Kukaan päässyt Bengtskärille?

finnfire33

Niin että sitä kyselisin vaan, että onko kukaan koskaan päässyt käymään tällä kyseilsellä saarella omalla veneellä, en siis tarkoita kyytiä Hangon satamasta :)
Todella ulkoinenhan se on, ja ei kyllä kovin kovalla tuulella sinne pääse. Itse päässyt olen vain kerran, tosin olen vasta 13 w ;) mutta äitini on tilaisuutta kytänny jo melkein 50 vuotta ja hänkin vain tämän kerran siellä omalla veneellä päässyt käymäään. Todellakin paikka odottamisen arvoinen, täydellinen paikka snorklailuun ja sukeltamiseen! Suosittelen ;)

8

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 23r2r

      Olen käynyt faijan 25ft purkkarilla vuonna 1996. Ankkuri ei pidä kalliophjassa ja vesibussin aalto voi paiskata veneen kallioon. Tyyni keli pitää olla.

    • Kannatti käydä

      Hei, kesällä 2012 käytiin Bengtskärillä 6,5 metrisellä moottoriveneellä Kasnäsistä, noin 5-7 m/s tuulella. Ei mikään miellyttävin ajokokemus, varsinkin jos tuulee lännestä tai lounaasta, Suurin ongelma on vieraslaiturin puute ja luonnonkallioihin kiinniityminen todella hankalaa. Paras paikka on saaren eteläpuolella. Ehdottomasti oltava lähes pläkä-keli, jotta omalla veneellä menoa kannattaa yleensä edes harkita. Mutta todella upea elämys ja ehdottomasti vierailun arvoinen kohde.

    • Järki

      Topic on relevantti ja vastaukset täyttä asiaa. Melko kauan olen veneillyt ja pläkäkeliä vielä odotan. Kun on lomaa ja olen oikeilla koordinaateilla, tuulee. En lähde ehdoin tahdoin venettäni rikkomaan luodon kallioihin, kun vesibussillakin pääsee. Kohde on toki ehdottomasti käymisen arvoinen.

    • 13v

      Juu, kyllä mielestänikin kannatti odottaa :)
      Ja juuri tuo laiturin puuttuminen ja se, että vesibussit siitä kovaa ajavat ohi, ovat ongelmia. Harmi, että ei saa jäädä yöksi rantaan.

      • wlwllw

        Se on hyvä että rantaan ei saa jäädä yöksi, riski on suuri että kiinnitykset pettävät tai luistavat ja sen jälkeen onkin pelastusoperaatio edessä.


    • Raumax

      Pari kesää sitten poikettiin omalla veneellä, se jätettiin ankkuriin saaren eteen ja kumpparilla päästiin rantaan. Oltiin majakan huipulla katselemassa kun vesibussi tuli Hangosta ja kävi kiertämässä saaren luoteisnurkkaan ankkuroidun veneemme, näytti siltä että se maksimoi aallonmuodostuksen juuri veneemme kohdalla. Mitään vahinkoa veneelle ei tullut mutta hirmuisesti näytti heiluvan. Tiesin ettei pöydillä ole mitään isompaa irtonaisena niin huolta ei ollut mutta tahalliselta kiusanteolta se vaikutti.

      • vievät leivän

        Vesibussit pitävät mitä ilmeisimmin omalla veneellä tulijoita pahoinakin kilpailijoina.

        Bengtskär on minultakin vielä käymättä. Jotenkin niin vieras ajatus se vesibussilla meno, etten ole sitäkään kynnystä vielä onnistunut ylittämään. Pakko siellä on ennen pitkää silti käydä


    • ZZZ1

      Jos olette isommalla porukalla liikkeellä, olisiko ideaa rantautua kahdessa ryhmässä? Osa maihin ja osa jää veneeseen, ja myöhemmin porukan vaihto.

      Olemme ajateleet joskus kesäreissulla poiketa mm. Bogskäriä ja Märketin majakkaa katsomassa tuolla tavalla. Jos on hyvä keli ja suojan puolella pääsee ajamaan keulan rantaan, niin osa porukasta maihin ja osa luotoa katsomaan. Ei tarvitse murehtia pitääkö ankkuri jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe