Saunalahti pani liittymän kiinni ilman ilmoitusta!!!

nauris1

Huomasin tänään yhtä äkkiä etten voi soittaa puhelimella. Tuli joku herja että ei ole rekisteröity verkkoon tms...
Siinä vaiheessa mielen syövereistä kumpusi muisto viestistä, joka tarkistettuna tuli maanantaina, eli muutama päivä sitten. Siinä sanottiin:
"Maksathan pikaisesti asiakastilisi erääntyneen laskun, jotta palvelusi käyttöä ei rajoiteta."

No enpähän muistanut sitä silloin kesken kiireisen työpäivän maksaa!

Nyt sitten ei tullut mitään ilmoitusta, viestiä, ei mitään, siitä että liittymä on pantu tai ollaan panemassa kiinni.
Olisihan tuo kivempi jos vaikka olisivat eilen tms ilmoittaneet että "huomenna kello 12 liittymäsi suljetaan", eikä jotain epämääräistä että "saatetaan rajoittaa"...

Olenko ainoa jonka mielestä tämä on paskaa ja luokatonta asiakaspalvelua?!

9

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saunis toimii ok

      Jos liittymä on laitettu kiinni, se tarkoittaa, että sulla on maksusuoritus n. kuukauden myöhässä tai sulla on tapana viivytellä aina suorituksen kanssa viikkoja.. Mietippä itse, menisitkö itse töihin, jos työnantajasi maksaisi palkkasi samalla tavalla? No, et niin..

      • jätelahti

        Saunalahti varmasti olettaa että laskut tulee maksaa ajallaan, mutta entäs jos asiakas olettaa että viat korjataan myös ajallaan. Minulla on saunalahden liittymät oleet toimimatta tiistaista asti. Lopettivat vodafonen verkossa toimimisen sisään tulevien puheluiden osalta, liittymillä voi soittaa ulos mutta ei vastaanottaa puheluita.

        Operaattorilla ei ole kiirettä korjata vikaa ja joudun maksamaan asiakaspalveluun soittelusta. Vastauksena oli että minun kannattaisi soitella itse vodafonelle tai tehdä häiriöilmoitus. Kerran olen häiriöilmoituksen saunalahdelle tehnyt. Sen käsittelyssä meni aikaa t2 kuukautta jonka jälkeen sain tekstiviestitse vastauksen ettei vikaa löytynyt. Näiden ilmoitusten käsittelyajat ovat käsittämättömän pitkät ja motivaatio vikojen korjaamiseen puuttuu.

        Elikkä yhteenvetoja. Ei joustoa asiakkaan suuntaan jos lasku vähän myöhässä. Laskun eräpäivästä pidetään tiukasti kiinni. Sen sijaan kun asiakkaalla on reklamoitavaa vittuillaan häiriöilmoituksen teosta. Saunalahti=paskalahti.


    • Hei nauris,

      Ikävä kuulla, että näin oli päässyt käymään. Maksamattomasta laskusta tulee noin kahden viikon kuluttua postitse maksukehotus. Tästä kahden viikon kuluttua liittymä tai palvelu sulkeutuu, mikäli laskua ei vieläkään ole maksettu.

      Erääntyneiden laskujen maksamisen jälkeen liittymä aukeaa automaattisesti. Ohjeita Tukisivuilla: http://asiakastuki.saunalahti.fi/ohje/450/

      Seppo / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

    • hyvin kävi

      Väärää tietoa.
      Minulla oli taannoin rapalahen puhelinliittymä. Maksan laskuni pankin tiskillä. Olin kaukana kotoa työmatkalla ja postini tietysti kulki kotiini. Sinne oli mennyt myös puhelinlasku. Kotonani ei ole vakituisesti ketään. Sain sitten tietoa että sinne oli tullut m.m puhelinlasku ja muitakin laskuja. Pyysin kääntämään laskut työpaikkakunnalleni sopimaani osoitteeseen. Samalla soitin rapalahen ns asiakaspalveluun ja kerroin mitä on tapahtunut ja että maksan laskun heti kun saan laskun postitse perille.
      Henkilö oli erittäin ystävällinen ja ehdotti itse uutta eräpäivää, jonka sovimmekin. Aikaa tuli riittämiin että ehdin maksaa laskun pois.
      Postia tuli ja mukana myös uhkauskirje liittymän sulkemisesta jos laskua ei heti maksettaisi. Tämä uhkaus myös toteutui, vaikka olin jo ehtinyt sopia laskun maksusta ja siihen oli vielä aikaa. Liittymä vain kiinni ja sillä zipuli..En heti arvannut miksi puhelin ei pelittänyt Kyseiseen liittymään nimittäin kuului ominaisuutena että toisinaan oli mykkänä. Vika se ei kuulemma ollut, eikä varsinkaan sellainen vika että siitä olisi voinut vaatia korvausta.
      Aikanaan sitten selvisi että liittymäni oli suljettu rapalahden toimesta. Hain uuden liittymän ja soitin sillä rapalahden ns asiakaspalveluun ilmoittaakseni asian nurjastapuolesta. Ensin siellä oli koppavanoloinen matami joka leukaili maksamattomasta laskusta. Kun kerroin että laskun maksusta oli sovittu jo aiemmin, hän ei ensin mukamas löytänyt sellaista sopimusta. Lopulta sekin löytyi ja luvattiin avata liittymä jos maksan avaamisesta muutaman kympin. Kerroin että en tarvitse koko liittymää enään, koska olin pakotettu hankkimaan uuden liittymän työasioitteni vuoksi. Se liittymä on toiminut hienosti ja toimii edelleen.
      Huomasin sitten että rapalahti oli avannut liittymäni kuitenkin. Otin sim-kortin pois koneesta. Tämän jälkeen rapalahti lähetti laskuja laskujen jälkeen ja ei riemulla rajaa kun tuli lasku puhelimen käytöstä siltäkin ajalta kun se oli suljettuna. Ei se suuri ollut mutta taisi olla vajaan kympin luokkaa. Siis mukamas käytetty vaikka se oli kiinni. Reklamoin monta kertaa ja eihän sieltä muuta kuin kannanotot jyrkkeni. Tuumailin että nythän meitä onkin kaksi kovaa vastakkain. Vastapelurit alkoi vaihtumaan ja viimein sieltä löytyikin asian tajuava henkilö joka suostui katsomaan asiaa kaikinpuolin. Hän lupasi korjata asian ja korjasikin mitätöimällä karhutut laskut. Vielä hän lupasi avata liittymänikin uudelleen, josta kuitenkin kieltäydyin.
      Luulin asioitten olevan nyt kunnossa, mutta eipäs ollutkaan. Asia oli siirtynyt jolleki perintätoimistolle. Sieltä alkoi tulla karhukirjeitä ja uhkailuja. Revin ne roskiin ja jätin loput avaamatta, poltellen ne kamiinassa.. Niitä on vieläkin tullut vaikka sopimuksestamme on kulunut jo n 4 v. Minulla on sähköpostissa tekemämme sopimukset rapalahden kanssa, samoinkuin kaikki käymämme keskustelut asian tiimoilta. Siinäpä nyt postailkoot vielä tämän vuoden. Ensi vuoden alusta olen ajatellut alkaa peräämään aiheutettua vahinkoa rapalahdelta ja paskaiselta työrukkaseltaan, eli tältä perintätoimistolta. Minulla piisaa sitkeyttä kääntää kaikki maailman kivet kun tiedän olevani vahvoilla.
      Jossain vaiheessa sieltä tehtiin kaksoislaskutustakin kun vaihdoin liittymätyyppiä. He perivät molemmista liittymätyypeistä, vaikka numero säilyi samana. Ei sitäkään meinattu myöntää. Taisipa yksi lasku jäädä hyvittämättäkin. Hyvin pitkälti ne laskutukset perustuu arpomiseen ja rahantarpeeseen. Rapalahden jälkeen on laskutus ollut säännöllisesti alle puolet rapalahden laskutukseen verrattuna. Pääsääntöisesti noin yksi kolmasosa, joskus noin 40 %. Se on paljon vuoden mittaan. Vielä enemmän useamman vuoden mittaan..

    • Hei nauris1,

      suosittelen rekisteröitymään Saunalahden Palstalle, http://palsta.saunalahti.fi/,
      ja kysymään asiaa siellä. Palstalla voit laittaa myös yksityisviestillä kysymyksesi ja asiakasnumerosi paikalla olevalle moderaattorille.

      Mari / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

    • palveluasenne

      Se on aina parasta tehdä sopimukset palvelutiskillä ja huolehtia että kaikesta tulee mustaa valkoisella. Ikinä en ala soittelemaan yhteenkään asiakaspalvelunumeroon. Niistä keskusteluista ei jää mitään jälkiä eikä todisteita.

      Olisi kuitenkin asiallista ilmoittaa kuten aloittaja esitti, esim. 24 tuntia aikaisemmin tekstiviestillä, että liittymänne suljetaan klo se ja se. Sitten on vielä mahdollisuus reagoida. Soittaa vaikka, ja sopia, ja todeta että ei kannattanut...mutta joo ettei sitten yhtäkkiä ole puhelin mykkä kun olet jossain korvessa eikä ketään tai mitään lähettyvillä. Niinhän se ilmoitetaan myös kun vaihtaa liittymää (olen tämän kokenut!). Jokainen yritys tietysti profiloituu haluamallaan palveluasenteella.

    • :)))

      Laskut pitää maksaa

    • 12+3

      Mulla irtisanottiin koko Saunalahti, laskuja oli jokunen rästissä. Maksoin ennen reissuun lähtöä niistä vanhimman pois. Liittymä kuitenkin suljettiin parin päivän päästä. Noh, ihan ok, laskuja oli edelleen rästissä ja ajattelin että maksan parin päivän päästä sulkemisesta kun pääsen Suomeen (ei ollut pankkitunnareita mukana).

      No sittenpä en päässyt enää kirjautumaan oma.saunalahteen, vaikka kaksi päivää takaperin se vielä onnistui. Koko liittymä oli irtisanottu.

      Nyt kait haluavat sitten 39e avausmaksun ja 300e vakuuden. Aivan sama, pitäkööt tunkkinsa.

      Toki täysin omaa syytä, mutta ärsyttää että juuri kun olin maksamassa kaikki rästit pois tehdään tämmöinen temppu. Ja tosiaan liittymän väliaikaisesta sulkemisesta irtisanomiseen meni alle 2 päivää. Uusin lasku ei ollut edes erääntynyt vielä eikä oma.saunalahdessa tai tekstareissa näkynyt mitään varoitusta asiasta.

    • Mika9000

      Mulla ei koskaan mitään ongelmia kun maksan laskut ajallaan kuten aikuiset yleensä tekevät...?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe