Hei! Onko kellään muulla samaa, että epilepsia jälkeen on todella ahdistunut olo, tekisi mieli itkeä tms? Minulla on jokaisena kertana tuntunut samalta ja esimerkiksi se huone, jossa olen kohtauksen saanut jää ahdistamaan viikon ajaksi ainakin. :/ Ja kohtauksen aikana, kun tulee sellaisia ihmeellisiä mielikuvia tai "näkyjä", niin niistä asioista jää traumat. Esimerkiksi sain kerran kohtauksen, kun katsoin elokuvaa, joka oli kuvattu saarella missä ranta yms. ja tämän jälkeen tuom tapaiset elokuvat ovat alkaneet ahdistaa minua. :/ On muilla samaa?
Epilepsian jälkeinen olotila
2
182
Vastaukset
- eräs gaijin
On ollut samanlaista jysärien jälkeen, itketty on kroppa kuivaksi ja esim. samalla tavalla leffaa katsoessa kävi minullekin, vasta puolen vuoden päästä uskalsin katsoa sen loppuun:) Nuo näyt/muistikuvat yms. vaivaavat pitkään ja jokaista nykäisyä kavahtaa, kuolemanpelko keikkuu olkapäällä. Uskon, että siinä on mukana sekä kohtaukseen liittyvää avuttomuuden tunnetta yms. psykologista puolta ja myös sitä, että aivot ovat fyysisesti vähän sekaisin iskun seurauksena, niiden toipuminenkin vie aikansa. Parin kuukauden päästä on aina helpottanut ja voi jatkaa kuin ennenkin.
- epillepsi
Itse en edes huomaa,että olen kohtauksen saanut.Voin alkaa väittää vastaan.
Sitten sen huomaa,kun pohkeet ja käsivarret on krampeista kipeät.
Ennen epilepsia diagnoosia olin todella ulalla,kun kaverit oli soittaneet 112:teen.
Makasin vaan lattialla ja äkkiä ambulanssi henkilökunta oli kimpussa kysellen kaikkea omituista.
Joskus en muistanut edes nimeäni,se oli kyllä pelottavaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399