Olen tässä hieman miettinyt Ouluun muuttoa, ja kyselisinkin nyt hieman ko. kaupungin asuntoalueista.
Eli siis.. Mielessä olisi rauhallinen ja mukava asuntoalue, josta olisi kuitenkin hyvät kulkuyhteydet keskustaan. Asuntojen vuokrien pitäisi olla myös kohtuuhintaisia, koska näin opiskelijabudjetilla ei mitään huimia vuokria pysty maksamaan.
Kiitoksia jo etukäteen!
Oulun asuntoalueita?
16
5059
Vastaukset
- oululainen
Elä muuta Myllyojalle, Toppilaan, Kaukovainiolle tai Rajakylään.
- J-P
..rauhallinen, viihtyisä ja hyvät kulkuyhteydet yhdistettynä halpaan vuokraan??
- Kärpät
Mitäs vikaa Alppilassa on?
Keskustaan matkaa n. 3km, yliopistolle n. 3km
Ja halpa vuokra
- Mira
Kuivasjärvi. On rauhallista ja mukavaa ja useallakin bussilla pääsee keskustaan. Vuokrat tosin eivät taida olla ihan niitä halvimpia. Ja enimmäkseen täällä onkin omistusasuntoja, mutta kyllähän niitäkin toisinaan yksityiset vuokraavat.
- TheCat83
Siis kohtuullisen halpa vuokra, näin opiskelijabudjettia ajatellen. Eikä alueen tarvitse muistuttaa mitään idyllisintä maaseutua, vaan sen verran rauhallinen, ettei nyt pelätä tarvitse, kun ulkosalla liikkuu.
- pogo
TheCat83 kirjoitti:
Siis kohtuullisen halpa vuokra, näin opiskelijabudjettia ajatellen. Eikä alueen tarvitse muistuttaa mitään idyllisintä maaseutua, vaan sen verran rauhallinen, ettei nyt pelätä tarvitse, kun ulkosalla liikkuu.
No, ei täällä missään tarvi pelätä, kun ulkona liikkuu.
- Hu0ra
TheCat83 kirjoitti:
Vitun huora myisit ittees ni ei tarvi asuu missää paska kopissa
muute ei sun tarvi pelätä ulkonaliikkumista ku oot tommone vitu läski :)
- Cittye
Tuira on lähellä kaupunkia, sieltä löytää suht. edullisia asuntoja, vaikka itätuiran maine on vähän heikonlainen. Itse tosin asuin siellä pari vuotta ja koskaan ei edes pyörää pöllitty ;D Mutta sanotaanko että vuokrataso Tuirassa yksityisillä markkinoilla on 320-400 e. Ja keskustaan on matkaa n. 1 km. Keskustan tuntumassa saa pulittaa sitten enemmän (itsellä yksiö 33 neliöö, hinta 395, tuota luokkaa pitkälti ovat yleensä)
Jos opiskelija olet ja opiskelemaan tänne aijot, niin opiskelija-asuntoja löytyy sitten melko paljon (yleensä joutuu tietysti jonottamaan) mutta esim. Välkkylä on loistava paikka asua myös, ihan keskustan tuntumassa. Opiskelijakämppiä tosiaan löytyy ympäri cityä ja kauempaankin.
Puolivälinkangas on siinä mielessä optimaalinen että siitä on yhtäpitkä matka sekä yliopiston alueelle että keskustaan ja kulkuyhteydet ovat hyvät. Asuinalueena se on laaja, paljon omakotitaloja ja rivitaloja, mutta myös kaupungin vuokrataloja... Ehdottomasti EI kannata muutta Rajakylään, Toppilaan ja Kaukovainiolle (mun mielipide)!
Kannattaa tutustua näihin sivuihin:
http://www.psoas.fi/
http://www.vvo.fi/
http://www.oulunsivakka.fi/web/viewer.php- toinen oululainen
Puolivälinkankaalle! Levotonta seutua, samoin kuin Tuira, Rajakylä, Toppila, Kaukovainio.
- TheCat83
Juu.. Kiitoksia tiedoista. Itse olen tuossa ennenmuinoin (n. 5v. sitten) Oulussa asustellutkin, mutta en hirveästi noista asuntoalueista tiedä.
Opiskelemaan olisi tarkoitus tulla, ainakin vielä 1,5-vuodeksi :) - muumi
TheCat83 kirjoitti:
Juu.. Kiitoksia tiedoista. Itse olen tuossa ennenmuinoin (n. 5v. sitten) Oulussa asustellutkin, mutta en hirveästi noista asuntoalueista tiedä.
Opiskelemaan olisi tarkoitus tulla, ainakin vielä 1,5-vuodeksi :)No joo... ite asun nyt taas pikku tauon jälkeen täällä Puolivälinkankaalla ja en tiiä pitääkö tämä sitten paikkaansa vai onko vain turhaa arkuutta, mutta välillä tuntuu että ei tämä "Puokkis" mikään itse rauhallisuus aina ole. Esim. Koskela vaikutti mielestäni paljon rauhallisemmalta ja olisin mieluummin asunutkin siellä. Tosin Puolivälinkangas on ehkä kuitenkin kauniimpaa seutua kuin Koskela. Tämä on vain mun mielipide.
- höpö
toinen oululainen kirjoitti:
Puolivälinkankaalle! Levotonta seutua, samoin kuin Tuira, Rajakylä, Toppila, Kaukovainio.
Olen asunut sekä Tuirassa että Rajakylässä ja kummassakin saanut olla ihan rauhassa ja varsinkin Tuira on todella hyvä paikka asua, lähellä keskustaa - puistot ja palvelut lähellä.
Ärsyttää nämä iänikuiset yleistykset: Toppila, Tuira, Koskela, Kaukovainio, Rajakylä ! - Liekkö moitiskelijoilla itsellään muuta kokemusta kyseisisistä asumapaikoista kuin ennakkoluulot !
- Opiskelija
No mikä siinä edelleenkin on että Kaukovainiota pidetään jonkinlaisena "alamaailman" paikkana???? Itse olen asunut täällä jo reilut vuoden päivät ja aivan hyvin olen viihtynyt! Tietenkin mieltymykset kullakin mutta sanonpa sen että palvelut ovat täällä lähellä ja kulkuyhteydet kunnossa. Onhan täälläkin tietenkin tuolla ostokin tienoilla sitä juopporemmiä(missäpä ei olisi mutta jos sen ei anna häiritä niin mikäs tässä on ollessa. Ja eihän sitä pakko ole pimeän aikaan liikkua kovin paljon ulkosalla yksin jo tuntee olonsa turvattomaksi. Kyllä Kaketsun maine on nykyään entistään parempi!!
- Nasu
Kummallista, miten Kaukovainio elää edelleen Oululaisten mielissä rauhattomana alueena. Mielikuva taitaa perustua ¨vanhoihin olettamuksiin. Iäkkäällä äidilläni on asunto Kaukovainiolla ja vierailen hänen kodissaan säännöllisesti ja vietän välillä pitempiäkin aikoja Kaukovainiolla joulun aikaa ja kesälomalla. Ainakin näin pääkaupunkuseudulla asuvan näkökulmasta Kaukovainio on lähes idyllinen asuinpaikka ja todella rauhallinen ostarin seutua lukuunottamatta, joka on vain murto-osa koko alueesta. Hienot ulkoilumahdollisuudet, säännöllinen bussiyhteys keskustaan alle 10 minuutin, upeat pyöräilyreitit joka puolelle, Lämsänjärvi, jne. Hinta-laatusuhde on oivallinen. Itse muuttaisin Kaukovainiolle koska tahansa. 60-70-luvun betoniarkkitehtuurikin on toteutettu Kaketsulla siedettävästi; talojen välissä on riittävästi tilaa ja oikeita puita. Myös pihat on hoidettu hyvin. Lisäksi tuntemani kaketsulaiset ovat ihan kunnon ihmisiä.
- Urkki007
Tuiran puoli ja kaupungin puoli, eli kaupungin pahasen kääntöpuolet. Joki on hyvä jako. Rikkaat ja fiksut asuu jokivarressa, muut kyhjöttää lähiöissä peltojen ja metsien keskellä.
- paska kaupunni
Kaukovainio on kommenteista ja levottomasta ostarista huolimatta oikein kaunis ja mukava alue, varsinkin jos ei asu kaupungin vuokratalossa, vaan yksityisellä vuokralla mummojen ja pappojen seassa. Kämpät ovat 60-lukulaisittain valoisia ja tilavia, lähikauppoja on kolme ja bussit vievät pyhinäkin vartin välein keskustaan.
Jos opiskelet yliopistolla, pohjoispuolelta kompaktimatkan päässä ovat esim. Kaijonharju, Linnanmaa, Rajakylä, Puolivälinkangas, Alppila ja Toppila. Muutoin Tuira on jees, Kaakkurin uudet kämpät, ja tietysti Heinäpää.
Kaikki näistä ajavat varmasti hyvin asiansa ja löydät mieleisesi kämpän, jos et ole vielä löytänyt. :) Ulkona uskaltaa liikkua missä vain näillä alueilla, kun vain pitää terveen järjen ja matkapuhelimen mukana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3522816Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201559Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151058Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa571007Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149908- 80908
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205849