Kuinkakohan pitkäks aikaa tommonen päivän kännien veto nostaa verenpainetta? Nyt on jo 3 päivä menossa, kun alapaine huitelee 100 tietämillä.
Alkoholi + Verenpaine
27
579
Vastaukset
- Hörhör..
Meikä on kännäämisten jälkeen mittaillut apteekin automaatilla, ja paineet ovat alentuneet normaaliksi vasta viikon, puolentoista päästä.
Saattaa riippua myös iästä ja elopainosta. - lololopetusta
Eiks sun pitäny lopettaa juopottelu jo ajat sitte?
- Otappa lääkkeesi
Kyllä se parissa viikossa tasaantuu. Jos ei, sulla muutakin syytä. Toisekseen, ei juopottelu sinällään vaikuta paljoa paineisiin, juopotellessa vaan muut elintoiminnot tahtovat mennä rempalleen, ihan syömisestä ja nukkumisesta lähtien, että en nyt ihan yksistään alkoholin nauttimista menisi syyttämään.
- painetta suonissa
Mulla tulee ryyppyputkien aikana syötyä hyvin heikosti ja varmaan siitä johtuu, että verisuonissa tuntuu painetta. Nämä oireet on alkanut oikeastaan vasta viimeisen puolen vuoden aikana ja muutaman kerran on pitänyt jopa keskeyttää muuten hyvin menevä putki, koska on tuntunut, että verisuonet räjähtää. Alkoholin lopettamisen jälkeen alkaa tietenkin ruokakin maistua ja oireet katoaa noin viiden päivän sisällä.
- Läski Make
No ensiviikon torstaina on lääkäri. Jos paineet ei oo laskenu siihen mennessä niin vaadin verenpaine lääkityksen. Samalla pitää vaatia ekg, kun oma omron mittari näyttää kokoajan rytmihäiriö merkkiä. Ei jaksais 32v vielä hautaan lähteä.
- ------------
Läski Make kirjoitti:
No ensiviikon torstaina on lääkäri. Jos paineet ei oo laskenu siihen mennessä niin vaadin verenpaine lääkityksen. Samalla pitää vaatia ekg, kun oma omron mittari näyttää kokoajan rytmihäiriö merkkiä. Ei jaksais 32v vielä hautaan lähteä.
Hoida itsesi kuntoon.
Aloita jokapäiväinen liikunta, syö joka päivä paljon raakoja vihanneksia ja hedelmiä, vähennä suolan ja eläinrasvojen käyttö minimaaliseksi.
Korvaa liha soijarouheella (proteiinia 52 %), juo rasvatonta maitoa tai piimää, silloin tällöin kananmunia ettei kasvispainotteisuuden vuoksi tule B12-vaje.
Pian laihdut, ja olet kuin toinen ihminen.
- Josko raittius
Otata ehdottomasti sydänfilmi. Saatat potea eteisvärinää. Yleinen rytmihäiriö
alkoholia runsaasti käyttävillä.
Itsellä alkoi siinä viiskymppisenä. Rankkojen ryyppyputkien jälkeen sydän löi
epäsäännöllisesti. Käännettiin sähköisesti kohilleen muutaman kerran.
Sitten jäi pysyvästi eteisvärinään. Määrättiin jatkuva verenohennuslääkitys
loppuiäksi. Ei kiva. Ilman verenohennuslääkitystä tila hengenvaarallinen.
Saattaa iskeä aivotukos. Eli aivohalvaus.
Korkea verenpaine altistaa myös eteisvärinälle.- Läski Make
Ilmoittelen torstaina miten käy. Painoa kyllä pitäisi pudottaa, mutta helppoa se ei ole, koska vihaan liikuntaa. 4 päivää raittiina. Harmittaa todella paljon ku tuli hyvä 6 viikon raitis putki katkaistua.
- Pankin asiakas
Läski Make kirjoitti:
Ilmoittelen torstaina miten käy. Painoa kyllä pitäisi pudottaa, mutta helppoa se ei ole, koska vihaan liikuntaa. 4 päivää raittiina. Harmittaa todella paljon ku tuli hyvä 6 viikon raitis putki katkaistua.
Tänään on hyvä päivä jatkaa jo alkanutta raittiuttasi.
- Pankin asiakas
Pankin asiakas kirjoitti:
Tänään on hyvä päivä jatkaa jo alkanutta raittiuttasi.
Tarkennan vielä: Tänään on ainoa päivä jatkaa raittiuttasi.
- Läski Make
Kävin tänään jo lääkärissä. Verenpaine oli 147/95 pulssi 77. Ottivat sydänfilmin ja verikokeen kaikki olivat ok. Eli voinko jatkaa ryyppäämistä? Torstaina olisi taas lääkäri.
- PenaTheVampireSlayer
Mitä ne sulle torstaina tekee ja miten sait jo tänään verikokeiden tulokset, kun ainakin julkisella terveydeydenhuollolla menee muutama päivä, että saa ne tulokset?
Ootko muuten tietoinen, että nykajan vampyyrit on usein töissä noissa laboratorioissa ja juovat verinäytteet tutkimisen jälkeen?- Läski Make
Torstaina ne alkaa tekemään mulle työkyvyn arviointia diacorissa eli yksityisellä ja tänään kävin diacorissa myöskin. Tiesin, että vampyyrit juovat veret nöytteenoton jälkeen. Minun vereni sisältää erittäin paljon valkosipulia.
- Läski Make
Tänään ne tutki polvet ja selän jo otti röntgen kuvia. Ensiviikolla on fysiatrille aika. Sairaslomaa tuli kesäkuun loppuun.
Erikoista että minua yritetään aina kopsata,,, tai ei olekaan.
Kaikki ovat varmasti huomanneet että minun aloittamat ketjut ja vastaukset toisten ketjuihin saa aina suuret lukijamäärät ja ne nousee aina kärkeen.
Teidän on turha väittää vastaan nyymit fanini.
:)Mennäänpäs mokoman suon yli,,, tarkoitan aiheeseen niin että heilahtaa.
Ensinnäkin alkon ottamisen jälkeen kyseessä on myrkytystila jolloin on aika turha mittailla paineita kun tietysti ne ovat kaakossa ja sydän voi heittää ylimääräisiä voltteja.
Jos ostaa kotimittarin kannattaa sijoittaa laatuun eikä mitään hob..hal.... mittareita ja tietysti ottaa se lääkäriin/apteekkiin mukaan että selviää (kalibrointi) meneekö mittari palautukseen jos näyttää päin helvettiä. Tietysti kotimittareissa on niitä tallennustoimintoja ym. härpäkkeitä tyyliin nykyajan älykännyt joten kannattaa pistää verenpainekortille ne lukemat minun mielestä.
Aspirinista on mainittu että pieni määrä aamuisin ns. baby-aspirinia(100mg) voisi "auttaa" verenpaineeseen/infarkteihin (aivo,sydän,hyytymät) mutta sitä kannattaa kysyä lääkäriltä ja tuo tieto ihan muistista googlatkaa asiasivuja.
Tämän tiedän varmasti että jos käyttää vaikka marevan-nimistä rotanmyrkkyä niin hävittäkää aspiriinit.
Kun nyt mentiin näihin terveysaiheisiin niin spirometriaa kannattaisi kysellä lääkäriltä ja jos yksityinen niin sinähän et kysy sinä VAADIT kokeen
googleta aiheesta on niitä keuhkojen toimintakokeita.
Apteekeissa myydään myös noita kotimittausjuttuja ja tietysti nekin kannattaa kalibroida ensin mutta ne on ainakin halpoja.
Röökin vetäjille ihan must-juttu minun mielestä etenkin vuosikausia polttaneille.
Läski Make, eiks ole ihan hyvä että tutkii tarkkaan mikä on terveydentila mutta jos haluat vain lääkärin "siunauksen" alkon käytölle niin... no sun
asia ja kroppa.
Miksikö tiedän näistä aiheista, no olen vain huolehtiva dude joka välittää äidistään.
Ilman googlea aika näppärää eikö. :)- blaahhhh
extissu6 kirjoitti:
Korjaan....
Tietysti se myrkytystila alkaa jo eka ryypystä.Oletko muka ollut armeijassa koska usein toistat tuota KorjaanJuttua se sana painui mieleeni alikessuilta.
Helevetin alikessu hyppää kaivoon. blaahhhh kirjoitti:
Oletko muka ollut armeijassa koska usein toistat tuota KorjaanJuttua se sana painui mieleeni alikessuilta.
Helevetin alikessu hyppää kaivoon.Tuux se sulle kuuluu.
- Läski Make
Tissu tiedän nuo kaikki samat asiat kuin sinäkin. Verenpainemittarini on Omron m10iT ja lähetän sen kalibroitavaksi vuoden välein. Verenpainekorttiin en paineitani laita, koska puhelimiin on nykyään saatavilla ohjelmia jotka ajavat aivan saman asian. Tupakan polton lopetin 12 vuotta sitten. Tarkoituksenani on saada vain lääkäriltä todistus työkkäriin ja kelaan ettei minusta enää ole fyysisiin töihin. Eli mahdollisesti uudelleenkoulutusta tai jos oikeen hyvä tuuri käy niin pääsen jopa sairaseläkkeelle mikä olisi todella mahtavaa. Enkä käynyt lääkärissä hakemassa siunausta ryyppäämisen jatkamiselle.
Läski Make kirjoitti:
Tissu tiedän nuo kaikki samat asiat kuin sinäkin. Verenpainemittarini on Omron m10iT ja lähetän sen kalibroitavaksi vuoden välein. Verenpainekorttiin en paineitani laita, koska puhelimiin on nykyään saatavilla ohjelmia jotka ajavat aivan saman asian. Tupakan polton lopetin 12 vuotta sitten. Tarkoituksenani on saada vain lääkäriltä todistus työkkäriin ja kelaan ettei minusta enää ole fyysisiin töihin. Eli mahdollisesti uudelleenkoulutusta tai jos oikeen hyvä tuuri käy niin pääsen jopa sairaseläkkeelle mikä olisi todella mahtavaa. Enkä käynyt lääkärissä hakemassa siunausta ryyppäämisen jatkamiselle.
No joo sory.
Taisi joku matkia nikkiäsi.
Omron taisi olla...jossain olis testi en nyt jaksa etsiä mutta ihan hyvä mittari kun myydään apteekeissa.
jatkoja...- apsolutti
extissu6 kirjoitti:
No joo sory.
Taisi joku matkia nikkiäsi.
Omron taisi olla...jossain olis testi en nyt jaksa etsiä mutta ihan hyvä mittari kun myydään apteekeissa.
jatkoja...Syövän riskitekijöistä tärkeimmät ovat tupakointi, liikkumattomuus, liiallinen alkoholinkäyttö ja epäterveellinen ruoka
- Läski Make
apsolutti kirjoitti:
Syövän riskitekijöistä tärkeimmät ovat tupakointi, liikkumattomuus, liiallinen alkoholinkäyttö ja epäterveellinen ruoka
Mitä sitte? Kukaan ei elä ikuisesti.
- Läski Make
Tänään kävin työfysioterapeutilla joka oli sitä mieltä, että en voi jatkaa nykyisessä työssäni. Sairaslomaa on nyt kesäkuun loppuun. Ensiviikolla on fysiatrille aika.
- Läski Make
Tänään kävin fysiatrilla. Fysiatri oli sitä mieltä, että en pääse pelkkien polvi ongelmien takia sairaseläkkeelle vaan sanoi, että minun pitäisi mennä ammatinvalinta psykologille. Tosin minulla on polvien lisäksi keratoconus en näe toisella silmällä oikeastaan mitään. Paniikkihäiriökin on näitten lisäksi. Mitä mieltä olette tosta ammatinvalinta psykologista. Sairasloma tulee jatkumaan ainakin syksyyn asti. Koulunpenkille en jaksaisi palata.
- kusta housuissa
Mä kävin hiljattain ammatinvalintapsykologilta ja mulle se lähinnä tunki käteen jotain turhiksi arvioimiani papereita, joita en sen koommin ole katsonut. Osaa se kertoa yleisimmistä ammateista ja katsoa netistä eri ammattien työllistymisennusteita, mutta jos sulla ei ole itsellä mitään ideoita tai mielenkiintoa muuhun kuin ryyppäämiseen, niin ei se sulle osaa mitään keksiä. Lisäksi se kaivoi melkein kymmenen vuotta vanhoista TYP-tiedoista, että mulla on päihdeongelma ja alkoi lässyttämän siitä jotain. Koulunpenkki ei sinäänsä kuulosta pahalta, koska ei se niin vakavaa ole, että ei vois aina ajoittain lintsata ja välitunnillahan voi käydä aina vessassa ottamassa huikkaa.
- lähiräkälän juoppo
Ihan yhtä tehokasta on mennä paikallisen juopon kanssa puimaan elämää lähiräkälään.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k353767Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet501687- 731369
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751201Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1721057Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911051- 84925
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua40829Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49781- 39750