Sakot useista myymälävarkauksista

meikäläinen

Olen aika ahdistustunut, sillä olen saanut useita sakkoja myymälävarkauksista. Olen näpistellyt olutta ja siideriä. Olen ollut myös juopumuksen vuoksi useita kertoja pidätettynä. Nyt ensi viikolla olen menossa neljäksi viikoksi kuntoutushoitoon päihdehuoltoyksikköön. Toivon, että siitä olisi apua, sillä tuntuu, että elämäni on aika epäjärjestyksessä.

Kärsin (vakavasta?) masennuksesta. Minulla on lääkitys iltaa kohti, eli joka rauhoittaa nukkumaan. Eli väsyttävä masennusta lievittävä iltalääke ja tarvittaessa nukahtamislääke. Heräilen aina jo aamuyöstä, mutta saatan nukahtaa uudelleen.

Kysyisinkin teiltä asiantuntijat, että mitä minun kannattaisi tehdä? Nimittäin sakot ovat yhteensä aika suuri summa. Jotenkin tuntuisi, että jos menisi vankilaan istumaan ne kaikki yhteenmenoon, niin sekin olisi varteenotettava vaihtoehto. Tunnen, etten ole oikein henkisesti terve, sillä kun olen alkoholin vaikutuksen alaisena, niin minulle tulee pakonomainen tarve näpistellä ja tehdä muutakin pahaa. Jos menisin vankilaan suorittamaan sakot, niin siellähän on täysihoito ja kuulemma sakkovangin ei tarvitse tehdä mitään työtä. Sitten taas toisaalta tuntuu, että vankila ei olisi henkiselle hyvinvoinnille yhtään hyvä vaan aivan kauhea paikka! Kertokaa, minkälaiset olot vankilassa on, saako siellä levätä ja nukkua kunnolla ja mitä virikkeitä siellä on tarjolla? Saako sakkovanki vankilassa käyttää lääkkeitä ja onko siellä tarjolla mielenterveyshoitoa, esim. keskusteluterapiaa? Tunnnen, että tätä on ollut inhottava kirjoittaa ja haluaisin, että minulle löytyisi sopiva vaihtoehto. Haluan saada elämäni järjestykseen.

2

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukenut vankeinhoidon sivuilta

Kyllä vankioloissa lääkkeitä jaetaan. Lääkäri vain tarkistaa sinun tilanteesi. Jos haluat istumaan sakot niin keskustele siellä lääkärin kanssa avun saannista. Kyllä he varmaan mielellään auttavat.

• jasper

Vankilassa kaikki vangit ovat pääosin samassa asemassa, niin sakkovangit, tutkintavangit kuin vankeusvangitkin. Ketään vankia ei tietenkään pakoteta töihin, mutta työtä tekemättömille ei myöskään makseta palkkaa. Sakkovangeille ei yleensä edes töitä ole tarjota. Vankilassa on lääkäri, sairaanhoitaja, psykologi, opinto-ohjaaja ja pastori(tai vastaava) Kaikki lääkkeet jaetaan henkilökunnan toimesta. Levätä ehkä saa, mutta välttämättä et saa omaa selliä, vaan joudut majoittumaan toisen vangin kanssa samaan selliin. Ruokaa tarjoillaan useamman kerran päivässä ja lisäksi kanttiinista voi ostaa tupakkaa ja elintarvikkeita ym. Kunto- ja palloilusali on käytössä, samoin sauna. Ohjelmaa ja retkiä järjestetään ym... Monet sakkovangit suorittavat kuitenkin muuntorangaistuksen avolaitoksessa, jossa on vapaampaa kuin suljetussa vankilassa, mutta avolaitoksessa on "työpakko". Toivottavasti kuitenkin saat asiat muuten kuntoon, ettei tarvitse vankilaan lähteä. Ja sakon muuntorangaistus muuten määrätään vain siinä tapauksessa, jos mitään muuta vaihtoehtoa ei ole, eli ulosottomies ei ole sinulta mitään kautta saanut noita sakkoja perittyä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      82
      4627
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3637
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      64
      2070
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1142
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      145
      1072
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      989
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe