Oli taas aika kerätä rabarberisato, vuoden ensimmäinen. Kun kiisselit on tehty, piirasta mietitään, niin mieli halajaa jotain muuta - löysin mehunteko-ohjeen vanhasta keittokirjasta.
Sitten tutkailin nettiä ja löysin myös siman ohjeen rabarberista mutta sitä teen vasta seuraavasta sadosta.
Kumpaa palstan lukijat tykkäävät mieluimmin tehdä, jos ylipäätään tekevät?
Minun löytämä mehuresepti oli tämmöinen:
1 litra rabarberin keitinlientä
6 dl sokeria (laitoin 3, loput korvasin nestemäisellä sakariinilla)
3 rkl sitruunahappoa
i sitruuna lohkoina
Liotetaan 2-3 pvää, siivilöidään ja pullotetaan.
Olin vähän hukassa että mitä mä sille keitetylle rabarberille teen ja keräsin sen kuitenkin talteen ja pistin siihen hieman sokeria, kardemummaa ja kanelia ja purkitin. Mihin suosittelisitte sen? Tuoksahti jotenkin jouluiselta?
Rabarberien aika taas
4
109
Vastaukset
- hyuhb
Jäätelön kanssa? Namnam, kuulostaa ainakin hyvältä!
- Ra-bar-ber
Hyvä idea! Kiitos hyuhb :)
- Beritista tykkaava
Minun aiti teki ihanaa raparperimarmelaadia inkivaarin kanssa.
Ikava kylla oon ilman sita reseptia.- herkkusuu minäkin
Mä voin auttaa sua! Olepa hyvä:
Ainekset
1 kg Raparperia
400 g sokeria
400 g fariinisokeria
2 dl vettä
3 tl inkivääriä
Ohjeet
Pane huuhdotut raparperit kerroksittain sokerin kanssa kattilaan ja
anna mehustua yön yli. Lisää vesi ja keitä marmeladia noin tunnin ajan
välillä sekoittaen. Mausta inkiväärillä ja kaada marmeladi puhtaisiin
kuumennettuihin tölkkeihin ja sulje heti tiiviisti. Voit käyttää valmiiksi jauhetun inkiväärin sijasta inkiväärin juurta kun riivit sen itse jauheeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856483
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2905454Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii984151- 522900
- 272874
- 1202093
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua472030Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991767- 721301
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1591151