Oletteko kateellisia?

kyssäri

Tuttavapiiriin kuuluu transsukupuolinen henkilö. En ole koskaan kehdannut kysyä häneltä tästä, mutta minusta hän vaikuttaa kadehtivan meitä ns. oikeita naisia. Kyseessä on mtf. Kadehditteko naisia? Ei tartte vakkarinimimerkillä vastata, voi anonyyminä myöntää.

35

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joxjox

      Tietysti kadehdin, monissa asioissa. Cisnaisten ei tarvitse läpikäydä identiteettiongelmia tai korjausprosessia, jotka molemmat ovat monille hyvinkin raskaita. Cisnaiset ovat saaneet elää tytön lapsuuden. Cisnaiset voivat lisääntyä ja tulla biologisiksi äideiksi. Cisnaisten ruumiinrakenne on usein naisellisempi. Cisnaisten ei yleensä tarvitse miettiä ja stressata, näkeekö tuo vastaantuleva lävitseni.

      Tietysti transsukupuolisuudessa on hyviäkin asioita. Näkee maailman ja yhteiskunnan ikään kuin kahden sukupuolen roolista, kasvattaa tietyllä tavalla paksumman nahan, oppii ehkä tuntemaan itseään paremmin. Helppoa se ei kuitenkaan ole enkä itse olisi itselleni tätä kohtaloa valinnut. Siinä mielessä joo, tietysti kadehdin.

      Mutta kadehtiihan ihmiset monissa muissakin asioissa. Ja elettävä on sen kanssa mitä saa. Harvalla kateus varmaankaan nousee sellaiseksi, että haittaisi sosiaalista kanssakäymistä. Itselläni ainakaan ei.

    • Seks.terapeutti Kake

      Mikä helvetti on Cis? Tai tiedänhän minä yhden selityksen, se on ylennetty C (C#), musta kosketin siinä valkoisen C:n ja samoin valkoisen D:n välissä, mutta siitä ei taida olla nyt tässä tapauksessa kysymys. Niin, mitä tarkoitta Cis tässä teidän hieman salaperäisen erikoisalanne slangissa?

      • Oletko tyhmä

        Älä esitä tyhmää vai oletko todella niin kädetön ettet osaa käyttää vaikkapa Googlea. Autan sinua senverran että etsin linkin valmiiksi http://fi.wikipedia.org/wiki/Cis


      • tieteilijäeläkeläine

        Naurattaa, kun tämä asia ei ole tälle pellelle vuosien saatossa selvinnyt, kun aina sitä samaa pitää kysyä.....


    • Riippuu siitä onko hän paremman näköinen kuin sinä. Jos hän on paremman näköinen kuin sinä, niin sinä kadehdit häntä.

      Trannygirl15 bloggaa tästä aihesta näin:
      https://www.youtube.com/watch?v=CFmTzq9pHkw

      • ei aloittaja

        "Riippuu siitä onko hän paremman näköinen kuin sinä. Jos hän on paremman näköinen kuin sinä, niin sinä kadehdit häntä"

        En kyllä usko, että kukaan nainen kadehtii transua.

        Jos tämä on rikas niin rahaa tietty voi kadehtia tms, mutta naisena ei tietenkään. Paitsi jos nainen sattuu itse olemaan trans, eli haluaisi olla mies, niin sitten voi kadehtia mtf:n sukupuolta.


      • ajalelma1
        ei aloittaja kirjoitti:

        "Riippuu siitä onko hän paremman näköinen kuin sinä. Jos hän on paremman näköinen kuin sinä, niin sinä kadehdit häntä"

        En kyllä usko, että kukaan nainen kadehtii transua.

        Jos tämä on rikas niin rahaa tietty voi kadehtia tms, mutta naisena ei tietenkään. Paitsi jos nainen sattuu itse olemaan trans, eli haluaisi olla mies, niin sitten voi kadehtia mtf:n sukupuolta.

        Kyllä cis naiset voi kadehtia transsukupuolista naista jos hän on paremman näköinen ja saa enemmän huomiota miehiltä vaikka he tievävät taustan.


      • 87i3965i
        ei aloittaja kirjoitti:

        "Riippuu siitä onko hän paremman näköinen kuin sinä. Jos hän on paremman näköinen kuin sinä, niin sinä kadehdit häntä"

        En kyllä usko, että kukaan nainen kadehtii transua.

        Jos tämä on rikas niin rahaa tietty voi kadehtia tms, mutta naisena ei tietenkään. Paitsi jos nainen sattuu itse olemaan trans, eli haluaisi olla mies, niin sitten voi kadehtia mtf:n sukupuolta.

        "Jos tämä on rikas niin rahaa tietty voi kadehtia tms, mutta naisena ei tietenkään."

        Harva sitä transsukupuolisuutta voi kadehtia joka pysähtyy asiaa miettimään - mutta toisaalta ymmärrän sen kun yksi cis-ystävä sanoi kadehtivansa minua siitä että olen aikanaan ollut kehollisesti myös maskuliininen ja tullut kohdelluksi miehenä, niin mulla on omakohtaisesti laajempaa kokemusta sukupuolista kuin cissillä.

        Muuten sitten olen kohdannut avoimesti, joskin osittain leikillisesti ilmaistua kateutta esim. optimisisesta elämänasenteestani ja hyvästä parisuhteestani, jos se ei ole kadehtimista naisena niin mitäs sitten. Mutta ei kateutta negatiivisena asiana paljon tule vastaan, lähipiirissä tietysti ollaan puolin ja toisin ennemmin iloisia hyvistä asioista toisten elämässä.

        Harmittaahan se, että ei voi tulla raskaaksi, mutta en sanoisi että sen vuoksi olisin kateellinen cissejä kohtaan sen paremmin yleisesti kuin ketään erityisestikään, varsinkin kun omia lapsia kuitenkin on.


      • 87i3965i kirjoitti:

        "Jos tämä on rikas niin rahaa tietty voi kadehtia tms, mutta naisena ei tietenkään."

        Harva sitä transsukupuolisuutta voi kadehtia joka pysähtyy asiaa miettimään - mutta toisaalta ymmärrän sen kun yksi cis-ystävä sanoi kadehtivansa minua siitä että olen aikanaan ollut kehollisesti myös maskuliininen ja tullut kohdelluksi miehenä, niin mulla on omakohtaisesti laajempaa kokemusta sukupuolista kuin cissillä.

        Muuten sitten olen kohdannut avoimesti, joskin osittain leikillisesti ilmaistua kateutta esim. optimisisesta elämänasenteestani ja hyvästä parisuhteestani, jos se ei ole kadehtimista naisena niin mitäs sitten. Mutta ei kateutta negatiivisena asiana paljon tule vastaan, lähipiirissä tietysti ollaan puolin ja toisin ennemmin iloisia hyvistä asioista toisten elämässä.

        Harmittaahan se, että ei voi tulla raskaaksi, mutta en sanoisi että sen vuoksi olisin kateellinen cissejä kohtaan sen paremmin yleisesti kuin ketään erityisestikään, varsinkin kun omia lapsia kuitenkin on.

        Cissi voi kokea maskuliinisuuden riemun siinä, että joutuu hakatuksi jonottaessaan nakkikioskin jonossa tai yrittäessään naisen kanssa parisuhdetta. Jos miehuudessa on jotain riemullista, niin tarvittaisiin varmasti mies sen asian kertomiseen, minä olen aika kyyninen sukupuolten suhteen.


      • kjjjik
        87i3965i kirjoitti:

        "Jos tämä on rikas niin rahaa tietty voi kadehtia tms, mutta naisena ei tietenkään."

        Harva sitä transsukupuolisuutta voi kadehtia joka pysähtyy asiaa miettimään - mutta toisaalta ymmärrän sen kun yksi cis-ystävä sanoi kadehtivansa minua siitä että olen aikanaan ollut kehollisesti myös maskuliininen ja tullut kohdelluksi miehenä, niin mulla on omakohtaisesti laajempaa kokemusta sukupuolista kuin cissillä.

        Muuten sitten olen kohdannut avoimesti, joskin osittain leikillisesti ilmaistua kateutta esim. optimisisesta elämänasenteestani ja hyvästä parisuhteestani, jos se ei ole kadehtimista naisena niin mitäs sitten. Mutta ei kateutta negatiivisena asiana paljon tule vastaan, lähipiirissä tietysti ollaan puolin ja toisin ennemmin iloisia hyvistä asioista toisten elämässä.

        Harmittaahan se, että ei voi tulla raskaaksi, mutta en sanoisi että sen vuoksi olisin kateellinen cissejä kohtaan sen paremmin yleisesti kuin ketään erityisestikään, varsinkin kun omia lapsia kuitenkin on.

        Olen todennut että transnaisena olen saanut melkoisen koulutuksen miesten joukossa eläessäni. Se oli jopa vähän kovennettuna kun kiusattiin. Nyt naisena pystyn pitämään puoleni paremmin kuin cis-naiset, ei tule pompoteltua miesten toimesta kuten olen huomannut monelle cis-naiselle käyneen. Joskus oikein suututtaa toisen naisen puolesta. Tekisi mieli sanoa että pistä nyt tuo äijä ojennukseen äläkä ole tuollainen löysäpöksy.


    • sdfdfhd jjdfj

      En. Itseään on turha kadehtia.

    • nainen-90

      En kadehdi MUITA naisia mutta jotkut naiset tuntuvat kadehtivan minua kun pariin otteeseen viihteellä on haukuttu huoraksi ja tyrkyksi.

      Minua ei harmita, että synnyin väärään sukupuoleen, koska jos minut olisi kasvatettu naiseksi niin en välttämättä omaisi nykyään niin vahvaa itsetuntoa ja todennäköisesti olisin 160-165cm lyhyt.

      P.S tuttavasi on oikea nainen siinä missä muutkin naiset!

      • kuisnytnäin

        Kun puhutaan että jo lapsena on halunnut pukeutua tyttöjen vaatteisiin eli näyttänyt haluavansa jo silloin olla tyttö! Oletteko ajatellut mikä ero on tytöllä ja tällä tyttöjen vaatteisiin pukeutuneella pojalla, minun mielestäni tosi selvä ero! Poika vain haluaa leikkiä tyttöä pojan ajatusmaailmalla. Tietysti tämä vielä jää muistilokeroon ja tekee sitten ongelmia ajatuksenjuoksuun myöhäisemmällä iällä!

        "En kadehdi MUITA naisia mutta jotkut naiset tuntuvat kadehtivan minua kun pariin otteeseen viihteellä on haukuttu huoraksi ja tyrkyksi."

        Jos sinua on näin haukuttu, olet erottunut ulospäinkin cisnaisista. Liika yritys/tyrkky naisena olemisessa paljastaa/ärsyttää heitä. Vahva Itsetuntosi voimistuu pakosta varsinkin tälläisissä tilanteissa. Se sinun päänupissasi vielä oleva mieskin tekee sinun ajatusmaailmaasi koko ajan jotain näyttämisen tarvetta. Et osaa olla rento nainen, ainakaan vielä.

        Millä perustelet nyt sen että olisit kuitenkin kaikesta huolimatta "aito nainen" näiden cisnaisten silmissä

        "Tuttavapiiriin kuuluu transsukupuolinen henkilö. En ole koskaan kehdannut kysyä häneltä tästä, mutta minusta hän vaikuttaa kadehtivan meitä ns. oikeita naisia. "

        Kyllä kadehtii koska teillä kaikki menee itekseen, transtaustainen joutuu paneutumaan useinkin asioihin jotka teille on ihan "automaattisia"!
        Tyttöjen vaatteita osaa helposti pukea ylleen mutta olla kuin tyttö, se ei enään olekaan yhtä yksinkertaista POJAN ajatusmaailmalla!


      • ftrgfg
        kuisnytnäin kirjoitti:

        Kun puhutaan että jo lapsena on halunnut pukeutua tyttöjen vaatteisiin eli näyttänyt haluavansa jo silloin olla tyttö! Oletteko ajatellut mikä ero on tytöllä ja tällä tyttöjen vaatteisiin pukeutuneella pojalla, minun mielestäni tosi selvä ero! Poika vain haluaa leikkiä tyttöä pojan ajatusmaailmalla. Tietysti tämä vielä jää muistilokeroon ja tekee sitten ongelmia ajatuksenjuoksuun myöhäisemmällä iällä!

        "En kadehdi MUITA naisia mutta jotkut naiset tuntuvat kadehtivan minua kun pariin otteeseen viihteellä on haukuttu huoraksi ja tyrkyksi."

        Jos sinua on näin haukuttu, olet erottunut ulospäinkin cisnaisista. Liika yritys/tyrkky naisena olemisessa paljastaa/ärsyttää heitä. Vahva Itsetuntosi voimistuu pakosta varsinkin tälläisissä tilanteissa. Se sinun päänupissasi vielä oleva mieskin tekee sinun ajatusmaailmaasi koko ajan jotain näyttämisen tarvetta. Et osaa olla rento nainen, ainakaan vielä.

        Millä perustelet nyt sen että olisit kuitenkin kaikesta huolimatta "aito nainen" näiden cisnaisten silmissä

        "Tuttavapiiriin kuuluu transsukupuolinen henkilö. En ole koskaan kehdannut kysyä häneltä tästä, mutta minusta hän vaikuttaa kadehtivan meitä ns. oikeita naisia. "

        Kyllä kadehtii koska teillä kaikki menee itekseen, transtaustainen joutuu paneutumaan useinkin asioihin jotka teille on ihan "automaattisia"!
        Tyttöjen vaatteita osaa helposti pukea ylleen mutta olla kuin tyttö, se ei enään olekaan yhtä yksinkertaista POJAN ajatusmaailmalla!

        "Kun puhutaan että jo lapsena on halunnut pukeutua tyttöjen vaatteisiin eli näyttänyt haluavansa jo silloin olla tyttö! Oletteko ajatellut mikä ero on tytöllä ja tällä tyttöjen vaatteisiin pukeutuneella pojalla, minun mielestäni tosi selvä ero! Poika vain haluaa leikkiä tyttöä pojan ajatusmaailmalla."

        Ajattelet asiaa väärinpäin. Jo silloin lapsena tuo "poika" on tuntenut olevansa tyttö (ja yleensä vielä vahvemmin kuin aikuisena) ja pitää vääränä että joutuu pukeutumaan pojaksi ja käyttäytymään kuten muutkin pojat. Itse en sopinut tuohon muottiin väkisinkään.

        "Kyllä kadehtii koska teillä kaikki menee itekseen, transtaustainen joutuu paneutumaan useinkin asioihin jotka teille on ihan "automaattisia"! "

        En ole joutunut paneutumaan naisen elämään, se on tullut automaattisesti. Mutta jouduin paneutumaan pojan/miehen roolin esittämiseen.

        "Tyttöjen vaatteita osaa helposti pukea ylleen mutta olla kuin tyttö, se ei enään olekaan yhtä yksinkertaista POJAN ajatusmaailmalla!"

        Tässä tapauksessa transsukupuolinen EI omaa pojan ajatusmaailmaa vaan tytön ajatusmaailman. Sen vuoksi joutuukin esittämään pojan roolia jos haluaa välttyä kiusaamiselta ja syrjinnältä.


      • Uskova Nolla
        kuisnytnäin kirjoitti:

        Kun puhutaan että jo lapsena on halunnut pukeutua tyttöjen vaatteisiin eli näyttänyt haluavansa jo silloin olla tyttö! Oletteko ajatellut mikä ero on tytöllä ja tällä tyttöjen vaatteisiin pukeutuneella pojalla, minun mielestäni tosi selvä ero! Poika vain haluaa leikkiä tyttöä pojan ajatusmaailmalla. Tietysti tämä vielä jää muistilokeroon ja tekee sitten ongelmia ajatuksenjuoksuun myöhäisemmällä iällä!

        "En kadehdi MUITA naisia mutta jotkut naiset tuntuvat kadehtivan minua kun pariin otteeseen viihteellä on haukuttu huoraksi ja tyrkyksi."

        Jos sinua on näin haukuttu, olet erottunut ulospäinkin cisnaisista. Liika yritys/tyrkky naisena olemisessa paljastaa/ärsyttää heitä. Vahva Itsetuntosi voimistuu pakosta varsinkin tälläisissä tilanteissa. Se sinun päänupissasi vielä oleva mieskin tekee sinun ajatusmaailmaasi koko ajan jotain näyttämisen tarvetta. Et osaa olla rento nainen, ainakaan vielä.

        Millä perustelet nyt sen että olisit kuitenkin kaikesta huolimatta "aito nainen" näiden cisnaisten silmissä

        "Tuttavapiiriin kuuluu transsukupuolinen henkilö. En ole koskaan kehdannut kysyä häneltä tästä, mutta minusta hän vaikuttaa kadehtivan meitä ns. oikeita naisia. "

        Kyllä kadehtii koska teillä kaikki menee itekseen, transtaustainen joutuu paneutumaan useinkin asioihin jotka teille on ihan "automaattisia"!
        Tyttöjen vaatteita osaa helposti pukea ylleen mutta olla kuin tyttö, se ei enään olekaan yhtä yksinkertaista POJAN ajatusmaailmalla!

        "Kyllä kadehtii koska teillä kaikki menee itekseen, transtaustainen joutuu paneutumaan useinkin asioihin jotka teille on ihan "automaattisia"!
        Tyttöjen vaatteita osaa helposti pukea ylleen mutta olla kuin tyttö, se ei enään olekaan yhtä yksinkertaista POJAN ajatusmaailmalla! "

        Näköjään joillekin elämä on kuin rakettitiedettä, aivan ylivoimaista ymmärtää. Tekevät tikusta asiaa ja uskovat satukirjoihin.


      • senttipeliä
        kuisnytnäin kirjoitti:

        Kun puhutaan että jo lapsena on halunnut pukeutua tyttöjen vaatteisiin eli näyttänyt haluavansa jo silloin olla tyttö! Oletteko ajatellut mikä ero on tytöllä ja tällä tyttöjen vaatteisiin pukeutuneella pojalla, minun mielestäni tosi selvä ero! Poika vain haluaa leikkiä tyttöä pojan ajatusmaailmalla. Tietysti tämä vielä jää muistilokeroon ja tekee sitten ongelmia ajatuksenjuoksuun myöhäisemmällä iällä!

        "En kadehdi MUITA naisia mutta jotkut naiset tuntuvat kadehtivan minua kun pariin otteeseen viihteellä on haukuttu huoraksi ja tyrkyksi."

        Jos sinua on näin haukuttu, olet erottunut ulospäinkin cisnaisista. Liika yritys/tyrkky naisena olemisessa paljastaa/ärsyttää heitä. Vahva Itsetuntosi voimistuu pakosta varsinkin tälläisissä tilanteissa. Se sinun päänupissasi vielä oleva mieskin tekee sinun ajatusmaailmaasi koko ajan jotain näyttämisen tarvetta. Et osaa olla rento nainen, ainakaan vielä.

        Millä perustelet nyt sen että olisit kuitenkin kaikesta huolimatta "aito nainen" näiden cisnaisten silmissä

        "Tuttavapiiriin kuuluu transsukupuolinen henkilö. En ole koskaan kehdannut kysyä häneltä tästä, mutta minusta hän vaikuttaa kadehtivan meitä ns. oikeita naisia. "

        Kyllä kadehtii koska teillä kaikki menee itekseen, transtaustainen joutuu paneutumaan useinkin asioihin jotka teille on ihan "automaattisia"!
        Tyttöjen vaatteita osaa helposti pukea ylleen mutta olla kuin tyttö, se ei enään olekaan yhtä yksinkertaista POJAN ajatusmaailmalla!

        "Jos sinua on näin haukuttu, olet erottunut ulospäinkin cisnaisista."

        Eihän tossa tarvi olla kyse muusta kuin vaikka siitä, että on pitkä. Pitkä hyvännäköinen kerää enemmän huomiota kuin lyhyt hyvännäköinen.


    • ...

      itelle ainaki tullut sellainen vaikutelma, että transnaiset tuntevat kateutta enimmäkseen muita transnaisia kohtaan.

      • Vain osa

        Tuota voisi tarkentaa siten että eräät transnaiset tuntevat kateutta sellaisia transnaisia kohtaan joilla menee hyvin ja ovat integroituneet muiden naisten joukkoon (läpimenevyyskään ei tarvitse olla 100%).


      • 0909832456
        Vain osa kirjoitti:

        Tuota voisi tarkentaa siten että eräät transnaiset tuntevat kateutta sellaisia transnaisia kohtaan joilla menee hyvin ja ovat integroituneet muiden naisten joukkoon (läpimenevyyskään ei tarvitse olla 100%).

        Olen samaa mieltä


    • Kaikki naiset ovat "oikeita", mutta jos siis pidät trans. selviytyjiä väärinä naisina, ehkä odotat että nämä kadehtisivat sinua.
      Kun ei tiedä toisen tarinaa ja mitä siihen liittyy kokonaisuudessaan, ei kannata kadehtia.

    • TV-Lady

      No kyllä oon kateellinen lähes kaikesta. Ekaks tulee mieleen ilmeet ja liikkeet. Miehenä joutuu opettelemaan kaiken eikä mikään ole luonnollista.

      • 65r65e65e6edr

        Tuohan lienee vain tiittien ongelma. Transsukupuolisilla se on luonnollista.


      • Tarkkaillut tiitti
        65r65e65e6edr kirjoitti:

        Tuohan lienee vain tiittien ongelma. Transsukupuolisilla se on luonnollista.

        Olipas aikamoista olemusajattelua!!

        Olen nähnyt monen monta transsukupuolista, jotka eivät olemisellaan viestitä mitään erityisen naisellista. Kullakin on oma kehityskaarensa ja jos on elänyt miehen rooliin opetettuna, naisellisuus voi olla asia, joka on erikseen opeteltava.

        Osa transsukupuolisista tuntuu ajattelevan, että sitä ei edes tarvitse opetella. Ja oikeassahan he ovat; ei naiseus ole loppupeleissä ilmeistä ja eleistä kiinni. Toisaalta elämää voi helpottaa, jos pyrkii asetttumaan sukupuolidikotomian mukaiseen asemaan. Sekään ei ole kaikille tavoite, joten kirjoa kyllä löytyy.


      • 11+13
        65r65e65e6edr kirjoitti:

        Tuohan lienee vain tiittien ongelma. Transsukupuolisilla se on luonnollista.

        Samaa mieltä. Silloin kun vielä yritin elää miehenä, opettelin maskuliinista puhetapaa ja ruumiinkieltä, jotten poika/miesryhmässä olisi joutunut silmätikuksi. Päälleliimatultahan se näytti ja sain siitä kuullakkin ja välillä tunteakkin. Tuota kautta ymmärrän tiitejä. Toisen sukupuolen esittäminen on vaikeata. Siirtyessä oman sukupuolen mukaiseen elämään oli miehiset elkeet helppoa ja vapauttavaa karistaa pois.


      • kuisnytnäin
        11+13 kirjoitti:

        Samaa mieltä. Silloin kun vielä yritin elää miehenä, opettelin maskuliinista puhetapaa ja ruumiinkieltä, jotten poika/miesryhmässä olisi joutunut silmätikuksi. Päälleliimatultahan se näytti ja sain siitä kuullakkin ja välillä tunteakkin. Tuota kautta ymmärrän tiitejä. Toisen sukupuolen esittäminen on vaikeata. Siirtyessä oman sukupuolen mukaiseen elämään oli miehiset elkeet helppoa ja vapauttavaa karistaa pois.

        Että viitsitkin kirjoittaa tuollaista hölynpölyä, voi sua!!


      • kuisnytnäin
        Tarkkaillut tiitti kirjoitti:

        Olipas aikamoista olemusajattelua!!

        Olen nähnyt monen monta transsukupuolista, jotka eivät olemisellaan viestitä mitään erityisen naisellista. Kullakin on oma kehityskaarensa ja jos on elänyt miehen rooliin opetettuna, naisellisuus voi olla asia, joka on erikseen opeteltava.

        Osa transsukupuolisista tuntuu ajattelevan, että sitä ei edes tarvitse opetella. Ja oikeassahan he ovat; ei naiseus ole loppupeleissä ilmeistä ja eleistä kiinni. Toisaalta elämää voi helpottaa, jos pyrkii asetttumaan sukupuolidikotomian mukaiseen asemaan. Sekään ei ole kaikille tavoite, joten kirjoa kyllä löytyy.

        "Osa transsukupuolisista tuntuu ajattelevan, että sitä ei edes tarvitse opetella. Ja oikeassahan he ovat; ei naiseus ole loppupeleissä ilmeistä ja eleistä kiinni."

        Tuossa alkutekstissäsi juuri puhuit totuutta, MUTTA transsukupuolisella naiseus ON ilmeistä ja eleistä kiinni! Ei naiseus miehen roolissa eläneelle riitä että kertoo olevansa nyt aito nainen, tarvitaan PALJON muutakin todistetta!! Se "todiste sulaa" vuosien varrella jos ei tee jatkuvasti töitä sen eteen! Transsukupuolisella elämä on jatkuvasti muistuttamista "uudesta roolistaan" se ei vain tule ulos sieltä itsekseen ja tämä on TOSI!!


      • fdxxfbvc
        kuisnytnäin kirjoitti:

        "Osa transsukupuolisista tuntuu ajattelevan, että sitä ei edes tarvitse opetella. Ja oikeassahan he ovat; ei naiseus ole loppupeleissä ilmeistä ja eleistä kiinni."

        Tuossa alkutekstissäsi juuri puhuit totuutta, MUTTA transsukupuolisella naiseus ON ilmeistä ja eleistä kiinni! Ei naiseus miehen roolissa eläneelle riitä että kertoo olevansa nyt aito nainen, tarvitaan PALJON muutakin todistetta!! Se "todiste sulaa" vuosien varrella jos ei tee jatkuvasti töitä sen eteen! Transsukupuolisella elämä on jatkuvasti muistuttamista "uudesta roolistaan" se ei vain tule ulos sieltä itsekseen ja tämä on TOSI!!

        Ehkä sinulle, minulla se "rooli" tuli ulos itsekseen kun sitä ei enää tarvinnut peitellä.


      • bjhvgvv
        kuisnytnäin kirjoitti:

        Että viitsitkin kirjoittaa tuollaista hölynpölyä, voi sua!!

        Eli olet kateellinen niille transnaisille joiden ei tarvitse näytellä roolia vaan elävät sitä normaalia naisen elämäänsä.


      • Uskova Nolla
        kuisnytnäin kirjoitti:

        "Osa transsukupuolisista tuntuu ajattelevan, että sitä ei edes tarvitse opetella. Ja oikeassahan he ovat; ei naiseus ole loppupeleissä ilmeistä ja eleistä kiinni."

        Tuossa alkutekstissäsi juuri puhuit totuutta, MUTTA transsukupuolisella naiseus ON ilmeistä ja eleistä kiinni! Ei naiseus miehen roolissa eläneelle riitä että kertoo olevansa nyt aito nainen, tarvitaan PALJON muutakin todistetta!! Se "todiste sulaa" vuosien varrella jos ei tee jatkuvasti töitä sen eteen! Transsukupuolisella elämä on jatkuvasti muistuttamista "uudesta roolistaan" se ei vain tule ulos sieltä itsekseen ja tämä on TOSI!!

        Olet keksinyt palstan pinnallisimman selityksen naiseudelle.


      • 11+13
        kuisnytnäin kirjoitti:

        Että viitsitkin kirjoittaa tuollaista hölynpölyä, voi sua!!

        Hienosti tulee esille transnaisten keskinäinen kateus. Transtaustaisen naisen elämän tulee olla pirstaleina, hänen pitää olla yksinäinen, joka paikassa kohdata vain ihmisiä jotka ovat tyhmiä eivätkä ymmärrä ja mikä tärkeintä jokaisella pitää olla yhtä kurjaa.

        Sori, minulle prosessin jälkeinen elämä on ollut oikein kivaa ja elän tavallista naisen elämää.


      • Samoin täällä
        11+13 kirjoitti:

        Hienosti tulee esille transnaisten keskinäinen kateus. Transtaustaisen naisen elämän tulee olla pirstaleina, hänen pitää olla yksinäinen, joka paikassa kohdata vain ihmisiä jotka ovat tyhmiä eivätkä ymmärrä ja mikä tärkeintä jokaisella pitää olla yhtä kurjaa.

        Sori, minulle prosessin jälkeinen elämä on ollut oikein kivaa ja elän tavallista naisen elämää.

        Etkä ole ainoa, mutta eihän nämä pessimistit ja Tanelit usko.


    • nainen21

      emme ole kateellisia !!

    • ärsyyntynyt

      Kyllä ovat, tuli taas ilmi.

    • Transu57

      Tämä on hieman asian sivusta (olen itse tiitti), mutta olen sitä mieltä, että niin ts:t kuin tiititkin kadehtivat cisnaisia. Kyllä! Omasta historiastani sen verran, että kun yritin nuorena etsiä pikkupaikkakunnalla asuessani tietoa asiasta, niin törmäsin Freudiin, joka uhosi peniskateudesta. Ihmettelin sitä, että Sigmund F. ei johdattanut ajatuskulkuaan pillukateuteen, jota ainakin minä tunsin kovasti. (Tanelien pillukateus on sitä, että haluaisi päästä pukille toisen tanelin pokaaman naisen kanssa, kun muuten ei itse "saa". Ts:ien ja tiittien pillukateus on ihan eri juttu!) Joten Freud (juutalais-patriarkaatin kasvattina saa levätä häiritsemättä haudassaan) ei ainakaan täsmännyt. Tiedon etsiminenkin on syvästi inhimillinen piirre: tuntematonta halutaan selittää (hinnalla millä hyvänsä). Näin ovat kehittyneet mm. uskonnot, ja tiede saanut alkunsa.

      Nyt tiedän ja nautin. Järki ja kokemus ovat olleet suureksi avuksi. Cisnaiset, älkää pelätkö, sillä reviiriä riittää maailmassa, emmekä me ole sitä viemässä pois.
      Haluamme osaltamme täydentää moninaisuutta.

      Miesreviiri on yksinkertaisesti liian ahdas ja tilanne ei näytä muuttuvan ainakaan heti (jotkut piirit hyötyvät tilanteesta). Tanelien mielestä ihminen, joka on sinut itsensä kanssa kuuluu epäilyttäviin...

      Ja kysymys: miksi on välttämätöntä korostaa post-op ts:ien mahdollisia ulkoisia eroavaisuuksia cisnaisiin verrattuna? Pelottaako tuntematon? Ei meillä transihmisillä ole piikkipäistä häntää ja sarvia... (Vaikka ainakin fundispiirit yrittävät vakuuttaa hölmömpiä tästä, saadakseen maksavilta jäseniltä rahaa.)

      Joskus elämä on taistelua. Transihmiset tietävät tämän. Cis-väki ei tiedä. Vaikeinta taistelu on itseään vastaan. Eikä antautuminen ole ratkaisu, taistelu tulisi käydä. Sen jälkeen alkaa rauhanneuvottelut. Rauha olla oma itsensä, upea tavoite! Meni vähän sivuun yleiseksi jutuksi, mutta minun mielestäni yllä esittämäni täydentäisi kokonaiskuvaa suhteessa trans/cis...

    • cccbvvv

      Kannattaisi kysyä kadehditteko cissejä eikä kadehditteko normaaleja/oikeita naisia. Ei kukaan täysjärkinen kysy homoiltakaan kadehditteko normaaleja vaan kadehditteko heteroita.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe