaan.
      Kiitos vaivannäöstä Petri Paavola.

• oikea oltermanni

Huomautan kristityille vakavasti siitä, ettei yhtään kovan lähdekritiikin kestävää evidenssiä jeesuksenne historiallisuudesta ole.
      Toki jeesustarun pohjalla voi olla joku tuntematon essealainen oikeamielisyyden opettaja, mutta tuon oikeamielisyyden opettajan eettisistä opeista on menty hyvin kauas nimenomaan kristillisyydessä, koska jeesuksesta on tehty kritittyjen joukoissa epäjumala ja siten palvonnan kohde.
      Kristillisyys myös sekaantuu maailman politiikkaan porvarisine aatoksineen.

Kristittyjen kertomuksilla Raamattuun kirjattuna ei ole todellisuuspohjaa, mutta niissä on paljon oivaa symboliikkaa.
      Kuvainnollisesti ns. "hengellisesti kuolleet, ylösnouseet, sokeat, näkevät, nälkäiset,ruokitut, siat, käärmeet, kyyhkyt" (etc) ovat hyvin kuvaavaa symboliikkaa, mutta täysin epäuskottavaa ja todistamatonta jos kuvitellaan tapauksia todellisten ihmisten todellisuudeksi.

Raamatulla itsellään ja logiikalla voi todistaa ettei (mahdollinen ihminen) kertomusten jeesus ollut jumala.
      Kyse kristillisyydessä perimmältään on maailman suurimmasta huijauksesta mielenhallinta funktionaan. Miksi, no koska kritillisyyden kautta hallitaan maailmaa ("koko maailma paholaisen vallassa").

Pahin kuviteltu tarkoitus kristillisyyden väitteiden taakse piiloutuneena(ihmispalvonnalle ja ihmisen luomalle jumalkuvatukselle ja sen palvonnalle) on se, että näin tietoisuus jää ajatus-loukkuunsa.

• Jeesus on fiktio

Tosiasiat ja faktat puuttuu jotta jeesusta voisi pitää historiallisena henkilönä.

JEESUS ON FIKTIO NIIN KAUAN KUIN TOISIN TODISTETAAN. TAJUATTEKO?

• servasin

No voi helvetti kun Se on jo todistettu että ajanlaskun alun aikoihin eli sen niminen mies kuin Jeesus. Jospa sivistäisit itseäsi ennenkuin tulet huutelemaan perättömyyksiä.

• servasin kirjoitti:

No voi helvetti kun Se on jo todistettu että ajanlaskun alun aikoihin eli sen niminen mies kuin Jeesus. Jospa sivistäisit itseäsi ennenkuin tulet huutelemaan perättömyyksiä.

Ja itse asiassa eli satoja ellei tuhansia. Jeesus on siis täysin varmasti todellinen henkilö, mutta onko raamatun kertomuksissa eräästä Jeesus-nimisestä ihmisestä siteeksikään totta on sitten isompi kysymys.

• vainfaktaa

Jeesus on fakta.

• evidenssiä

Jeesus on täyttä faktaa.

• tietoa on

Jeesus Nasaretilainen on faktaa mutta tuskimpa hänen sanomisikseen laitetut sanat ovat edes pieneltä osin todellisia.

• Nykytutkimuksen mukaan 20-30 % voisi olla aitoa tavaraa ja loput seuraajien keksimää.

• jomppu

Jokainen Jeesuksen sana on totta.

• Amerikkalainen tutkijayhteisö Jesus Seminar oli yksimielinen siitä, että ainoat autenttiset jeesuksen sanat olivat "minä olen". Kaikki muu onkin lisäystä, poistoa ja editointia.
        Tässäkin he joutuvat olettamaan, että raamatun jeesus oli todellinen henkilö. Pari tuhatta vuotta sitten niillä seuduilla oli paljonkin näitä kierteleviä jäppisiä, jotka puhuivat ihan mitä sattui

• maketurku65

Jeesus on totuus.

• uskonihminen

Selvä homma. Jeesus on totta.

• sage8

Kyllä Jeesus on fiktio uskoville, ainakin siitä päätellen etteivät useimmat uskovat yritäkään noudattaa hänen moraalioppejaan.

• kivaollauskossa

Jeesus on historiallinen henkilö ja totta.

• KiitosHerralle

Täysin totta.

• jeesustelevatarja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      122
      3959
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      314
      2049
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1801
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      105
      1727
    5. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1690
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1661
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      440
      1512
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1266
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1242
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      429
      1198
    Aihe