Kyllä temppelin ovet suljettiin. Merkitys?

kerran vuodessa

Katselin kerran ohjelman juutalaisten toiminnasta siellä Tabbernaakkelissa, eli ilmestysmajassa. "piirretty". tv7 / maksukanavat "history#?? en muista.

Aika havainnollinen oli tämä kerran vuodessa oleva tapahtuma, missä selvitettiin Ylipapin toiminta, ennen tätä toimintaa, eli uhraamista.

8 päivää ennen alkoi, [muististani ] huolehti pappien toiminnankuvat, eli tehtävien jaon, katseli uhrieläimet. Sitten se toiminta verenpirskottamiset pyhässä, jne.

Myös nämä "vuohipuki" vai mitä nämä nyt olikaan, kaksi- kuinka arvottiin tai pyhitettiin, kuinka toinen vietiin erämaahan, kuinka se kuoli siellä.
toisen uhraus, jne.

Mutta, kun kaikki oli ohi, kiinnitin siihenkin huomiota, kansa poistui ja nämä papit sulki suuret temppelin ovet sen jälkeen.

Kaikki oli ohi ...... Sen enempiä asiaa kommentoimatta, kaikella on oma sanomansa. Valitettavasti en pysty linkittämään mihinkään,

6

72

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja mihin tämä tarina nyt sitten liittyy...
      Siihenkö kun Jeesuksen kuollessa ristillä jolloin "temppelin väliverho repesi ylhäältä alas asti" niin siihenkö ?

Sillä siinä siis kuvainnollisesti Jeesus omalla KERTAKAIKKISELLA uhrillaan avasi tien "kaikkeinpyhimpään" eli takaisin syntiinlankeemuksessamme menettämäämme Jumalayhteyteen...
      Eikä suinkaan siis vuonna vasta 1844 niin kuin adventistit "lisäopeissaan" opettaa...

Tässä kun Jeesus ensimmäisenä synnittömänä ihmisenä täyttää lain niin silloin ns. "uhripalveluskin" menetti merkityksensä ja loppuikin kokonaan käytännössäkin Juutalaisiltakin kun Jerusalemin temppeli hävitettiin 70jkr !

Jeesuksen ristinkuolema siis lopetti kaiken syntiuhri käytännön ja kaikki
      puheet ns. Tutkivista tuomioista v 1844 on täyttä epäraamatullista höpönlöpöä !

Älkää vaan sellaiseen puppuun uskoko tai olette tosi eksyksissä !

Se oppi on salakavalasti puettu muka "viisauteen" mutta on täysin
      epäraamatullista eksytystä !

• adventtisisar

Rakkauden puutarhaasi voisit astua takaisin... olet varmaan siellä omimmillasi. Ja biljardinpeluussa. Eli pallot käteen ja puutarhaan. Jumalan siunausta päivääsi.

• häpeä!!!!

Taasko sössötät harhojasi?????

• adventtisisaresi
        häpeä!!!! kirjoitti:

Taasko sössötät harhojasi?????

harhailehan sinä vain sössöissäsi ihan itse. Etkö sitten sinä ole koskaan hoitanut puutarhaa? Vai oletko kenties peräti kukkakauppias? Jos et omista palloja, ainahan voit pelata biljardia, kyls tiedät miten... hätä keinot keksii.

• kirkon taikamessut

>>>Tässä kun Jeesus ensimmäisenä synnittömänä ihmisenä täyttää lain niin silloin ns. "uhripalveluskin" menetti merkityksensä ja loppuikin kokonaan käytännössäkin Juutalaisiltakin kun Jerusalemin temppeli hävitettiin 70jkr ! >>>

No kyllä se papisto siitä huolimatta on kovasti toimeliasta porukkaa vielä tänäkin päivänä ja harjoittaa ahkerasti Kristuksen uhraamista messuissaan. Alttaritkin löytyvät ja muut tilpehöörit. Kirkon sakramenteilla pelastetaaan ja lunastetaan, kun ei Kristuksen uhri ollut tarpeeksi riittävä.

• elävät kivet
        kirkon taikamessut kirjoitti:

>>>Tässä kun Jeesus ensimmäisenä synnittömänä ihmisenä täyttää lain niin silloin ns. "uhripalveluskin" menetti merkityksensä ja loppuikin kokonaan käytännössäkin Juutalaisiltakin kun Jerusalemin temppeli hävitettiin 70jkr ! >>>

No kyllä se papisto siitä huolimatta on kovasti toimeliasta porukkaa vielä tänäkin päivänä ja harjoittaa ahkerasti Kristuksen uhraamista messuissaan. Alttaritkin löytyvät ja muut tilpehöörit. Kirkon sakramenteilla pelastetaaan ja lunastetaan, kun ei Kristuksen uhri ollut tarpeeksi riittävä.

Liittyykö aloituksesi jotenkin esim. näihin Raamatun paikkoihin?

Kerran, kun Daavid istui linnassansa, sanoi Daavid profeetta Naatanille: "Katso, minä asun seetripuisessa palatsissa, mutta Herran liitonarkki on telttakankaan alla". Naatan sanoi Daavidille: "Tee vain kaikki, mitä mielessäsi on, sillä Jumala on sinun kanssasi".
        Mutta sinä yönä tapahtui, että Naatanille tuli tämä Jumalan sana:"Mene ja sano minun palvelijalleni Daavidille: Näin sanoo Herra: Et sinä ole rakentava minulle huonetta asuakseni. Minä en ole asunut huoneessa siitä päivästä asti, jona johdatin Israelin tänne, tähän päivään saakka, vaan MINÄ OLEN MUUTTANUT TELTASTA TELTTAAN JA ASUMUKSESTA ASUMUKSEEN. Olenko minä koskaan, missä olenkin vaeltanut kaikessa Israelissa, kenellekään Israelin tuomareista, joita olen asettanut kaitsemaan kansaani, sanonut näin: Miksi ette ole rakentaneet minulle setripuista huonetta?" (1.Aikak.17:1-7)

Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ME OLEMME ELÄVÄN JUMALAN TEMPPELI, niinkuin Jumala on sanonut: "MINÄ OLEN HEISSÄ ASUVA ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat MINUN KANSANI".
        Sentähden "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias". 2.Kor. 6:14-18

Jes.8
        13 "Herra Sebaot pitäkää pyhänä, häntä te peljätkää ja kauhistukaa.
        14 Ja HÄN ON OLEVA PYHÄKKÖ, hän loukkauskivi ja kompastuksen kallio molemmille Israelin huonekunnille, paula ja ansa Jerusalemin asukkaille."

1Piet.2
        4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
        5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä HENGELLISEKSI HUONEEKSI, PYHÄKSI PAPISTOKSI, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
        6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".
        7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
        8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
        9 Mutta TE olette "valittu suku, KUNINKAALLINEN PAPISTO, pyhä heimo, OMAISUUSKANSA, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
        10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".

Joh. 2
        18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Minkä MERKIN sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan tämä TEMPPELI, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä". !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on kaivattusi

Nimi väärinpäin🤔🙃
      Ikävä
      94
      1395
    2. Mitkä on kaivattusi

Nimen kolme ensimmäistä kirjainta Mar....
      Ikävä
      78
      1143
    3. Mustikat jää metsiin

kun ei thaikut saa lupia tulla ja oman maan työttömät ei viitti metsään mennä. Itse poimin noin 20-30 sangollista kesäi
      Maailman menoa
      72
      961
    4. Minkä ikäinen on kaivattusi

ja sinä? Vai tiedätkö hänen ikää?
      Ikävä
      52
      872
    5. Milloin olette

Nähneet viimeksi kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      62
      832
    6. Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?

Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste
      Maailman menoa
      157
      769
    7. Vähän hirvittää

Että pystynkö täyttämään odotuksesi… jos oikeasti tutustutaan.
      Ikävä
      40
      709
    8. Muiden vaikutus

Oletko antanut muiden vaikuttaa mielipiteisiisi, tunteisiini tai valintoihisi suhteessa kaivattuusi?
      Ikävä
      87
      677
    9. Me (n & m)

Toisillemme erityiset, vaikka emme ole toistemme elämässä kuin lyhyinä, ohikiitävinä hetkinä. Uskon, että koet samoin. T
      Ikävä
      16
      650
    10. Jaakko Kyllönen !

Koettaa viisastella,Kuhmon hoito paikkojen kohtalosta.KYLLÄ SE OLI KOKOOMUS;JOKA ETU NENÄSSÄ EDDUSKUNTA VAALIEHDOKAS TEA
      Kuhmo
      24
      591
    Aihe