Oli taas aika kerätä rabarberisato, vuoden ensimmäinen. Kun kiisselit on tehty, piirasta mietitään, niin mieli halajaa jotain muuta - löysin mehunteko-ohjeen vanhasta keittokirjasta.
Sitten tutkailin nettiä ja löysin myös siman ohjeen rabarberista mutta sitä teen vasta seuraavasta sadosta.
Kumpaa palstan lukijat tykkäävät mieluimmin tehdä, jos ylipäätään tekevät?
Minun löytämä mehuresepti oli tämmöinen:
1 litra rabarberin keitinlientä
6 dl sokeria (laitoin 3, loput korvasin nestemäisellä sakariinilla)
3 rkl sitruunahappoa
i sitruuna lohkoina
Liotetaan 2-3 pvää, siivilöidään ja pullotetaan.
Olin vähän hukassa että mitä mä sille keitetylle rabarberille teen ja keräsin sen kuitenkin talteen ja pistin siihen hieman sokeria, kardemummaa ja kanelia ja purkitin. Mihin suosittelisitte sen? Tuoksahti jotenkin jouluiselta?
Rabarberin aika taas
3
152
Vastaukset
- Suomenmieli
Saavutus sinänsä saada noin lyhyeen sanaan mahtumaan kaksi (2) kirjoitusvirhettä.
- Ra-bar-ber
På Åland den är rabarber. På här splaten kan vi skriva hur som helst, på svenska eller på finska, eller bägge språk tillsamman!
- Sommargott
Ra-bar-ber kirjoitti:
På Åland den är rabarber. På här splaten kan vi skriva hur som helst, på svenska eller på finska, eller bägge språk tillsamman!
Förra veckan fick jag smaka rabarbersoppa spetsad med jordgubbar. Oj, vad det smakade bra. Jag brukar alltid äta rabarber med mjölk, för att det finn finns lite oxalsyra i rabarber. Det gäller förståss så små mängder att det inte är farligt, men med mjölk smakar det bättre.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017523
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1025434- 835007
- 1364384
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113130- 492783
- 522749
- 612367
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102324Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.541908