Yksin juominen

älykäs tyyppi

Tykkäättekö juoda yksin, ja mitä mieltä olette siitä? Mitä teette silloin kun juotte yksin? Itse rakastan juoda yksin. Sillon katselen Youtubee, surffailen netissä ja lähettelen tekstiviestejä.
Tykkään juoda yksin paljon enemmän kuin baareissa. Jos menen baariin, otan aina vain vettä. Minulle baarit ja juominen eivät mene yksiin.

54

7588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1patu

      Netteilen tai yleensä katson TV:tä ja juon melkein aina yksin, mutta koen sen typerääkin typerämmäksi juomatavaksi.
      Olen vanha patu ja pitkä juomishistoria. Koen että yksin juominen on pitkällä aikavälillä johtanut vahvasti humalahakuiseen juomiseen. TV ja netti yksin kännäillessä eivät oikein inspiroi, jota sillä pullolla tuleekin sitten ravattua alvariinsa. Seurauksena armoton känni ja sen mukainen kanuuna.
      Silloin tällöin, kun otan seurassa, poskensoiton ohessa ei tule juotuakaan niin paljon.

      • nikkev

        tosiaan silloin kun on seuraa juomistahti on hitaampi kun pitää seurustella välillä


      • Dude online

        Joo, onneksi on netti ja kännykät niin voi kännimokat tehdä ihan kotoa käsin.


      • Tore2k3z
        Dude online kirjoitti:

        Joo, onneksi on netti ja kännykät niin voi kännimokat tehdä ihan kotoa käsin.

        Sujuu hienosti joo, ja jos vaikka liittyy johonkin facebookiin niin pystyy haukkumaan kaikki ja munimaan oikein kunnolla koko tuttavapiirinsä silmissä, kerralla. Hieno keksintö, internet ja alkoholi!


      • Anonyymi

        Kauhoittelen itseäni noben juonnin ohessa ja sen jälkeen nauran tän palstan jutuille. Katson kaikki Youtuben juoppotubet läpi siinä lomassa. Kaagelit tulee vain housuihin tämänkin operaation seurauksena. Mölyän, huudatan stereoitani ja kirjoitan totuuksia Faceen. Sen jälkeen lähden hakkaamaan naapurien ovia kysyen ilmaista kiljua, ja virkavalta vie tavanomaiseen tapaansa kauhoittumaan selliin.

        asd


    • On se ainakin turvallista,,, tai no turvallista ja turvallista ainahan sitä voi kompuroida johonkin (älkää koskaan ostako lasipöytiä) muttei kuitenkaan vahingoita muita paitti tietysti soittamalla päättömiä puhelinsoittoja ystäville keskellä yötä kuinka hänestä tykkää tai sitten haukkuu sen alimpaan helvettiin. :)
      Ei myöskään kannata ottaa itsestään alastonkuvia tai videoita ja lähettää niitä nettiin.

      Olen samaa mieltä kuin patu että erittäin vahingollinen juomatapa ja voi johtaa humalahakuiseen juomiseen, pahimmillaan jopa eristäytymiseen jolloin ei enää kaipaa sukulaisia/ystäviä koska ystävänä on se pullo.

      Lopuksi tietysti MinäMinäMinä-juttua.
      Jos resetoin teen sen kyllä yksin mutta ihan syystä tosin nyt sekin on tainnut jäädä.

    • minä ja me

      Yksin juodessa olet aina parhaassa eli omassa seurassasi.

      Liikaa ei kuitenkaan kannata ottaa tai homma menee riitelyksi.

      • vailla apua

        Mieheni juo aina yksin ja puhuu esim. televisiolle. Käy joka päivä kapakassa ja sielläkin istuu yksin lehden kans ja juo.. Nyt räyhää kun ehdotin hänen pomolleen että hän saisi apua alkoholiongelmiinsa.

        Olen lukkojen takana hän on täysin hullu. Mitä tehdä? Poliisiakaan ei aina viitsi soittaa. Sis hän juo joka päivä vähintään 6 vahvaa kaljaa ja siihen vielä grogit kapakassa. En jaksa.

        Hänellä on hyvä valtionvirka ja oma huone eli sekin helpottaa juomista.


      • kavala olet
        vailla apua kirjoitti:

        Mieheni juo aina yksin ja puhuu esim. televisiolle. Käy joka päivä kapakassa ja sielläkin istuu yksin lehden kans ja juo.. Nyt räyhää kun ehdotin hänen pomolleen että hän saisi apua alkoholiongelmiinsa.

        Olen lukkojen takana hän on täysin hullu. Mitä tehdä? Poliisiakaan ei aina viitsi soittaa. Sis hän juo joka päivä vähintään 6 vahvaa kaljaa ja siihen vielä grogit kapakassa. En jaksa.

        Hänellä on hyvä valtionvirka ja oma huone eli sekin helpottaa juomista.

        Jos miehesi juo aina yksin, niin mistä tiedät paljonko hän juo? Yritätkö saada hänelle potkuja duunista, kun vedät hänen nimeään lomaan työnantajan silmissä?


      • Vailla apua
        kavala olet kirjoitti:

        Jos miehesi juo aina yksin, niin mistä tiedät paljonko hän juo? Yritätkö saada hänelle potkuja duunista, kun vedät hänen nimeään lomaan työnantajan silmissä?

        Tottakai tiedän paljonko hän juo koska panttaan hänen olutpurkit. Paikalliset kapakat ovat myös ihmetelleet kuinka hän istuu ja juo snapseja ja konjakkia.
        En yritä saada potkuja hänelle, haluan vain että hän tervehtyisi koska en ikinä näe
        häntä raittiina.
        Ensimmäinen asia mitä hän tekee kotiintultua on olutpurkin avaus.
        Minua on helppo arvostella mutta jos olisitte minun asemassani ja joutuisitte olemaan lukkojen takana ja kuulemaan sitä örinää ja uhkausta voisitte ehkä muuttaa mielipiteitänne.


      • Vailla apua
        Vailla apua kirjoitti:

        Tottakai tiedän paljonko hän juo koska panttaan hänen olutpurkit. Paikalliset kapakat ovat myös ihmetelleet kuinka hän istuu ja juo snapseja ja konjakkia.
        En yritä saada potkuja hänelle, haluan vain että hän tervehtyisi koska en ikinä näe
        häntä raittiina.
        Ensimmäinen asia mitä hän tekee kotiintultua on olutpurkin avaus.
        Minua on helppo arvostella mutta jos olisitte minun asemassani ja joutuisitte olemaan lukkojen takana ja kuulemaan sitä örinää ja uhkausta voisitte ehkä muuttaa mielipiteitänne.

        Onhan se tavallaan tienestiä minullekin, pankissa on jo muutama sata euroa vain
        purkkirahoja, säästän ne nimittäin ja vien pankkiin.


      • =====
        Vailla apua kirjoitti:

        Tottakai tiedän paljonko hän juo koska panttaan hänen olutpurkit. Paikalliset kapakat ovat myös ihmetelleet kuinka hän istuu ja juo snapseja ja konjakkia.
        En yritä saada potkuja hänelle, haluan vain että hän tervehtyisi koska en ikinä näe
        häntä raittiina.
        Ensimmäinen asia mitä hän tekee kotiintultua on olutpurkin avaus.
        Minua on helppo arvostella mutta jos olisitte minun asemassani ja joutuisitte olemaan lukkojen takana ja kuulemaan sitä örinää ja uhkausta voisitte ehkä muuttaa mielipiteitänne.

        Täällä naiset usein saavat miesjuopoilta ilkeilyä osakseen.
        Kannattaa keventää tuntojaan ja kysyä mielipiteitä asiapalstalla.
        Kotikanava sopii sinulle.

        http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/

        Sekä Al-Anon

        http://www.al-anon.fi/


      • Anonyymi
        Vailla apua kirjoitti:

        Tottakai tiedän paljonko hän juo koska panttaan hänen olutpurkit. Paikalliset kapakat ovat myös ihmetelleet kuinka hän istuu ja juo snapseja ja konjakkia.
        En yritä saada potkuja hänelle, haluan vain että hän tervehtyisi koska en ikinä näe
        häntä raittiina.
        Ensimmäinen asia mitä hän tekee kotiintultua on olutpurkin avaus.
        Minua on helppo arvostella mutta jos olisitte minun asemassani ja joutuisitte olemaan lukkojen takana ja kuulemaan sitä örinää ja uhkausta voisitte ehkä muuttaa mielipiteitänne.

        Juo kaksi kertaa viikossa 2pulloa viiniä ja aina melkeen yksin koska se on halvin tapa humaltua voi soitella kavereille joille on sovittu kenelle saa soittaa ja he soittelevat minulle... Sukulaisille ja hienommille ystävälliset en enää, olen nähnyt kaappi juoppo.. kirjoittelen Facebookiin joskus jotain.....Alkosta en kunnolla pääse ulos pulloa avaamatta, menneen lähimpään vessaan...... Onko tässä mitään järkeä selkä on kipeä ja nivelrikko pahenee.......


    • totta turiset

      Yksinjuomista nyt aloittelen.

      Mutta harvoin se päättyy yksin juomiseen.

      Jossain vaiheessa tulee kiire alepaan ennen klo 9:ää ja samallahanreissulla voi pistäytyä kavereita moikkaamassa.

    • nikkev

      YouTubesta musiikkia ja Facebookin selailua.illan päätteeksi raskas ateria.

      • älykäs tyyppi

        Joo raskas ateria on tosiaan must.


    • Mukana eläen

      Vailla apua, en ihmettele että mies rayhää kun puhuit asiasta hänen pomolleen. Olen uskomaton. Sellaien on toisen tuhoamista, ei auttamista. Toivottavasti pomo mieltää sinut typeräksi, nalkuttavaksi eukoksi eikää ota tosissaan.

      Muuten olen pahoillani puolestasi, kun et uskalla lähteä liikaa juovan miehesi luota. Toivon sinulle rohkeutta että pystyisit ja uskaltaisit lähteä.

      • Vailla apua

        Jos ihmisellä on sairaus jonka nimi on alkoholismi on työpaikan autettava työntekijäänsä. Se on viimeinen keino kun mikään muu ei auta vai pitääkö hänen kuolla sairauteensa?
        Melkein kaikissa työpaikoissa on alkoholipolicy eli he ovat velvollisia kustantamaan hoidot ja auttamaan työntekijäänsä.
        Ehkä menettelin väärin mutta hermoni ovat jo riekaleina. Enpä tiedä mihin lähtisin kun tässä kaupungissa on asuntopula eikä ole varaa ostaa.


      • apua vailla

        Mitä puhut, mies huutaa ja hakkaa oveani ja huutaa että mun on mentävä tästä yhteisestä asunnosta, olen huora ja paljon muuta, hän hakkaa oveani ja seinää
        .
        Miksi mun pitäis jaksaa hirviötä?


      • apua vailla kirjoitti:

        Mitä puhut, mies huutaa ja hakkaa oveani ja huutaa että mun on mentävä tästä yhteisestä asunnosta, olen huora ja paljon muuta, hän hakkaa oveani ja seinää
        .
        Miksi mun pitäis jaksaa hirviötä?

        Joka kerta hätänumeroon yhteys.


      • Anonyymi

        Etsi itsellesi toinen mies joka ei ryyppää ja pakkaa tavarasi hanki asunto ja jätä miehesi miettimään asioita, kuka jaksaa humalaisen juttuja kuunnella yksin.... Katkaise läheisriippuvaisuus suhde ja käske miestäsi hakeutumaan hoitoon...... jos häntä kiinnostaa.... Viina on petollinen myrkky


    • Samoin

      Kerran kuussa on mukava vetää perjantaina tai lauantaina yksin kännit, katsella Youtubea ja selailla Facebook:ia. Joskus nousuhumalassa tulee kivoja luovuusaaltoja.

      • taisittenei

        Kirjoita muistiin ne luovuusaallot. Niistä voi syntyä mullistuksia tähän maailmaan.


    • Mukana eläen

      Vailla apua, Eikö sinulla ole ystäviä, joille voit soittaa ja keventää sydäntä. Jos et voi lähteä, niin voisit yrittää jollain tapaa tehdä elämäsi helpommaksi. Yksi tapa on lakata välittämästä, suggestoida itsesi. Itse koin monta vuotta henkistä väkivaltaa ja opin olemaan välittämättä. Se oli pitkä tie ja vaati monta itkua, mutta onnistuin. Suhde päättyi kuitenkin, koska mies keksi järeämmän nolaamis/alentamismuodon, jota en enää kestänyt. Lähdin, rankka oli erokin mutta nyt usean vuoden kuluttua on hyvä olla.

      • Vailla apua

        Se päätöksen tekeminen on vaikeinta. Nyt koittaa aika kun hän jää lomalle, joka keväänkorva tekee minut masentuneeksi koska silloin hänellä ei ole estoja (työ,kokoukset).
        Meillä on myös kesämökki mutta hän ei pääse edes sinne.
        Tyttäreni on kyllä ammattiauttaja mutta sellainen äiti-tytär suhde ei käy terapiassa.
        Viikonloppuna minulla oli korvakuulokkeet ja kuuntelin radiota, näinollen en kuullut niin paljon niitä solvauksia.
        Anteeksi huono suomi, en jaksa keskittyä kirjoittamaan paremmin.
        Kiitos sinulle Mukana eläen annat minulle paljon voimaa..


      • Vailla apua
        Vailla apua kirjoitti:

        Se päätöksen tekeminen on vaikeinta. Nyt koittaa aika kun hän jää lomalle, joka keväänkorva tekee minut masentuneeksi koska silloin hänellä ei ole estoja (työ,kokoukset).
        Meillä on myös kesämökki mutta hän ei pääse edes sinne.
        Tyttäreni on kyllä ammattiauttaja mutta sellainen äiti-tytär suhde ei käy terapiassa.
        Viikonloppuna minulla oli korvakuulokkeet ja kuuntelin radiota, näinollen en kuullut niin paljon niitä solvauksia.
        Anteeksi huono suomi, en jaksa keskittyä kirjoittamaan paremmin.
        Kiitos sinulle Mukana eläen annat minulle paljon voimaa..

        Nyt taas sanoo että ollaan kavereita, pyttsasn..


      • Läski Make

        Mikä oli se järeämpi keino jos saan kysyä?


      • ex-tissuttaja6
        Läski Make kirjoitti:

        Mikä oli se järeämpi keino jos saan kysyä?

        Tuux se sulle kuuluu.


      • Mukana eläen
        Läski Make kirjoitti:

        Mikä oli se järeämpi keino jos saan kysyä?

        Hei Läski Make, järeämmästä keinosta että: Piti ensin puutteessa vuosia, rangaistuksena, kun en ollut tarpeeksi nöyrä. Totuin siihen ja ajattelin että jos hänellä on vaikka ongelmia niin annan olla (tietenkin yritin joskus keskustella tuloksetta) kun oli muuten ihan hyvä kumppani ja isä.

        Ilkeät, halventavat sanat kuuluivat kuvaan jopa niin että tuttavapiiri alkoi huomautella että sitä on kiusallista kuunnella. Sitten kun en enää edes loukkaantunut, naurahdin vain, niin hän tivasi etten rakasta häntä kun en välitä.

        Sitten tulivat vieraat naiset ja ajattelin että kyllähän miehellä pitää pieni villitysaika olla. Kuljin ryhdikkäänä hänen rinnallaan vaikka näin että ihmiset puhuivat. Kun se ei loppunutkaan mihinkään määräaikaan vaan hän kertoi sen jäävän pysväksi, kasasin itseni ja lähdin. Hän ei olisi halunnut erota, mutta näyttää kyllä nykyään ihan tyytyväiseltä. Niin että varmaan se kuului just näin mennä.


    • ------

      "älykäs tyyppi" ei ole kovin älykäs, kun jäävinä koppavasti nimeää itsensä sellaiseksi.

    • juopunut valas

      Yksin ryyppääminen on parasta mitä elämässä voi tehdä. Itse en muuta teekkään. Joskus olen lähtenyt ryyppäämään seuraan, mutta olen lähtenyt kesken illan kotiin, koska ryyppääminen on paljon hauskempaa yksin.

      • Emil Nousu

        Hieno oivallus.Yksin ei ole sidottu mihinkään paikkaan vaan voi periaatteessa tehdä mitä vaan milloin haluaa.


    • nikkev

      miksi monet pitää yksinjuojaa alkoholistina?

      • kotikolli...

        No kyl ite ainakin poikkeuksetta aina juon yksin kotona. Netissä surffaillen, musiikkia kuunnellen. En koskaan soittele kännipuheluja. Saatan kyllä tekstiviestillä heittää ja usein kavereille myös sähköposteja saattaa tulla laitettua.


    • yksin juon

      Yksin ryyppään, kuuntelen Tuubia ja selaan nettiä. Kirjottelen usein typeryyksiä Facebookkiin joita saa hävetä seuraavana päivänä.

      • katsellen ja kuunnel

        Jutteletko itseksesi kadulla kulkiessasi?


    • lonely drunk

      Dokaan yleensä yksin kun muuhun ei mahdollisuutta. Joudun olemaan kotona lasten vahtina ja dokaamaan illalla että pystyn nukkumaan. Yksinäisyys masentaa etenkin keväisin kun muut ihmiset juhlivat vappua, pääsiäistä yhdessä ja minä aina yksin..

    • Anonyymi

      Alkohomismi on sairaus,ei terve mieli humalaa kaipaa.

      • Anonyymi

        alkoholisti juo joka päivä, on pakonomaista, muuten olo ei ole hyvä, sitä ei kumppanit jaksa, menee terveys kummaltakin


    • Anonyymi

      Mikä on yksin juomista? Yksin eristäytyneenä vai yhden tai useamman henkilön läsnäollessa ainoa juoja?
      Vaimoni on täysin raitis joten juopotteluviikkoinani hän on läsnä mutta ei ryyppää.
      Joskus kun avaan kuohkaripullon, kaadan hänelle puoli lasillista.
      Suurimalta osin ryyppään asunossamme yksin vaimoni ollessa paikalla.

      Onko se yksin ryyppäämistä kun ryyppyviikkoina, mennessäni hakemaan vaimolle aamiairinkeliä, niin nautin takakuppilassa ennen klo9:ää maitokahvin kanssa mojovan paukun brandyä? Veterano on halpaa.

      Oikeastaan kaveriporukassa ryyppäämistä esiintyy kerran tai kahdesti vuodessa kavereiden huviloilla.

    • Anonyymi

      Mä väännän aina savet kalsareihin ja sit hieron sormea tuotoksessa. Tämän jälkeen haistelen sormeani hurmoksessa!

    • Anonyymi

      Viestiketjun aloittajan kanssa niin samaa mieltä. Baareissa tuhlautuu järjettömästi rahaa, mutta yksin ryypätessä internetin äärellä, se on edullista rentoutumista.

      Toki itse olen aseksuaali, joten en usko muiden nauttivat tällaisesta elämäntyylistä.

    • Anonyymi

      Mitä järkeä tuhlata satoja euroja taksiin, yökerhoihin ja sen jälkeen vielä tapella grillijonossa aamu neljältä, sekä odottaa taksia 2 tuntia laskuhuman päätteeksi?

      • Anonyymi

        Pahinta oli pakkasilla, kun jäätyneenä jonotat yökerhoon non tunnin ja portsari sanoo: " ei noilla housuilla tai noilla kengillä. " Eipä siis ihme, että nakkikopilla turhautuneet tappelevat muiden jonottajien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahinta oli pakkasilla, kun jäätyneenä jonotat yökerhoon non tunnin ja portsari sanoo: " ei noilla housuilla tai noilla kengillä. " Eipä siis ihme, että nakkikopilla turhautuneet tappelevat muiden jonottajien kanssa.

        Eikö teistä toi ole rasistista? Toki kaikki ravintolat ja palveluntarjoajat saavat valita asiakkaansa, mutta silti. Muutenkin aivan jäässä, niin joku olmi käänyttää poissa ovelta.

        Ois nyt antanut edes vähänaikaa lämmitellä siinä eteiskäytävässä, mutta tulee nyrkistä saatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö teistä toi ole rasistista? Toki kaikki ravintolat ja palveluntarjoajat saavat valita asiakkaansa, mutta silti. Muutenkin aivan jäässä, niin joku olmi käänyttää poissa ovelta.

        Ois nyt antanut edes vähänaikaa lämmitellä siinä eteiskäytävässä, mutta tulee nyrkistä saatana.

        No miksi piti mennä sinne?

        Kysyy: Lainat Lampinen


    • Anonyymi

      Kuuntelen naapurikuutiosta kantautuvia poikarakkausääniä puohitiellä ja hakkaan hanskaan.
      Asd

      • Anonyymi

        Siis masturbointi pienessä humalassa, alkoholi vapauttaa estot......


    • Anonyymi

      Kuka näitä sontajuttuja yms. oikein kirjoittelee vuodesta toiseen? Jotenkin vaikea kuvitella jonkun nelikymppinen harrastavan moista, mutta tässä on jo niin monta vuotta että joku finninaamakin olisi väistämättä aikuistunut. Vai onko kyseessä jokin yleisprofiili, joka on vähän kaikkien käytössä?

      • Anonyymi

        Potasta vieroittumiseni on yhä kesken, onko se muka joku rikos? Nyt täytyy mennä, 1hoitsu on jäänyt meille Päiviksi. Vaaleanpunainen kynsilakka on loistava keksintö.

        Asd


    • Anonyymi

      Yksin kotona ryypiskely on parasta, varsinkin kun kaappiin on varattu viinan lisäksi muita juomia ja riittävästi ruokaa niin ettei tarvi poistua kotoa muutamaan päivään. Olikin erinomainen ajanviete Koronan aikaan. Lisäksi on oltava särkylääkettä, jotain närästykseen, laksatiivia ja imodiumia (jos vatsa alkaa reistaamaan) ja parhaassa tapauksessa vielä pameja.

      En keksi mitään syytä mennä kapakkaan kuuntelemaan luuserien jorinoita.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Lisäksi maksat niistä jorinoista ison hinnan. Portsarin tipit, pääsymaksut, pakollinen narikka, puhumattakaan juomien kalleudesta. Mitä se on nykyään se 10 sentin arvoinen litku-annos? 7 euroa? Mun nuoruudessa se oli "vain" 4.50 euroa.

        -Pirilaakson Nuuskapeikko


    • Anonyymi

      Tykkään nykypolitiikasta, se kiihoittaa mieltä kun puhutaan reijistä ja pascasta. Aah.

      Asd

    • Anonyymi

      Alkoholia on ehdottomasti kiva ottaa myös itsekseen. Itsellä on tapana pelailla siinä samalla esim. jollain juomapelillä. Live striimienkin chatteihin on kiva osallistua pienessä kännissä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe