Aloittava metsästäjä

Oh deer !

Olen pitkään ollut kiinnostunut metsästyksen aloittamisesta, mutta perheestäni tai lähipiirissäni ei ole juurikaan ollut lain harrastajia joten aloittaminen on jäänyt. Mutta nyt kun olen tavoittanut täysi-ikäisyyden niin olisin kiinnostunut aloittamaan ja ehkäpä myöskin ostamaan oman haulikon. Joten onko mitään neuvoja miten tästä nyt jatketaan miten metsästyskortin hankkimis prosessi lähtee käyntiin, ja minkälainen lainsäädäntö nykyään on tuossa haulikon ostamisessa ?

2

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpointa lienee että ilmoitat ittes tommoselle kurssille:

http://riista.fi/metsastys/palvelut-metsastajalle/metsastajatutkinto/

Korvat höröllä muutama päivä kurssilla ja hyväksytysti koe läpi ---> Sinulla on metsästyskortti. Kurssilla osanneevat myös opastaa ensi aseen hankinnassa ja poliisin sivuilta löytynee tarkemmat ohjeet paperisotaan kun vähän jaksat etsiä.

Vinkki: Kun varailet aikoja poliisille lupahaastatteluun niin mikäli lähimmän poliisilaitoksesi vapaat ajat ovat viikkojen päässä niin kysäseppä pienemmän naapurikuntasi tilanne, niissä monesti lyhemmät jonot.

• arska_82

Hyvä vastaus kala1984:selta! Jos jotain lisäisen niin... vois vaikka netistä ettiä metsästäjän oppaan. Siis sen mistä tilata. Sen kun tilaa ja lukee ajan kans niin vaikka kuinka kurssinkin kävis(joka ei kokeeseen ole pakollinen) saa hyvää tietoa kummiskin ja enemmän jää mieleen kuin parin päivän kurssilla. Sen lisäksi jää paksu opas itselle jota voi lueskella myöhemminkin. Kerroit ettei lähipiirissäsi ole metsästyksen harrastajia. Jos suinkin mahdollista niin kannattaa hankkitua mitä kautta hyvänsä sellasiten kavereiden mukaan joilla kokemusta jos vain mahdollista. Heiltä saa paljon oppia siitä milloin riista liikkuu ja millaisissa olosuhteissa aina riistan käsittelyyn, jopa hyviä ja helppoja vinkkejä miten riista valmistetaan ruuaksi. :) Ensi aseen valinta onkin sitten se helpoin homma siinä mielessä että kun valitsee aseen joka sopii kyseiselle riistalle ja ehkä halvimmasta päästä niin pääsee kokeilemaan omia mieltymyksiä(mitä ominaisuuksia pitää tärkeänä) voi toisen aseen hankkia siltä pohjalta ja vaikka vähän arvokkaamman sellaisen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      406
      2728
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      17
      2148
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      111
      2135
    4. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      107
      1679
    5. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      232
      1511
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      186
      1210
    7. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      1151
    8. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      193
      1149
    9. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      1053
    10. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      20
      1050
    Aihe