Kolmas päivä menossa jolloin olen tuntenut, että ruokaa on vaikeeta syödä. Kestää tunteja saada leipä alas kurkusta ja yleensä lopulta heti alkaa oksettaa. Tunnen nälkää, kyllä, mutta outoa on etten vaa saa sitä ruokaa nielaistua yökkäämättä.
Ennen pystyin syömään normaalisti, mutta sen jälkeen kun kävi jotain järkyttävää elämässäni, olen tuntenut ettei ruoka vaan mene alas, vaikka muuten olo tuntuu normaalilta. Eräs tutuistani sanoi, että joskus kun on stressiä, ruokaa on vaikeampaa syödä. Mikä olisi ymmärrettävää minun kohdaltani, sillä on ollut paljon tekemistä tämän vuoden aikana.
En ole varma, onko tämä psyykkistä tai mitään sellaista, mutta mitäs ajattelette? Mistäköhän se voisi johtua?
Ruoka ei mene kurkusta alas, mitä tehdä?
6
3988
Vastaukset
- Stressaantunut
Stressiä se on. Itse huomasin saman, mutta kun ottaa pari lasia viiniä niin jo alkaa ruoka maistumaan! En tosin suosittele alkoholisoitumista, mutta alko rentouttaa sen verran et se nälkä tulee tosi kovana ja sit pystyy syömään..
- viiinkki
Kannattaa tehdä sellaista ruokaa jota on helppo syödä. Jotain mössöä tai soppaa jonka saa lusikoitua alas ilman että tarvitsee leikellä tai pureskella. Itse tykkään reilussa öljyssä paistetusta riisistä kananmunilla. Valmiina kaupasta saa mehukeittoja ja mitälie nyt saakaan.
- monia syitä
Mulla kanssa on ollut ongelmia nielemisen kanssa tämä vuosi. Nyt onneksi alkanut helpottaa, olisi vaan kiva tietää että mistä johtuu. Vuosi sitten koin työpaikalla jotain kamalaa ja nyt olen käynyt kaikenmaailman terveydenhuollon ammattilaisilla tämän nielemisvamman takia. Stressiä ja ahdistusta on töiden takia, niskat ovat jumissa usein ja refluksitautikin tätä saattaa aiheuttaa. Kysy lääkäriltä refluksista, jos sua yhtään on nyt närästellyt tai esim jos hapanta nousee ruokatorvesta.
- wrgwrg
Aloittaja , soseutapa ruokasi ja katso miten oireesi jatkuvat.
- Perunaa ja voita
Masennus vie kyvyn syödä. Laihduin muutamassa viikossa 7 kg. Lääkäri aloitti keskustelun sanomalla: menes vaa-alle. Ystäväni, ne harvat, sanoivat: juo teetä jossa on paljon sokeria. Myös kaupan pakaste pinaattikeitto maistui. Syö sitä mitä mieli tekee-vaikka suklaata tai suolakurkkuja.
Kaakaotakin voi kokeilla sitten lapsuuden...
Kyllä sä selviät.- ccdde
apteekista saa hyviä keitto jauheita, ja muita. proteiini puuroja ja juotavia tuotteita. saa myös tehovanukkaita. kannattaa kokeilla jos muuten ruoka ei maistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005027513- 2302630
- 262571
- 1601897
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357- 761173
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145