Ruoka ei mene kurkusta alas, mitä tehdä?

ryoulli

Kolmas päivä menossa jolloin olen tuntenut, että ruokaa on vaikeeta syödä. Kestää tunteja saada leipä alas kurkusta ja yleensä lopulta heti alkaa oksettaa. Tunnen nälkää, kyllä, mutta outoa on etten vaa saa sitä ruokaa nielaistua yökkäämättä.

Ennen pystyin syömään normaalisti, mutta sen jälkeen kun kävi jotain järkyttävää elämässäni, olen tuntenut ettei ruoka vaan mene alas, vaikka muuten olo tuntuu normaalilta. Eräs tutuistani sanoi, että joskus kun on stressiä, ruokaa on vaikeampaa syödä. Mikä olisi ymmärrettävää minun kohdaltani, sillä on ollut paljon tekemistä tämän vuoden aikana.

En ole varma, onko tämä psyykkistä tai mitään sellaista, mutta mitäs ajattelette? Mistäköhän se voisi johtua?

6

4221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stressaantunut

Stressiä se on. Itse huomasin saman, mutta kun ottaa pari lasia viiniä niin jo alkaa ruoka maistumaan! En tosin suosittele alkoholisoitumista, mutta alko rentouttaa sen verran et se nälkä tulee tosi kovana ja sit pystyy syömään..

• viiinkki

Kannattaa tehdä sellaista ruokaa jota on helppo syödä. Jotain mössöä tai soppaa jonka saa lusikoitua alas ilman että tarvitsee leikellä tai pureskella. Itse tykkään reilussa öljyssä paistetusta riisistä kananmunilla. Valmiina kaupasta saa mehukeittoja ja mitälie nyt saakaan.

• monia syitä

Mulla kanssa on ollut ongelmia nielemisen kanssa tämä vuosi. Nyt onneksi alkanut helpottaa, olisi vaan kiva tietää että mistä johtuu. Vuosi sitten koin työpaikalla jotain kamalaa ja nyt olen käynyt kaikenmaailman terveydenhuollon ammattilaisilla tämän nielemisvamman takia. Stressiä ja ahdistusta on töiden takia, niskat ovat jumissa usein ja refluksitautikin tätä saattaa aiheuttaa. Kysy lääkäriltä refluksista, jos sua yhtään on nyt närästellyt tai esim jos hapanta nousee ruokatorvesta.

• wrgwrg

Aloittaja , soseutapa ruokasi ja katso miten oireesi jatkuvat.

• Perunaa ja voita

Masennus vie kyvyn syödä. Laihduin muutamassa viikossa 7 kg. Lääkäri aloitti keskustelun sanomalla: menes vaa-alle. Ystäväni, ne harvat, sanoivat: juo teetä jossa on paljon sokeria. Myös kaupan pakaste pinaattikeitto maistui. Syö sitä mitä mieli tekee-vaikka suklaata tai suolakurkkuja.
      Kaakaotakin voi kokeilla sitten lapsuuden...
      Kyllä sä selviät.

• ccdde

apteekista saa hyviä keitto jauheita, ja muita. proteiini puuroja ja juotavia tuotteita. saa myös tehovanukkaita. kannattaa kokeilla jos muuten ruoka ei maistu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3412
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2887
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2589
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1331
    Aihe