Miksi Tapsa

better than best!

Tähän voi laittaa perusteluja miksi Tapani Kansa on oma suosikkiartisti. Minulla on mm. nämä syyt :

- UPEA ÄÄNI : Tapanin ääni on ainutlaatuinen. Siinä soi kaikki elämän kauniit värit, valot ja varjot. Ääni joka tuntuu sydämessä asti.

- LOISTAVA TULKITSIJA :Kun kuuntelee Tapania huomaa , että hän on löytänyt lauluista sen olennaisimman... eli SIELUN. Loistava tekstin sisäistäminen. Ainoa viihdelaulajamme jonka tulkinnoista esim. levyltä kuunnellessa löytyy lähes joka kuuntelukerta uusia pienia nyansseja siis yksityiskohtia. Laulaminen ei ole tasapaksua puuduttavaa jollotusta. Osaa äänellään ilmentää uskottavasti tunteita ja tunnelmia.

- VALOVOIMAINEN KARISMA : Olen kuullut ja nähnyt viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana kymmenittäin kotimaisia iskelmäartisteja livenä mm. kaikki tähänastiset tangokuninkaallisemme. Kaksi laulajaa on ollut sellaista jotka lavalle astuessaan ovat kuin sytyttäneet ylimääräiset valot loistamaan ilman että täytyisi yrittää mitään turhia temppuiluja. Toinen heitä oli Kari Tapio ja toinen on Tapani Kansa. Tapani Kansan pitkänhuiskea, tyylikäs, ryhdikäs ja raamikas olemus ei turhia konstaiuja ja kommervenkkejä kaipaa.

- LAAJA-ALAINEN MONIPUOLISUUS : On nuoresta lähtien tehny itse myös sanoituksia, sävellyksiä ja suomennoksia lauluihin. Ei ole jähmettynyt vain tietyntyylisen musiikin esittäjäksi, vaan repertuaarinsa kattaa lähes kaiki musatyylit. Poislukien ehkä hevi, räp-musiikki, blues ja hip-hop.

- PERSOONALLISUUS : Suomalainen viihdemaailma kaipaa persoonallisuuksia. Ei tasaista pullamössöä. Monet tykkää artisteista jotka ovat mahdollisimman tavallisia. Minusta artistissa pitää olla jotain joka erottaa hänet naapurin Lissusta tai Heikistä. Tapanin värikkäästä ja osin kulmikkaastakin persoonasta ollaan montaa mieltä. Vain suuret persoonat herättävät keskustelua ja niin vahvasti mielipiteitä puolesta ja vastaan.

- VUOSIKYMMENTEN URA : Tähänmennessä jo liki viisi vuosikymmentä kestänyt upea ura. Tapsan laulujen siivittämänä olen elänyt lapsuuteni, nuoruuteni ja nyt keski-iän vuodet. Hänen laulunsa ovat tuoneet lohtua ja voimaa suruihin, kirkastaneet ilot moninkertaisiksi, tuoneet arjen harmauteenkin vähän juhlantuntua. Kukaan artisti ei koskaan tule yltämään siihen että saisi samanlaista sijaa sydämmessäni kuin Tapsa. Ei kukaan.

10

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiivistettynä

      Siksi koska Tapsa on PARAS!!!!

    • Lorujaje

      Tapsa on vaan niin vastustamattoman hyvä laulamaan! Siinäpä se tärkein syy. Suomessa on ihan hyviä laulajia muitakin, mutta eipä kukaan toinen ole tehnyt lähellekkään vastaavaa vaikutusta
      ¨Myös Tapsan persoonassa on sellaista joka koskettaa . Työläisperheen poika joka on taloudellisesti vaatimattomista olosuhteista lähtöjään. Kun tietää vielä jotain seikkoja Tapsan lapsuudsta/nuoruudesta ja sairatumisen maanisdepressiivisyyteen reilut kymmenen vuotta sitten , niin voipi sanoa ettei hän ainakaan helpolla ole elämässään päässyt, mutta niinpä vaan on sitkeydellään ja periksiantamattomuudella sekä tietysti lahjakkuudella upeaa uraa jo vuosikymmeniä luonut ja vastoinkäymisistä selvinnyt aina voittajana.
      Jotenkin tuntuu , että jos /kun elämä on laulajaa vähän kolhinut, niin se kuuluu tulkinnoissa sellaisena koskettavutena ja sisäistettynä tunteena ettei siihen pelkässä päivänpaisteessa lekotellut artisti yllä ikinä.

    • Anonyymi

      Tähän voi laittaa perusteluja miksi Tapani Kansa on oma inhokkiartisti. Minulla on mm. nämä syyt :

      - KARMEA ÄÄNI : Tapanin ääni on ainutlaatuisen kauhea. Siinä soi kaikki elämän karmeat värit, valot ja varjot. Ääni joka tuntuu takapuolessa asti.

      - HIRVEÄ TULKITSIJA :Kun kuuntelee Tapania huomaa , että hän on tuhonnut lauluista sen olennaisimman... eli SIELUN. Karmaiseva tekstin raiskaaminen. Ainoa viihderääkyjämme jonka tulkinnoista esim. levyltä kuunnellessa löytyy lähes joka kuuntelukerta uusia suuria kauheuksia siis yksityiskohtia. Laulaminen ei ole laulamista vaan rääkymistä ja todella tasapaksua puuduttavaa jollotusta. Osaa äänellään aiheuttaa kanssaihmisissä uskottavasti inhonväristyksiä ja päänsärkyjä.

      - VALOVOIMAINEN ANTIKARISMA : Olen kuullut ja nähnyt viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana kymmenittäin kotimaisia iskelmäartisteja livenä mm. kaikki tähänastiset tangokuninkaallisemme. Yksi rääkyjä-laulajaa on ollut sellainen joka lavalle astuessaan on kuin sytyttänyt helvetin tulet palaamaan ilman että täytyisi yrittää mitään. Tapani Kansa. Tapani Kansan lyhyenläntä, tyylitön, epäryhdikäs ja hinteläntanakka olemus tarvitsisi ehdottomasti konstailuja ja kommervenkkejä resimerkiksi täti Violetin, Hilkka Maaranen- Suonperän johdolla.

      - SUPPEA-ALAINEN YKSIPUOLISUUS : On ensirääkäisystä lähtien tehnyt itse myös aikuisviihteeseen sopivia sanoituksia, sävellyksiä ja suomennoksia lauluihin. Ei ole jähmettynyt vain tietyntyylisen musiikin tuholaiseksi, vaan rääkyrepertuaarinsa kattaa lähes kaikki tyylit. Poislukien musiikin.

      - ANTIPERSOONALLISUUS : Suomalainen viihdemaailma ei kaipaa antipersoonallisuuksia. Eikä tasaista pullamössöä. Monet tykkää artisteista jotka ovat mahdollisimman musikaalisia. Minusta artistissa pitää olla jotain joka erottaa hänet naapurin Gillasta tai Perasta. Tapanin rääkymisestä sekä Tapsukan värikkäästä ja hyvin kulmikkaastakin persoonasta ollaan montaa mieltä. Hihhulit pitävät, suorastaan jumaloivat . Musiikin päälle jotain ymmärtävät inhoavat sielunsa syvyydestä. Vain mylvivät hinteläntanakat persoonat herättävät keskustelua ja niin vahvasti mielipiteitä puolesta ja vastaan.

      - VUOSIKYMMENTEN ANTI-URA : Tähänmennessä jo yli viisi vuosikymmentä kestänyt karsea ura. Tapsan laulujen siivittämänä moni nykyään kiikustuolissa istuva hihhulimuori on elänyt lapsuutensa, nuoruutensa ja keski-iän vuotensa. Hänen antipatiaa tihkuvat "laulunsa" ovat aiheuttaneet hermoromahduksia ja päänsärkyjä, harmaantaneet hiukset moninkertaisesti, tuoneet arjen harmauteenkin vielä harmaampia sävyjä. Kukaan artisti ei koskaan tule yltämään siihen että saisi samanlaista sijaa peräaukossani kuin Tapsa. Ei kukaan.

      terveisin Justiinax

    • Anonyymi

      Kansan pätkänhuiskea olemus ei selittelyjä kaipaa.

    • Anonyymi

      No ei kyl ole paras tulkitsija, mut on yksi taitavimpia ja monipuolisimpia. Tosi hyvä on siis, mut mä lähden siitä että voi huippuhyvää artistia&laulajaa myös kritisoidakin eli tuskinpa kukaan ihan täydellinen on tai no on kai niitäki joil ei oo juuri mitään heikkouksia esim laulajina ja tapsa kansalla niitä heikkouksia on vähän. Huikea hengitystekniikka . Hänellä on hevosen keuhkot!

    • Anonyymi

      Tapanista on liikkunut pedofiiliväitteitä useita vuosia. Miksi Tapsan ympärillä on hiljaista?

      • Anonyymi

        Samasta syystä kuin Jari Sillanpään kohdalla.


    • Anonyymi

      Tuo olemuksellaan jotenkin mieleen Paavo Väyrysen.

    • Anonyymi

      Kauhea, akkamainen Tapsuliini. Jartsuliinin paras ystävä.

    • Anonyymi

      Tohon on vaikea lisätä enempää.Tapani on munkin mielestä Suomen paras mieslaulaja, elin nuoruuden hänen laulujen mukana, vautsi komea Tapsa ja mikä ääni,mikä karisma.Tapani täyttää tänään 9.3.2024 75 vuotta,SYLIN TÄYDELTÄ ONNEA!pitkää ikää.terveyttä.Mitä olisikaan ollut Suomen musiikkimaailma ilma sinua.Ikuinen ihailijasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe