SSRI on MYRKKYÄ !!! ?

ssri MYRKKY

Mulla on paniikkihäiriö,ahdistusta,sosiaalisten tilanteiden pelko,ahtaanpaikankammo...
Menin lääkärille ja se sano että ssri lääkitys olisi hyvä lääkitys. Kerroin lääkärille että pelkään ssri/masennuslääkkeitä koska ne ovat erittäin vaarallisia ja että 2/3 potilaista saa seksuaalihäiriö... yms paskaa.. Oon lukenu että bentsot auttaa näihin mun vaivoihin eikä ole vaarallisia oikealla annostuksella (Paitsi riippuvuus) ja kerroin siitä lääkärille. Lääkäri ei suostunut kirjoittamaan mulle bentso reseptiä vaan sanoi että ssri:n voisi määrätä vain. MITÄ vittua !!! Jouduin lähtemään tyhjin käsin pois ! :(

Miten on mahdollista että SSRI lääkkeet edes ovat laillisia ? Nehän tuhoaa aivot PYSYVÄSTI? vai olenko nyt jäänyt jostain paitsi ? jos olen niin valistakaa..

17

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi harvoista

Bentsoja ei kirjoiteta nykyisin kuin harvoille.Kaikki vaivat yritetään hoitaa hintavilla neurolepteillä tai masennuslääkkeillä(SSRI).Edes unettomuuteen ei saa kuin neuroleptejä tai sedatiivisia masennuslääkkeitä.

• ssri KILLS

toi on tosi perseestä :(

• SRI:n myytti

Syyt nykytilanteeseen ovat moninaiset, mutta suurimpia tekijöitä ovat poliittiset ja taloudelliset intressit sekä lääkärikunnan ja psykiatrien vajaavainen koulutus ja sitä kautta tietotaito liittyen psyyken ongelmiin ja psyykenlääkkeisiin. SSRI:t ovat monessa suhteessa huomattavasti bentsodiatsepiineja vaarallisempia aineita. SSRI:n koukuttamattomuus on myytti, ne koukuttavat samalla tavalla kuin bentsodiatsepiinit, joten sen perusteella suositusta SSRI:stä bentson sijaan ei voida tehdä. Muista kuitenkin, että molemmat aineet voivat aiheuttaa pysyviä aivomuutoksia (lue: aivovaurioita) viimeistään pidemmässä käytössä. SSRI:den kohdalla on näyttöä siitä, että jo muutamien viikkojen käyttö voi aiheuttaa pysyvän aivovaurion osalle kättäjistä. Yleinen käsitys on, että bentsojen kohdalla pysyvien vaurioiden muodostuminen kestää pidempään ja riskit olisivat selkeästi pienemmät kuin SSRI:llä, mutta mikään psykoaktiivinen aine ei ole riskitön, lyhyessäkään käytössä.

• joopopkj

Eiköhän se ole lääkäri joka valitsee potilaalle lääkkeet eikä potilas. Ei nää terveysasemat sun muut tänä päivänä ole enää mitään bentsokioskeja.

• FuckDanger
        joopopkj kirjoitti:

Eiköhän se ole lääkäri joka valitsee potilaalle lääkkeet eikä potilas. Ei nää terveysasemat sun muut tänä päivänä ole enää mitään bentsokioskeja.

ssri lääkket pitäisi kieltää lailla

• SRI:n myytti
        joopopkj kirjoitti:

Eivät ole bentsokioskeja ei, ovat SSRI-kioskeja.

• aefwrg

Aloittaja kysyy samaa yleistä- palstalla.

• Hyvin meni

No et sinä kuitenkaan niitä bentsoja olisi voinut koko ajan syödä, eivätkä ne olisi poistaneet paniikkihäiriötä yms. Ihan oikea ratkaisu lääkäriltä. Eivät bentsot ole oikea hoitomuoto noihin ongelmiin.

• miesssssssss88

Täysin samaa mieltä,joku mielialalääke HYVÄ terapia. Liikunta,sosiaaliset ihmissuhteet,vitamiinit (c,d,b,omegat,karnosiini) sekä muutenkin terveelliset elämäntavat. Näillä minä elän ainakin onnellisesti ja tasapainoisesti.

• artsi7

Tässä tietoa mielialalääkkeistä:

http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mika_vikana/masennuslaake_suojaa_mielta_ja_kehoa

Ystäväpiirissä on kavereita jotka ovat joutuneet käyttämään SSRI-lääkkeitä noin 10 vuotta. Ei heillä ainakaan ole kuin positiivistä kerrottavaa lääkkeistä. Mitähän mahtaa ruoan lisäaineet ja jatkuva puhuminen puhelimeen aiheuttaa ihmiselle? Jos on tarve käyttää mielialalääkettä ja se auttaa, niin kannatan. Itse olen käyttänyt Venlafax 75 mg. Myös Optipar on hyvin siedetty tietääkseni ja auttaa. Mutta kaikille ei sovi samat lääkkeet ja joillekin ei sovi lainkaan.

• maailma on sairas

Lääkärit saa proviikkaa lääkeyhtiöiltä kun ne määrää niiden valmistamia lääkkeitä, näin olen kuullut. Lisäksi lääkefirmat lobbaa lääkäreitä kaikenmaailman lahjuksilla ja julkaisevat mieluisiaan tutkimustuloksia jne. Miksi? Siksi, että lääkefirmojen tehtävä on tuottaa mahdollisimman suurta voittoa omistajilleen. Niiden kannalta olis parasta jos kaikki maailman ihmiset luokiteltaisiin sairaiksi ja kaikki käyttäisi esim. mielialalääkkeitä.

Mutta eihän kaikki lääkkeet pahasta ole, onhan niillä autettu monia ja pelastettu henkiäkin mutta nykyinen meno on kaukana inhimillisestä!

• artsi7

Järjen käyttö sallittua. Kyllähän sitä itsekin pystyy ottamaan asioista selvää. Ei ketään kannata sokeasti uskoa. Yllä oleva artikkeli ainakaan mainosta mitään lääkemerkkiä.

• klmnfdwryiot
    • Mmaldarina

Itse käytän SSRI seroniliä ja auttanut mainiosti masennukseen.
      Mutta mies ystäväni jätti minut koska seksi ei enään tuntunut millekkään 2v lääkkeiden ottamisen jälkeen. Myös jostain syystä menetin lähes kaikki ystäväni.
      Kysynyt syitä ja sanoneet että olen muka ihan eri ihminen :(
      Uusia ystäviä on tullut mutta aika tylsää seuraa.
      Miesystävää myös koittanut etsiä mutta aina mennyt mönkään kun "en ole antanut"

• Anosognosia

Katsos, SSRI:t muuttavat ihmisen ilman, että henkilö itsekään huomaa. Tätä kutsutaan anosognosiaksi. Tunnettu ilmiö kaikille psykoaktiivisille aineille ja tulee selkeästi esiin SSRI:tä käyttävillä. Oletko kysynyt kavereiltasi miten olet muuttunut? Saattavat ehkä vastata, että olet välinpitämättömämpi, passiivinen, et reagoi, et ilmaise itseäsi, et ole kunnolla läsnä etc. Sellainen vastaus ei olisi yllättävä, koska on yleinen seuraamus SSRI:stä. Sinänsä harmi, että henkilöt harvoin sitä huomaavatkaan itse ja vielä monesti kehuvat käyttämäänsä ainetta.

• artsi7

Kolikolla on aina kaksi puolta. Masennuslääkettä kannattaa ottaa vain oikeeseen tarpeeseen. Ja edut on oltava haittoja suuremmat.

Mulla on kaksi kaveria, jotka ovat käyttäneet noin 6 vuotta masennuslääkettä. Heissä en ole huomannut mitään muutoksia.

• Aikamonikin lääke on myrkkyä. Apteekista saa ilman reseptiä esim. Buranaa siihen jopa kuolee ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      24
      5172
    2. Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r
      Oulainen
      3
      4607
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      103
      1392
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      136
      1350
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1220
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1104
    7. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      21
      1014
    8. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      168
      885
    9. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      61
      833
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      37
      799
    Aihe