Oli taas aika kerätä rabarberisato, vuoden ensimmäinen. Kun kiisselit on tehty, piirasta mietitään, niin mieli halajaa jotain muuta - löysin mehunteko-ohjeen vanhasta keittokirjasta.
Sitten tutkailin nettiä ja löysin myös siman ohjeen rabarberista mutta sitä teen vasta seuraavasta sadosta.
Kumpaa palstan lukijat tykkäävät mieluimmin tehdä, jos ylipäätään tekevät?
Minun löytämä mehuresepti oli tämmöinen:
1 litra rabarberin keitinlientä
6 dl sokeria (laitoin 3, loput korvasin nestemäisellä sakariinilla)
3 rkl sitruunahappoa
i sitruuna lohkoina
Liotetaan 2-3 pvää, siivilöidään ja pullotetaan.
Olin vähän hukassa että mitä mä sille keitetylle rabarberille teen ja keräsin sen kuitenkin talteen ja pistin siihen hieman sokeria, kardemummaa ja kanelia ja purkitin. Mihin suosittelisitte sen? Tuoksahti jotenkin jouluiselta?
Rabarberin aika taas
3
146
Vastaukset
- Suomenmieli
Saavutus sinänsä saada noin lyhyeen sanaan mahtumaan kaksi (2) kirjoitusvirhettä.
- Ra-bar-ber
På Åland den är rabarber. På här splaten kan vi skriva hur som helst, på svenska eller på finska, eller bägge språk tillsamman!
- Sommargott
Ra-bar-ber kirjoitti:
På Åland den är rabarber. På här splaten kan vi skriva hur som helst, på svenska eller på finska, eller bägge språk tillsamman!
Förra veckan fick jag smaka rabarbersoppa spetsad med jordgubbar. Oj, vad det smakade bra. Jag brukar alltid äta rabarber med mjölk, för att det finn finns lite oxalsyra i rabarber. Det gäller förståss så små mängder att det inte är farligt, men med mjölk smakar det bättre.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1014368Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743631105- 1861032
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091002Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47891- 64871
Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna82843- 64836
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk10817Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64806