miten toinen kovalevy asennetaan alusta pitäen?

ufo

joo elikkä ostin 160 gigan kovalevyn kun 80 gigan täyttyi ja nyt pitäisi saada slaveksi toinen, eikä hajuakaan mistä aloittaa, eli miten tää survotaan tuonne kobeeseen slaveksi?

onko selkeitä ja helppoja ohjeita, ei mitän tietokonenörtin kieltä vaan vasta alkajalle joka ei tiedä mitään koneista!

3

1250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flummis

Asiahan riippuu täysin emolevystä. Elikä paljonko se tukee niitä kallisarvoisia gigoja. Jos tukee paljon, niin sitten vaan yksinkertaisesti katsot uuden kovalevysi päältä, alta, sivusta tai manuaalista mitenkä jumppereidein pitää olla slave asennossa. Tämän jälkeen liität kovalevysi samaan lattakaapeliitin missä se 80 Gb on. Niissä kaapeleissa on yleensä toinenkin liitospaikka. Jos ei ole, niin osta sellainen kaapeli. Ja ei muuta kun koneen tunnistaa uusi kovosi.

• ...paljonko se niitä tukee? Kun itekkin ajattelin ostaa ihan reippaan kokosen kovalevyn kun mullakin toi 80 gigaa on täynnä. Ei jotenkin vaan riitä mulle. Jos sen näkee jostain emon manuaalista ni ei ole enään hajuakaan missä semmonen on.

• Flummis
        lammas-jr kirjoitti:

...paljonko se niitä tukee? Kun itekkin ajattelin ostaa ihan reippaan kokosen kovalevyn kun mullakin toi 80 gigaa on täynnä. Ei jotenkin vaan riitä mulle. Jos sen näkee jostain emon manuaalista ni ei ole enään hajuakaan missä semmonen on.

Avaat kotelon ja katsot mikä emo sulla on. Sitten vaan netistä etsit valmistajan sivuilta tiedot. Monet vanhemmat (4 vuotta tai sinne päin) emot eivät tue kun 160 Gb, elikkä jos ostat esim. 300 Gb:n kovon, niin se toimii kyllä mutta et saa siitä käyttöös kun sen 160 Gb. Joskus ongelmaan saattaa auttaa myös BIOS:n päivittäminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      16
      2320
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      168
      2249
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1818
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      149
      1789
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      479
      1399
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      92
      1215
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      55
      1011
    8. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      423
      942
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      921
    10. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      237
      881
    Aihe