miten toinen kovalevy asennetaan alusta pitäen?

ufo

joo elikkä ostin 160 gigan kovalevyn kun 80 gigan täyttyi ja nyt pitäisi saada slaveksi toinen, eikä hajuakaan mistä aloittaa, eli miten tää survotaan tuonne kobeeseen slaveksi?

onko selkeitä ja helppoja ohjeita, ei mitän tietokonenörtin kieltä vaan vasta alkajalle joka ei tiedä mitään koneista!

3

1261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Flummis

Asiahan riippuu täysin emolevystä. Elikä paljonko se tukee niitä kallisarvoisia gigoja. Jos tukee paljon, niin sitten vaan yksinkertaisesti katsot uuden kovalevysi päältä, alta, sivusta tai manuaalista mitenkä jumppereidein pitää olla slave asennossa. Tämän jälkeen liität kovalevysi samaan lattakaapeliitin missä se 80 Gb on. Niissä kaapeleissa on yleensä toinenkin liitospaikka. Jos ei ole, niin osta sellainen kaapeli. Ja ei muuta kun koneen tunnistaa uusi kovosi.

• ...paljonko se niitä tukee? Kun itekkin ajattelin ostaa ihan reippaan kokosen kovalevyn kun mullakin toi 80 gigaa on täynnä. Ei jotenkin vaan riitä mulle. Jos sen näkee jostain emon manuaalista ni ei ole enään hajuakaan missä semmonen on.

• Flummis
        lammas-jr kirjoitti:

...paljonko se niitä tukee? Kun itekkin ajattelin ostaa ihan reippaan kokosen kovalevyn kun mullakin toi 80 gigaa on täynnä. Ei jotenkin vaan riitä mulle. Jos sen näkee jostain emon manuaalista ni ei ole enään hajuakaan missä semmonen on.

Avaat kotelon ja katsot mikä emo sulla on. Sitten vaan netistä etsit valmistajan sivuilta tiedot. Monet vanhemmat (4 vuotta tai sinne päin) emot eivät tue kun 160 Gb, elikkä jos ostat esim. 300 Gb:n kovon, niin se toimii kyllä mutta et saa siitä käyttöös kun sen 160 Gb. Joskus ongelmaan saattaa auttaa myös BIOS:n päivittäminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      87
      6042
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      330
      5281
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      21
      2676
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2615
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      84
      1875
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      104
      1692
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      113
      1556
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      122
      1443
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1403
    Aihe