Gerbiileiden tappelu

Gerbil1234

Minulla on kaksi puolivuotiasta naarasgerbiiliä. Ne ovat samasta poikueesta ja asuneet yhdessä koko ikänsä.

Nyt suurempi gerbiileistäni on jahdannut pienempää jo jonkin aikaa. Pienempi on aina ihan peloissaan ja haluaa päästä pois toisen ulottuvilta. Jouduin jo kerran erottamaan gerbiilit, sillä suuremmalle oli tullut verisiä jälkiä. Olen yrittänyt totuttaa niitä uudestaan totutusverkon avulla. Vaihdan aamuin illoin niiden puolet. Olen välillä ottanut gerbuni samaan aikaan jaloittelemaan, mutta sama jahtaaminen on taas jatkunut.

Onko tämä käyttäytyminen normaalia? Kyllä pienen nahistelun ymmärrän, mutta toinen näyttää aina niin pelokkaalta, etten ole uskaltanut pitää niitä yhdessä. Onko näillä gerbiileillä enää mitään toivoa tottua toisiinsa? Jos ne eivät totu niin mitä kannattaisi tehdä? Kun, jos niille ostaa uudet kaverit kummallekin, eivät ne välttämättä totu niihinkään.

3

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aksuz

Jatka totutusverkon käyttöä vielä. Kauanko olet jo käyttänyt sitä?

• Gerbil1234

Olen käyttänyt totutusverkkoa noin puolitoista viikkoa.

• Aksuz

Itsellä ei ole minkäänlaista kokemusta/tarkempaa tietoa asiasta, mutta jatka verkon käyttöä niin kauan kun pitää, mutta jos menee liian kauan (noin 1-2kk) ja ei mitään tulosta niin ne eivät taida pystyä olemaan yhdessä :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4592
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1837
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1540
    4. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1016
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      981
    6. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      103
      930
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      842
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      45
      807
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4