Huonetuoksut toimiiko?

siivottu on

Minulla on visio hyvälle tuoksuvasta kodista. En voi käyttää hajustettuja siivousaineita (kosketusallergia) joten ajattelin tilata jotain huonetuoksuja. Toimivatko ne sprayjutut mielestänne hyvin? Vai mitä mallia suosittelisitte?

4

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa pöh

Mitä ihmeen huonetuoksuja?

Haet vaan kaupasta pakastettuja valmispullia ja lyöt ne uuniin. Sitten voitkin lähteä myymään kämppääsi kun kanelipullan käry leijailee porraskäytävään saakka. Tuskin aiheuttaa allergiaa.

• siivottu on

Onnittelut täysin asian vierestä vastaamisesta =) En ole myymässä vaan asumassa, enkä syö pullaakaan kun on toi keliakia.

• Juu höh
        siivottu on kirjoitti:

Onnittelut täysin asian vierestä vastaamisesta =) En ole myymässä vaan asumassa, enkä syö pullaakaan kun on toi keliakia.

Kosketusallergiaa voi välttää käyttämällä hanskoja. Epäilen vaan, että myös ne hajut voivat aiheuttaa allergisia reaktioita. Että se pullan tuoksu on sittenkin parempi hajuste - eihän sitä pullaa ole pakko syödä.

• En ole ihan varma

Minä olen kokeillut huonetuoksuöljyä, siis pulloa, johon työnnetään pitkiä puutikkuja tuoksua levittämään. En ole allerginen, mutta silti limakalvot ovat ennen pitkää kovilla.

Harkitsin kerran noita huonesuihkeita, mutta en ymmärrä, miten niitä on tarkoitus käyttää. Niitä ei saa suihkuttaa tekstiileille, puulle, maalatulle pinnalle, kasveille eikä lattialle (liukastumisvaara), joten minne ihmeeseen niitä on tarkoitus suihkutella? Ei se spray ilmassa pysy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      28
      3181
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      38
      2910
    3. 150
      2378
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2299
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1980
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      399
      1793
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      115
      1746
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      325
      1640
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      15
      1502
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1489
    Aihe