Minä käytän matkapuhelinta (Samsung Galaxy Trend Plus) tietokoneen modeemina USB-väylän kautta. Nopeustesti tietokoneella (testmy.net) antaa tiedonsiirtonopeudeksi noin 4 megaa. Jos ajan saman testin kännykän selaimella, nopeus on 8-10 megaa. Tämä ero pysyy, vaikka kännykkä on täsmälleen samassa paikassa ja kytkettynä päällä olevaan koneeseen, mutta koneesta on puhelinyhteys poikki. Tietokone on uusi ja nopea. Onkohan tuo kännykkä sitten hidas siirtämään dataa USB:llä vai mikä tässä hidastaa?
Kännykkä hidastelee modeemina
7
208
Vastaukset
Ei pitäisi johtua ainakaan tuosta usb käytöstä.
Oletko kokeillut Wlanilla? Oletko kokeillut toista testiä? Tuo tuntui minulla antavan ihan outoja tuloksia. Etenkin, jos testi mittaa hyvin lyhyen siirron ajan, voi tällainen lisälenkki ketjussa hidastaa siirtoa.
Toisaalta aika omituista että usb kaapeli tai sen yhteys hidastui sitä. Itselläni on wlan mokkula ja se toimii yhtä nopeasti usb kautta.
- Missä vika
Pöytäkoneessani ei ole Wlania. Mutta sain ongelman ratkaistua. Koneessani on tuore Linux ja käytin yhteyttä "soittamalla" verkonhallinnan kautta. Nyt en tee koneen puolella yhtään mitään, vaan valitsen kännykästä internet-yhteyden jakamisen USB:n kautta. Tällä tavoin olen päässyt 10 megan nopeuteenkin, myös Soneran nopeustestillä. Joku ero noilla menetelmillä on kännykän tai koneen puolella. Suosittelen muitakin Linuxin käyttäjiä kokeilemaan.
Olen myös Linux -käyttäjä (Ubuntu 14.04 LTS) ja kiinnostuin tästä vaihtoehdosta. Mutta kun kytken Samsungin koneeseen USBilla kiinni, tulee herja "Unable to open MTP device '[usb:001,005]' "
Missähän vika?
Laitoitko sen asetuksista päälle usb datansiirron?
Voi kiitos, oikein melkeen hävettää nyt.. :-( Joopa joo toimiihan se.
Mutta teinpäs samalla sitten nopeustestejä käyttäen ping-test.net -saittia.
Mulla on 10Mbit/s kiintee linja (joo riittää koska en pelaa enkä tee netissä muutakaan kun luen somet ja uutiset). 3 ajoa jokaisella vaihtoehdolla ja tässä keskiarvot:
1. Welho 10M, ethernet-kaapeli suoraan kaapelimodeemista
Ylös 9.5, alas 1.7 (ja nää on toki siis megabit/s)
2. Samsung Saunalahti datapaketti (prepaid 1Mbit/s) USB tietokoneeseen
Ylös 0.94, alas 0.63
3. Saunalahti datapaketti (prepaid 1 Mbit/s) Wi-Fi tietokoneeseen
Ylös 0.87, alas 0.29
Vaikuttaisi siltä että toi Wi-Fi (mulle sama kuin Wlan IMHO) pragaa enemmän koska nytkin naapuriverkkoja näkyy abt 10. Samalla kaistalla ja ne syö rajattua kapasiteettia kukin.
- asentaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai938922Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki484781Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414461Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit462716Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001536- 401316
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441266Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641192Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391170Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1671110