Tinnitus vaivaa

tinnitystää

Hei! Olen kärsinyt tinnituksesta liki puoli vuotta jo. Olen käynyt lääkärissä, joka tutki korvani, ja kuulotutkimuksessa, jossa todettiin että kuuloni on erinomainen. Eli mitään rakenteellisia vikoja tai kuulovaurioita ei löytynyt. Lääkäri sulki kavaimenkin pois listoista.

Onko kenelläkään mitään hajua mistä tämä tinnitus voisi johtua? Ja onko se oikeasti mahdotonta päästä siitä eroon? Alan olla vähän onneton, kun nyt taas se on niin voimakasta, etten voi keskittyä oikein mihinkään. Asiaa ei helpota se, että olen adhd. En myöskään pysty nukkumaan ollenkaan.

Kokeilin myös hierontaa tässä talven aikana, eikä sekään oikein auttanut juuri mitään. Käveleminen ja muu sellainen tumahtelu tuntuu jonkin verran pahentavan soimista.

Jos kenelläkään on mitään ajatusta, mistä tämä voisi edes johtua, olisin äärimmäisen kiitollinen ottamaan ajatuksia vastaan! Olen kokeillut ajatellakin sitä ääntä pois, mutta se on niin voimakas, että tuntuu jotenkin mahdottomalta. Hmm..

4

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tinnitystää

myös ajoittain korvani poksuvat, kun liikuttelen leukaani, puhun ja haukottelen. ja silloin kun on poksumista, korvissani myöskin kutisee. mietin, että voiko olla jotain allegiaa tällaiset oireet vai onko se jo ihan liian kaukaa haettua?

• Niska
    • 23v-2vtinnitus

Aika on henkilökohtaisesti ollut paras lääke. Tiedän kuinka masentavaa ja pelottavaa ajatus tinnituksen kanssa elämisestä on mutta olen ajatellut oloni paremmaksi. Edelleen suren hiljaisuuden menetystä mutta uskon että kaikella on tarkoitus ja olen löytänyt myös positiivisia asioita ajoittain piinaavasta vaivastani. On myös muistettava että et ole asian kanssa yksin maailmassa vaikka se siltä välillä tuntuukin. Rukoilen kaikkien tinnituksen kanssa elävien puolesta. Mummoni sanoin "Päivä päivältä valo voittaa" Toivon että tinnituksesi paranee, mutta aina on mahdollista ettei niin vaan käy... siinä tapauksessa älä anna sille periksi vaan haistata sille vitut ja elä elämääsi niinkuin haluat paskasta huolimatta!

• kakes

itselläni toine korva vinkunu jo liki 5v joskus on päiviä että se hiljaisempi ja sitte taas rajumpana välillä,olen joutunut käyttään unilääkettä jo usean vuoden ajan saadaksen nukuttua suositelenki siit lääkärin kanssa keskustella uneetomuus vaan pahentaa tinniä
      lisäksi sain korvapolita tinnitus maskerin jota pidän vaikeina päivinä,et tosiaanka ole yksin vaivasi kanssa,toivon jaksamista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe