Puhelinlasku ei ole tullut..

ahaaa

Viimeksi lasku tuli helmikuussa 2014!? Nyt 15.5. Pitäiskö kysyä sieltä, että mikä on homman nimi? Onko kellään kokemusta tälläisestä. Puhelin käytössä joka päivä.

9

450

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä ite

      Tarkista onko siirtynyt E-laskuksi? Pankin sivulla: E-laskut, saapuneet laskut.
      Siitä olisi pitänyt ilmoittaa sinulle.

    • ahaaa

      Ei kyllä ole e-laskuksi tehty. En osaa mitään enää ajatella.

    • Maksun aika?

      Riippuu liittymätyypistä. Jos alaraja laskun lähettämiseen ei riitä. Tuntuisi kuitenkin riitävän, jos soittelet päivittäin.
      Kannattaa kysellä missä viipyy ettei jonnekin hävinnyt lasku tule ulosoton kautta.
      Se on kallista ja luottotiedot menee jos sekin vielä menee väärään osoitteeseen.
      Itella säästää ja mitä postinkannossa tapahtua.
      Siis kysy ja asia selviää.

    • Otan yhteyttä paikko

      Kuten sinulle vastattin on lasku voinut hukkua.

      Minulle tulee lasku nykyään E-laskuna, sitä ennen sähköpostisssa. Onko sinulla ollut käytössä suoraveloitus?

      Jos on suoravelotus on pankki muuttanut maksun automaattisesti helmikuun jälkeen suoramaksuksi. Silloin lasku maksetaan suoraan tililtäsi laskun eräpäivänä ja operaattori ei välttämättä laita paperilaskua postissa vaan se on verkkkopankissa. Käy kysymässä lisää pankista ja soita tai käy operaattorin asiakaspalvelussa, Sonera lähettää laskun vasta sitten kun summa on 20 euroa.

    • Laskutussähläys

      Minulla kävi äskettäin melkein samoin: huomasin parin viikon viiveellä, että suoramaksupalvelussa olevaa puhelinlaskunlaskuani ei ollutkaan veloitettu tililtäni. Tällaista ei ole sattunut koskaan aiemmin. Koska en käytä verkkopankkia, soitin ensin pankkiin. Siellä kerrottiin, että puhelinlaskusta ei näy mitään merkintää. Kaksi muuta saman päivän laskua oli veloitettu normaalisti. Minua kehotettiin maksamaan lasku tilisiirtona.

      Sen jälkeen soitin operaattorin asiakaspalveluun ja kerroin puhelustani pankkiin. (Ilmeisesti asiakaspalvelijan huomio oli muualla, koskapa ensimmäinen kysymys selostukseni jälkeen kuului: Oletteko ollut yhteydessä pankkiin?) Hän siirsi puheluni laskutuksen puolelle.

      Toinen asiakaspalvelija sanoi, ettei heidän järjestelmässään näy mitään epänormaalia. Hän kuitenkin sanoi kirjoittavansa antamani tiedot muistiin toimenpiteitä varten. Antamiini tietoihin kuului mm., että aion maksaa laskun tilisiirtona, käytän siihen maksupalvelua, joka on edullisempi kuin maksaminen tiskillä, muttei kuitenkaan ilmaista, ja että maksu kirjautuu vasta muutaman päivän kuluttua. Koska mainitsin tilisiirron maksullisuudesta, minulle luvattiin hyvittää 1,5 € seuraavan puhelinlaskun yhteydessä. Ajattelin, että asia on nyt ok.

      Lähetin tilisiirron pankkiini. Kolmen päivän kuluttua sainkin operaattorilta tekstiviestin, että kesäkuun suoramaksu lähetetään uudella eräpäivällä. Tämä tarkoitti siis sitä, että aiemmin puhelimessa sovittu oli sekin ikään kuin kaikunut kuuroille korville. Viestin lopussa ei mainittu, että siihen ei voi vastata, joten lähetin tiedon, että tilisiirron eräpäivä oli edellisenä päivänä. Koska vastausta ei tullut, en tiennyt, menikö viestini perille vai ei. Viime viikolla sitten huomasin, että tililtäni on veloitettu sama lasku nyt toisen kerran.


      Ihmetyttää toisaalta tietojärjestelmien joustamattomuus, toisaalta se, että SIITÄ HUOLIMATTA puhelimessa asiakkaan kanssa sovitaan muuta. Lisäksi ärsyttää se, että minä, jolla ei ollut osaa eikä arpaa järjestelmien virheeseen, joudun maksumieheksi. Vaikka kyse ei olisi isoista summista, tärkeää on periaate. Puhelut ja osa tilisiirrosta tulevat minun maksettavikseni, ja lopulta koko tilisiirto oli täysin turha.

      Kun huomasin, että lasku on veloitettu toisen kerran, päätin jäädä odottamaan, mitä tuleman ptää. Oletan, että operaattori huomaa kaksoislaskutuksen ilman huomautusta ja korjaa asian. Uutta sähläystä en kaipaa.

    • boikotit voimaan

      Olen aina pitänyt Saunalahtea hyvänä firmana.Kaikki kuitenkin muuttui.
      Muutin,ilmoitin uuden osoitteen 2 kk ennen muuttoa ja varmistin muuton yhteydessä,as.palvelun mukaan ok.
      Osoite ei muuttunut sähköpostitietoihin eikä muihinkaan,mutta lasku tuli sovitusti sähköpostiin.
      Vaihdoin operaattorin ja tästä alkaa saunalahden pottuilu.
      Yht´äkkiä ilman mitään uutta sopimusta 3 viimeisintä laskua laitetaan osoitteeseeeni,joka on siis yli puoli vuotta vanha,koska saunalahti ei muuttanut sitä (ilmeisesti heillä luku ja kuulotaidottomia ihmisiä töissä as,palvelussa).
      Ja koska saunalahti on s-sopimusasiakas,niin arvatkaapa kun laskut menevät vääriin osoitteisiin eikä niitä pysty maksamaan ajallaan,niin saako siitä bonusta?Ei.
      Tein reklamaation saunalahdella asiasta,ei vastausta.Tein reklamaation s-ryhmittymälle.Sielä ihmetellään kovin saunalahden toimintaa.
      Mutta minua ei tässä vaiheessa enää kiinnosta.Saunalahti boikotoitavien listalla ja samoin firmat,joista saa s-bonusta,koska jos s-ryhmittymä hoitaa näin huonosti hommat,niin bonuksien takia ei kannata liittyä.

    • 15+8

      Mulla taas kävi Saunalahden kanssa seuraavasti. Toista kymmentä vuotta ollut Elisan adsl-liittymä muuttui Elisan ilmoituksella Saunalahden liittymäksi. Ei siinä sinänsä mitään. Nopeus kasvoi vähän, hinta laski, mutta ei tule S-bonusta.

      Ensimmäinen Saunalahden lasku tuli paperisena. Maksoin sen verkkopankissa ja laitoin samalla e-laskutuksen päälle. Vaihdoin kuitenkin tuon jälkeen vähän ajan päästä pankkia. Poistin vanhan pankin e-laskutuksesta Saunalahden ja liitin sen uuden pankin e-laskutukseen. Ihmettelin, että laskua ei kuulu ollenkaan. Piti rekisteröityä Saunalahteen, jotta näki oman laskunsa. E-laskuttajan muutoksen olisi laskun päivämäärän mukaan toimia. Maksoin laskun verkkopankissa ja odotan, että seuraavat tulevat uuden pankin e-laskutukseen.

      Tässä on siis pankin vaihtajille muistettavaa. Voi jäädä lasku kokonaan tulematta, jos pahaan aikaan vaihtaa e-laskutuksen uuteen pankkiin ja samalla lopettaa vanhassa pankissa e-laskutukset. Odotan mielenkiinnolla, tuleeko muilta e-laskuttajilta laskut. Yksi on jo tullut oikein. Oikeastaan odottaisi e-laskuttajalta kuittausta, kun sille on annettu valtuutus. Kuittauksessa pitäisi näkyä päivämäärä, josta alkaen e-laskut tulevat heiltä.

    • Tervehdys,

      toivottavasti sinä ketjun aloittaja ahaaa olet saanut meidän laskun perille, mikäli sinulla on voimassa oleva sopimus kanssamme. :) Lasku voi joskus jäädä tulematta, jos minimilaskutusraja ei ylity. Tällöin saat useamman kuukauden laskun kerralla.

      Sama tilanne on myös silloin, jos liittymille tai palveluille tehdään jotain muutoksia, jotka vaikuttavat myös laskutukseen. Tällöin lasku voi sisältää useamman kuukauden kuukausimaksuja, mutta seuraavasta laskusta alkaen lasku tulee jälleen kerran kuussa.

      Laskut on kätevä tarkistaa OmaSaunalahdesta (www.omasaunalahti.fi), jonne pääsee verkkopankkitunnistautumisella. Laskut löytyvät "Laskutus"-linkin alta. OmaSaunalahdessa voi tarvittaessa myös maksaa laskun ja tarkistaa laskun toimitustavan ja -osoitteen.

      Jenni /Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

    • DNAtulossa

      Minulle kiehuu sisällä tällä hetkellä. Sähköpostiini tulee tietenkin päivittäin paljon postia ja vielä enemmän roskapostia. Lähettäjinä on monenlaisia naisen nimiä ja ilman mitään otsikkoa ja roskiinhan ne viestit menee aukaisematta. Mutta kolme kertaa niissä on ollut lasku pdf liitteenä kun maksukehoitukset on tullut. En voi todella tietää onko teillä töissä Tatjana, Olga, Anne vai Jenni......................
      Nyt riitti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      429
      13242
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      61
      2594
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2592
    4. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      146
      2388
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2077
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2038
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1967
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1525
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      60
      1469
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1460
    Aihe