Sitoutuminen

Haluaako vai ei

Sitoutuuko narsisti mielellään vai ei? Siis vastakkaiseen sukupuoleen. Olen lukenut monesti että narsisti haluaa samantien muuttaa yhteen mutta minulla on eri kokemus asiasta. Ei ollut halukas edes seurustelemaan pitkään aikaan vaan oltiin kavereita. Ei esitellyt minua juuri muille eikä halunnut pitkään aikaan näyttäytyä ihmisten ilmoilla missä olisi voinut olla tuttuja. Vaikuttaako tähän se että hänet oli juuri jätetty ja aistin että saattoi olla todella pitkään exän perään. Minä olin terapeutti ja vakipano, siltä ainakin tuntui. Sittemmin alettiin seurustella ja halusi aika nopeasti sen jälkeen että menisimme kihloihin salassa.

11

1225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NääOnNiinNähty

      Narsisti osaa hyvin näytellä myös sitoutumista, niin kuin kaikkea muutakin. Narsisti näyttelee mitä tahansa, aina sen mukaan, mikä häntä milloinkin hyödyttää.
      Kuvaamastasi tyypistä tuli ensimmäisenä mieleen, että kun ei halunnut näyttäytyä muiden ihmisten ilmoilla, niin silloin on vielä sutinaa/suhde jonkun muun (todennäköiseti useampien yhtäaikaa) kanssa käynnissä.
      Jätetty narsisti on varmasti exänsä perään, jätetty narsisti nimittäin kostaa jättäjälle, kostaa keinolla millä hyvänsä ja hankkii uuden uhrin. Uusi uhri ymmärtämättään auttaa narsistia exälle kostamisessa kuunnellen ja tukien narsistia.
      Salakihlat kertoo karua tarinaansa juurikin tästä sitoutumisen näyttelemisestä. Haluaa varmistaa, että olet saatavilla hänelle, jos ei muualta satu parempaa flaksia käymään. Sinulle näyttelee kihloissaoloa mutta muulle maailmalle haluaa osoittaa olevansa ns. vapaa.
      Hälytyskellosi soivat mitä ilmeisemmin, kuuntele niitä, säästyt paljolta.

    • Haluaako vai ei

      Kyllä ne soivatkin mutta liian myöhään. Koukkuun jäin ja syvälle. Nyt olen räpistelemässä irti mutta siitä ei tahdo tulla mitään. Tunteita liikaa, kova ikävä, tahto uskoa toisen hyvään. Pitäisi unohtaa mutta en pysty vaikka terapeutti on apunani.

      • NääOnNiinNähty

        Koskaan ei ole liian myöhäistä, kun kyse on omasta elämästä, siitä yhdestä ja ainoasta, mitä meille itsekullekin on suotu. Kynnysmatoksi ei pidä alkaa kenenkään. Kyse on omasta tahdosta ja valinnasta. Sellaista koukkua ei olekaan, mistä ei pääsisi pois.
        Miten voi kukaan uskoa mitään hyvää ihmisestä, joka esittää salaa kihloihin menemistä. Ko. toiminta voisi vielä olla ymmärrettävää jollekin teinille, mutta jos kyseessä on aikuinen ihminen, niin halooooooo????!!! Ihan höpöhöpöhommaa. Narsistin kanssa pitää tunteet unohtaa ja kuunnella sitä mitä järki sanoo.


    • Vappu2

      Tuttua on. Juuri näin narsisti toimii. Hänellä on aina entisiä lähteitä ns. varalle, jos nykylähde vaikka sattuisi lähtemään. Jokainen, joka on narsistin jättänyt on saanut sen vihan tuntea nahoissaan. Jospa minäkin olisin aikoinaan tiennyt sanonnan - mitä tuntuu liian hyvältä ollakseen totta ei myöskään ole. Kun kerran narsistin haaviin jää niin siitä on kova työ päästä eroon. Vielä vuosien kuluttua ottaa yhteyttä aina välillä kun lähde on ehtynyt. Narsisti kaikin keinoin yrittää lähteen eristää kaikesta eli sukuilaisista, ystävistä, työtovereista jne ja pitää hänet vain itsellään. Pian lähde huomaakin olevansa yksin narsistin kanssa.

    • solmumäkelä

      Oikea termi lienee sitouttaminen, ei sitoutuminen. Narsisti ei itse sitoudu yhtään mihinkään, mutta sitoo muut omaan elämäänsä, omia tarpeitaan varten.

      Kun pitää monenlaista koukkua, viehettä ja pyydystä jatkuvasti vedessä niin aina siellä joku kala on kiikissä.

      • Arvokalatar

        Kyllä. Juuri näin. Sitouttaminen on juuri oikea termi.
        Tämän tyyppisillä salakihlaajilla on aina useita muita kihla/avio-siippa ehdokkaita kierroksessa yhtäaikaa. Ja niitä salakihlojakin jo useamman kanssa sovittuna samaan aikaan.
        Kalojahan meressä riittää, joten minä uisin kalana pois, pois kauas pois koukkujen ja vieheiden ulottuvilta, enkä saaliiksi alkaisi.


    • piituN

      juuri näin toimii narsisti,seurustelee mutta salassa.
      itse seuraan mielenkiinnolla nyt oman exän toilailuja sivusta ja säälin uutta lähdettä,tuttuani..
      hän on nyt koukussa ja minä irti.
      ja olen irti lopullisesti! siihen meni lähes viisi vuotta elämästäni aikaa mutta en enää syytä itseäni.
      alkuun eron jälkeen oli melkoisia syytöksiä itseä kohtaan mutta nousihan sieltä.
      narsistit ovat erittäin taitavia lajissaan ja niin hurmaavia alkuun että eihän sellaista voi tietää siinä heti kun ihmiseen tutustuu ja toinen on loistopuhuja :)
      aika sen sitten näytti millaista on elämä narsistin kanssa.

      elämä on helppoa ja huojentavaa siitä selviytdyttyä :)

      • carmina

        Miten voit seurailla narsisti-exän elämää vaikka olet päässyt irti?
        Eikös silloin pitäisi vältellä kontaktia häneen?
        Vai saatko tutilta kuulla sitten hänen elämästään?
        Tuli vaan mieleen.


    • carmina

      Mää luulen että se riippuu ihan siitä minkäluonteinen narsku itse on. Ja mitä suuntausta hän on. Jotkut vaihtaa koko ajan heilaa ja toiset keskittyy yhteen.
      Mulla oli narsku poikaystävä hyvin yks yhteen "kompensoivan stabiiliuden narsisti", jolla siis on yksi pysyvä kumppani ja muu elämä onkin sitten päin prinkkalaa.

      Täällä aiheesta: http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Unstable.html

      Mulla on samantapaisia kokemuksia kuin sulla. Juttu lähti käyntiin hyvin hitaaassti. Tuntui että hän tahtoi pitää minut omana salaisuutenaan.
      Me oltiin yhdessä, mutta silti tuntui että erillään.
      Kesti hyvin kauan enne kuin tapasin hänen ystäviään. Oli kuitenkin puhunut minusta heille.
      Me ei ikinä puhuttu yhteen muuttamisesta. Kumpikaan ei halunnut. Näimme ehkä 2-3 kertaa viikossa.
      Semmosta soutamista ja huopaamista se oli koko ajan. Mä olisin halunnut että hän on suhteelle omistautuvampi, mutta hän ei osannut sellaista ollenkaan.
      Olimme siis toisiimme sitoutuneita, mutta hän halusi olla itsenäinen ja pitää minut saavutettavan välimatkan päässä. Hän saa helpon suhteen, mä en mitään.

      Mun narsku ei ollut seurustellut aaiiiiiiikoihin. Sanoisin siis ettei vaikuta olemassa olevat exät välttämättä.
      En osaa sanoo mikä siihen sitoutumattomuuteen sitten vaikuttaa. Varmaan omissa maailmoissa olo ja liuta kavereita, joille on aina aikaa.....
      Eikä sillä ketään muut ollut mun lisäks. Niin sotkuinen elämäntyyli että suuri osa naisista kiertäisi kaukaa.

      Itse asiassa se sano mulle kerran vihaavansa naisia. :D
      En sitte tajunnu kysyä, että miks mun kanssa oot...

    • Anonyymi

      Monilla narsisteilla on sitoutumiskammo. Haluavat pitää ovea auki muillekin ja harrastavat salasuhteita salassa. Kyllästyvät helposti kun eivät saa tarpeeksi ihailua ja huomiota . Ja sitä sit haetaan seuraavalta. Eivät halua määritellä suhdetta. Valehtelevat koukuttamis vaiheessa olevansa valmiita sitoutumaan mutta se on pelkkää valehtelua. Narsisteilla pitää aina olla useita leluja kierroksessa joita voi käyttää. Ovat jääneet henkisesti lapsen tasolle ja haluavat elää kuin teinit.
      Narsistista kannattaa pysyä kaukana! Loppujen lopuksi narsistit jättävät taakseen särkyneitä sydämiä ja rikkovat ihmisen henkisesti. Narsistit ovat pahoinpitelijöitä.

    • Anonyymi

      Milloin kaveruus tai ystävyys muuttuu seurusteluksi? Tarvitaanko siihen molempien päätös?

      Vakavasti sanoen narsistiin ei pidä sitoutua missään, ei koskaan, ei millään tavalla!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe